achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

De Grote BLM/FDF Maar Wie Zei Het Quiz

Iedereen weet het beter!

Zo mensen. Het is tijd voor een quizje. De een zegt dit, de ander zegt dat. Maar wie zegt er eigenlijk precies wat? Voor iedereen die alles altijd overal beter over weet hebben wij 14 citaten met telkens dezelfde vraag: maar wie zei of schreef dit? Uw goede antwoorden (die er gewoon bij staan) alsmede uw objectieve oordeel over waarom het ene wel erg is, en het andere niet, kunt u hieronder kwijt. Stuurt u vooral niks op. U kunt geen geheel verzorgde vliegvakantie met de milieuredactie van de Volkskrant winnen.

Citaat 1

Bij ons in de groep wordt de roep om bikkelharde acties met de dag groter. Ik waarschuw vanaf hier: hou rekening met ons. De emoties in de groep zijn veel groter als velen van jullie kunnen bevroeden.

A) Akwasi**
B)** Mark van den Oever

ANTWOORD

Citaat 2

**Daarom zijn we hier vandaag bij elkaar, om te laten zien dat we het niet meer pikken. Gaat het niet goedschiks, dan gaat het wel kwaadschiks. **

A) Akwasi**
B)** Mark van den Oever

ANTWOORD

Citaat 3

**Ik ben aan het koken, want er is geen tijd meer om te praten. We kunnen niet meer praten, man. **

A) Akwasi  
B)
Mark van den Oever

ANTWOORD

Klaar. De Ultieme 2020 Meme Stemwijzer

Invullen was nog nooit zo makkelijk

Vergeet al die stellingen over parkeerbeleid, windmolenparken en/of fiscalisering van de AOW. Het is 2020 en u bepaalt uw stem voor de volgende Tweede Kamerverkiezingen (als ze niet worden uitgesteld) gewoon aan de hand van een internettekening. HIER klikken voor groot. Uitslag gaarne in de panelen deponeren. Stem verstandig, kies een plaatje!

100 Nederlandse extreme moslims weg bij IS

Want dat zijn ook maar watjes

De Islamitische Staat, u heeft er vast wel eens van gehoord. Dat pleegt een beetje genocide, onthoofdt zo nu en dan een tegenstander en maakt vrouwen tot seksslavin en/of broedmachine. Nogal gematigd inderdaad. Tenminste, dat zeggen wij niet, maar dat zeggen de 100 aanhangers van de Hazimibeweging in Nederland. Staat allemaal in een rapport (pdf) van onderzoeksbureau NTA, waar NRC over bericht. 

"Nu IS geen eigen staat meer heeft, heeft een deel van de jihadisten IS ingeruild voor de minstens zo gewelddadige afsplitsing, stelt het rapport. De groepering ontleent haar naam aan de Saoedische prediker Ahmad al-Hazimi. Zijn voornaamste boodschap is dat een ieder die afwijkt van de radicaal-islamitische leer, een afvallige is en daarom gedood mag worden. Wie weigert zo’n persoon tot afvallige te bestempelen, wordt hiermee in de ogen van Hazimi zelf óók afvallige. Dit principe werd vanaf 2015 omarmd door een deel van IS, maar ging de leiding van de terreurorganisatie een stap te ver. Het veroorzaakte een ideologisch conflict, waarna IS veel Hazimi’s doodde of vastzette wegens ‘extremisme’."

Gezellig. 100 buurmannen waar je nooit iets aan merkt die elke week gewoon het vuilnis buitenzetten EN TE EXTREEM ZIJN VOOR ISLAMITISCHE STAAT.

FactCheck: Was Hitler eigenlijk links?

Moet GeenStijl het weer uitzoeken?

Op het internet is consternatie ontstaan over een LinkedIn-post van FvD-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Paul Cliteur, die een artikel op de website van de meest invloedrijke denker van Groot-Nederland Sid Lukkassen heeft gedeeld. In het artikel schrijft ene Frits Bosch, die wij niet kennen van zijn boeken “Waarom haten ze ons eigenlijk”, “Wereld op een keerpunt”, “Onbehagen  bij de elite”, “Schaft ook Nederland zich af?” en “Feminisme op de  werkvloer”, dat Adolf Hitler links was. Dat is allemaal filosofisch bedoeld natuurlijk, maar wij van GeenStijl zijn  vooral benieuwd naar de feiten. Daarom zijn we in de archieven gedoken en kunnen we u, na de breek, het definitieve antwoord geven op de vraag: was Adolf Hitler links?

Twan Huijs faalt met "Marokkanenverdelgers"

Buitenhof-presentator parafraseerde slechts!

Hallo Buitenhof (D66) en hallo Twan Huijs. Lezen jullie geen NRC of Volkskrant of zo? Die hebben afgelopen week allebei de bewering dat politiemensen in Nederland zichzelf 'Marokkanenverdelgers' noemen gerectificeerd. Dat hebben we allemaal gezien. Maar het lijkt wel of Opinielijdend Nederland geen genoeg kan krijgen van deze derogatieve haatzaaiterm. Gadverdamme Twan Huijs. Stop eens met parafraseren en educate yourself!

Nederland. De zomer wordt FANTASTIES

Warm & droog

Terwijl purser Mark Rutte en zijn grondstewardess Jaap van Dissel u op een Airplaine Lives Matter Demonstratie in het vliegtuig proberen te krijgen, blijft u dit jaar natuurlijk gewoon lekker thuis in eigen land. En dan bent u klimatologisch spekkoper want hij komt weer voorbij, die mooie zomer. Volgens de makkers van weeronline wordt het weer offline heerlijk: veel dagen tussen de 25 en 30 dagen, wellicht een of meer hittegolven en vooral weinig regen. Klimaatverandering, bedankt!

De T.-lezeres duidt 1,5 meter-boete na Damdemo

De T. is nu eenmaal de T.

HELDER!

Update: Advocaten vinden een anderhalvemeterboete zooo niet bij een vrije rechtsstaat passen.

Het is de wet!

Visser loog Zeeuwen voor over marinierskazerne

Zo zie je maar Zeeland, dat je Vissers niet zomaar moet vertrouwen!

Staatssecretaris Visser van Defensie heeft tegen de Zeeuwen en tegen de Kamer gelogen over haar plan om de verhuizing van de marinierskazerne naar Vlissingen af te blazen. Iedereen en zijn GeenStijl wist in 2018 al dat die verhuizing op losse schroeven stond, maar volgens Visser zou ze pas in 2019 begonnen zijn met uitkijken naar een andere locatie. Iedereen wist dat dat gelul was en de Volkskrant heeft nu de Wob-stukken om dat aan te tonen. Op een normaal ministerie is liegen dodelijk, maar bewindspersonen op Defensie lijken bij hun aantreden een soort politiek scherfvest te krijgen, want ook Vissers baas Ank Bijleveld is niet in haar laatste leugentje gestikt. En nou lekte gisteren toevallig (helemaal niet toevallig dus) de plannen van het kabinet voor de compensatie voor Zeeland uit. Maar hee. De mariniers kunnen nu tenminste gezellig naar Apeldoorn.

Gedoe. Akwasi wil Zwarte Piet op gezicht trappen

Dichterlijke vrijheid!

Hee kijk nou. Akwasi, de stelselmatig door de NPO doodgezwegen 'creative', kon afgelopen maandag op de Dam eindelijk eens zijn mening geven over de toestand in de wereld. De gehele context van 9 minuten en 35 seconden, waarin Akwasi onder meer zegt dat hij niet gelooft in de de Tweede Kamer en de politiek, en roept dat Zwarte Piet terug moet naar zijn 'hoerenmoeder' (lol)  kunt u terugkijken bij de NOS, die de hele speech op haar website heeft gedivibokaald. Op internet is ondertussen ophef ontstaan over het laatste stukje van de toespraak, waarin Akwasi aankondigt dat hij in november Zwarte Piet 'hoogstpersoonlijk op zijn gezicht' zal trappen als hij hem tegenkomt. Wij dachten dat de vrijheid van meningsuiting in dit land wel een beetje ophield bij het dreigen met geweld, maar dat zullen we wel weer verkeerd begrepen hebben. Is gewoon artistieke vrijheid man!

Akwasi reageert: "Ik roep niet op tot geweld"

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.