achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Pieter Klein SLOOPT Raad van State

WEG MET THOM DE GRAAF

De positie van de vice-voorzitter van de Raad van State Thom de Graaf is onhoudbaar geworden. Dat concludeert GeenStijl na het lezen van deze dodelijke column van RTL Nieuws nieuwsjager Pieter Klein. Klein omschrijft zijn woede over het slampamperige ongevraagde advies van het Hoge College van Staat, dat eerder al leidde tot het zoveelste demasqué van parlementair lichtgewicht Kees Verhoeven. En dat gaat zo:

"Uit alle formuleringen, uit de gedateerde voetnoten, uit alles proef je: de bestuurlijk-gedreven juristen van de Kneuterdijk schuren tegen de macht aan, leunen naar de regering toe, en lopen over van begrip voor een ambtelijke cultuur waaruit ze zelf voortkwamen."

*"Het is me een raadsel waarom de 'onafhankelijk adviseur' van regering én parlement denkt dat deze regenteske advisering bijdraagt aan de eigen doelstellingen van 'behoud en versterking van de democratische rechtsstaat' en de 'legitimiteit en kwaliteit van het openbaar bestuur'. Hoe dan? Koekenbakkers." *

"De auteurs waren zélf experts in holle frasen en om de waarheid heen kletsen: wegredeneren, het bos insturen. Op de ministeries van Algemene Zaken, Binnenlandse Zaken, en Justitie en Veiligheid. Documenten vernietigen, uit angst voor de Wob. Parallelle informatiecircuits. Documenten niet kunnen vinden – de Teevendeal. Het zijn mensen die zelf een bijdrage hebben geleverd aan de instandhouding van een politieke en ambtelijke cultuur, waarvan we regelmatig de uitkomsten zien: de betonrot."

Nou ja. Lezen dus.

Motie van afkeuring Ollongren AANGENOMEN

Meerderheid Senaat keurt minister AF

Zo. Een gevoelige tik op de met referendumbloed besmeurde vingers van minister Kajsa Ollongren. De Eerste Kamer is zo piswoest over haar weigering om de huurprijzen te bevriezen, dat 39 senatoren de motie van afkeuring van SP'er Tiny Kox (altijd internationale LOL, red.) steunen. Dat wordt een stevig FOEI-gesprek voor de freule.

Strafverlaging 4 maanden voor Michael Panhuis

Moordenaar Anne Faber 'te hard aangepakt' door politie

HOE DAN? De Hoge Raad heeft Michael Panhuis, de moordenaar van Anne Faber die überhaupt nooit vrij rond had mogen lopen, strafvermindering gegeven. Dit, omdat Panhuis tijdens zijn arrestatie te hardhandig is behandeld door de politie. Alsof Anne Faber niet te hardhandig is behandeld door Michael Panhuis. Panhuis krijgt nu 27 jaar en 8 maanden en tbs, in plaats van 28 jaar en tbs. Nou, drie hoeraatjes voor de rechtsstaat hoor. 
Familie Anne Faber: 'Klap in gezicht'

LOL. Mona Keijzer wil Hugo de Jonge app deleten

Krijgen ze bij het CDA toch nog een soort verkiezing

Geen gympen. Geen Jinek. En geen Rob Jetten die harakiri pleegt. Maar Mona Keijzer wil wél (net als in 2012) de eerste vrouwelijke leider worden van de partij die Nederlands eerste vrouwelijke minister (CANON) leverde. Terwijl prominenten als Ferd Grapperhaus, Sybrand Buma en Jenny Vermeer de kandidatuur van Hugo 'App' de Jonge steunen, durft Mona tegen de patriarchale stroom in te roeien. Wat je noemt een powervrouw. Dus die zal het wel niet worden.

Hee, de Vrouw kaart

Hee, de Vrouw kaart

1.700.000 kijkers Veronica Inside Verzoenshow

Niet mede mogelijk gemaakt door Zespri Kiwifruit

Vette pech voor iedereen die van slap lullen over voetbal houdt. Het nieuwe Rondom 10 Discussie Format van Veronica Inside (SAMENVATTING) trok gisteravond, zoals voorspeld door Peilbureau GeenStijl, maar liefst 1,7 miljoen kijkers. Dat is ongeveer drie keer zoveel alsdan normaal, dus John de Mol kennende wordt er door de heren aan tafel alleen nog maar over Maatschappelijk Gevoelige Onderwerpen geluld. Volgende week gaan René van der Gijp en Johan Derksen anderhalf uur lang in gespek over de toekomst van de Nederlandse verzorgingsstaat, de week daarop is het tijd voor de friet/patat discussie. Massale terugkeer van adverteerders in 3, 2, 1...

Geen excuses

KLOOSRIED. Hoofdredacteur van de Volkskrant wil geen hoofdredacteur van de Volkskrant zijn

Verlos deze man uit zijn lijden

Het gaat niet zo lekker met Pieter Klok, de hoofdredacteur van de Volkskrant. Hij vindt het namelijk helemaal niet leuk om hoofdredacteur van de Volkskrant te zijn. Dat is de enige conclusie die wij kunnen trekken na het lezen van zijn absurde artikel over de ophef rondom een paar tweetjes van hysteriecollectief Containment.nu. Pieter Klok wordt namelijk liever gezien als een burger met maatschappelijk opvattingen, dan als hoofdredacteur met journalistieke opvattingen. Tijd om te verhuizen, Pieter! En tijd voor een kloosried, natuurlijk. Na de breek.

HOERA. NUL CORONADODEN BIJ RIVM

FEEST

We gaan NU de kroeg in mensen. Het RIVM meldt vandaag NUL nieuwe coronadoden en de laatste keer dat dat voorkwam was in 1873. Dus we doen allemaal een Jacinda Ardern dansje, sturen een bedankbriefje aan Femke Halsema en huren een paar dj's in voor een gezellige middag op het Malieveld. En dan vergeten we verder dat die RIVM cijfers eigenlijk niet zoveel zeggen en dat er op maandag vanwege het weekend altijd een verlaging van de cijfers optreedt.

Cijfers: 'Mensen met kleur eigenlijk best goed vertegenwoordigd in hoofdrollen reclames'

Zucht. Omdat niemand anders de moeite neemt

Er is weer eens iets verschrikkelijks aan de hand op de televisie. Hoofdrolspelers in reclames zijn namelijk te wit. Dat zegt de Volkskrant, dat zegt de Teletekst, dat zegt de Adformatie en die hebben het allemaal uit een onderzoek van de VEA. Dat is de branchevereniging voor communicatieadviesbureaus die op 12 juni al riep dat het allemaal verschrikkelijk is met de racistische reclames in Nederland en dus een onderzoekje nodig had om te bewijzen dat het allemaal verschrikkelijk is met de racistische reclames in Nederland. MAAR! Wat zeggen de cijfers echt? Omdat wij van GeenStijl niet zo houden van persberichtjes overtikken, hebben we het oorspronkelijke onderzoek erbij gepakt en gekeken of de cijfers de hoofdconclusie ook echt onderschrijven. En u raadt het al. Het is tijd voor een DEBUNK. Na de breek.

U heeft in april HELEMAAL NIETS gekocht

Als de economie naar de barrebiesjes gaat, dan is dat door uw stomme schuld

Heren, en dames ook, hier volgt even een lesje economie. Als niemand meer dingen koopt, dan verdient niemand meer geld en heeft niemand meer werk, zodat niemand meer dingen kan kopen. Het is daarom belangrijk dat u dingen blijft kopen en niet zoals afgelopen april EEN ONGEKEND GROTE KRIMP IN CONSUMPTIE veroorzaakt. "Nooit eerder heeft het CBS zo’n grote krimp van de consumptie door huishoudens gemeten. Het CBS heeft cijfers over de consumptie door huishoudens vanaf 1922, met uitzondering van de periode 1940-1948." U zat de hele dag thuis geen dingen op internet te bestellen omdat u bang was dat u uw baan zou kwijtraken, en nou raakt u uw baan kwijt omdat u de hele dag thuis geen dingen op internet zat te bestellen. Maar. Het is nog niet te laat. Laten we er met zijn allen een V-vormig herstel van maken. Dus. RED HET LAND EN KOOP DINGEN.

Natuurlijk. NPO gaat stalkers helpen

Leuk nieuw programma!

"Het zal je maar gebeuren, geen blauwe vinkjes meer bij je berichten. Je wordt ontvolgd op social en als je belt, dan krijg je de voicemail." Dan kan het natuurlijk zijn dat iemand HELEMAAL KLAAR met je gestalk is en niks meer met je te maken wil hebben. Maar gelukkig is daar nu Jan Kooijman, die mensen die geen contact met andere mensen willen namens de NPO in het nieuwe programma Ghosted alsnog helemaal de tandjes gaat lastigvallen. Hee. Jan Kooijman. Als iemand de telefoon niet meer opneemt. Dan betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat hij/zij niet met de beller wil praten. Hoog tijd dat iemand de lockdown voor BN'ers opheft, zodat ze weer gewoon op reis kunnen met de NPO!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.