achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

GSTV. Hugo de Jonge sloopt uw burgerrechten

Maar het is geen genocide of zo

Haastige spoed is zelden goed, en al helemaal niet als minister Hugo de Jonge met zevenmijlsdesignschoenen uw burgerlijke grondrechten in hun gezicht trapt. Recht(er)s en links klinkt er scherpe kritiek op de Spoedwet van het kabinet, dus die wet zal er wel komen. Een referendum kunnen we niet meer organiseren, maar we kunnen in ieder geval onze eigen sloopkogel Tom Staal naar Den Haag sturen om die rampwet een flinke optater te geven. **STOP DE SPOEDWET. **

Hartverwarmend. Helmondse jeugd sport buiten

Wij zien jullie

Kan iedereen wel de hele tijd lopen zeiken over de jeugd van tegenwoordig, maar de jeugd van tegenwoordig, die DOET tenminste wat. Zo ook in het Limburgse Helmond, waar gisteravond tientallen jongeren samenkwamen voor een vrolijke sportwedstrijd. Helaas beginnen de regionale media meteen te zeuren over anderhalve meter afstand, maar dat komt omdat die droogstoppels anderhalve meter afstand hebben genomen van hun eigen ziel. Hup sport. Hup Helmond.

'1400 zwaargewonden per jaar erbij dankzij Tesla'

In 2030

Zoals u weet kloppen voorspellingen over elektrische auto's altijd, dus waarom zouden wij de makkers van adviesbureau Autotomotive Insights niet geloven als zij voorspellen dat er in 2030 per jaar 1400 extra zwaargewonden vallen dankzij volledig elektrische auto's. Komt allemaal omdat uw zwager met zijn nieuwe Tesla veel sneller optrekt dan hij denkt en omdat die krengen een stuk zwaarder zijn dan gewone auto's. "De kans dat iemand in het verkeer zwaargewond raakt is bij een elektrische auto drie keer zo groot, concluderen onderzoekers Arno Onink en Ric van Vugt". Dat vinden wij erg negatief gedacht van onderzoekers Arno Onink en Ric van Vugt, wij bekijken het liever van de zonnige kant: iedere verkeersdode erbij, is weer een volledige ecologische voetafdruk minder! Dus koop een Tesla, geef gas elektriciteit op die lolly en red de planeet!

CPB: Economie naar de gallemiezen

ONGEKENDE KRIMP

De nieuwste economische voorspelling van het CPB is binnen en de enige positieve noot die we eruit kunnen halen is dat u tijdens de lockdown alvast lekker heeft kunnen oefenen voor de massale werkloosheid die we gaan meemaken. En dat is dan alleen nog maar tijdens het "basisscenario" (6% krimp), want als we met zijn allen nog een tweede coronagolf bij elkaar demonstreren krimpt de economie ook in 2021 en verwachten de rekenmeestersaars een werkloosheid van 10%. Het Excelbestand des doods kunt u HIERRR downloaden. Onze waarschuwing blijft dezelfde als in februari: een slimme meid is op haar toekomt voorbereid.

Dit land lijkt het meest op Duitsland

Stop er maar mee jongens

Amsterdam = Berlijn. Breda = München. Rotterdam = Hamburg. Wijk bij Duurstede = Arnstadt. Den Haag = Bonn. Venlo = Venlo. Er is een of ander onderzoek op internet verschenen waaruit blijkt dat Nederland meer op Duitsland lijkt dan alle andere landen die ook op Duitsland lijken. Zelfs Oostenrijk, waar ze Duits praten en zo nu en dan de Duitse bondsrijkskanselier leveren, lijkt niet zoveel op Duitsland als wij. Dus Mark Rutte, doe het licht maar uit, gooi de deur dicht en lever de sleuteltjes in bij Frau Merkel. Gaan wij even wat figuren uit de Duitse geschiedenis zoeken die geen standbeeld verdienen. En hee. Misschien winnen we binnenkort eindelijk eens een WK.

Ede weer veilig. Politie pakt kaasdief op

Al is de kaasdief nog zo snel, de politie in Ede pakt hem wel!

Bezitters van kaas in Ede en omstreken kunnen opgelucht ademhalen. De lokale politie heeft vanochtend bij een arrestatie waardevolle inbrekersbuit in beslag genomen,  waaronder geitenkaas, die van de Jumbo lijkt te zijn. De lokale driehoek is op dit moment met man en macht op zoek naar de rechtmatige eigenaar, en heeft daartoe de zogeheten sociale media ingeschakeld. Omdat het bederfelijke waar betreft, is haast geboden. Dus kent u of bent u iemand uit Ede die zijn kaas mist? Wacht niet langer, en neem onmiddellijk contact op met de politie.

Rechters: 'Spoedwet De Jonge is broddelwerk'

D66-rechters missen onderbouwing

Even citeren uit een persbericht van de Raad voor de Rechtspraak: "De Raad begrijpt dat het wetsvoorstel onder zeer grote tijds- en maatschappelijke druk tot stand is gekomen en onderschrijft het belang ervan. Maar omdat dit wetsvoorstel en de (nog onbekende) daarop gebaseerde regelgeving, beperkingen van grondrechten kunnen opleveren, is zorgvuldigheid geboden. Het gaat daarbij om grondrechten zoals het recht op privacy*,* family life*, de* vrijheid van vereniging*,* vergadering * en* betoging en de godsdienstvrijheid*. De Raad mist in de toelichting bij het wetsvoorstel een uitgebreide toets aan de* Grondwet en * internationale (mensenrechten)verdragen. Vooral omdat nu nog onduidelijk is hoe lang de mogelijke inbreuk op deze grondrechten gaat duren."* Klare taal. Terug naar de tekentafel Hugo, en rap een beetje! Boze rechters kunnen daarrrr de petitie tekenen.

Amerikaanse F15 neergestort in Noordzee

Oh oh

Er gaat iets goed fout voor de Britse kust. Verschillende vliegtuigen (zie hieronder) lijken op zoek te zijn naar een Amerikaanse F15 die zou zijn neergestort bij Flamborough Head. We houden u op de hoogte. 
UPDATE: Amerikaanse luchtmacht bevestigt de crash: "In a statement the USAF said the F-15C Eagle from the 48th Fighter Wing, at RAF Lakenheath, in Suffolk, crashed at approximately 09:40.It said the aircraft was on "a routine training mission with one pilot on board" at the time of the accident. The status of the pilot and the cause of the crash are "unknown" at this stage, it added."

So You Think You Can CDA Leider

Heerlijk, verkiezingen!

Worden het de privacyhatende schoenen van Hugo de Jonge? Wordt het de stoere taal tegen knoflookvreters van Wopke Hoekstra? De kuiltjes in de wangen van Mona Keijzer? De inhoudelijke standpunten van staatssecretaris Mona Keijzer, die wij kennen vanwege haar deskundig bestuurlijk handelen? Of gaat die bolle fractievoorzitter die je alweer vergeten bent als hij bij de microfoon wegloopt een poging wagen? Het kan allemaal, want het CDA gaat een nieuwe leider kiezen. 

Vereisten: 

- Niet spontaan binnensmonds gaan kotsen als je teksten als "Met daarbij een appèl op mensen, niet op jij of ik, maar op het stimuleren van het ‘zij aan zij’ gevoel." leest
- Vrolijk juichen als je partij met behulp van een corrupte kiezersbedrieger een zetel rooft
- Een gezonde hekel aan de vrijheid van meningsuiting
- Snappen hoe de blokkeerfunctie van je telefoon werkt, zodat je niet hoeft op te nemen als Pieter Omtzigt weer eens als enige zijn werk als volksvertegenwoordiger serieus neemt

Aanmelden kan nog tot 24 juni!

Burgemeester Eindhoven piswoest over poster

Erg volwassen allemaal, deze ophef over een kinderfeest.

In Eindhoven gaat alles goed. Tenminste, die indruk krijgen wij na het bezoeken van de website https://www.lijstpimfortuyn-eindhoven.nl/ van de Lijst Pim Fortuyn in Eindhoven en het lezen van de drie (!) meest recente blogposts. Die gaan alle drie over hetzelfde onderwerp, namelijk rioolheffing stoeptegels hondenpoep veiligheid armoede Zwarte Piet. De kindervriend werd in Eindhoven de afgelopen jaren in diskrediet gebracht door rellende stinkhoerroepers en is nu definitief afgeschminkt door burgemeester (en PR-goeroe) John Jorritsma. U raadt het al, de LPF is daar niet blij mee en heeft daarom bovenstaande poster bij een van hun betogen stukjes geplaatst. Dat was tegen het zere been van Jorritsma, die kennelijk enorm gekwetst is dat hij samen met Jerry Afriyie op een poster staat, en daarom in het openbaar op waardige wijze de poster veroordeelt stiekem als een achtstegroeper die een blauwtje heeft gelopen sms'jes stuurde aan raadsleden zonder ruggengraat. Vandaar dat raadsleden in Eindhoven morgen kunnen stemmen over een motie waarin staat dat partijen zich aan fatsoensregels moeten houden. Toch gek. En wij maar denken dat het oordeel over politieke partijen in een democratie aan de kiezer is.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.