achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

NRC snijdt v4gIn4 Sigrid Kaag weg

Moet dat nou?

Lollig relletje over nietszeggende boomercolumn van """veteraan-commentator""" Mark Kranenburg in de Nurk. Wij dachten eigenlijk dat Kranenburgs positie na zijn geblunder rond de Pieter Omtzigt-canard onhoudbaar was geworden, maar kennelijk geniet je als oude witte man met een slecht geschoren tronie en een veel te ver openstaand overhemd op de NRC-redactie een soort minderhedenstatus. Nou ja. Die Mark Kranenburg dus, die had een column ingeleverd met de titel 'Sigrid Kaag en haar strijd om de vagina vote'. Daar waren bekende vagina-haters zoals Rob Jetten niet blij mee, dus nu staat er 'Sigrid Kaag moet het hebben van sekse' boven een column die we vanwege haar volkstrekte misbaarheid nog steeds niet helemaal hebben uitgelezen. Je mag ook helemaal niks meer zeggen!

Subsidiecommissie 020 boos op museum Ons' Lieve Heer op Solder wegens fout taalgebruik

Bericht uit gekkenhuis Amsterdam

We gaan dit even in jip-en-janneketaal uitleggen. Er zijn dus ambtenaren. Die worden met veel belastingcentjes betaald. En die bepalen waar nog meer belastingcentjes naartoe gaan. En die gebruiken allemaal gekke woordjes om allemaal gekke eisen mee te stellen. En als er dan lieve medewerkers van een museum proberen om aan die gekke eisen te voldoen, maar daarbij niet precies de goede gekke woordjes gebruiken, dan worden die ambtenaren boos. En dan schrijven ze in een rapportje

"Succesvol cultureel diversiteitsbeleid begint volgens de commissie bij inclusief denken en het onderkennen van de vooringenomenheden en blinde vlekken binnen de eigen organisatie. De commissie vindt, afgaande op het ondernemingsplan en het Actieplan Diversiteit en Inclusie, dat Museum Ons’ Lieve Heer op Solder hier wat betreft de personeelssamenstelling te weinig oog voor heeft. Het museum geeft aan dat er een aantal medewerkers in dienst is met een ‘niet-westers georiënteerde achtergrond’. Voor de commissie is niet duidelijk wat daaronder moet worden verstaan. Ook westerse mensen kunnen niet-westers georiënteerd zijn. De voorzichtige terminologie die het museum op dit punt van de aanvraag bezigt (ook de term bicultureel valt) wekt bij de commissie de indruk dat het museum niet voluit inzet op het werven van mensen van kleur en/of met een totaal andere dan een Nederlandse achtergrond. Het museum geeft alleen aan te streven naar een team dat de stad weerspiegelt*, het wervingsbeleid bij te stellen en via andere kanalen te gaan werven. De commissie vindt dat de voornemens ten aanzien van de diversiteit van personeel en toezicht overtuigingskracht en concreetheid missen. Zij merkt op dat de raad van toezicht al wel een cultureel diverse samenstelling heeft."* 

En dan zeggen de mensen die al die belastingcentjes betalen: zijn jullie helemaal van de pot gerukt, ambtenaren? En dan gebeurt er verder niets. Einde!

Oepsie. SGP-wethouder op Urk werkzaam bij bedrijf zoon die 419 kilo harddrugs smokkelde

Kees van der Staaij, legaliseren die boel!

*Wij lezen uit Mattheüs 14:2020: "En de Engel zeide tot hen/ Neme mee naar de Stad Kanaäns 419 kilo cocaïne met den vrachtwagen/ En Geert Post antwoordde/ Komt voor de bakker maat". *

Een hoop gedoe op Urk (bekend uit het Algemeen Dagblad), waar de positie van wethouder Geert Post onhoudbaar lijkt geworden. De zoon van Geertje Post, Jolle Post, is namelijk vorige week opgepakt in Calais omdat hij 419 kilo harddrugs bij zich had. Komt in de beste families voor uiteraard en bovendien wist hij nergens van. "Mijn zoon en ik zijn hier niet bij betrokken" zei Post en dat kan natuurlijk kloppen: wij hebben ook weleens per ongeluk 419 kilo harddrugs een papiertje onder onze schoen zonder dat we het weten. Het is alleen nogal pijnlijk dat vader Post sinds 2019 werkzaam is voor het bedrijf van zijn zoon, en hij dit niet had gemeld bij de gemeente. Wat je noemt een politieke doodzonde en aangezien hunnie van de SGP wel van het strenger straffen zijn, zal er binnenkort wel een Post vrijkomen in het Urker gemeentebestuur. Succes met solliciteren!
UPDATE: Post legt voorlopig zijn taken neer.

Hack0rs zetten stoplicht op groen in 013

Willen hun karma schoon houden

Stoplicht staat op rood, stoplicht staat op groen, bij de IT-prutsers van onze overheid is altijd wat te doen. Dat laten de makkers van Zolder BV zien door de stoplichten van **smart city Tilburg zomaar te manipuleren. De Alberto Stegemannen van de hack0rscene kwamen toevallig juist in actie op het moment dat de plaatselijke Bruce Willis (waarschijnlijk) op vakantie was. Met ongeveer exact helemaal niemand in de buurt, dachten de stoplichten dat er een bezweet clubje Volkskrantredacteuren aan kwam fietsen en sprongen subiet op groen. Niet echt smart, Tilburg. Eerder dumb. "Na de bevindingen van Van Duijn en Neelen zijn de apps offline gehaald." En we leefden nog lang en met weer een beetje minder belastinggeld in kas.

Deze duurt even

Jan Nagel: 'Geert Dales betaalde logo Partij voor de Toekomst, werd daarna door Krol gedumpt'

Allemaal in opdracht van Henk Otten

Chips. Nootjes. Koffie. De soap rond de geriatrische afsplitsersafsplitsingsplinter Partij voor de Toekomst is nog een stukje leuker geworden, nu politiek goochelaar Jan Nagel live zijn eerste spinpogingen (hier de tweede) op twitter (©) aan de tombola van emoties toevoegt. Nu zou Geert Dales, de ex-voorzitter van 50PLUS (en ex-wethouder voor de vvd, red.) die beweerde dat hij zich helemaal niet bij de Partij voor de Toekomst wilde aansluiten, zich bij de Partij voor de Toekomst hebben willen aansluiten. Geert zou zelfs het logo van de Partij voor de Toekomst hebben betaald (geschatte kosten: zeven gulden vijftig) en vervolgens keihard zijn geghost door Henkie K. in opdracht van Henkie O. Jongens jongens wat een schouwspel. Tenminste, als dit account met (vanochtend) minder dan 100 volgers echt van Jan Nagel is. Of kun je dat soort dingen niet zeggen omdat een man zich dan niet sexy voelt? Snapt u het nog?

Ook dit nog

Tijd voor een heldere infographic!

Tijd voor een heldere infographic!

HA! We krijgen een SUPER hittegolf

Niet van die gewone

Nou Nederland. WARM HÈ? En niet zomaar warm. Maar misschien wel SUPER warm. Volgens de makkers van weeronline zit er namelijk een superhittegolf aan te komen. Dat is dus dat je een hittegolf hebt, wat op zich al heet is, maar dan nog eens de supervariant, dus in feite wordt het dan zeg maar superheet (uitleg nog checken bij Gerrit Hiemstra, red.). Wij zijn alvast even wat supervlees op onze superbarbecue voor bij de superopdrinkbiertjes regelen. Vergeet vooral niet om te supersproeien (na de breek). Supersterkte allemaal! En pas op voor superspreaders.

VIDEO. Wielrenner Fabio Jakobsen (23) 'in levensgevaar' na val in Ronde van Polen

Door Dylan Groenewegen van de weg gedrukt

Heftige beelden uit Polen hierboven. Volgens de rondearts is Nederlands kampioen wielrennen Fabio Jakobsen (23) in levensgevaar na een val in de Ronde van Polen. "The doctor says his heart worked fine but he lost a lot of blood. Injuries are serious, life-threatening, she confirmed." Jakobsen nam het in de sprint op tegen landgenoot Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma), die van zijn lijn afweek zodat er geen ruimte was voor de Deceuninck-Quick-Step-renner. Jakobsens ploegleider Lefevre is piswoest op Groenewegen en zegt dat die de gevangenis in moet. 
UPDATE: Toestand Jakobsen na 5 uur durende operatie 'stabiel, maar ernstig'

Reactie Jumbo-Visma

RIVM past stiekem richtlijn aan na vertrouwelijk rapport verspreiding virus via ventilatiesysteem

100% van de beslissingen nemen op basis van 50% van de kennis en die 50% dan lekker geheim houden

Terwijl iedereen en zijn Maurice de Hond er al maanden op wijst hoe belangrijk ventilatie is voor de verspreiding van het coronavirus, houden ze rapporten waaruit blijk dat dit in Nederland ook echt gebeurt bij het RIVM liever geheim. Gelukkig is een verslag van een corona-uitbraak in een verpleegtehuis in Maassluis bij de Volkskrant terechtgekomen. Daarom weten we nu dat bij de uitbraak, waarbij zes mensen overleden, "het moderne ventilatiesysteem waarschijnlijk een rol" speelde. Cruciale informatie, die het RIVM liever niet met de buitenwereld had gedeeld. Wat het RIVM wel stiekem gedaan heeft, is de ventilatierichtlijn stiekem veranderen. 

"Opmerkelijk is dat het RIVM de Ventilatierichtlijn vorige week juist op dit punt stilzwijgend heeft herzien, drie dagen na de rapportage over het verpleeghuis in Maassluis. Daarin staat nu: ‘Uit voorzorg wordt geadviseerd om recirculatie binnen één ruimte waar meerdere personen gedurende langere tijd bij elkaar zijn zo veel mogelijk te vermijden en de lucht voldoende te verversen.’"

Vervolgens wil het RIVM niet reageren op volstrekt normale vragen van de Volkskrant. "Het RIVM doet geen uitspraken over vertrouwelijke documenten." Het lijkt wel of er een patroon zit in soort panische en leugenachtige reacties van Jaap en zijn mensen. Je zou haast denken dat Van Dissels langdurige contact met een zeker infectiehaard in Den Haag heeft gezorgd voor een ernstige besmetting met het Mark Rutte Virus. Wij wensen de betrokkenen veel beterschap.

Camping krijgt TWIN-TIG-DUI-ZEND UWV-brieven

Strijd tegen Polenfraude in volle gang

Ergens, op een UWV-kantoor in Brabant:

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve."

"Dat is al de zesde deze week."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Een maand later

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve."

"Dat is al de dertigste deze maand."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Een jaar later

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve."

"Dat is al de duizendste dit jaar."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Drie jaar later

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve."

"Dat is al de vijfduizendste."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Vijf jaar later

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve."

"Dat is al de tienduizendste."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"

Zeven jaar later

"Hee, alweer een brief voor camping de Kanthoeve"

"Dat is al de twintigduizendste."

"Wel veel hè."

"Je kunt toch helemaal niet wonen op een camping?"

"Nee, misschien is er wel iemand fraude aan het plegen. Toch eens uitzoeken."

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"

U lust geen 'melk, vla en toetjes' meer

Cultuur onder vuur!

Het gaat helemaal fout met Nederland en vooral met de consumptie van "melk, karnemelk, vla en toetjes" (hoezo is vla geen toetje dan? red.). Of het nu witte melk is of blanke vla, zuivel lijkt niet meer van deze tijd. Vooral de toetjes hebben het zwaar, omdat u daar vanwege alle suikers net zo body positive als de eerste de beste Volkskrant-columniste van wordt. Maar gelukkig heeft Big Dairy een plan: "We gaan ook meer kleinere en hersluitbare verpakkingen en drinkflessen voor onderweg ontwikkelen, zodat we die kunnen verkopen in bijvoorbeeld pompshops en kiosken op het station." Hersluitbare verpakkingen. Dat u het weet. Red de koe. Drink haar melk.

Maar gelukkig is er... Corona!

Maar gelukkig is er... Corona!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.