achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Nederland, we STOPPEN met afval scheiden

Hier is uw Stijlloze Afvalwijzer

Pizzadozen? In de bruine bak. Chipszakjes? In de bruine bak. Bierblikjes? In de bruine bak. Melkpakken? In de bruine bak. Brieven van de Belastingdienst? In de bruine bak. Vaderdagcadeaus van uw kinderen? In de bruine bak. Planten die 10 jaar hadden kunnen overleven als u er goed voor had gezorgd? In de bruine bak. Verkiezingsflyers waarop u 1000 euro wordt beloofd? In de bruine bak. Onderbroeken met een onbestemd verkleurde binnenkant? In de bruine bak. Ernstig mishandelde printers? In de bruine bak. Volle condoompies met een knoop erin? In de bruine bak. Superhandige kneedgom die eigenlijk helemaal niet handig is? In de bruine bak. Gebruikte mondkapjes? In de bruine bak. Niet gebruikte mondkapjes die toch een beetje gek ruiken? In de bruine bak. Decoratieve kussens? In de bruine bak. Petflessen die als asbak zijn gebruikt? In de bruine bak. Levens die groots en meeslepend beloofden te worden maar eindigden in tripjes naar de milieustraat en inspiratiemiddagen bij de keukenspecialist? In de bruine bak. ALLES IN DE BRUINE BAK. HEERLIJK. 

Experts waarschuwen: stop je mondkapje niet in je poepgat

Belangrijk bericht

Wie reist met het openbaar vervoer of  op vakantie gaat, kan er niet onderuit: mondmaskers moeten mee. En dus belanden de papieren of stoffen exemplaren vaak verfrommeld in je poepgat, bilnaad of achteruitgang. „Niet veilig”, zeggen experts. „Zo verspreid je het coronavirus in je kont.”

Je poeppgat, bilnaad of achteruitgang: het zijn „vuile zones.” „Plaatsen met veel bacteriën en zeker niet alleen die van jezelf”, zegt verpleegkundige-ziekenhuishygiënist Frank Van Laer van UZA-ziekenhuis in Antwerpen tegen Het Nieuwsblad. „Een mondmasker wordt er vies. En als je het daarna weer opzet, breng je al dat vuil naar je mond.”

En wat belangrijker is niet alleen viezigheid, maar ook het coronavirus krijgt zo vrij spel. „Met je handen pak je deurklinken vast, daarna steek je diezelfde handen in je poepgat waar ook je mondmasker zit. Wanneer je dat masker opzet, kan je zelf besmet raken en zo ook anderen besmetten. Op die manier strooi je het virus volop in het rond”, zegt Katrien Lagrou, hoofd van het labo klinische microbiologie aan UZ Leuven.

Weer wat geleerd!

Ondertussen in Den Haag

Belastingfraudeurs gaan vrijuit dankzij NPO

Shula Rijxman bedankt!

Tip voor iedereen die wél graag wil frauderen, maar daar liever niet daarvoor gestraft wordt: laat de NPO een documentaire maken over de overheidsdienst die achter je aan zit. Bij de FIOD en het Openbaar Ministerie zijn ze namelijk zo dom en/of camerageil, dat ze een crew van de KRO/NCRV  met draaiende camera liet meekijken bij de inval bij sushiketen SUMO (mag dit ook voor de divibokaal?, red.) vanwege belastingfraude. Het OM probeerde de plannen voor de film geheim te houden (hee, een liegend OM, waar kennen we dat ook alweer van?) waardoor de rechtbank nu vindt dat van een eerlijk proces geen sprake kan zijn en de sushibakkers worden vrijgesproken. Lekker gewerkt, pikken.

Nee hè. Doutzen Kroes gaat viruswappie

Neerlands modelste model stelt alleen maar vragen

Doutzen Kroes, de knapste Nederlandse vrouw sinds Annie Schilder, is iets op het spoor. Doutzen heeft de afgelopen maanden "researched for hours" (hours!) en als u de mailbox van GeenStijl een beetje kende dan wist u het daarna wel. Doutzen, die in maart nog opzien baarde door een pikante foto corona te bedanken, denkt namelijk dat het virus wel heel erg goed uitkomt voor "the media, the pharmaceutical industry, our governments and all the huge companies that have interests very different to ours it seems like and with ties in everything". Uiteraard zijn de instemmende reacties van blauwe vinkjes als Gisele Bündchen, Jessie Jazz Vuijk en Carolyn Murphy niet van de door 5G vervuilde lucht. Je zou bijna denken dat het iets met een mens doet als je zo mooi bent dat iedereen je gewoon laat uitpraten als er de meest lelijke onzin uit je bek komt.

Zeg eens KAAG. Nederlandse ambtenaren op vrolijke foto met Palestijnse terrorist

Gelukkig hebben we de foto's nog!

Wat wij nou toch kregen van een kuchende man in een regenjas die nogal verontwaardigd is over het feit dat de Nederlandse regering al tig keer is gewaarschuwd voor de banden tussen de door ons betaalde """landbouworganisatie""" UAWC en het terroristische Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP), banden waarover minister Kaag eergisteren aan de Kamer schreef: "Nee, er zijn geen aanwijzingen bekend bij Nederland en andere donoren dat UAWC banden onderhoudt met de PFLP. Subsidiering had dan geen doorgang kunnen vinden." Een gezellige foto van de Facebookpagina van de Nederlandse Vertegenwoordiging in Ramallah uit 2017. Tijd voor wat uitleg!

De man in het midden is Fuad Abu Seif, directeur van de UAWC. Helemaal links staat Rezeq Al-Barghothy, voorzitter van het bestuur van de UAWC die volgens NGO Monitor door Palestijnse media als vertegenwoordiger van de veroordeelde terrorist Ahmed Saadat, baas van de PFLP, wordt gezien. Helemaal rechts staat Ubai Aboudi, Monitor and Evaluation Officer van de UAWC en onlangs veroordeeld tot een gevangenisstraf van 12 maanden. 

Sowieso al een ontzettend fijn gezelschap, maar de tweede man van rechts en de mevrouw links vooraan maken het helemaal af. Die mevrouw was namelijk onze Plaatsvervangend Chef de Poste in Ramallah en de meneer is Abdul Razeq Farraj. Farraj is bestuurslid van de UAWC en werd vorig jaar oktober gearresteerd door Israël omdat hij ervan wordt verdacht opdracht te hebben gegeven tot de aanslag explosie waarbij een 17-jarig meisje overleed. Hij zou bovendien actief leden voor de PFLP recruteren. En nu moet u niet denken dat het als een enorme verrassing kwam toen deze man in oktober 2019 een terrorist bleek te zijn, want Farraj zat al jaren daarvoor gevangen vanwege zijn banden met de PFLP.

Wie de twee mannen op de achterste rij zijn, weten we niet precies, maar de man rechts was volgens onze bron in ieder geval ook een Nederlandse ambtenaar en dat lijkt ons gezien zijn ongemakkelijke glimlach niet bepaald onwaarschijnlijk. Nou ja. Wij zijn benieuwd of minister Kaag deze foto als bijlage stuurt in haar antwoord op nieuwe Kamervragen over de kwestie. Wordt vervolgd!

LIVE. Ferd Grapperhaus Corona Persco

Ga u voorbeeldig gedragen en rap een beetje!

En dan schakelen we nu over naar Den Haag, waar de enige minister zonder vakantieplannen Ferd Grapperhaus de Nederlandse natie toespreekt na het Nationale Corona Paniek Moment van gisteren. 
UPDATE: Geen nieuwe (mondkapjes)maatregelen. Handen wassen & anderhalve meter. We moeten het "heel goed werkend" dashboard in de gaten houden. 
GRAPPERHAUS: "Ik sta hier en dat is toch ook al mooi!"

WETENSCHAP! Totale kampioenen maken foto meervoudig planetenstelsel rond zonachtige ster

Sterwetenschappers!

Wij hebben altijd geleerd dat je dingen die rondom je ster gebeuren niet direct moet fotograferen, maar daar hebben totale winnaars Alexander Bohn en zijn makkers van de Sterrenwacht Leiden wetenschappelijke lak aan. Zij hebben namelijk met de VLT (staat écht voor Very Large Telescope, red.) een directe foto genomen van een planetenstelsel rond TYC 8998-760-1. Dat is zeg maar een soort zon, maar dan net niet de zon maar meer TYC 8898-760-1. Dat zag u niet aankomen natuurlijk, en wij ook niet, maar zo is het nou precies met die dekselse wetenschappers. Ze hebben het ene ding nog niet ontdekt, of het andere komt er alweer aan. Goed bezig, bollebozen!

VIDEO!

Stad Wageningen eert Volkertlekker (GroenLinks)

"Bruggenbouwer"

"Jack Bogers is een monument in Wageningen. Een bruggenbouwer die keer op keer de verbindingen maakt tussen de verschillende bevolkingsgroepen." Zoals die ene keer toen GroenLinks-wethouder Jack Bogers verbinding maakte tussen de vertrouwelijke informatie dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn had vermoord en de Vereniging Milieu Offensief (VMO), die vervolgens prompt Volkerts echtgenote inlichtte. "De identiteit van Fortuyns moordenaar was op de avond van de moord nog maar in beperkte kring bekend. De politie had daarmee een informatievoorsprong die van belang kon zijn voor het onderzoek. De noodzaak tot geheimhouding van informatie die Bogers ambtshalve kreeg, was evident, aldus het hof. Bogers doorkruiste dat met zijn telefoontje. Eventuele medestanders van Van der G. kregen zo de mogelijkheid belastend materiaal te vernietigen." Jack Bogers dus, een 'inspiratiebron voor velen'!

U heeft in mei BIJNA NIETS gekocht

Op één na grootste krimp consumptie ooit/sinds maand eerder

Goed slecht nieuws uit de economie vandaag. U heeft dan misschien in mei minder geld uitgegeven aan "bezoek aan restaurant, theater, pretpark, sportschool, voetbalwedstrijd en het gebruik van openbaar vervoer" (omdat u zich voorbeeldig aan het gedragen was), de consumptie kromp minder dan in de economische rampmaand april. Goed zo. Geld moet namelijk rollen. Alleen zo houden we samen onze economie gezond. En blijft er genoeg geld over om over te maken aan Italië en Frankrijk. Dus wees solidair, en koop die extra tuinset!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.