achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

FAIL! Joop.nl spoort verkeerde antisemiet op

En het is... een PvdA'er

Wij hadden al een tijdje niet op Joop.nl gekeken omdat we eerlijk gezegd nog liever een met corona besmette breinaald via onze anus door onze plasbuis duwen, vandaar dat u lang heeft moeten wachten op een nieuwe aflevering in de internetserie FAIL! Joop spoort de verkeerde op. Maar gelukkig komen hunnie van de tpook.nl nog wel eens in de duistere krochten van het internet alwaar ze op de column De politiek van Israël werkt antisemitisme in de hand van Henk Blanke Witte stuitten. De wekelijkse bijdrage van Henk Witte (die wellicht ook onder pseudoniem op het forum actief is) is inmiddels van de met publiek geld gefinancierde site verdwenen en dat is niet zo gek want de wekelijkse bijdrage van Henk Witte (van de PvdA, wordt die geroyeerd? red.) stond boller van het virulente antisemitisme dan een door nazi's geïnfiltreerd Hamascongres. Francisco van Jole heeft nog niet op het stiekeme verwijderen van deze column gereageerd omdat Francisco van Jole zo druk is met de splinter in het oog van anderen dat hij de balk in zijn eigen witte onderbroek niet ziet. Wordt ongetwijfeld (en terecht, ook dit soort drek valt onder de VvMU) niet vervolgd, want het Openbaar Ministerie is te druk met stomme liedjes.

TERUGKIJKEN. Baudet Godwint hele EU de moeder

Als je in gelul kon wonen, dan had Thierry een kasteel

De Europese markt kost ons maximaal 50 euro per huishouden per jaar dat is dus ongeveer maximaal 400 euro, maar we betalen binnenkort 1300 miljoen per jaar oftewel 13 miljard euro aan de EU, die daar net zoals Hitler allerlei veerboten van koopt om immigranten vanuit Afrika over te zetten naar Europa om de nationale identiteit te verzwakken zodat er geen nationale staten meer zullen zijn. En dat heeft allemaal gestaan in een interview met een Duitse minister in een of andere krant en trouwens Hitler was helemaal geen nationalist, het was juist iemand die heel erg begaan was met het lot van andere volken en wij zijn geen complotgekkies, maar complotten bestaan wel! En hou eens op met die nazi-vergelijkingen de hele tijd.

GSTV. Ridder Dion Graus is 100% vaccinvrij

De grootste kleuters zitten in de Tweede Kamer

BELANGRIJKE TIP VOOR IEDEREEN DIE BINNENKORT IN DE BUURT VAN HET BINNENHOF KOMT (bijvoorbeeld om te demonstreren): houd een beetje afstand van Dion Graus svp, want Ridder Dion gelooft niet in de wetenschap en heeft zich niet laten vaccineren. Gelukkig is de fractiediscipline van de PVV immuun voor Dions dierlijke logica en heeft de PVV vandaag gewoon voor het plan gestemd om kinderdagverblijven de mogelijkheid te geven ongevaccineerde kinderen te weigeren. En nu maar hopen dat Tom Staal in Den Haag niet besmet is met de vliegende vlekhoesttyfustering. En anders: beterschap!

GSTV. Tweede Kamer stemt vóór CETA

Eng-federalisten winnen

Gevoelige nederlaag voor de eng-nationalisten van GroenLinks, de eng-nationalisten van de PvdA en de eng-nationalisten van Groep Femke Merel van Kooten-Arissen/Cranky Hanky. De eng-meloenendoorslikkers van de ChristenUnie hebben vandaag voor het CETA-verdrag gestemd en nou kunnen alleen nog een stel eng-nationalistische bijbaanboomers in de Eerste Kamer een stokje steken voor het Vrijhandelsverdrag van de Eeuw met Onze Bevrijders uit Canada. Eng allemaal!

Ron Jans neemt ontslag na foute rap

Dat zijn geen rappen

In de VS is als blanke het woord "nigger" meerappen ongeveer hetzelfde als hier met gestrekte rechterarm uit volle borst het Horst Wessel lied zingen: niet zo goed voor je carrière. Daar komt voetbaltrainer Ron Jans nu op de harde manier achter. Hij heeft in de kleedkamer meegezongen met een nummer van kleur en is verlinkt door een uit de selectie gezette speler. Dacht Jans afgelopen weekend nog dat hij 'iets onhandigs' had gedaan, zojuist is bekendgemaakt dat hij ontslag heeft genomen bij Cincinnatti FC. Snappen wij eindelijk ook waarom die Amerikanen nog steeds niet echt van soccer houden: er zijn alleen maar verliezers.

Nieuw: witte balkjes voor gezicht slachtoffers

Geloof slachtoffers

Als je in Nederland een drugsimperium runt, broers en advocaten van getuigen vermoordt en jarenlang op de vlucht blijft voor de politie, krijg je van de Staatsomroep een balkje op je Dubaise mokschot gefotosoept, maar als je slachtoffer bent van een misdrijf kun je net zo goed meteen je NAW-gegevens naar de met een taakstraf naar huis gestuurde daders faxen. Vet oneerlijk vinden de mensen bij Slachtofferhulp, die pleiten voor meer privacy voor slachtoffers. En terecht.

IBM wil 'honderden miljoenen' na IT-faal Defensie

Maar dan krijgen we ook niks

Het gaat weer eens helemaal ruk met een IT-project van onze overheid. Op het ontzettend handige en transparante rijksictdashboard.nl staan de totale kosten voor Grensverleggende IT (GrIT, wie verzint dit?, red.) van Defensie op 0 euro, maar die inschatting zit er ongeveer 1,3 miljard euro naast. Tenminste, als het door Jan, Alleman en het Bureau ICT Toetsing gekraakte project nog doorgaat, want uit een aan Investico gelekte brief blijkt dat het project op een dood spoor zit. En wat gebeurt er als een IT-project bij de overheid op een dood spoor zit? Dan moet er alsnog betaald worden. Vandaar dat IBM honderden miljoenen gaat eisen van Defensie als de stekker uit het project wordt getrokken. Maar goed. Liever ten honderden miljoenen gekeerd dan ten 1,3 miljarden gedwaald, zullen we maar zeggen. Of gaat Defensie ook acht jaar lang net doen alsof dit project wel gewoon doorgaat?

"Jongeren" zetten gemeentehuis Urk in stelten

Is dit ons Urk nog wel?

Hoop gedoe weer op Urk, waar maar liefst rond de honderd jongeren zaterdagavond lekker naar de getver het gemeentehuis zijn gegaan om het te bekogelen met bierflesjes en vuurwerk. Volgens Omroep Flevoland is er nog heel veel onduidelijk, maar een en ander zou te maken kunnen hebben met de sluiting van jeugdhonk de Sjoelclub. De Sjoelclub mensen! Het zijn ook altijd weer die rond de honderd leden van de Sjoelclub die het voor de goedwillende rest verpesten met stiekem verkleinde sjoelstenen, 'foutjes' bij het tellen, opeens heel hard niezen als iemand anders aan de beurt is drugs, wapens en/of vuurwerk. "De Sjoelclub moet volgens de gemeente definitief dicht vanwege overtreding van het aantal bezoekers en de aanwezigheid van drugs, wapens en/of vuurwerk." Grijp in nu het nog kan gemeente Urk. Of moeten we Elfie Tromp op jullie afsturen?

Oekraïne jorist alle (!) MH17-OvJ's weg

thumb

Het is maar goed dat we daar geen associatieverdrag mee hebben zeg

Lekker dan. Volgende maand begint eindelijk het proces tegen de eerste vier MH17-verdachten en Oekraïne doet er ondertussen alles aan om het officiële onderzoek naar de gallemiezen te helpen. Nadat het vorig jaar verdachte Vladimir Tsemach op het vliegtuig naar Rusland zette, blijkt nu dat alle zes de officieren van justitie die zich bezighielden met MH17 zijn ontslagen. Allemaal. In één keer, als onderdeel van een grote anti-corruptie-campagne van de nieuwe president Zelensky. Dus óf de Oekraïense medewerkers van het JIT waren al die tijd zo corrupt als de neten óf Oekraïne bewijst maar weer eens dat er niets zo corrupt is als een anti-corruptie-campagne en berokkent met dit ontslag een ingewikkeld onderzoek onherstelbare schade. Zoals de onderzoekers zelf stellen: *"Niemand kent het dossier dat wij in vijf jaar hebben opgebouwd.” *

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.