achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

NVWA wenst iedereen een fijn offerfeest

MET PASEN HOOR JE ZE NIET

Walgelijke religieuze voortrekkerij weer van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Met Pinksteren hoor je de keuringsdienst niet, maar nu komt het Offerfeest eraan en dan is het ineens extra controle zus en dierenwelzijn zo. Behandel iedereen gewoon gelijk, NVWA! Wij zijn even het mediameldpunt voor Racisme en Discriminatie bellen.

NEDERLAND. DE RIVM CORONAPANIEK IS TERUG

987 besmettingen in een week

Zorgelijk! Wake-upcall! Fors toegenomen! Comeback! Bijna verdubbeld! U hoort het: het is tijd om er weer een beetje coronapaniek te zaaien. Iedereen die de cijfers een beetje in de gaten hield (zoals bijvoorbeeld GeenStijl.nl) wist al dat het aantal coronabesmettingen in Nederland weer in de lift zit, maar het Officiële Nationale Corona Paniek Moment is nu eenmaal gepland op dinsdagmiddag om 14:00 uur, dus of u zich vanaf nu weer even allemaal voorbeeldig wilt gedragen alstublieft dankuwel. Want wij zijn dan misschien wel klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons.

Vaccin voor de hele zaak in het Stamcafe

En nog een keer Fidan

Een vaccin tegen gekte. Een vaccin tegen verveling. Een vaccin tegen drammers. Een vaccin tegen cancelers. Een vaccin tegen anglicismen. Een vaccin tegen katers. Een vaccin tegen hitte. Een vaccin tegen mensen die denken dat hetzelfde grapje steeds leuker wordt als ze het maar vaak genoeg herhalen. Een vaccin tegen patatzeggers. Een vaccin tegen volksverlakkers. Een vaccin tegen taalpolitie. Een vaccin tegen spruitjeslucht. U merkt het. Wij hebben heel erg veel zin in een vaccin. Maar hee. Het is het stamcafe. Dus u mag het zeggen. Waar wilt u een vaccin tegen?

Hoefijzerlol

Nederland betaalde salaris Palestijnse terroristen

Kunnen we het tenminste niet meer overmaken aan die stink Italianen!

Goed nieuws voor iedereen die altijd maar bang is dat al het geld voor ontwikkelingssamenwerking alleen maar terechtkomt bij een stel werkschuwe hangmatliggers dat de hele dag aan het uitrusten is van het niksen van de dag ervoor. Want er zijn ook ontvangers van Nederlandse belastingcenten die hun handjes wel degelijk uit de mouwtjes steken. Samer Mina Salim Arbid en Abdul Razaq Farraj bijvoorbeeld, medewerkers van """landbouworganisatie""" UAWC, wier salaris deels werd betaald IN UWEN NAAM en die daarom pasjes (nog even uitzoeken of er 'met de groetjes van Sigrid Kaag' op stond, red.) droegen die in 2017 zijn uitgegeven door de Nederlandse Vertegenwoordiging in Ramallah. Samer en Abdul  zijn echte aanpakkers. Dat bleek wel op 23 augustus 2019, toen ze een aanslag explosie pleegden waarbij een 17-jarig Israëlisch meisje om het leven kwam. Nederland zou Nederland niet zijn als er niet weer allerlei bureaucratische regeltjes zijn die Samer en Abdul hebben overtreden waardoor de samenwerking met het UAWC voor altijd en eeuwig is stopgezet en we ze tot aan de poorten van de hel vervolgen om al het betaalde geld tot aan de laatste cent terug te krijgen voorlopig is opgeschort. Flauw hoor!

GOED NIEUWS. Door Nederland besteld coronavaccin succesvol getest op echte mensen

*boekt reisje naar Albufeira*

We hebben vandaag goed nieuws en slecht nieuws over corona. Het slechte nieuws is dat de comeback van het minst populaire virus sinds AIDS in ons land lijkt door te zetten en we vandaag 186 nieuwe besmettingen hadden. Het goede nieuws is dat het door Nederland in juni bestelde vaccin van Bill Gates AstraZeneca een succesvolle phase 1/2 trial achter de rug heeft. Dat staat in het door ons al lang niet meer vertrouwde medisch tijdschrift The Lancet maar het is maandag dus we geloven het gewoon (artikel-pdf daarr). Onderzoekers van de Oxford University hebben het vaccin op 1077 mensen getest en de bijwerkingen vallen mee (vergelijkbaar met 5G straling, red.) terwijl de proefpersonen wel anti-lichamen tegen het virus aanmaakten. Het vaccin wordt nu in phase 3 op nog grotere groepen mensen getest. U mag voorzichtig proosten.

Coronacijfers Corona Dashboard zijn FOUT

You had one job

Het Corona Dashboard van Hugo de Jonge, dat bedoeld is om iedereen snel inzicht te geven in de cijfers over corona, geeft de verkeerde cijfers over corona weer. Dat zegt coronasterftecijfersdraadjesheld (bekend bij klikkers op linkjes op deze website) Marino van Zelst in NRC dus dan is het zo. "Een voorbeeld. Op 14 juli meldden de GGD's 97 positieve testen aan het RIVM. Op diezelfde dag werden er 44 besmettingen gecorrigeerd die eerder waren doorgegeven. Die correcties zijn vaak van weken terug; soms worden er nog positieve tests uit maart teruggetrokken. Niettemin worden die correcties in het dashboard van het aantal nieuwe meldingen afgetrokken. Op 14 juli werden er daarom niet 97, maar 53 besmettingen gemeld." We nemen dus 100% van de besluiten met 50% van de kennis en zelfs van die 50% klopt geen reet. Gaat u rustig slapen allemaal! Geen paniek!

CDA raakt zetels kwijt na winst De Jonge

Voor elke schoen één

Gefeliciteerd CDA-leden die massaal voor Hugo de Jonge als lijsttrekker hebben gekozen! U hebt de gestage opmars van uw partij in de peilingen een ferme halt toegeroepen. Blijkbaar zit de Rest van Nederland helemaal niet te wachten op de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Schoenen die zijn partij zichzelf in het midden wil plaatsen. Viroloog des Vaderlands Maurice peilt een stevige -2 voor het CDA, terwijl D66 er juist twee zetels bijkrijgt. Dat zijn waarschijnlijk allemaal kiezers die wildenthousiast zijn geworden van gedoodverfde lijsttrekker Mario van der Eijnde. Zo. Dan kan het reces nu echt beginnen. Albufeira here we come.

AD geeft Wilders schuld van nepnieuws in AD

Maar natuurlijk

Gek artikel in het Algemeen Dagblad over het Algemeen Dagblad, de krant die volgens de hoofdredacteur Hans Nijenhuis van het Algemeen Dagblad niet zo goed is in het herstellen van fouten, die in het Algemeen Dagblad staan. Het gaat allemaal om een ingezonden brief van ene 'Lies van der Rei', een 'ex-politie-agente' uit 'Venlo' in het 'Algemeen Dagblad'. Daarin wordt beweerd dat verschillende aangiftes die aanleiding vormden voor het politieke Minder Minder proces waren geënsceneerd. Reden voor de verdachte Geert Wilders, tevens politicus, om er een tweetje aan te wijden. Je mag als politicus immers verwachten dat wat in het Algemeen Dagblad staat, klopt. 

Maar dat is buiten het Algemeen Dagblad gerekend. Daar weten ze namelijk hoe het eraan toegaat op de redactie van het Algemeen Dagblad en vinden ze dat je niet zomaar "goede sier" kunt maken met informatie die via onbetrouwbare bronnen zoals het Algemeen Dagblad wordt verspreid. En daarom zochten ze uit of 'Lies van der Rei' wel echt zo heet (nee), uit Venlo komt (nee) en als politie-agente heeft gewerkt (ja). Conclusie: de tweet klopt. En het Algemeen Dagblad maakte in de brievenrubriek goede sier met een Fatima Dakmarretje. Benieuwd of de redactie van het Algemeen Dagblad nog netjes wederhoor gaat halen bij de redactie van het Algemeen Dagblad. Bestaat het 'Algemeen Dagblad' eigenlijk wel? Ingewikkeld hoor!

TERUGKIJKEN. Richtlijnenramp in de ouderenzorg

Geen haat maar feiten

Wat er fout ging

Zo. Gaat u er maar eens even fijn voor zitten. Want in dit topic zetten we het grote Nieuwsuur Corona Richtlijnen Onderzoek van de afgelopen drie dagen onder elkaar. Want we zijn dan misschien wel een ontzettend gaaf land met zijn allen, maar ook in een ontzettend gaaf land kunnen dingen verkeerd gaan. En wij, als burger, hebben het recht dat te weten. Dus laat u niks wijs maken door de PR-praatjes van Rutte 3. In de ouderenzorg zijn onveilige situaties ontstaan door de richtlijnen van het RIVM over bescherming, die niet waren gebaseerd op harde wetenschappelijke inzichten, maar mede op het feit dat het ministerie niet over voldoende beschermingsmateriaal beschikte. En zoals zo vaak in Nederland blijkt een instituut (het RIVM) dat onafhankelijk hoort te zijn tóch beïnvloed te worden door het ministerie. Zeker: er is in Nederland een nóg grotere ramp voorkomen. Maar laten we niet vergeten dat er ook een ramp is gebeurd.

Waar het fout ging

Waarom het fout ging

6 jaar later. Russisch tuig blijft liegen over MH17

Niet vergeten

Het is vandaag zes jaar geleden dat de MH17 uit de lucht werd geschoten. De Onderste Steen is nog altijd niet boven, maar we hebben een rechtszaak met vier (afwezige) verdachten. En er is eindelijk harde diplomatieke actie tegen schoftenland Rusland. Schoftenland Rusland liegt al zes jaar lang alles bij elkaar en strooit vandaag volgens wat inmiddels een barbaarse traditie aan het worden is zout in de wonde door op twitter te linken naar een persbericht van de 'onafhankelijke' republiek Donetsk dat de schuld van het neerhalen van het vliegtuig bij Oekraïne legt. Uiteraard zonder een splinter geloofwaardig bewijs. En maar zeiken over pre-cooked-Russia-is-to-blame-verhalen, terwijl je zelf de ene na de andere gedebunkte pre-cooked-Ukraine-is-to-blame-leugen hebt verspreid. Tuig.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.