achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Moetlees Reconstructie: Nederland & Corona

Weet u nog, in januari? Die gekke griep uit China? Daar werden we best wel nerveus van.

En wat er toen gebeurde... Overdreven zelfvertrouwen. Politieke lafheid. Wegkijken. Verstikkende protocollen. Twijfelende wetenschappers die zich niet durfden uit te spreken tegen de verouderde aannames van het RIVM. Dappere eenlingen. Helden die aan de slag gingen in plaats van wachten tot het te laat was en zo een grote ramp voorkwamen. En het drama van de vergeten verpleeghuizen. Alles wat u vandaag moet lezen over het virus dat wij inmiddels zo goed kennen, staat in DEZE MOETLEES RECONSTRUCTIE VAN NRC. Lezen dus.

Mooi. De Jonges Spoedwet uitgesteld tot na 1 julij

Beter zou zijn: tot na Sint Juttemis

Een kleine overwinning voor iedereen met gezond verstand, iedereen met liefde voor vrijheid en verder iedereen die we nog vergeten zijn: de Spoedwet van Hugo de Jonge loopt vertraging op. De minister schrijft vandaag aan de Kamer: "Het kabinet streeft ernaar het wetsvoorstel spoedig aan te bieden aan uw Kamer. Het is vervolgens aan uw Kamer om te bepalen wanneer het wetsvoorstel behandeld kan worden. Een zorgvuldige behandeling in de Tweede en Eerste Kamer vergt tijd en aandacht. Gevolg daarvan is dat inwerkingtreding per 1 juli niet haalbaar is." Beter nog zou natuurlijk zijn om die hele wet lekker in de prullenbak te kieperen en gewoon te focussen op testcapaciteit, bronnen- en contactonderzoek en andere verstandige maatregelen die het virus bestrijden, in plaats van onze vrijheid. 
ONDERTUSSEN: Remkes verbiedt demo van TOTALE MAFKLAPPERS viruswaanzin.nl

Politie 020 houdt razzia in studentenflat

Corona Gestapo gebruikt sleutel om in te breken bij studenten

Het is eigenlijk heel simpel. In de ogen van onze politie zijn uw grondrechten als burger niets, maar dan ook helemaal niets waard. Anders waren de agenten die zaterdag op het Amsterdamse studentencomplex Uilenstede, dat in Amstelveen ligt, met hun voor noodgevallen bedoelde sleutel een woning binnendrongen na een melding over moord verkrachting een bom inbraak een geheime schat vol lekkers geluidsoverlast al lang met pek en veren de laan uit gestuurd door chef Frank P. De corona is onze bromsnorren nu dus zo naar het hoofd gestegen dat een beetje geluidsoverlast reden is om als de eerste de beste sluipmoordenaar uw huis binnen te komen. En wij kunnen u alvast één ding verklappen: met die spoedwet wordt dit soort totalitair machtsmisbruik alleen maar makkelijker. Dusteken die petitie.

Black Lives Marketing stunt eindigt in politiecel

Tony Chocolonely krijgt geen knie in de nek na goedkope marketing stunt

Tony Chocolonely directeur Henk Jan Beltman is zo ontzettend ideologisch betrokken bij de Black Lives Matter beweging, dat hij de slogan heeft gebruikt om reclame te maken voor zijn eigen chocoladerepen. Bij het beeld van JP Coen (bekend van het uitdelen van chocola aan de lokale bevolking van Banda) op de hoek van de Beurs van Berlage spoot Henk Jan de leus met het logo van zijn eigen bedrijf erbij. De Amsterdamse politie vond het grondrecht van graffiti spuiten op andermans eigendom niet zo belangrijk en heeft Beltman daarom 8 minuten en 46 seconden in een nekklem gelegd opgepakt. Nou ja. De Vereniging Voor Communicatie Adviseurs Bokaal voor sneuste inhaker op de BLM beweging is in ieder geval alweer vergeven. Zin in een Snickers nu.

Kees Verhoeven: 'Omtzigt, stop eens met zeiken'

Zeg Kees, ga de regering eens controleren, in plaats van je collega's

Gisteren bleek dat het grove schandaal van de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst een nog grover schandaal is. Een schandaal waarin mensen niet alleen willens en wetens door mensen op ministeries kapot zijn gemaakt, maar waar keer op keer op keer op keer op keer blijkt dat die ministeries er ALLES aan doen om misstanden te verbergen in plaats van op te lossen. Niet zo gek dus dat Pieter Omtzigt, die zich de afgelopen jaren de pestpokken heeft gewerkt om gedupeerde ouders te helpen, nogal pissig was over een ongevraagd advies van de Raad van State (lees: de bestuurlijke elite van Nederland) aan de Kamer waarin stond dat de bestuurlijke elite geweldig is en die stomme kritische journalisten en stomme kritische Kamerleden niet zo moeten zeiken. Maar dat MAG DUS NIET van Kees Verhoeven (D66), die vindt dat de door pers & politiek verketterde Omtzigt eens wat meer vertrouwen moet hebben in onze ministeries. Vertrouwen, dat keer op keer op keer op keer op keer beschaamd is. Het gore lef. #WeesGeenKees

AU AU AU

AU AU AU

'Sigrid Kaag nieuwe ayatollah D66'

Staat in het partijblad dus het is waar

Je kunt een hoop zeggen over Sigrid Kaag, bijvoorbeeld dat ze als minister miljoenen gaf aan een organisatie terwijl er sprake was van "seksueel wangedrag, nepotisme, discriminatie en andere vormen van machtsmisbruik" (en waar ze zelf heeft gewerkt), dat ze vrolijk op de koffie ging bij plegers van wat wél genocide of zo is, dat ze met haar populistische anti-populistische speeches de personificatie is van DéDain66 voor de gewone burger, of dat ze met bovenstaande reverence dappere hijabbestrijders in Iran op hun gezicht trapte, maar er is ook een MAAR. Sigrid Kaag is tenminste een mens van vlees en bloed in plaats van die taartjes uitdelende robot wiens politieke ideeën niet verder komen dan sentimenteel gezever over racisme en het pontificaal afzetten van zijn bril. En dan is ze ook nog een vrouw. Een ideale leider dus voor D66, de partij die geen idealen meer over heeft. Succes met flyeren!

GOEDE VRAAG QUIZ - Waarom rijdt Maastrichtenaar Michel in een botsauto?

Goede vraag L1

A) Protest tegen de kermis
B) Protest voor de kermis
C) Protest tegen corona
D) Protest voor corona
E) Protest tegen racisme
F) Protest voor racisme
G) Protest tegen UEFA Maffia
H) Protest voor UEFA Maffia
I) Protest tegen grote chipszakken waar maar weinig chips in zit
J) Protest voor grote chipszakken waar maar weinig chips in zit
K) Gewoon omdat het kan
L) Om rechtstreeks naar het café te gaan voor een lekker pintje over de grens
M) Anders, namelijk...

Het goede antwoord ziet u DAARRR

Maar natuurlijk. Beeld Gandhi beklad met 'racist'

Jawel. Kennelijk zijn er in Amsterdam niet genoeg beelden van witte racisten te vinden en/of hebben de plaatselijke standbeeldbekladders zelf nogal een hekel aan lichtgetIndiërs, maar nu hebben er dus een paar bijgoochems het beeld van Mahatma Gandhi beklad. Op de sokkel van het beeld is 'racist' en het getal 1312 (staat voor all cops are bastards) gegraffiteerd, omdat Gandhi zoals bekend een groot voorstander was van racistische moorden door politieagenten. Wij hebben in ieder geval geen idee meer wat we hiervan moeten vinden, maar dat lezen we dan wel op de instagram van Halina Reijn, die vandaag is uitgeleend aan een mevrouw van couleur die niet Halina Reijn is. You must be the change you want to see in the world!

CDA-leiderschap: Wopke wijkt voor hopman Hugo

U wordt weer eens genept

Zal je net zien. Zaten wij ons helemaal te verheugen op de titanenstrijd om het christen-democratische leiderschap via een eerlijk man-tegen-man-duel, blijkt het allemaal een opzetje. Een dag na de aankondiging van de lijsttrekkersverkiezingen trekt Wopke Hoekstra zich terug om de groene CDA-loper uit te rollen voor de rode schoenen van Hugo de Jonge. Hoekstra had "voor de kerst eigenlijk al" besloten dat hij niet meedeed, en kondigt het nu aan. Dit is dus wat het CDA kiezers die een appelflauwte krijgen van al die doorzichtige PR-spelletjes in de politiek te bieden heeft: nog meer doorzichtige PR-spelletjes in de politiek. En een leider die denkt dat de verweesde samenleving een Ouder-app nodig heeft. Of denkt er iemand nog echt dat Liegebeest Mona Keijzer nog kans maakt?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.