HUGO DE JONGE LIJSTTREKKER CDA
Zijn we er toch ingetuind
Het CDA kiest niet voor de inhoud. Het CDA kiest niet voor de dossiervreter. Het CDA kiest niet voor de burger. Het CDA kiest niet voor oprechte woede. Het CDA kiest niet voor een kandidaat die nog weet wat het betekent om volksvertegenwoordiger te zijn. Nee. Het CDA kiest voor nietszeggende stoplappen over het midden met ingestudeerde handgebaren. Het CDA kiest voor wekelijkse ikke-ikke-ikke-vlogs. Het CDA kiest voor de macht. Het CDA kiest voor de gladde praatjes. Het CDA kiest voor een paar schoenen.
Nou.
Gefeliciteerd.
NIKS AAN DE HAND. Storing in coronadatabase
NIKS AAN DE HAND ZEGGEN WE TOCH
Er is een storing geweest in de nationale coronadatabase. Maar, er is niks aan de hand. Daardoor waren belangrijke gegevens over het bronnen- en contactonderzoek van de GGD's kwijt. Maar, er is niks aan de hand. Volgens hoofd-epidemioloog Susan van den Hof van het RIVM ging het om 'belangrijke informatie'. Maar, er is niks aan de hand. "Zijn het geteste mensen die in de zorg werken? Op scholen? Of kinderdagverblijven? Die informatie hebben we nu niet uit deze database." Maar, er is niks aan de hand. Collega-epidemioloog Agnetha Hofhuis valt haar bij: "Hierdoor hebben we tijdelijk geen zicht op bepaalde gegevens over de besmette personen, bijvoorbeeld of het gaat om kinderen van 0 tot 6 jaar. Dit is een hoofdpijndossier, we balen ervan." Maar, er is niks aan de hand. De problemen ontstonden omdat de database met corona-informatie te groot was geworden. Maar, er is niks aan de hand. Volgens de GGD is het probleem gisteravond om 21:00 uur opgelost. ZEIDEN WE TOCH: NIKS AAN DE HAND!
Wereld kijkt weg bij onbeschrijflijk leed millennials die van Harry Potter tattoo af willen
De echte slachtoffers van de culture wars
(FOTO: Niet het JK Rowling slachtoffer uit het verhaal, red.)
Het zal je maar gebeuren. Heb je net een Harry Potter tatoeage laten zetten omdat je zo van Harry Potter houdt, vind je Harry Potter opeens ontzettend stom omdat JK Rowling alle transgenders dood wil martelen. Dan hoor je opeens bij een vergeten groep slachtoffers die nog steeds niet wordt erkend door organisaties als de Verenigde Naties, de WHO en de ANWB. Ook de gevestigde media kijken weg bij dit onbeschrijflijke leed, maar gelukkig is er nu dit abismaal vertaalde artikel van Gita Jackson op VICE. Want het minste wat we voor deze slachtoffers kunnen doen, is luisteren naar hun/hen verhalen. Na de breek.
Voermans veegt vloer aan met nieuwe Spoedwet
Het was niks, het is niks en het wordt niks
Weet u nog, 16 juni? Toen stond Hugo de Schoenen voor onze roze plopkap te beweren dat alle kritiek op de Corona Spoedwet veel te vroeg was, omdat het echte wetsvoorstel nog aan de Kamer gestuurd moest worden en dat we eerst maar eens braaf moesten wachten op het definitieve plan. Nou, dat plan is er hoor. En wat denkt u? Het blijft dictatoriale drek. Na de verhulde kritiek van de Raad van State van gisteren, zet hoogleraar staatsrecht Wim Voermans glashelder uiteen in dit blog. "De Jonge doet voorkomen alsof met dit wetsvoorstel de Kamers bevoegdheid krijgen om mee te praten over de inhoud van ministeriële regels, maar niets is minder waar; ze krijgen helemaal niks – de grondwettelijke bevoegdheid tot amendement wordt ze via een machtigingsconstructie onthouden, en moties maken mochten ze de hele tijd al, ook over die noodverordeningen." Zo. Daar is geen woord Noord-Koreaans bij. En hier, een horrorverhaal in dertig woorden: "De minister van VWS (HUGO DE JONGE, GS) wordt zowat alleen kapitein van Nederland, voor een duur van drie maanden, die trouwens telkens met drie maanden kan worden verlengd in geval van een virusuitbraak." Verplicht lezen voor iedereen, maar vooral voor Kamerleden die van plan zijn zichzelf af te schaffen. Doe. Het. Niet.
Nieuwsuur, gisteren
Hollandse jeugd paft vrolijk door
Longkanker is misschien een hele vervelende ziekte, maar het verkleint je kans op Alzheimer wel enorm
Iedereen kan altijd wel zeuren over de jeugd van tegenwoordig, maar het zijn tenminste geen quitters. Terwijl je met je peukie iedere moderne kroeg wordt uitgemieterd, er al jarenlang een verbod geldt voor sigarettenreclame op Kindernet en alle influencers (behalve Jan Roos, die is te eerlijk) tussen het roken door vertellen hoe slecht roken voor je is, paft de Hollandse jeugd stug door. "Hoewel tussen 2014 en 2019 het percentage rokers onder volwassenen significant gedaald is van 25,7% naar 21,7%, is het aantal rokers in de leeftijdsgroep 20-24 jaar onverminderd hoog. In 2019 rookte 1 op de 3 jongvolwassenen in deze leeftijdsgroep." Die andere 2 op de 3 vinden de zes levensjaren vanaf hun 78e kennelijk belangrijker dan een stoer imago. Sneuneuzen!
Nee dus
Zoetermeer trekt TEN STRIJDE tegen kabinet
DEUS VULT!!!
De revolutie begint in Zoetermeer. De woonboulevardste gemeente van Nederland PIKT HET NIET LANGER en trekt ten strijde tegen Den Haag, als we het NOS-bericht 'Zoetermeer ten strijde tegen kabinet, hoopt op steun van andere gemeenten' moeten geloven. De Divisie Parkeerbeheer trekt op langs de A12. Het Bataljon Bouwvergunningen Dakkapellen verschanst zich in het Rijswijkse Bos. De Commando's van de Task Force Jeugd in Beweging duiken op achter de linies en de Eenheid Burgerzaken bereidt zich voor op een flankaanval. En u weet het. Als Zoetermeer eenmaal in verzet gaat, is het een kwestie van tijd tot de natuurlijke bondgenoten Nieuwegein, Capelle aan den IJssel, Lelystad, Purmerend en Sittard-Geleen zich weldra aansluiten. Μολὼν λαβέ Μαρκ Ρυττη!!!
INSTANT UPDATE: Koning Willem-Alexander doodsbang voor Zoetermeerse rebellen. Rijtoer Prinsjesdag afgelast.
TEN. STRIJDE.
FOTO - Maar wat is dit?
De kwis van 13 julo
A) A wild GRAPPERHAUS appeared
B) Kale bewapende man in Duits bos eindelijk gevonden
C) Nog zo'n achtergelaten blauw vat
D) Verdomme niet weer een net niet leuke Grapperhaus meme hè
E) Die gast is levensgevaarlijk
F) Maakt met plezier onze vrijheden kapot
G) En staat dan een beetje lollig op foto's
H) We proberen hier een serieus debat te voeren ja
I) Anders, namelijk...
Raad van State nog steeds KRITISCH op Spoedwet
Alle burgers zeggen nee tegen S.P.O.E.D.
Zo opportunistisch zijn wij dan ook wel weer. De Raad van State is een oneerbiedwaardig instituut dat liever gisteren dan vandaag omver getrokken zou moeten worden, maar als het kritiek levert op de verhervernieuwde spoedwet van Hugo de Schoenen dan gaan we daar natuurlijk even voor zitten. Vandaag publiceren Thom de Graaf en zijn makkers hun advies over de eerste versie van de dictatoriale oprisping van ons kabinet en laten ze tussen neus en persbericht door nog even weten dat ook de nieuwe wet niet deugt. Want ook volgens de nieuwe wet kunnen Veiligheidsregio's (die u niet kent omdat het een ondemocratische schimmellaag is tussen de door en door verrotte verdiepingen in het huis van Thorbecke) noodverordeningen vaststellen, krijgen overtreders van de coronaregels een strafblad alsof ze crimineel'n zijn en blijven de definities van 'veilige afstand' en 'groepsvorming' vaag. Beter kiepert die De Jonge de wet naast zijn dromen over het CDA-leiderschap: in de prullenbak.
GSTV. Sigrid wie? Mario wordt nieuwe D66-leider
Hij heeft er serieus over nagedacht!
Mario van der Eijnde is de Roger Stone van Nederland. Alles wat hij aanraakt verandert in puur politiek goud. In 2017 zette Mario de politieke partij StemNL op en we weten allemaal wat een enorm succes dat is geworden: 527 stemmen, dat is 9 keer zo weinig als G**nP**l. Nu heeft Mario zijn zinnen gezet op het leiderschap van D66, dus zal het bij Sigrid Kaag dun door de broek lopen. De Pieter Omtzigt van D66 heeft alleen een klein probleempje. Mario heeft namelijk 228 handtekeningen van D66-leden nodig voordat hij mag meedoen aan de leiderschapsverkiezing en hij zit pas op 13. Dat schiet niet op natuurlijk. Nu weten wij dat bijna al onze lezers D66-lid zijn, dus als die allemaal even hierrr klikken zijn die handtekeningen zo binnen. Breek het partijkartel van binnen! Doe het Mario!
De Jonge gooit IC-held Gommers onder de bus
You don't mess with the Gommers, Hugo
Riskante strategie van Hugo de Jonge bij Nieuwsuur gisteravond. De minister en (sinds gisteren) underdog voor het CDA-leiderschap probeerde het publicitaire bommetje van Diederik Gommers onschadelijk maken door glashard te beweren dat de IC-held in de Volkskrant een potje heeft lopen liegen. "Zo is het niet gegaan" en "Nee, dat is niet waar": hier is een minister bezig een professor voor de bus te gooien. Doet ons denken aan Ardje van der Steur die probeerde professor Maat te laten boeten voor de fouten van zijn eigen ministerie. En weet u nog welk Kamerlid door roeien en ruiten ging om eerherstel voor de hoogleraar te bewerkstelligen? Juist ja. Pieter Omtzigt.
