Standbeeld Pim Fortuyn in 010 beklad: 'Racist'
Is dit nou wit huiswerk?
Kijk aan. Stilzwijgend aandenken aan de demonstratie tegen de moord op George Floyd. Een leus voor de moord op Pim Fortuyn. Fraai.
(foto via)
UPDATE: Schoongepoetst
LIVE. Reisleider Ruttes Grote Vakantie Persco
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
We zijn ons nou al een paar maanden voorbeeldig aan het gedragen, dus het wordt tijd dat we daar iets voor terugkrijgen. Op verkansie naar al die shit hole countries waar we de coronabonds naar moeten overmaken bijvoorbeeld. Want lekker weg in eigen land is prima te doen in mei, maar in de zomer willen we het virus wel een beetje laten rondgaan in Europa. Anders schiet het niet op met die groepsimmuniteit. Verder zal Rutte ook wel aankondigen dat de scholen nog verder open mogen, omdat volgens het RIVM kinderen het virus nauwelijks overdragen en zijn we benieuwd of Rutte nog verder ingaat op Het Nieuwe Abnormaal en het optreden van Femke en haar mensen. PERSCO!
Update: Vanaf 15 juni zijn landen "geel" zoals Duitsland, België en Italië
Update: Verenigd Koninkrijk en Zweden zijn "viesss". Blijf weg
Update: Wie naar "rode" en "oranje" landen gaat, moet 14 dagen in isolatie
Update: Burgemeester Femke Halsema is een "onverantwoord" sujet
Update: Nederlanders in buitenlandse corona-haarden worden NIET gerepatrieerd
HAHAHA: Rutte: "Ik ben geen Frits Bom hier"
Kabinet plant massale NERTSENMOORD
Nertsen, de Femkes Halsema van het dierenrijk
Het spel is uit voor een heleboel nertsen in Oost-Brabant. De beestjes blijken meer corona te verspreiden dan een zweterige polonaise in een slecht geventileerde concertzaal vol dor hout en het kabinet gaat nu zes nertsenfokkerijen in Oost-Brabant ruimen. De Grote Nertsocaust is een voorbode voor 2024, als nertsen fokken helemaal verboden wordt. We zijn dus wel Samen Tegen Corona, maar zonder de nertsen erbij alstublieft dankuwel. Krijgt Volkert toch zijn zin!
Er klopt geen hout van chloroquine-onderzoek
Binnenkort slikken we allemaal bleek
Nou wij zijn even zes silo's vol hydroxychloroquine (bekend van tv en geslikt worden door Donald Trump) van een kuchende Flevolander aan het overkopen. Kunt u ondertussen dit ontluisterende verhaal ****lezen over het grote hydroxychloroquine-is-gevaarlijk-onderzoek in The Lancet, het medisch tijdschrift waarvan de hoofdredacteur de hele dag op Twitter de Britse regering beschuldigt van onverantwoord gedrag. Er lijkt namelijk helemaal niets te kloppen van de data die voor het onderzoek zijn aangeleverd door het mysterieuze bedrijf Surgisphere uit Chicago. Nadat eerdere kritische kanttekeningen over niet-kloppende cijfers door de auteurs met slappe smoesjes als 'we hadden een paar Aziaten per ongeluk bij Australië opgeteld' werden afgewimpeld, heeft The Lancet nu zelf een Expression of Concern (wetenschappelijks voor: 'er klopt geen hout van dit onderzoek') gepubliceerd. Dat is nogal pijnlijk, aangezien het onderzoek door de WHO werd gebruikt als argument om een groot hydroxochloroquine-experiment per direct te staken. Maar voordat u hier full Rob Elens (lees u anders even in over orthomoleculaire geneeskunde) gaat: ook vóór het artikel op 22 mei werd gepubliceerd waren er al ernstige twijfels over het toedienen van hydroxochloroquine. Zoals om geld bedelende wetenschappers dan altijd zeggen: more research is needed!
UPDATE: WHO hervat onderzoek naar hydroxychloroquine, meer info over Surgisphere (waar bijna niemand werkt, maar wel een pornomodel en een fantasyschrijver) bij The Guardian
UPDATE: Artikel ingetrokken
Halsema: 'Drukte schuld van iedereen behalve mij'
Burgemeester geeft zwartepiet aan politie en organisatie
Zo. Daar komt Femke Halsema even goed weg. Dat Femke Halsema maandag tijdens het super spread event op de Dam niet ingreep is namelijk de schuld van iedereen, behalve van Femke Halsema. Dat schrijft Femke Halsema in een brief aan de Amsterdamse gemeenteraad. De drukte is de schuld van de deelnemers zelf, die "bewust een gezondheidsrisico" namen "voor zichzelf en voor anderen" en van de politie, die Halsema een "gebrekkige informatiepositie" verwijt. Wat in het relaas van de burgemeester lijkt te ontbreken, is het feit dat de halve fractie van haar eigen partij GroenLinks enthousiast over de drukte op de Dam stond te twitteren, terwijl zij zelf voor de camera van AT5 beweerde dat de demonstratie te belangrijk was om te ontbinden. Alleen haar voorlichters op de redactie van het Parool geloven dat de burgemeester zich daarbij versprak. Ook schrijft Halsema nergens op waarom ze niet om 17.00 uur, toen duidelijk was dat het veel drukker zou worden dan gepland, toegangswegen heeft afgezet en mensen opgeroepen om niet meer naar de Dam te komen. Tevens blijft onopgehelderd waarom Halsema zelf naar de Dam ging "om de situatie ter plekke te bekijken" terwijl ze al wist dat het daar te druk was, en vooral waarom ze dat deed zonder mondkapje. Nou ja. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat iemand het burgemeesterlijke mondkapje toevallig uit haar ambtswoning heeft gestolen. We horen het wel in het debat Fem!
GSTV. Heel Den Haag hakt op Halsema
Is er IEMAND IN DE ZAAL die het voor Halsema op wil nemen?
Arme Femke Halsema. Iedereen is boos op de burgemeester van Amsterdam, behalve de mensen die dat niet zijn. Van die laatste groep kon onze verslaggever Tom Staal er verdomd weinig vinden in politiek Den Haag, waar onze volksvertegenwoordiging al maandenlang voorbeeldig anderhalve meter afstand bewaart tot iedere vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid. En Femke zelf? Die denkt niet aan aftreden. Nou. Dat zullen we nog wel eens zien.
Handschoenen uit. Rutte, Asscher e.v.a. moeten onder ede getuigen over toeslagenaffaire
Tenminste, als de commissie ze gaat vragen
Hatseflats. Er komt een mini-enquête naar de politieke besluitvorming over de toeslagenaffaire. Dat betekent dat kopstukken als Frans Weekers (wie?), Menno Snel (vergeten wie dat was), Eric Wiebes (hee die heeft nog werk), Lodewijk Asscher (die ook) en Mark Rutte (DIE ZEKER) kunnen worden opgeroepen om onder ede (dat is een soort 'naar mijn beste weten' maar nog net iets beter, Mark) te getuigen over de mensenlevens die de Belastingdienst kapot heeft gemaakt. Want we weten nog een hoop niet over wie wat wist over de KNEVELARIJ IN UW NAAM. Duiding van de dag bij tegellichter en -winnaar @Pieter Klein.
GeenStijl GeheugenTrainer!
Corrupte 50PLUS-MEP stapt over naar CDA
Gristendemocraten roven bejaardenzetel
Van al het tuig dat van uw belastingcenten dagvergoedingen loopt binnen te harken in Brussel is Toine Manders toch wel de ergste. Toine heeft eerst namens de vvd uw privacy gesloopt en stapte daarna opeens over naar de pensioenrovers van 50PLUS. Ondertussen kwam er een lijk te voorschijn uit de kast waar hij zijn golfspullenparken bewaart, en nu rolt het fatsoenlijke CDA de rode loper voor hem uit: "Met mijn thema’s interne markt, ouderen en pensioenen wil ik Champions League spelen en het CDA biedt mij die kans." Fatsoenlijke CDA-voorzitter Rutger Ploum (u weet wel, van die Bezorgde Brief over Thierry Baudet) staat ondertussen luid te applaudisseren voor zoveel ondermijning van het verbond tussen kiezer en gekozene: "Ik heet Toine Manders van harte welkom binnen het CDA. Afgelopen weekend hebben we hele goede gesprekken gehad over zijn motieven om deze stap te zetten en die hebben dit in een stroomversnelling gebracht. Ik heb er alle vertrouwen in dat Toine, met al zijn ervaring, samen met het CDA-team in Europa de belangen van onze Nederlandse ouderen krachtig zal behartigen." En maar janken als de kiezers het Europees Parlement niet serieus nemen. Nou, wij zullen u een geheimpje verklappen: dat doet het CDA ook niet.
LIVE. Tweede Kamer neemt afstand van Halsema
Anderhalve meter afstand past zó niet bij Amsterdam
En dan gaan we nu naar de Nationale Vergaderzaal voor het Gesprek van de Dag, te weten burgemeester Femke Halsema van Amsterdam die zelf aanwezig was bij een demonstratie die ze vervolgens niet durfde te stoppen omdat ze bang was voor rellen. Geert Wilders is boos op Femke Halsema en stelt vragen aan Ferd Grapperhaus, die ook boos is op Femke Halsema. Wij verwachten nog een bijdrage van Klaas DIjkhoff, die boos is op Femke Halsema en van Rob Jetten, die niet echt boos is op Femke Halsema, maar wel verdrietig. Hopelijk gaat Jesse Klaver, die nog helemaal niets heeft gezegd over Femke Halsema, nu wel iets zeggen over Femke Halsema. Wel allemaal anderhalve meter afstand bewaren aan de interruptiemicrofoon!
TOETJE: En we krijgen ook nog Jan Paternotte over het KLM Voucher Schandaal.
UPDATE: Klaver (van GroenLinks): "Dit was verkeerd"
OFFICIËEL. Formule 1 van start op 5 juli
Red Bull mag twee keer vlammen op de Red Bull Ring
Goed nieuws voor iedereen die vindt dat heel hard rondjes rijden met een auto een grondwettelijk recht is dat je niet zomaar opzij schuift. Het mag weer. De FIA, dat is zeg maar de Femke Halsema van de autosport, heeft de officiële kalender voor de eerste acht Formule 1 races van het nieuwe seizoen gepresenteerd. De hoogmis der paardekrachten begint op 5 juli met de Grand Prix van Oostenrijk, bekend van gewonnen worden door Max Verstappen in 2019, en daarna verplaatst het hele circus zich niet omdat er het volgend weekend gewoon weer een race op de Red Bull Ring gehouden wordt, namelijk de Grösser Preis der Steiermark [zal wel iets met de oorlog te maken hebben, red.]. Wij schrijven meteen maar twee P1'tjes op voor Max en hebben nu al zin in objectieve wetenschappers die de race 'als viroloog' gevaarlijk vinden, maar als expert in het Radio 1 Journaal niet. Vrrroem vrrroem!
