achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

U lust geen 'melk, vla en toetjes' meer

Cultuur onder vuur!

Het gaat helemaal fout met Nederland en vooral met de consumptie van "melk, karnemelk, vla en toetjes" (hoezo is vla geen toetje dan? red.). Of het nu witte melk is of blanke vla, zuivel lijkt niet meer van deze tijd. Vooral de toetjes hebben het zwaar, omdat u daar vanwege alle suikers net zo body positive als de eerste de beste Volkskrant-columniste van wordt. Maar gelukkig heeft Big Dairy een plan: "We gaan ook meer kleinere en hersluitbare verpakkingen en drinkflessen voor onderweg ontwikkelen, zodat we die kunnen verkopen in bijvoorbeeld pompshops en kiosken op het station." Hersluitbare verpakkingen. Dat u het weet. Red de koe. Drink haar melk.

Maar gelukkig is er... Corona!

Maar gelukkig is er... Corona!

+2588. Donderdag coronapersco des doods

Stijgende lijn

Goedenmiddag lezers van dit blog vol nieuws en entertainment. Als het mag van de California Censors volgt hier weer een bericht over de viraalste trend van 2020. U bent zich de afgelopen weken een stuk minder voorbeeldig aan het gedragen en daarom is het aantal coronabesmettingen bezig aan een gestage opmars. We zitten nog niet op het niveau van maart en dat willen we graag zo houden, dus het kabinet zet forse maatregelen persconferentie in. Irma Sluis wordt teruggeroepen van haar wandelvakantie op Texel en ministers Rutte (bekend van tv) en De Jonge spreken komende donderdag de natie toe op Facebook, GeenStijl en NPO1. Allemaal kijken hoor, de NOS RVD belooft alvast "zo nodig aanvullende, regionaal ondersteunende maatregelen", en vergeet uw mondkapjes niet!

+491. Hoogste dagscore sinds HEUL ERG LANG

Stem op Ton Visser als nieuwe leider van D66

"Ton Visser is docent Engels en taxichauffeur"

Er komen verkiezingen aan bij D66 en wij stemmen op Ton Visser. Ton Visser werd op een andere dag dan Sigrid Kaag geboren, deed vervolgens allerlei dingen die Sigrid Kaag niet heeft gedaan en werd in 2017 geen minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, in tegenstelling tot Sigrid Kaag. Ook heeft hij (waarschijnlijk) niet weggekeken toen Nederland werd gewaarschuwd voor de banden tussen Palestijnse terroristen die 17-jarige meisjes vermoorden en Nederlandse subsidiecentjes. Hup Ton Visser.

RIP Mario

Wilders wil fatwa vluchtelingenvideo uit 2016

Tsunami videokijkers overspoelt Nederland

Op internet is ophef ontstaan over een filmpje dat in 2016 is gepubliceerd op de website welcomeinthenetherlands.nl (wij zeggen altijd 'welcome to' maar wat weten wij nou). Dat is een site van stichting (?) Yohri (staat voor 'Youth and Human Rights'), waar we online weinig over konden vinden behalve dat ze in 2006 al subsidie van de EU kregen. Voor dit project is kennelijk steun geweest van de IND, het COA en de Stichting Kinderpostzegels, oftewel de Postcode Loterij voor mensen die niet van geldprijzen winnen houden. 

Onderdeel van het project is een animatievideo die samen met vluchtelingenkinderen is gemaakt waarin iets te eerlijk wordt uitgelegd dat je maar beter tegen IND-ambtenaren kan zeggen dat je uit een oorlogsgebied komt en die Arabische ondertitels heeft. De video is op 5 januari 2016 online gezet. Tot dan toe dachten alle oorlogsvluchtelingen altijd: tja, erg vervelend die oorlog, maar we zitten tenminste niet in Nederland, waar je zelf moet betalen voor je Miele en je jarenlang krom ligt voor een huurhuis. Maar zoals iedereen weet is die situatie na het verschijnen van de video radicaal veranderd. Sindsdien is het rechtsaf na de straat van Gibraltar wat de klok slaat en geldt Ter Apel als het beloofde land. 

Vier en een half jaar lang kon de immigratiekritische PVV in de Tweede Kamer niets doen, maar gelukkig is er nu eindelijk een plan. Emiel van Dijk en Geert Wilders hebben KAMERVRAGEN gesteld over de "enorme aanzuigende werking" (zie grafiek) van de video waarin zij van staatssecretaris Broekers-Knol (nog niet geboren toen de video online werd gezet, red.) eisen dat deze onmiddellijk wordt verwijderd. We zijn benieuwd.

Aanzuigende werking kraakhelder

Aanzuigende werking kraakhelder

Hele Monopoly Bord Rondfietsen met Corné en Iris

Barteljorisstraat here we come

We mogen niet veel deze zomer. We mogen niet niks deze zomer, maar toch. We mogen niet veel deze zomer. Gelukkig zijn er nog mensen die niet bij de pakken neer gaan zitten en iets gezelligs ondernemen, zoals Corné en Iris. Corné en Iris hebben de stoute fietsschoenen aangetrokken en rijden het hele land door op zoek naar straten die voorkomen in het bekende gezelschapsspel Monopoly. Ze gaan niet langs start, ontvangen geen 200 gulden maar inspireren wel een hele generatie binnenzitters die inmiddels alweer is uitgebabbeld over welke van de Oranjeprinsesjes de lekkerste is. Want waarom ophouden bij het Hele Monopoly Bord Rondfietsen met Corné en Iris? Wat dacht u bijvoorbeeld van het Keezenspel met Kim Holland, Kolonisten van Catan tegen de Dipsaus redactie of levend Pim Pam Petten bij Volkert van der Graaf thuis? Het complete dierenkwartet uit Koehandel onverdoofd laten slachten door JP Geelen. Alle hoofden van Wie Is Het onthoofden met Maiwand de Thuisblijver. Alle rangen van Stratego (behalve de spion) uitmaken voor moordenaar met Selçuk Öztürk. Of Floortje Dessing die namens de NPO de hele kaart van Risk mag overvliegen. Wij leggen onze dobbelstenen alvast klaar.

CDA houdt bonnetjes NOW-steun geheim

"Hier laten we het verder bij"

Hee dat is gek. Het CDA, bekend van de alom geliefde runner up Pieter Omtzigt die altijd van die vervelende vragen stelt over van alles en nog wat, reageert zelf nogal gesloten als het weblog GeenStijl vervelende vragen stelt over de ten onrechte uitgekeerde 70.000 euro aan NOW-subsidie voor de partij. Wij vonden het namelijk best veel, die 70.000 euro aan Wopke Hoekstra Subsidie voor een paar cateringmedewerkers. Want stel dat het CDA een omzetdaling van 40% in drie maanden verwachtte, zou het CDA dan 2,5*4*70.000= ZEVEN TON PER JAAR uitgeven aan "een aantal facilitaire medewerkers en krachten in de kantine"? Dat moet wel een verdomd luxe kantine zijn dan. Of is er soms iets anders aan de hand en houdt de omzetdaling verband met de 10.000 wanbetalers die plotseling opdoken in de administratie tijdens de lijsttrekkersverkiezing? Dus wij bellen en mailen met het CDA om even de feiten & cijfers op een rijtje te zetten (vragen na de breek). En wat denkt u? Luiken dicht bij de christen-democraten. Openheid en transparantie gelden bij het CDA namelijk voor iedereen, behalve voor het CDA.

"Beste Frank/ Ronaldo,

De aanvraag is gedaan voor een aantal facilitaire en catering medewerkers die naast het CDA ook het bedrijfsverzamelgebouw naast ons bedienen. Toen iedereen thuis moest gaan werken hadden zij geen werkzaamheden meer. In alle snelheid van eerste NOW regeling is hier een aanvraag voor gedaan. Maar toen de voorwaarden duidelijker werden, bleek het niet van toepassing voor ons en is het geld teruggestort op ons initiatief.

Hier laten we het verder bij"

LIVE. Vijandelijke troepen Extinction Rebellion bezetten strategisch cruciaal eiland op Hofvijver

Politie is gearriveerd!

Goedenmiddag allemaal en hou u veilig. Ons land is namelijk BEZET. Heel Nederland? Nee, alleen een klein eilandje op de vijver voor het Binnenhof in Den Haag. Maar toch. De onruststokers van Extinction Rebellion/NOS hebben zich verschanst op een eiland en as we speak bereidt de politie een ontruiming voor. "DE KLIMAATCRISIS GAAT NIET MET VAKANTIE". Dat is ook jammer. Wij dachten, misschien wil de klimaatcrisis dit jaar gewoon een keertje lekker weg in eigen land. Maar nee dus. Hoe dan ook, we houden u op de hoogte van de schermutselingen in het Haagse.
UPDATE: Nederland zet AMFIBIE-EENHEID in. 
UPDATE: Den Haag BEVRIJD.

FOTO'S. Burgers in opstand tegen Volkskrant

FOTOGALERIJ!

Iedereen is boos en met name op de Volkskrant. Het puikje van de vaderlandse mediakritiek heeft zich vandaag weer rond de diverse redacties van het randstedelijke persgebeuren verzameld om kond te doen van zijn onorthodoxe opvattingen omtrent onze informatievoorziening en het ANP was erbij. Gelukkig hebben we de foto's nog.

ZoekZoek NU ECHT. Misbruiker 5-jarig meisje

Verdorie, deze moeten we vinden

Mensen. Belangrijke vraag van een journalist ver buiten Hilversum (die bestaan, red.). Of wij even aandacht willen besteden aan deze man op een fiets. Het is namelijk geen gewone man op een fiets. Het is een man op een fiets die er door de politie van wordt verdacht een vijfjarig meisje misbruikt te hebben. En wij weten niet hoe het bij u zit. Maar wij zien zo iemand liever op de achterbank van een arrestatievoertuig dan op een fiets. De foto is door de popo al op 23 juni online gezet maar nog steeds is er niemand gepakt. Dus roze leger doe uw ding. En vergeet niet even door te sturen naar uw (ideologische) vrienden in Oost-Blokkië.

NPO verspreidt MH17-nepnieuws over Omtzigt

Respectabele omroep laat slecht geïnformeerde 'deskundige' smadelijk onzin uitkramen

Oh oh oh wat zijn die Russen toch verschrikkelijk met hun propaganda en hun nepnieuws. Gelukkig hebben we dat niet in Nederland. Hier kan het echt niet gebeuren dat op de publiek gefinancierde radio een 'Rusland-deskundige' onweersproken de NRC-canard over Pieter Omztigt opwarmt en zegt: "Zelfs Pieter Omtzigt, een respectabel CDA-politicus, die laatst kandidaat-partijleider was, die heeft in 2017 zonder dat hij het wist een nep-getuige laten optreden bij het MH17-proces, die het Rusland-verhaal vertelde." En stel dat iemand dat toch zegt, dan wijzen onze goed geïnformeerde journalisten erop dat het ten eerste helemaal niet over het MH17-proces ging, maar over een panelavond op de VU. En dat Omtzigt de nepgetuige niet 'liet optreden', maar alleen de tip gaf om kort en bondig te formuleren. En dat met de getuigenis verder helemaal niets is gedaan, behalve dan een mislukte poging tot karaktermoord op Omtzigt zelf. En mochten onze goed geïnformeerde journalisten 's ochtends nog een beetje zitten te slapen, dan zijn er altijd onze nog beter geïnformeerde webredacties (beschikken over oa. Google, red.) die dit soort smadelijke flauwekul echt niet zomaar het internet op gooien. En als dat dan onverhoopt toch allemaal gebeurt, dan grijpt onze Europese nepnieuwswaakhond wel in. Toch? Toch? Toch?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.