achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Gedoe. Akwasi wil Zwarte Piet op gezicht trappen

Dichterlijke vrijheid!

Hee kijk nou. Akwasi, de stelselmatig door de NPO doodgezwegen 'creative', kon afgelopen maandag op de Dam eindelijk eens zijn mening geven over de toestand in de wereld. De gehele context van 9 minuten en 35 seconden, waarin Akwasi onder meer zegt dat hij niet gelooft in de de Tweede Kamer en de politiek, en roept dat Zwarte Piet terug moet naar zijn 'hoerenmoeder' (lol)  kunt u terugkijken bij de NOS, die de hele speech op haar website heeft gedivibokaald. Op internet is ondertussen ophef ontstaan over het laatste stukje van de toespraak, waarin Akwasi aankondigt dat hij in november Zwarte Piet 'hoogstpersoonlijk op zijn gezicht' zal trappen als hij hem tegenkomt. Wij dachten dat de vrijheid van meningsuiting in dit land wel een beetje ophield bij het dreigen met geweld, maar dat zullen we wel weer verkeerd begrepen hebben. Is gewoon artistieke vrijheid man!

Akwasi reageert: "Ik roep niet op tot geweld"

Islamdocent As-Soennahmoskee Den Haag die vrouwenbesnijdenis aanraadde, is nu pizzabakker

Zijn voorgesneden pizza's eigenlijk haram?

Opeens heb je het. Je wordt pizzabakker. In de timeline van Saskia Belleman kunnen we vandaag lezen over Mehmet A., die een opvallende carrièreswitch maakte nadat hij als islamdocent in opleiding nergens meer een stageplek kon vinden. En nou niet meteen denken dat ze in de islamologie allemaal racisten zijn die liever een Jaap dan een Mehmet aannemen. Het schijnt ook iets te maken hebben met bovenstaande lessen over vrouwenbesnijdenis die voor Femmes for Freedom aanleiding vormden om aangifte te doen tegen de As Soennah-moskee. Tenminste, dat zegt Mehmet, die het allemaal erg zielig vindt voor Mehmet, vandaag tegen de rechter. Bovendien, als hij geweten had dat vrouwenbesnijdenis strafbaar was, dan had hij het natuurlijk nooit aanbevolen. Het woord is nu aan de officier van Justitie, die allemaal vervelende feiten over vrouwenbesnijdenis paraat heeft. Effe wachte dus.

NU LIVE. Het Hugo de Jonge coronadashboard

Nou, corona kan wel inpakken

Zelf kijken kan daarrrr. Nergens een duidelijk staatje van onze sterftecijfers vergeleken met andere landen in Europa, maar dat zal nog wel komen.

Olielek. NL ambassadeur Nigeria gaf Shell info

Corruptievirus in Petrischaaltje BuZa

De Nederlandse overheid zit vuistdiep in Shell en Shell zit nog vuistdieper in de Nederlandse overheid. Maar waar Shell het  vuistdiepst in zit, dat is ex-ambassadeur Robert Petri in Nigeria. Die is zo corrupt dat hij Shell van tevoren waarschuwde dat de FIOD op bezoek zou komen voor een corruptie-onderzoek. En daarom is Robert Petri door het ministerie van Buitenlandse Zaken ontslagen en is er aangifte tegen hem gedaan overgeplaatst naar een bureaufunctie in Den Haag. Gelukkig hebben we de foto's nog!

Peter R. de Vries adviseur kroongetuige Nabil B.

Verrassing

Nieuws wat u al even geleden kort op GeenStijl hebt kunnen lezen maar dat we op last van onze advocaat hebben verwijderd: Peter R. de Vries wordt de nieuwe adviseur van kroongetuige Nabil B. in het Marengo-proces tegen o.m. Ridouan Taghi. Wij zijn vooral benieuwd wat Peter R. de Vries gaat adviseren over zijn ex-zakenpartner Khalid Kasem, die door het OM wordt verdacht van lekken aan Taghi.  
UPDATE: Openbaar Ministerie: "Fuck you, Peter"

GeenStijl.nl, 27 mei: "Ons topic klopte"

GeenStijl.nl, 27 mei: "Ons topic klopte"

De complete app-geschiedenis: Grapperhaus en Halsema piswoest op elkaar na drukke demo Dam

Gezellig

Zo. Minister Grapperhaus heeft (op verzoek van Kamerlid Wilders) even zijn complete appgesprek met de burgemeester van Amsterdam online gezet. De rapen waren flink gaar. Halsema vroeg 'Wat is dit nou' naar aanleiding van Grapperhaus' uitspraak dat de demonstratie alle perken te buiten ging en verwijt de minister dat hij haar 'in de kou' liet staan, terwijl Grapperhaus er op wijst dat de beslissing om niet te handhaven NIET "na ruggespraak" met hem genomen is. Deze onenigheid werd door Halsema niet gemeld in haar brief aan de Amsterdamse raad, dus dit wordt ongetwijfeld vervolgd. Complete tekst na de breek. 
UPDATE: Annabel Nanninga tegen TPO: "Kan echt niet"

LIVE. Tweede Kamer Corona Debat

Debatteren is een grondrecht!

En dan gaan we nu weer naar Den Haag, waar de Tweede Kamer een paar uur gaat demonstreren tegen corona. De vrijheid om in de Tweede Kamer te spreken is een heel groot goed. Daarom zien wij bij GeenStijl geen enkele reden de Tweede Kamer te ontbinden (en we hebben ook best wel zin om op vakantie te gaan). Bovendien is dit debat te belangrijk en zijn de deelnemers ook zelf verantwoordelijk. Chips, bier en anderhalve meter afstand!
UPDATE: Complete appgeschiedenis tussen Ferd en Femke daarrr.
UPDATE: Hoofdelijke stemming om Grapperhaus naar de Kamer te halen nu
UPDATE: Toch geen hoofdelijke stemming, Wilders trekt verzoek in
UPDATE: Grapperhaus komt toch, na het eten!

Gemeente 020 naar rechter tegen... zonnepanelen

Duurzaam van gas los VERBOTEN

Het zou verdrietig zijn als het niet zo grappig was: wethouder Marieke van Doorninck van GroenLinks gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van een rechter die bepaalde dat Amsterdammers hun gasloze woning mogen verwarmen met een warmtepomp en zonnepanelen. De gemeente wil bewoners namelijk verplichten gebruik te maken van het warmtenet, dat draait op fossiele brandstoffen en de vervuilende biomassacentrale in Diemen. Zo werkt Ollongrens falende Van Gas Los Dictatuur dus in de praktijk: mensen die zelf willen bijdragen aan een schonere wereld worden gedwarsboomd omdat het niet in de collectivistische plannen van de gemeente (en Vattenfall, u weet wel, van die reclames over een schonere wereld) past. Binnenkort in de hoofdstad: boetes voor afval scheiden, alleen nog maar smerige diesels in het centrum en iedereen verplicht op vliegvakantie naar een bestemming naar keuze uit de Volkskrant. Demonstratie op de Dam, iemand?

Standbeeld Pim Fortuyn in 010 beklad: 'Racist'

Is dit nou wit huiswerk?

Kijk aan. Stilzwijgend aandenken aan de demonstratie tegen de moord op George Floyd. Een leus voor de moord op Pim Fortuyn. Fraai. 

(foto via)

UPDATE: Schoongepoetst

LIVE. Reisleider Ruttes Grote Vakantie Persco

Waar kan ik heen, ik kan niet naar China

We zijn ons nou al een paar maanden voorbeeldig aan het gedragen, dus het wordt tijd dat we daar iets voor terugkrijgen. Op verkansie naar al die shit hole countries waar we de coronabonds naar moeten overmaken bijvoorbeeld. Want lekker weg in eigen land is prima te doen in mei, maar in de zomer willen we het virus wel een beetje laten rondgaan in Europa. Anders schiet het niet op met die groepsimmuniteit. Verder zal Rutte ook wel aankondigen dat de scholen nog verder open mogen, omdat volgens het RIVM kinderen het virus nauwelijks overdragen en zijn we benieuwd of Rutte nog verder ingaat op Het Nieuwe Abnormaal en het optreden van Femke en haar mensen. PERSCO!
Update: Vanaf 15 juni zijn landen "geel" zoals Duitsland, België en Italië
Update: Verenigd Koninkrijk en Zweden zijn "viesss". Blijf weg
Update: Wie naar "rode" en "oranje" landen gaat, moet 14 dagen in isolatie
Update: Burgemeester Femke Halsema is een "onverantwoord" sujet
Update: Nederlanders in buitenlandse corona-haarden worden NIET gerepatrieerd
HAHAHA: Rutte: "Ik ben geen Frits Bom hier"

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.