CBS Coronacheck: Minder minder extra doden
Oversterfte week 19 iets meer dan 100
Dames en heren, welkom bij het nieuwe normaal, waarin iets meer dan 100 doden opeens goed nieuwe betekent. De CBS Sterfte Update over week 19 (4 tot en met 10 mei) laat namelijk zien dat de Coronapiek des Doods al best wel een eindje achter ons ligt. "Voor week 19 (4 tot en met 10 mei) wordt het aantal overledenen geschat op ruim 3 000. (...) Gecorrigeerd voor het seizoen zouden in week 19 naar schatting 2 900 mensen overleden zijn als er geen corona-epidemie was geweest." Ook de RIVM Tombola cijfertjes worden dag na dag rooskleuriger minder zwart, dus je zou haast zeggen dat we er al zijn. Komt die disclaimer: deze cijfers danken we aan uw brave anderhalvemetermentaliteit in combinatie met de kritieke toestand van de economie. En dan nog zijn er de afgelopen weken naar schatting 9000 mensen extra overleden als gevolg van de coronapandemie. Benieuwd wat er met de R0 (die we niet mogen weten) gebeurt als u weer de paden op cq de lanen in gaat. Maar voor nu: sterkte aan de nabestaanden en voor de rest, lekker gewerkt pikken.
LIVE. Peter Hein en zijn mensen over De Economie
Oh boy
Grafiek Die Het Samenvat
Na Het Grote Sterven door corona, is het nu tijd voor Het Grote Baan Kwijtraken en Het Massale Failliet Gaan. Consumenten hebben geen vertrouwen meer in de economie, producenten ook niet. Alles wordt wel duurder, maar niet goedkoper. Met de economie gaat het slecht, maar verder verschrikkelijk. Hier komen de cijfers over het onderliggend lijden van het bedrijfsleven in Ons Land, bij elkaar gepraat door Peter Hein en zijn mensen. Zet u schrap.
UPDATE: Grootste krimp consumptie OOIT (6,7%), economie krimpt in Q1 met 1,7%
Koning vangt 4,7 miljoen sjoemelsubsidie
Niet wegkijken. Niet goedpraten. Niet uitwissen
Koning Willem-Alexander houdt Kroondomein Het Loo drie maanden per jaar gesloten om ongestoord door het plebs zielige diertjes dood te schieten, maar vangt ondertussen ook nog eens 4,7 miljoen subsidie voor het natuurgebied. Dat mag helemaal niet, maar omdat het de Koning is, mag het weer wel. Uiteraard klopt er geen juridische jota van de uitzonderingspositie voor de bestbetaalde ambtenaar van Nederland en uiteraard is de Kamer weer eens voorgelogen over het geknipmes der lakeien van onze rijksdiensten. Alsof het Koningshuis van zichzelf niet al duur genoeg is. Benieuwd wat Willy's achterkleinzoon hier over 75 jaar over te zeggen heeft. NU LIVE OP KROONDOMEIN24.
RIVM: 'U mag weer NEUKEN'
Vitale lichaamsfuncties aan het werk
Ketsen. Naaien. Rampetampen. Ballen. Vogelen. Pompen. Kezen. Bonken. Een lekkere meid/gozer een flinke veeg geven. Neukon. Het mag allemaal weer van Jaap en zijn mensen. Tot nu was seks in de intelligente lockdown alleen toegestaan met uw eigen vaste partner en we merken allemaal dat dat materieel neerkomt op een veredeld celibaat. Maar vanaf vandaag kunnen singles volgens de RIVM-adviezen ook weer van wippestein, zolang ze het verstandig doen en een 'knuffelmaatje' of 'seksbuddy' (dixit RIVM) uitkiezen. Sowieso kudo's als u hem nog omhoog krijgt bij het denken aan het woord 'knuffelmaatje', trouwens. Wij wensen iedereen en Linda Duits HEEL. VEEL. PLEZIER.
UPDATE ZATERDAG: Jaap en zijn mensen: 'Neuken afgelast'
Weird. 'Volksrepubliek Donetsk arresteert MH17-verdachte Chartsjenko om hem te beschermen'
Zit er tenminste eentje vast
De Oekraïense MH17-verdachte Leonid Chartsjenko (de laagste in rang van de vier oorspronkelijke JIT-verdachten, en de enige met de Oekraïense nationaliteit) zou zijn gearresteerd. Dat meldt het AD dat het weer van de Russische BBC heeft, en die hebben het dan weer van "bronnen". De Volksrepubliek Donetsk zou Chartsjenko (wij schreven eerst Ghartsjenko maar weten wij veel) al sinds 11 maart vasthouden. Maar er hoort helaas wel een Onderste Steen Winstwaarschuwing bij. Het lijkt er namelijk op dat Chartsjenko (een veroordeeld verkrachter) is gearresteerd om hem te beschermen tegen kidnapping door Oekraïense commando's. Tsja. Kan hij in ieder geval niet voor het oog van de wereld naar Moskou worden gevlogen. Sluiten we af met deze quote van een anonieme oud-collega van Leonid: "Misschien willen ze hem op deze harde manier beschermen, maar het is wel een heel vreemde methode om dat zo te doen." Nogal vreemd, ja. Wordt vervolgd (maar waarschijnlijk niet bestraft).
'Ziekelijk gewelddadige Hendrik Muller weer vrij'

Even extra goed anderhalve meter afstand houden allemaal
De politie vraagt uw aandacht voor het volgende. Het is nog geen 1 juno, maar de intelligente lockdown van de minder intelligente tbs'ert Hendrik Muller lijkt alweer opgeheven. Dat melden bronnen aan GeenStijl en dat melden bronnen ook aan misdaadjournalist.nl dus dan zal het wel zo zijn. Hendrik Muller [VRIEND VAN DE SHOW DOSSIER] is niet alleen bekend van het plegen van misdaden waaronder het urenlang verkrachten van een vrouw, maar ook bekend van diverse 'onttrekkingen van het toezicht' en de omschrijving ziekelijk gewelddadig. Wij hebben laatst gehoord dat iedereen die ziekelijk is nu juist thuis moet blijven, maar dat geldt kennelijk niet voor Hendrik Muller. Succes met zoeken!
UPDATE: Het OM bevestigt bij DvhN dat Muller pleiten is. *"Volgens de woordvoerder van het Landelijk Parket wordt het recidive-gevaar van M. als 'heel laag' ingeschat."
*UPDATE 27 DAGEN LATER: Hendrik Muller is gepakt
LIVE. Burgerdoden Bijltjesdag Bijleveld in Kamer
Politiek bombardement met anderhalve meter afstand
Hallo allemaal. Hebben we weer zin in coronaloze politiek? Dan krijgen we coronaloze politiek! In Den Haag begint nu het eerste serieuze debat sinds het ANNO COVIDI 0. Minister Bijleveld, bekend van het liegen tegen de Kamer over Hawija, mag weer eens met de Kamer praten over Hawija. Technische briefing terugkijken kan HIER, burgerdodelijk draadje voor minister Bijleveld DAAR. Laat het targeting proces maar beginnen. Onze Collateral Damage Estimate van het debat van vandaag is 1 minister van Defensie die het veld moet ruimen alsook 1 minister-president die er ondanks een hele hoop secundaire explosies toch weer zonder politieke kleerscheuren vanaf komt. Maar het kan natuurlijk altijd dat er een Red Card Holder van de coalitie een stokje voor steekt en Ank Bijleveld vrolijk verder marcheert. En dat allemaal precies 80 jaar na het bombardement op Rotterdam. Sjipsbiernootje op 70BURGERDODEN24.
UPDATE: Inleidende beschietingen voorbij. Sergeant Belhaj en korporaal Voordewind lijken bereid weer een hele grote meloen door te slikken. Schorsing tot 14u.
UPDATE: Coalitie lijkt het wel best te vinden dat de Kamer stelselmatig onvolledig wordt geïnformeerd en Bijleveld zelf staat vooral veel te zuchten en te steunen. Kort schorsinkje tot 17u.
UPDATE: Tweede termijn begint. Belhaj (D66) dient een paar lulmeiermoties in. Coalitie wil geen slachtoffers.
UPDATE: Motie van wantrouwen van SP, GroenLinks, PvdA, DENK, PvdD, Groep Krol/Dinges, PVV en 50Plus. Oftewel de gehele oppositie op de SGP, FvD en Sjopperdepop BV na. Een herhaling van zetten.
UPDATE: Baudet steunt motie van wantrouwen niet. Neemt genoegen met antwoorden minister.
UPDATE: Dat was tweede termijn Kamer. Zo nog even Bijleveld, stemmen over een motie die het niet gaat halen en daarna kunnen we naar huis.
Zwarte Piet verdwijnt uit Groningen
Eierbal mag nog wel
FOTO - Gezelligheid in Groningen, 2019
Zo. Dat hele corona is weer een beetje uitgeraasd. Tijd voor de echte problemen. "De intocht van Sinterklaas in de stad Groningen vindt voortaan plaats zonder traditionele Zwarte Pieten. De gemeente Groningen heeft dat in overleg met de Koninklijke Vereniging voor Volksvermaken besloten." Alsof er in de anderhalvemetersamenleving nog ruimte is voor zoiets als 'volksvermaken'. Het is vanaf nu alleen nog maar individu-vervelingen. Wen er maar aan. En nu maar hopen dat de appjes van actiegroep Groningen Kan Het niet uitlekken. Iemand nog een regenboogmondkapje?
LIVE. Technische lieging over 70 burgerdoden Irak
Even wat dor hout in vak K kappen
Chips, bier en nootjes voor een technische briefing in Den Haag over heel veel doden maar ZONDER Jaap en zijn mensen. Het ministerie van Defensie gaat proberen Kamerleden woestijnzand in de ogen te strooien om te verbergen dat minister Bijleveld de Kamer heeft voorgelogen over het voorliegen van de Kamer door minister Hennis over 70 burgerdoden bij het bombardement op Hawija. Dat wordt nog knap lastig, want de vvd is nog steeds boos over hoe Bijleveld Rutte (en Hennis) erbij probeerde te lappen, D66 wil zich dolgraag profileren als staatsrechtelijk zuiver clubje, bij de ChristenUnie hebben ze onderhand zoveel meloenen ingeslikt dat ze een smoothiebar kunnen openen en de oppositiepartijen zijn dolblij dat ze eindelijk op iets anders dan een virus boos mogen zijn. Morgen is het debat, vandaag de technische briefing over targeting processes, red card holders en Collateral Damage Estimates. Let goed op, maar vergeet de waarheid niet: Defensie wist dat er burgerdoden konden vallen bij het bombardement, Defensie wist dat er burgerdoden zijn gevallen bij het bombardement, en Defensie heeft de Kamer jarenlang niets gezegd over het bombardement. Genoeg om minister Bijleveld uit haar onderliggend lijden te verlossen.
Geert Dales gaat weg bij 50Plus maar doet namens 50Plus aangifte tegen fractievoorzitter 50Plus
Wat is Geert Dales toch een ontzettende metro oplichter enge man
Dus. Geert Dales gaat weg bij 50Plus. Maar voordat hij weggaat, doet hij nog wel even namens 50Plus aangifte tegen de huidige fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Corrie van Brenk, omdat zij uitspraken heeft gedaan die de schadelijk zijn voor de partij. Hallo Geert Dales. Een aangifte tegen je eigen fractievoorzitter, dat is pas schadelijk voor de partij. Van Brenk beschuldigde Dales ervan te veel juridische procedures te voeren, en daarmee de partijkas te plunderen. Ja dat leest u goed. Geert Dales voert nu een juridische procedure om te bewijzen dat hij niet te veel juridische procedures volgt. De peilingen van 50Plus vertonen inmiddels meer onderliggend lijden dan een gemiddeld verpleegtehuis zonder mondkapjes, maar dat zal Geert Dales verder jeuken, want Geert Dales denkt alleen aan Geert Dales. Nou is iedereen die lid wordt van een club waar Jan Nagel, Henk Krol én Geert Dales bij betrokken zijn sowieso niet helemaal goed bij zijn kokosnoot, dus wat ons betreft kan die hele dor hout partij niet snel genoeg in het crematorium van de geschiedenis belanden. Toch vraag je jezelf af. Hoe kan het dat iemand die zó vaak in de spiegel kijkt, zó weinig zelfkennis heeft?
