achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Plaatje. Aan deze partijen heeft u een hekel

En aan de aanhangers ook

Fascinerend plaatje dat uitlegt waarom het de laatste keer (naast dat er gewone leverworst werd geserveerd in plaats van Kips leverworst) toch zo ongezellig was op de verjaardag van uw buurman. De meeste Nederlanders hebben namelijk een pleuris hekel aan mensen die op een andere partij stemmen. Mensen met een andere religie, mensen met een andere etniciteit en mensen uit een andere regio (checken of dit ook klopt voor Limburgers, red.) vinden we allemaal prima, maar mensen met een andere politieke mening zijn DE SATAN. PvdA'ers hebben een hekel aan PVV'ers, FvD'ers spugen op GroenLinks-aanhangers en PVV'ers hebben gewoon de schurft aan iedereen. De maker van dit plaatje, politicoloog Eelco Harteveld, heeft overigens nog wel een interessante observatie over welke groepen in de Nederlandse samenleving nou écht intolerant zijn. Het Antwoord Na De Breek Zal U Verbazen.

Bizar. OM onderzoekt Coronalied Radio 10

Chinezen willen minder minder Coranaliedjes

Het Openbaar Ministerie gaat onderzoek (!) doen naar het liedje (!) Voorkomen is beter dan Chinezen van Radio 10 naar aanleiding van aangiftes door beledigde mensen van Aziatische kleur. Dit lijkt ons vrij simpel. Geen slechte grap is illegaal. Het Openbaar Ministerie, dat video's maakt waarin wordt uitgelegd hoe belangrijk wij vrijheid van meningsuiting vinden in Nederland, hoort aan iedereen die aangifte doet tegen een liedje uit te leggen hoe belangrijk wij vrijheid van meningsuiting vinden in Nederland. Want als het Openbaar Ministerie rustig de tijd neemt voor een onderzoek naar een liedje, is dat op zichzelf namelijk al een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, die wij in Nederland zo belangrijk vinden. Dus stop maar heel snel met dat onderzoek voordat jullie de foto van Radio 10-DJ Lex Gaarhuis naar de verkeerde geheime dienst faxen, OM. We zijn hier verdorie niet in China.

OM-prutsers delen opnieuw foto kroongetuige uit

Met zulke magistraten heb je geen misdadigers meer nodig

Kroongetuige zijn in Nederland is echt een feestje. Eerst schieten ze je broer dood. Dan je advocaat. Dan krijgt je nieuwe advocaat geen beveiliging. En ondertussen doen ze bij het Openbaar Ministerie er alles aan om ervoor te zorgen dat de zwakbegaafde huurmoordenaars die achter je aan zitten beschikken over de meest recente foto's. Het OM heeft OPNIEUW foto's van de kroongetuige in het Marengo-proces in het strafdossier gestopt. En het is niet eens de eerste keer OPNIEUW, maar de tweede keer OPNIEUW. Tijd voor een nieuw spreekwoord: het Openbaar Ministerie stoot zich in het gemeen drie keer aan dezelfde steen terwijl ezel door zijn kop is geschoten. Prutsers.

Planbureau faalt. Klimaatakkoord fors duurder

Berekeningen PBL blijken gekwantificeerde kletskoek

Er zit een grote fout in de PBL-doorrekeningen van het Klimaatakkoord. Dat zegt Thierry Baudet in een vier uur durende filibuster waarin hij het getal duizend miljard ontbindt in priemfactoren het PBL zelf tegen het AD: "Het gaat om grote bedragen." Het planbureau had bij de berekening van de kosten voor het vergroenen van huizen niet meegerekend dat aannemers graag winst maken, dat geld lenen geld kost (kijken die mensen nooit naar tv-reclames of zo?) en dat architecten, constructeurs en installatieadviseurs ook niet kunnen leven van de wind. Je zou haast denken dat die planbureaus uitgaan van een soort communistische inrichting van de economie. 

Klimaatpaus Ed Nijpels heeft nog niet gereageerd, en dat snappen wij wel als we dit krantenknipseltje uit maart vorig jaar erbij halen, toen er al grote twijfels waren over de sommetjes van het PBL. "Klimaatakkoord-chef Ed Nijpels riep een dag eerder politici nog op om de doorrekening van de planbureaus te gebruiken als feiten. „Vanuit dit huis moeten de juiste verhalen worden verteld over de kosten van het klimaatbeleid”, hield de klimaatpaus de aanwezige Kamerleden voor." Nee Ed. Doorrekeningen zijn geen feiten. Als de huidige generatie politici ergens goed in is, dan is het in de rekening voor pijnlijke maatregelen zo ver naar de toekomst te verschuiven dat het hele basispad naar de hel geplaveid is met kartelpartijen die boter op hun hoofd hebben. Het dringt blijkbaar niet tot die dichtgetikte koppen in het Haagse lobbymoeras door dat voorspellen moeilijk is. Zeker de toekomst.

VN-tuig zet Booking.com op dodenlijst

Wees snel! 14 anderen in [GAZA] zijn deze lijst nu aan het bekijken!

Hee kijk nou. De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties heeft een zwarte lijst gepubliceerd met daarop de namen van bedrijven die zakendoen met illegale Israëlische nederzettingen in bezet Palestijns gebied. Want je kunt natuurlijk wel wapens leveren aan Saoedi-Arabië, surveillance camera's verkopen aan Chinezen mensen van gele kleur of martelwerktuig aan Syrië, maar zakendoen met illegale Israëlische nederzettingen in bezet Palestijns gebied is pas echt erg. Gezaghebbende mensenrechtenvrienden zoals Iran, Pakistan, Venezuela, Libië, Jemen en Cuba stemden vóór het opstellen van deze zwarte lijst, terwijl Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland, België, Duitsland en andere walgelijke regimes tegen waren. Bedankt, VN! Wij hebben er opeens vier nieuwe favoriete Nederlandse bedrijven bij. Wij boeken voortaan onze tripjes naar de Westbank via Booking.com B.V., kopen al onze hallen bij Tahal Group International B.V., halen voor de rest alles bij Altice Europe N.V.  en gaan voor onze karren vanaf nu naar Kardan N.V. Fuck dit soort lijsten.

Meisje uitvragen na hospiteeravond. MAG DAT?

Zegt u het maar

A) Ja, leuk! Weer eens wat anders dan Happn of Tinder
B) Nee, het is 2020, gebruik gewoon Happn of Tinder
C) Nee ga weg haal mijn nummer uit je telefoon
D) Durfde ik maar eens iemand op date te vragen
E) Je mag niet eens meer flirten
F) Anders, namelijk...

Matthijs van Nieuwkerk stopt met graaien

Nou ja, hij zal vast binnenkort wel ergens anders Crimineel Veel Geld gaan verdienen met zijn Unieke Talent

Nepnieuws over Hitler heel veel salaris voor Matthijs van Nieuwkerk nepnieuws over privacy schnabbelen bij een event voor IT-professionals stiekeme salarisconstructies maar geen aandacht voor die constructies  keiveel geld voor tafelmensen lekker naar Japan heel duur eten heel vies eten pas op voor noten eten touwtje in de brievenbus internationaal bejaardenseksnieuws nogal veel reclame altijd maar reclame nepnieuws over racisme heel weinig transparantie nepnieuws over Cruijff Belgenmoppen verbieden heel veel ego boehoe Trump Ayaan is stom heel veel kontjes voor online oplichters lekker feitenvrij belasteren dit is De Wereld Draait Door straks allemaal niet meer

PS Weet u trouwens wie ook DWDD presenteerde?

Bombrieven ontploft in Amsterdam en Kerkrade

Eerste bombrief die ook echt afgaat

Goedemorgen Nederland. In een Amsterdams bedrijfspand aan de Bolstoen is vanochtend vermoedelijk een bombrief ontploft. Volgens de politie zijn daarbij geen gewonden gevallen. De laatste tijd hebben verschillende bedrijven in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam bombrieven ontvangen, maar die zijn allemaal netjes in de brievenbus van de Explosieven Opruimings Dienst beland. Tot vanochtend dus. Later meer. 
UPDATE: Ook in Kerkrade is een briefpakket ontploft, ook daar geen gewonden. Volgens de politie is het nog onbekend of de ontploffingen iets met elkaar te maken hebben. 
UPDATE: De Amsterdamse bombrief ontplofte in een kantoor van ABN Amro.
UPDATE: In postsorteerbedrijf in Kerkrade waren negen mensen aanwezig: "Een medewerker hoorde een raar geluid in het postpakket, waarna een knal volgde. De aanwezigen in het pand zijn meteen volgens protocol naar buiten gegaan."
UPDATE: In Amsterdam was een 'sissend geluid' te horen. *"Een medewerker van het postsorteercentrum wilde de brief openmaken en hoorde een sissend geluid. De medewerker heeft de brief weggegooid waarna een lichte knal ontstond."
*UPDATE: Ook in Maastricht is een bombrief gevonden, maar die is niet afgegaan.
UPDATE: Wat een faalhazen trouwens, die bombriefstuurders.
UPDATE: De bombriever wil bitcoins hebben.
LOL: "Bombrief" Maastricht blijkt computermuis.
UPDATE: HALP! ZO ZIET DE BOMBRIEF ERUIT

GSTV. Wie betaalt onze haathutten?

\

De Tweede Kamer heeft iets nieuws bedacht. Ergens in een zaaltje nodigt een commissie onder leiding van CDA-natnek Michel Rog allerlei mensen uit om GeenStijl-topics van vijf jaar geleden voor te lezen. Dat noemen ze dan parlementaire ondervragingscommissie naar ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen en de mop is dat er niemand van Buitenlandse Zaken langskomt omdat ministers Blok en Kaag anders niet meer gezellig thee kunnen drinken met hun vrienden in Saoedi-Arabië, Koeweit en Qatar. Tom Staal vraagt zich af hoe dat kan en stuitte op de Haagse omerta. Je vraagt je zo langzamerhand af wie er nou eigenlijk in een onvrij land woont.

Ambtenaar verandert 'blank' in 'wit' op Wikipedia

Werkgroep Interdepartementale Wikipedia Problematiek

Terwijl bij de Nationale Politie door personeelsproblemen de ene na de andere verkrachtingsaangifte in de prullenbak belandt, is de bemanning bemensing bij de taalpolitie nog altijd dik in orde. Via het onvolprezen @OverheidsEdits leren wij dat een anonieme ambtenaar op het ministerie van Justitie en Veiligheid vandaag in de baas zijn tijd even lekker de Wikipediapagina van Sjors en Sjimmie (racistische strip van vroegah, red.) heeft bewerkt. Er stond namelijk eerst dat Sjors 'blank' was en Sjimmie 'donkergekleurd', maar dat is nu veranderd in 'wit' en 'zwart'. Reden: "blank is een koloniale term, moet vervangen worden door wit. ''donkergekleurd'' is gewoon zwart - zwart is geen beledigende term." Frank Boeijen zeg er wat van!

Lekker gewerkt pik

Lekker gewerkt pik

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.