FOTO - Maar wat laat Ferd hier zien?
Maak maar openbaar, Grapperhaus!
A) Illegaal gedownloade aflevering Fawlty Towers
B) Vervolg op het appgesprek met burgemeester Halsema
C) "Kijk, en dan kun je hier zien of het zometeen gaat regenen"
D) Betaversie Hugo de Jonge Sloopt Privacy App
E) Schijtlollige app die elke keer als je 'juni' typt dat automatisch in 'juno' verandert
F) Anders, namelijk...
"Zo, die mokkels hebben we toch maar mooi geregeld pik"
Cancel de VrijMiBo

Repulse the staring eye,
The hostile gaze of hate,
And check the pedantry
Of those inveterate
Defamers of the good.
They mock the deepest thought,
Condemn the fortitude
Whereby true work is wrought.
Though just men are reviled
When cravens cry them down,
The brave keep undefiled
A wisdom of their own.
The bold wear toughened skin
That keeps sufficient store
Of dignity within,
And quiet at the core.
Prettig weekend. En be nice.
Mondkapje af om te drinken in de trein, MAG DAT?
Goede vraag, Dirk-Jan!
A) Nee dat mag niet. Niet-medische mondkapjes werken namelijk niet tegen het coronavirus. Dus daarom zijn ze verplicht.
B) Nee dag mag niet. Behalve als je op een demonstratie bent.
C) Nee dat mag niet. Als er ergens veel druppels in zitten, dan is het wel in koffie.
D) Nee dat mag niet. Het mag weer wel in het vliegtuig.
E) Ja joh, waarom niet. Die hele mondkapjes-regel is toch een grote wassen neus vol schijnveiligheid.
Antwoord na de breek!
Volk spreekt. Stop de 'Corona' Spoedwet
Volk is het eens met rechtsgeleerden
O Nederland, let op uw saeck! Uw grondrechten worden niet alleen bedreigd door overijverige censors bij ideologisch verdwaasde megabedrijven, ook uw eigen overheidje kan er wat van. Het kabinet gaat namelijk gewoon door met de Spoedwet waarmee Hugo de Jonge al uw burgerrechten kan afpakken omdat zijn eigen coronabeleid de ene faal na de andere oplevert. Staatsrechtsgeleerden noemen het een gedrocht, advocaten zijn pislink en nu scharen ook de talloze experts die altijd de poll invullen bij de Stelling van de Dag van de Telegraaf zich achter de kritische geluiden. Natuurlijk, dan krijg je soms ongenuanceerde teksten als "Misschien te veel van het goede. De noodverordening voldoet prima. Er is echt geen aparte wet nodig", "Een wet is algemeen geldig. We moeten naar maatwerk. Beter zijn verordeningen per sector of regio" of "Gezien de huidige ontwikkelingen van de verspreiding van virus is dit een buitenproportionele aantasting van onze grondrechten", maar kun je het die ongeletterde Telegraaflezers kwalijk nemen dat ze wat grof uit de hoek komen als hun burgerlijke vrijheden worden afgepakt? Nou dan. Teken die petitie. Bescherm onze rechten. Bescherm onze democratie. Bescherm onze vrijheid.
Achterlijk tuig bekladt beelden in Rotterdam
Idioten
Nou mensen, gefeliciteerd. De domste beeldenstormers komen weer eens uit Nederland. Waar activisten in België massamoordenaar Leopold II van zijn sokkel trekken, komen ze in Rotterdam niet veel verder dan het bekladden van beelden van Witte de With (wiens grootste misdaad zijn naam geweest lijkt te zijn), Piet Hein (die geen slavenhandelaar was) en, opnieuw, Pim Fortuyn. Collectief 'Helden van Nooit' eist de actie op met een van de domste Facebookposts in de geschiedenis van dingen die heppen gestaan op Facebook (en dat wil wat zeggen). Wij citeren: "De seksuele vrijheden waar de hedendaagse Nederlandse politiek zo trots op is, zijn onlosmakelijk verbonden geraakt met racisme, anti-immigratiebeleid en nationalisme. LPF-frontman Pim Fortuyn is het bekendste voorbeeld van dergelijk homonationalisme. De LHBTI-gemeenschap en het vrouwenbelang doen er voor rechtse politici alleen toe wanneer zij de oorzaak van problemen in onze maatschappij op mensen met migratieachtergrond willen schuiven." Maar natuurlijk. Alsof de LHBTI-gemeenschap er voor Pim Fortuyn niet toe deed toen hij er zijn hele volwassen leven lang, totdat hij werd afgeslacht door een linkse activist die dankzij een stel laffe rechters alweer vrij rondloopt, deel van uitmaakte. Ga je mond spoelen, gajes.
UPDATE - Zo zag Standbeeld Pim Fortuyn er vannacht uit
(via)
Lachgasverbod gaat in op 1 januaro 2021
Ondernemers van kleur zijn de sjaak
Hebben we dan helemaal niets geleerd, Paul Blokhuis en Ferd Grapperhaus? Het kabinet brengt vandaag het lachgasverbod ter consultatie, een wet die innovatieve ondernemers van kleur disproportioneel benadeelt. Zijn er eens een paar gemarginaliseerde minderheidiërs die zich invechten in onze maatschappij, is het weer niet goed. Bier en peuken mogen uiteraard nog wel, want Heineken en Marlboro maken nu eenmaal deel uit van de onderdrukkende status quo. Consumenten "mogen alleen lachgas in ampullen kopen en bezitten met het doel hier slagroom mee op te kloppen." Betrapt! Welke kleur heeft slagroom? Precies. We zien u morgen in het Nelson Mandelapark (om te demonstreren, niet om lachgas te dealen, red.).
Helder. Het Klokhuis is tegen geweld
De ANWB verwerpt verkrachting. De HEMA spreekt zijn afschuw uit over de Holocaust. Sesamstraat veroordeelt IS en Taliban. RAAK Kindercola keurt dierenmishandeling af. Nibbits neemt afstand van moord op Pim Fortuyn. Redactie TIK TAK is pertinent anti-vrouwenonderdrukking. Beter Bed spreekt zich uit tegen onrecht. VIVA Forum distantieert zich van Anders Breivik. Haribo wijst massamoord af. Â Vrolijk Weekblad Donald Duck hekelt overvallen op bejaarden. Cliniclowns willen niks te maken hebben met steentjes in je schoen. En Netflix is tegen racisme. Weten we dat ook weer.
'15 christelijke homogenezers in Nederland'
Waar blijven de religiegenezers?
Er zijn in Nederland naar schatting vijftien christelijke "organisaties of personen" die door middel van therapie, vakantiekampen, seminars en workshops mensen proberen te genezen van hun homoseksualiteit. Dat zijn dus vijftien organisaties of personen die andere mensen proberen te genezen omdat ze van andere mensen houden. Daar is maar één woord voor: doodziek. Hoog tijd dus dat we met zijn allen therapie, vakantiekampen, seminars en workshops gaan organiseren om deze gevaarlijke gekken een beetje verstand en naastenliefde bij te brengen. En oh ja. Omdat u zich het toch al afvroeg:
TERUGKIJKEN. Akwasi legt kopschopuitspraak uit
In zijn eigen woorden aan tafel bij Beau
"Nou kijk. Je zegt het ook heel treffend. Nu moet je even heel goed weten wat je zegt. Ik ga het één keer uitleggen en daarna ben ik er helemaal klaar mee. Daarna ga ik het nooit meer, nergens anders uitleggen. Mag ik het even uitleggen? Het is heel duidelijk dat ik dit even uitleg. Het is heel simpel.
Jij zei eerst van 'je bent een woordkunstenaar'. Dat zeg je. Woordkunstenaars die spelen met woorden, die spelen met zinnen, die spelen met metaforen, die spelen met Homerische vergelijkingen en woordspeling is ook een woord. Dus dat is ook een heel erg belangrijk ding. Dat herkennen jullie allemaal, nietwaar? Zelfs Ryan herkent dat, je bent een groot hiphofliefhebber.
*En ik ga die zin even weer uit de lucht halen. Ik zei 'als het november is, ik trap Zwarte Piet hoogstpersoonlijk in zijn gezicht' (*Dit klopt niet, hij zei: 'Op het moment dat in november dat ik een Zwarte Piet zie, ik trap hoogstpersoonlijk op zijn gezicht', GS). Zoiets zei ik. Nietwaar? Dat was het. Op het moment dat ik dat zei, bedoelde ik: je hebt een organisatie, Kick Out Zwarte Piet. Die zijn al actief sinds 2011. Precies, 2014 dan. Heb je ooit gehoord, is er ooit in de media gekomen dat Kick Out Zwarte Piet een Zwarte Piet heeft getrapt? Nee. Dat is nooit gebeurd. Dus dat is een verwijzing.
Binnen de hiphop, binnen mijn teksten, binnen heel veel teksten, zijn altijd verwijzingen naar actualiteiten of naar instellingen. Ik verwijs naar Kick Out Zwarte Piet. Ook nog een verwijzing naar Kick Out Zwarte Piet. We weten allemaal dat op Schiphol sinds 2008 Zwarte Piet niet is toegestaan. Want het is in strijd met de Grondwet. Het is in strijd met de Grondwet, de marechausse die trapt Zwarte Piet er rustig uit. Maar is Schiphol dan geen Nedeland? Huh? Wat gebeurt hier? (Goede vraag, GS)
Dan ga ik door naar het tweede aspect van wat ik zei. Hoogstpersoonlijk trappen op zijn gezicht. Ik heb het over gezicht verliezen. Op het moment dat je iemand trapt op zijn gezicht, is het gezicht verliezen. Dus wat ik zeg, heel even, ik zeg: Zwarte Piet, als die een trap krijgt, in november, gezichtsverlies, dan ontmantelen we het systeem, het populistische, racistische symbool, dat Zwarte Piet heet. Door die schmink af te doen, want dat is het meest pijnlijke. Dat voelt ieder jaar maar weer als een klap in mijn gezicht."
FOTO - Maar wat ligt daar begraven?
Minister Ollongren bewijst laatste eer
A) Oorspronkelijke idealen D66
B) De 'D' in "D66", die staat voor Democratie
C) Het idee dat D66 bestuurlijke vernieuwing nastreeft
D) Geloofwaardigheid van partij (namelijk D66) die meer democratie wil, maar het referendum afschaft
E) Al het bovenstaande
F) Anders, namelijk...
