achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Zoek Zoek! Pizzabezorger beroofd van... pizza

Overvallers te herkennen aan dikke buik en/of vetvlekken

Verschrikkelijk nieuws uit Amersfoort, waar pizzadieven een pizzabezorger van zijn pizza hebben beroofd. Volgens onderzoek van de GeenStijl Vitale Beroepen Desk is pizzabezorger op sexy verpleegster na het vitaalste van alle vitale beroepen. En zonder pizza wordt het uitvoeren van de vitale taken van een pizzabezorger vrijwel onmogelijk. Maar even serieus nu: een pizzabezorger met twee motoren en een scooter blokkeren, vastpakken en in elkaar meppen is echt het laagste van het laagste. Dus iedereen die gisteren rond 17:15 in de buurt van Het Masker (onhandig wel, red.) in Amersfoort iets van de laffe beroving heeft gezien moet even de politie bellen. *"Op de scooter reed een jongen met een breed postuur en een blanke huidskleur. Hij droeg een wit shirt en een donkere spijkerbroek. Op de motor reed een jongeman van ongeveer 19 jaar. Hij is 1m90 lang en droeg een zwarte jas en een wit shirt. De andere motorrijder is een jonge man met een kleine zwarte baard. Hij is ongeveer 19 jaar en hij droeg een donkere trui, donkerblauwe spijkerbroek en witte Adidas-sneakers." *

Henk Krol blijft vieze vuile pensioenrover

Partij voor Meer Dan Ons Toekomt

Voor iedereen die door het dor hout het bos niet meer kon zien bij de ouderenpartij: de idealen van Henk Krol staan nog altijd fier overeind. Cranky Henkie wil nog steeds de pensioenen van de jongere generaties roven zodat welgestelde ouderen lekker uit eten en op vakantie kunnen. In bovenstaand tweetje """beredeneert""" Krol bijvoorbeeld dat het pensioenfonds van de ambtenaren (dekkingsgraad 83,2%) helemaal niet in zwaar weer zit. Nou weten wij dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de Partij voor de Toekomst, dus misschien is Henk tussen het dolken in ruggen van partijgenoten steken door vergeten om in de krant te lezen dat het zeg maar best wel matig met de economie gaat. Wie wil dat de gepensioneerden van nu daar geen last van hebben, moet het geld weghalen bij de gepensioneerden van later. Zo werkt Henkonomics nu eenmaal. Zit je lekker, Femke Merel, bij de Partij voor de Pensioenloze Toekomst?

49 kaarsjes uitblazen in het Coronacafe

Wij zitten in een Haagse strandtent

Het café is geopend. De glazen mogen vol en de volumeknop kan op anderhalve meter voor alweer de derde Coronacafe Mega Mix van de enige echte keestelpro. We vreten er koninklijke maizenakoekjes bij, want we hebben wel een bikinifiguur, maar dat is gewoon een heel dik bikinifiguur. Ondertussen kijken we op groot scherm en met het geluid uit naar Jeroen Pauw, waar huisarts Rob 'hydroxychloroquine' Elens (die volgens de gediplomeerde amateurvirologen in de linktips in zijn eentje dat hele virus kan genezen) in debat gaat met Ab 'virusverdiener' Osterhaus (die in zijn eentje de halve wijnkelder van de NPO soldaat heeft gemaakt). Let op: als we willen schelden zeggen we niet vieze pisnischt maar vieze D66'er. Mocht u met drank op nog naar huis willen rijden dan kan dat gewoon want het is hier toch een virtueel café. Zet wel even uw dashboardlampje aan. En drink voorzichtig.

PS: Zelf betalen voor uw bokaaltje kan nog steeds bij de uitsmijter of de garderobejuffrouw

Salut!

Salut!

Gezellig!

Eindelijk. Het wordt deze week 28 GRADEN

Er is ook goed nieuws

FOTO - Vrouw, op anderhalve meter van een badpak

Nederlanders. Deze week gaan we allemaal naar het strand gereguleerd en op anderhalve meter afstand ontspannen in de buitenlucht. Het wordt namelijk warm en op donderdag gewoon heet (en droog): volgens de makkers van Buienradar halen we dan de ACHTENTWINTIG GRADEN. Nog even en de temperatuur in Nederland is zo hoog opgelopen dat ze niet meer mee mag met een Corendon reis. Perfect weer dus, om lekker weg te gaan in eigen land. Gratis tip van ons: in de Haagse Schilderswijk kun je heerlijk ontspannen met een groepje van de zon genieten. Veel plezier!

GEENSTIJL SLOOPT DIVIBOKAAL

Dit is hem

De NOS stopt met het uitreiken van de racistische 'divibokaal'. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff zojuist gezegd op NPO Radio 1. Het bekende weblog GeenStijl onthulde gisteren het bestaan van het omstreden diversiteitsbeleid van de staatsomroep. Nadat de NOS in eerste instantie probeerde de ophef weg te lachen, moet Gelauff vandaag bakzeil halen. De etnisch profilerende 'divibase' blijft voorlopig nog wel bestaan. Ook heeft Gelauff nog geen excuses aangeboden voor zijn intimiderende dreigbrief aan de klokkenluider(s) op de redactie van de NOS. Vvd-terriër Zohair El Yassini is nog steeds op oorlogspad. Dinsdag vragenuurtje!

Rob Jetten (D66): 'Meer meer Europa. Juist nu'

Wil ook van zijn laatste zeteltjes af

Spanje de hele tijd boos. Italië alleen maar aan het jengelen om centen. Portugal en Griekenland hoor je even niks van maar die zullen ook wel weer geld willen. Oostenrijk met zijn superspreader après-ski-dorpen. De Duitsers met dat betweterige R0-mannetje van ze. De Belgen die de grens sluiten. Frankrijk. Sowieso. Die Zweden met hun malle plannetje. Hongarije dat even de democratie afschaft. Polen zijn opeens in geen velden of wegen meer te bekennen om asperges te steken. En dan al die dichgetikte technocraten in Brussel die alleen maar meer macht voor zichzelf en minder democratie voor de burger willen.  Nee. U hoort het. Als het aan onze onderbuik ligt, gaan we in deze tijden van corona (vandaag volgens de RIVM tombola 27 doden erbij, ook alweer GELEKT AAN GEENSTIJL) eens even heel rustig aan doen met dat Europese projectje. Eerst maar eens wachten op een vaccin volksraadpleging. Maar wat denkt Rob Jetten? Nou, die denkt dat u, de kiezer, zit te wachten op MEER EUROPA. Juist nu. Dacht het niet Job Rob.

GELEKT. Top UWV doodsbang dat telefonisch contact met cliënten TE GOED WERKT

Geen typo

Hoe dan. Terwijl Nederland zich schrap zet voor een economische dip met Dubbel D, zijn de ambtenaren die al die werklozen een nieuwe baan moeten bezorgen met hele andere dingen bezig. Klikt u maar even op bovenstaand screenshotje voor groot. Hebben we gekregen van een kuchende UWV'er die graag anderhalve meter afstand bewaart van deze institutionele belastinggeldverkwisting. Het is een verslag van een overleg van de top van het UWV Werkbedrijf en de volgende zinnen hebben wij zojuist 34 keer opnieuw gelezen: "Tof (Thissen, GroenLinks bobo, directeur UWV Werkbedrijf) waarschuwt na afstemming met Fred (Faling Paling, bestuursvoorzitter UWV) *over de consequenties die de Corona crisis kan hebben voor de dienstverlening. Van belang is dat we naar SZW niet doen alsof het met de crisis aanpassingen (van f2f naar telefonisch etc) allemaal zo goed werkt." *Ja dat leest u goed. De Nederlandse arbeidsmarkt staat in de fik, maar bij het UWV vinden ze het vooral belangrijk om aan hun bazen te laten weten dat efficiënter werken (gewoon werklozen bellen ipv 2 bezoekjes per ambtenaar per dag) natuurlijk niet 'het nieuwe normaal' kan worden. Er zou eens wat belastinggeld bespaard kunnen worden inderdaad. Dat moeten we niet willen met zijn allen. Wat een faalfabriek.

Spruitjeslucht. Raad voor de Journalistiek steunt etnisch profileren @NOS met #divibokaal

NOS *zet zichzelf voor paal door achterlijk hokjesdenken

Raad voor de Journalistiek: hold my beer

Beste Keklik Yucel, Özcan Akyol, Iris van Lunenburg, Hadjar Benmiloud, Jenny Douwes, ZIhni Özdil, Nadia Ezzeroili, Ton F. van Dijk, Lotfi El Hamidi, Ebru Umar, Kim van Keken, Fidan Ekiz, Esther Voet, Erdal Balci, Elif Isitman, Lamyae Aharouay, Jaqueline Makbouli, Zohair el Yassini, Elise de Windt, Ouafa Oualhadj, Rachid Benhammou, Aylin Bilic en alle andere mensen die liever niet door Nik en Charlotte van de NOS gebeld worden omdat ze iets zijn, maar omdat ze iets kunnen, jullie zitten er helemaal naast. Het is juist hartstikke goed dat de NOS mensen etnisch profileert, want jullie zijn spruitjes en er liggen allerlei worteltjes vooraan in een kistje van de groenteboer. Of zoiets. Was getekend, de voorzitter van de Raad voor de Journalistiek, het 'objectieve' orgaan waar je naartoe moeten stappen als je onheus bejegend wordt door een journalist. Nog meer spruitjeslucht na de breek! Uw abonnement op de NOS opzeggen kan HIERRR.

Man man man

Man man man

Overzicht. Diverse reacties op @NOS Divibokaal

GeenStijl nomineert zichzelf

Diverse mensen hebben via diverse social media divers hun mening gegeven op de bemmende GeenStijl scoop over de "divibokaal" van de NOS. Wij zetten de diverse reacties voor u op een rijtje. U kunt ons HIER belonen met een bekertje.

vvd'ers boos

GroenLinksers boos

PVV'ers boos

Vrouwen in Database boos

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.