Datalek app NL-Alert: 'Even verwijderen allemaal'
Nederland, wees alert
HALLO ALERTE INWONERS VAN NEDERLAND DIE ZO ALERT ZIJN DAT ZE DE HANDIGE NL-ALERT APP (waar heb je die voor nodig terwijl je ook zonder die app een NL-Alert krijgt, red.) HEBBEN GEÏNSTALLEERD. U MOET ER EVEN OP ALERT ZIJN DAT ER EEN ENORM DATALEK IN DE APP ZIT EN DAT DE REGERING U NU ADVISEERT DE APP TE VERWIJDEREN. DE APP GAF STIEKEM UW LOCATIEGEGEVENS EN INFORMATIE OVER UW BESTURINGSSYSTEEM DOOR AAN DERDEN. NIET ZO ALERT DUS. VEEL PLEZIER MET HET BINNENKORT INSTALLEREN VAN DE CORONA APP ALLEMAAL.
Niks aan de hand. Politie over de vloer bij corona-activist
#SamenTegenVvMU
Hallo Politie Nederland. Nederland is een democratie met (op papier) vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geldt ook (of nee: juist) voor mensen met een afwijkende mening, zoals bijvoorbeeld Jaap Stronks. Jaap (stond onder meer in dit door laffe haas Hans Nijenhuis verwijderde AD-stuk) geeft al een paar weken op volslagen hysterische wijze uitdrukking aan zijn afkeer van de manier waarop de Nederlandse regering met het coronavirus omgaat. Hij roept daarbij van ~~alles waardoor het vrij logisch is om Jaap Stronks een vervelende vent te vinden. MAAR! MAAR! Als de politie bij zo iemand, die nooit op wat voor manier dan ook heeft laten blijken op het punt te staan geweld te gebruiken, over de vloer komt, wordt die persoon direct aangetast in zijn vrijheid van meningsuiting. Zelfs als hij niet wordt verhoord. Zelfs als hij niet wordt aangeklaagd. Iedereen, dus ook Jaap Stronks, moet op een vrije manier kunnen meedoen aan het publieke debat, zonder dat de FUCKING POLITIE OVER DE VLOER KOMT OMDAT HIJ DE VERKEERDE MENING HEEFT~. Juist nu de politie om begrijpelijke reden nog meer macht krijgt, is dit soort misbruik van het geweldsmonopolie simpelweg onacceptabel. Kap daar mee. Dan kappen wij met bloksnorren plakken op korpschef Erik Akerboom Henk van Essen (okee dat is gelogen, daar kappen we niet mee). ~
UPDATE: Sinds gisteren in Henk van Essen de nieuwe korpschef. Gefeliciteerd, Henk!
NU WE TOCH AAN HET UPDATEN ZIJN: Hier de nieuwe RIVM-cijfers:
UPDATE: Nou dat is de laatste keer dat wij het voor totale leipo Jaap Stronks opnemen. Meneer roept nu opeens dat hij niet zeker weet of de politie echt vanwege zijn kritiek langs kwam. Draadje hieronder.
Okee
LIVE. Mondkapjes briefing in de Tweede Kamer
Kaal of kappen weet je wel
Het coronavirus De Tweede Kamer is met vakantie. Heel de Tweede Kamer? Nee, gelukkig hadden we gisteren en eergisteren spannende debatten over het in de steek laten van verpleeghuizen en thuiszorg, wat er met de kapotte economie moet gebeuren en hoe lang het kabinet de rechtsstaat op pauzekan zetten onderwijs & cultuur. En vandaag dus geen briefing van Jaap en zijn mensen, maar wel een bonusbriefing van Feike en zijn makkers over 'Testen en beschermingsmiddelen'. Leg ons maar eens uit hoe het kan dat Nederland duizenden Duitse testen niet afneemt en waarom je in België een mondkapje bij een rol koekjes krijgt, terwijl zorgpersoneel te onzent nog altijd onbeschermd bij al dat dor hout op bezoek gaat. Luisteren maar!
LIVE. De woensdagdip van het RIVM: +145 doden
We zetten ons schrap
En dan nu de woensdagdip van het RIVM. Normaal is er altijd een dinsdagdip van het RIVM, maar omdat het maandag een soort zondag was, was het dinsdag een soort maandag en is het vandaag, woensdag, een soort dinsdag, waarop het dus eigenlijk een soort maandag is qua gevoel: een dip. Er komen zo weer RIVM-cijfers aan over de coronadoden en die zullen wel wat hoger uitvallen dan gisteren (48 doden) maar toch ook niet zo heel veel hoger. Zelf turen naar de grafiekjes kan daar. En nu dus F5. F5. F5.
+145
Staat moet Volkert 2300 piek overmaken
Foutje van Ferd
Leve de rechtsstaat! De Raad van State heeft vandaag bepaald dat de Staat Volkert van der Graaf meer dan 2300 euro moet overmaken vanwege een foutje van Ferd Grapperhaus. Die had vergeten ergens een handtekening te zetten en omdat Nederland vergeten is Volkert van der Graaf in een kerker te smijten en de sleutel weg te gooien, heeft hij een zaak aangespannen. Bij de Raad van State dus. Hele uitspraak, voor mensen die ook zo'n fan zijn van de rechtsstaat, DAARRR.
Economie ligt op de IC: sterkste daling producentenvertrouwen sinds... OOIT
Beademing met 92 miljard biedt geen soelaas
Vertrouwen: het komt te voet en het gaat te paard met anderhalve meter afstand het ravijn in. Niet alleen bij de consumenten, maar ook bij de producenten. Kom er maar in, CBS: "In alle branches van de industrie was de daling van het producentenvertrouwen de grootste ooit. Het vertrouwen staat ook, behalve in de papier- en grafische sector en de aardolie- en chemische industrie, in alle branches op het laagste niveau ooit. De producenten in de transportmiddelenindustrie waren het meest negatief." Vanmiddag na het crisisberaad weer een kort persmoment van het kabinet. Krijgen we dan een beetje perspectief of legt Wiebes nog steeds te weinig gewicht in de schaal?
Michael Panhuis, moordenaar van Anne Faber, bereidde ontsnappingspoging voor
Welja
Nieuws waar je van opkijkt maar toch ook weer niet over modelpatiënt Michael Panhuis van Peter R. de Vries. De moordenaar van Anne Faber (Panhuis, niet De Vries, red.) zat zich tijdens zijn 28-jarige lockdown kennelijk nogal te vervelen en heeft daarom een ontsnappingspoging gepland. "Dat het niet alleen bij een plan bleef, blijkt uit een lugubere vondst op het gevangenisterrein. Daar trof men onder de grond zelfgemaakte wapens en ontsnappingsmateriaal aan, zo melden bronnen aan RTL Boulevard." Voordat hij Anne Faber vermoordde, misdroeg Panhuis zich ook al veelvuldig in de forensisch psychiatrische afdeling waar 'het woord straffen niet in ons vocabulair' zit. Het woord straffen zit toevalling wél in ons vocabulaire. En het woord godverdomme wat een monster ook. Godverdomme wat een monster.
Bellingcat: 'In MH17-onderzoek gezochte Vladimir Ivanovitsj is Russische generaal-kolonel Burlaka'
Even over die 298 burgerdoden
Update van het Onderste Steen Front omtrent de aanslag op vlucht MH17. Het JIT vroeg zich een tijdje geleden af wie toch die Vladimir Ivanovitsj was die in verschillende telefoongesprekken opdook, en bij Bellingcat (OSINT-collectief van mensen die al vóór de lockdown nooit buiten kwamen, red.) hebben ze daar een antwoord op. Het lijkt er verdomd veel op dat het generaal-kolonel (=kneiterhoge pief) Andrej Ivanovitsj Burlaka van de Russische geheime dienst FSB is. Via lijsten gelekte telefoonnummers kwam Bellingcat bij Burlaka terecht, en door analyse van twee gesprekken (waarvan eentje gevonden via de inderdaad verdomd goeie Russische plaatjeszoekmachine Yandex) met behulp van stemherkenningssoftware durft Bellingcat de call te maken. Dat maakt Burlaka de hoogste tot nu toe geïdentificeerde 'person of interest' in het MH17-onderzoek. En zo hebben we dus weer een nieuw puzzelstukje dat duidt op nauwe betrokkenheid van de Russen bij de aanslag, al weten we nu niet precies waar dit stukje exact in de complete puzzel past. De onderste steen is nog steeds niet boven.
LOL. Bajes plaatst corona-inhaakadvertentie
De een zijn crisis, is de ander zijn haakje
Uitstekende advertentie met lef (m/v) van de Dienst Justitiële Instellingen in de courant hedenochtend. En die is nodig ook, want zo best gaat het niet in De Likken Van Ons Land. De ene keer ontsnapt er een levensgevaarlijke tbs'er, dan weer ontsnapt er een tbs'er die levensgevaarlijk is, de ene keer blijkt een tbs-instelling één grote puinbak en de andere keer blijkt een PI één grote puinbak. Gelukkig ontsnapt er ook nog wel eens iemand in een blauwe plastic zak, anders was dat hele gevangeniswezen geen klap meer aan. Wij van de GeenStijl Van Werk Naar Werk Service concluderen: genoeg te doen! Solliciteren kan via werkenbijdji.nl.


