achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Politie 020 legt knie in nek buxusplant

Terug naar het oude normaal met een klassieke politiefaal

En dan schakelen we weer over naar Nederland, waar de politie het ook druk heeft. Bijvoorbeeld met het aanhouden van kleine autootjes, waar drie mensen in lijken te zitten. Maar het waren helemaal geen drie mensen, het waren twee mensen en een buxus. Lieve Amsterdammers, houden we vanavond de binnenstad een beetje heel?

VIDEO. Hans Nijenhuis probeert uit te leggen waarom AD kritisch stuk over RIVM wegjoriste

AD-hoofdredacteur gooit naar goed gebruik eigen collega's onder bus

Raarrr. Wij vragen ons al twee maanden lang af waarom het Algemeen Dagblad een kritisch stuk offline heeft gehaald over de weigering van het RIVM om cijfers over het aantal coronatesten van voor 9 maart te publiceren. En nu zegt Hans Nijenhuis tegen nota bene tegen Tim Hofman (volgende week te gast in het coronacafé dus we zeggen even niks lulligs over zijn vriendin) opeens dat Jan Willem Navis het artikel nooit had mogen publiceren omdat het niet klopt. Dat is trouwens wel een beetje gek, want het RIVM heeft bij ons weten nog steeds geen cijfers over het aantal coronatesten van vóór 9 maart (zie pagina 19 van Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland) openbaar gemaakt.

Maar volgens Nijenhuis is Navis (die ondanks Nijenhuis' suggestie best wel een ervaren journalist is) een zwartpushende quoteverdraaier en is diens chef een prutser omdat hij het artikel zomaar heeft verwijderd zonder rectificatie. Maar waarom Hans Nijenhuis vervolgens twee maanden lang NIETS heeft gedaan om deze fout te herstellen, dat legt Hans Nijenhuis dan weer niet uit. Gelukkig weten wij dat. Hans Nijenhuis is namelijk een paarse broek die ongeveer net zoveel van waarachtige journalistiek houdt als Max Verstappen van heel erg langzaam rijden. Daarom praat Hans Nijenhuis ook over 'de strijd tegen nepnieuws' alsof hij je een tweedehands auto in de maag probeert te splitsen. En daarom hoopt Hans Nijenhuis ook dat iedereen vergeet wat voor ENGE MAN hij is.

WTF. Khalid Kasem (van Kasem en De Vries) verdacht van lekken aan Ridouan Taghi

Nou, toevallig dat Peter R. de Vries net weg is!

Wat wat wat wat wat. Khalid Kasem, van het advocatenkantoor Kasem en De Vries (dat volgens bijna ex-eigenaar Peter R. de Vries 'floreert') wordt volgens het AD verdacht van lekken aan Ridouan Taghi. "Politie en justitie zijn ervan overtuigd dat advocaat Khalid Kasem in 2015 informatie uit een lopend strafonderzoek aan de organisatie van Ridouan Taghi heeft gelekt. Dat melden verschillende bronnen rondom dat onderzoek aan het AD. De deken, die toezicht houdt op de advocatuur, is door het OM geïnformeerd over misstanden rondom dat strafonderzoek. Kasem ontkent met klem." Alle details bij het Algemeen Dagblad, maar deze onthulling zet het vertrek van Peterrr bij zijn eigen kantoor in, zeg maar, een behoorlijk ander daglicht. Want het is verdomd lastig krokodillentranen huilen over de moord op Derk Wiersum als je eigen zakenpartner samenwerkt met de vermoedelijke opdrachtgever. Nou. Wij zijn benieuwd naar Kasems alibi.

CBS: 'Opnieuw minder doden dan verwacht'

De een zijn dood, is de ander zijn statistiek

Nog meer goed nieuws van het CBS Dodenfront: "Voor week 21 (18 tot en met 24 mei) wordt het aantal overledenen geschat op 2 750. Daarmee zit de sterfte voor de tweede week op rij onder het niveau van wat normaal zou zijn in deze periode." Er valt nog een hele dorre boom op te zetten over wat nou normaal is in dit nieuwe normaal, maar 2759 doden in een week is volgens de GeenStijl Demografie Op Een Bierviltje Redactie te omschrijven als: best weinig & goed nieuws. Het Grote Sterven is (voor nu) voorbij. Meer cijfers DAARRR bij het RIVM. Wij gaan naar het café.

Zeiden we al: Peter R. stopt bij advocatenkantoor

"Ons topic klopt"

Woensdag op GeenStijl, vandaag in de rest van de media. Peter R. de Vries stopt met geen advocaat zijn bij zijn eigen advocatenkantoor. Handen vrij. Nieuwe uitdagingen.

Van Rijn weg als minister, vvd heeft vervanger

Maar wie is die 'goede vervanger'?

A) Johan Remkes want het is altijd Johan Remkes
B) Frits Huffnagel, heeft trouwens ook verstand van casino's
C) Robin Linschoten, had nog tijd over
D) Ivo Opstelten, (reden: vergeten, red.)
E) Gordon, schijnt over onvermoed talent te beschikken
F) Stef Blok (oh nee die is al minister, red.)
G) Wybren van Haga, durft over partijgrenzen heen te stappen
H) een Vrouw
I) Iemand anders, namelijk...

UPDATE: Het goede antwoord is H

LIVE. Kamerdebat Ronde 2 Corona Steun Pakket

Economie ligt op de IC, maar moeten we hydroxychloroquine toedienen of niet?

GroenLinks is voor steun maar alleen aan bedrijven die met de trein op vakantie gaan. D66 is voor steun maar alleen aan bedrijven waar een vrouw de baas is. De PVV is voor steun maar alleen aan bedrijven die teruggaan naar hun eigen land. De PvdA is voor steun maar alleen aan bedrijven die niks zeggen over wat Asscher allemaal wist over de toeslagenaffaire. 50PLUS is voor steun maar alleen aan bedrijven die aangifte doen tegen hun eigen personeel en die aangifte dan weer intrekken. De ChristenUnie is voor steun maar alleen aan bedrijven die keer op keer heel erg zwaarmoedig hun eigen principes overboord zetten omdat het pluche nou eenmaal zo lekker plakt. De vvd is voor steun maar alleen aan bedrijven die opeens heel erg de wind mee hebben zonder daar zelf iets voor te doen. Het CDA is voor steun maar alleen aan bedrijven die hele dure schoenen verkopen die nergens op worden getest. DENK is voor steun maar alleen aan bedrijven van boefjes. Wybren van Haga is voor steun maar alleen aan bedrijven die lid zijn van een ander bedrijf. De Partij voor de Dieren is voor steun maar alleen aan bedrijven die niet een nertsfokkerij zijn. De SP is voor steun maar alleen aan bedrijven die geen winst maken. De SGP is voor steun maar alleen aan bedrijven die op zondag dicht zijn. FvD is voor steun maar alleen aan bedrijven die levensgevaarlijke medicijnen voorschrijven op basis van kwakzalverij. De Partij voor de Toekomst is voor steun maar alleen aan bedrijven die geld afpakken van jongeren en dat aan ouderen geven. En oh ja. De ontslagboete blijft (een soort) van. Debat over Patiënt Economie nu op CORONA24.

GSTV. Mannen niks meer te zeggen bij D66

Vrouwen zijn de baas

Wat zijn vrouwen toch geweldig. Met hun vrouwenlichamen, hun vrouwenhersenen, hun vrouwenkarakters en al hun andere vrouweneigenschappen. Mannen zijn ook best okee, maar die halen het niet bij vrouwen, als we eerlijk zijn. Goed nieuws dus dat je als man bij D66 niet meer hoeft te proberen lijsttrekker (en dus waarschijnlijk de nieuwe premier van Nederland) te worden, tenminste als het aan 13 vrouwen ligt. Jammer voor Jan Paternotte (man), Maarten Groothuizen (ook man) en Wouter Koolmees (ook nog man) maar zij worden dus NIET de nieuwe premier van ons land. Maar wie dan wel???

Von der Leyen wil EU Corona Pakket à 750 miljard

Van: u. Voor: corona

Gefeliciteerd belastingbetalers van Europa! U gaat de Europese Unie redden van de vreselijke corona ziekte economische schade. En het kost u slechts 750 miljard: 500 miljard daarvan is een gift, en de andere 250 miljard iets totaal anders, namelijk een lening die nooit wordt terugbetaald. Staat volgens Bloomberg allemaal in een voorstel dat vlogvrouwtje Von der Leyen zometeen aan het Europees Parlement (of wat daarvoor doorgaat) en de Europese pers (of wat daarvoor doorgaat) gaat presenteren (LIVEBLOG). En het leuke is: als Nederland en de andere drie van de vrekkige vier [verzoek: stop met zeuren over dit "frame" tot je zelf een beter alliteratie hebt bedacht, anti-EU-sneeuwvlokjes] hun hakken in het zand zetten, verzint de EU wel iets anders, zoals een nieuwe belasting en/of een ongrondwettelijke ECB-afkorting. Was ons als Nederlandse burgers maar eens in een referendum gevraagd wat we eigenlijk van die steeds verdergaande Europese integratie vinden.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.