achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

LIVE. Technisch briefen met Jaap en zijn mensen (plus zometeen Nationaal Media Paniek Moment)

Het Oude Normaal

Er ist wieder da. Terwijl het coronavirus weer de kop opsteekt, gaan we met 50% van de kennis 100% van de politieke regendansjes (morgen debat) houden alsof een wereldwijde pandemie zich iets aantrekt van een Haagse vierkante meter. Traditioneel begint de dans een dag van tevoren met het ritueel rond onze nationale medicijnman (en/of zijn mensen) Jaap van Dissel, doctor in de spinkunde infectieziekten. Tenminste, als die niet te druk is met het wegmoffelen van onderzoeksresultaten (laatste update: 'RIVM zwakte rol ventilatiesysteem bij uitbraak corona in verpleeghuis af'). Wij zijn benieuwd.

WAARSCHUWING: PUSHALARM

Straks om twee uur brengt het RIVM de wekelijkse update van de coronacijfers. Iedereen weet al lang dat die de afgelopen week weer zijn gestegen. Maar nieuws is in Dit Land nu eenmaal pas nieuws is als de overheid het zegt, dus krijgt u zometeen een PUSHALARM van uw apps van NOS, RTL Nieuws, NU.nl, Algemeen Dagblad, Dagblad van het Noorden en/of Doetinchems Vizier. Dat u het weet.
UPDATE: Ah, de pushberichten zijn extra vroeg vandaag.

Mia Khalifa (bekend van internet) veilt bril

Voor Beiroet

Goed nieuws voor iedereen die nog wel een ton heeft liggen en toevallig op zoek is naar een bril met sterkte DD. Die van Mia Khalifa is te koop. De bekende actrice uit films die door de MSM worden genegeerd maar des te populairder zijn op het wereldwijde internet, is van Libanese oriëntatie en derhalve extra begaan met het Lot van demense in Beiroet. De opbrengst van de veiling gaat in zijn geheel naar het Rode Kruis. HARD HOOG BIEDEN ALLEMAAL.

Krakers slopen corona-opvang gehandicapten

Spullen gejat, knuffelbeertje onthoofd

Over mensenrechten en andere filosofische discussies:

"Twee dagen later kreeg Middin een e-mail van de krakers, verwijzend naar hun advocaat Emil Tamas, waarin zij aankondigden ‘het pand in gebruik te hebben genomen als woning’."

"Wij beroepen ons hierbij op het verdrag van de mensenrechten in Europa van 1953. Hierin staat dat iedere burger in Europa het recht heeft op een dak boven zijn hoofd."

"Volgens Schoch belandde hij in een bizarre filosofische discussie met de advocaat over het feit ‘dat deze mensen anders tegen bezit aankijken’."

Over echte mensen en hoe die zich misdragen:

"Opvangcentrum ‘De Patio’ in Rotterdam-Zuid is bedoeld voor gehandicapten die het coronavirus oplopen. ,,Bewoners tegen wie je niet zomaar ineens kan zeggen: je gaat nu in quarantaine, je mag niemand meer knuffelen en moet op je kamer blijven. In De Patio kunnen die mensen wel vrij rondlopen en zorgmedewerkers veiliger werken.”"

",Tot nu toe is het gelukkig nog niet nodig gebleken om daar bewoners onder te brengen. Maar gezien de situatie in Rotterdam kan dat elk moment gebeuren natuurlijk."

"Al snel oordeelde de officier van justitie - zo bevestigt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie - dat het hier niet om een ‘kraak’ ging maar om ‘huisvredebreuk’. Het pand was immers compleet ingericht en klaar voor gebruik."

"Toen De Kort één dag later terugkwam zag hij tot zijn verbijstering dat tv's, de wasmachine, computers en zelfs cilindersloten gestolen waren. ,,Linnengoed was op de grond gesmeten, overal lag troep en zelfs de knuffelbeertjes waren vernield, onthoofd,” zegt De Kort. ,,Die hadden ze blijkbaar aan hun hond gevoerd of zo.”"

"Drie van de negen krakers waren nog in het pand, maar zeiden niets met de diefstal te maken te hebben. ,,Maar ze hadden wel auto's met aanhangwagens bij zich,” zegt De Kort."

Tuig.
UPDATE: Emil Tamas is ook de advocaat van... Sinterklaasmoordenaar Rogier Meijerink

VIDEO'S. Zwembadgajes relt tegen agenten

Nog zo gezegd geen bommetje

Het kwik stijgt, dus ook de gemoederen op de sociale media* in de zwembaden van Nederland Zwembadland. Zo ook in het pittoreske Almen, waar de familie van enkele personen, die jong lijken te zijn, het aan de stok kreeg met de plaatselijke politie. Volgens dit relaas van ene Melanie Jasmine werd haar broertje onnodig hardhandig gearresteerd (zie video hieronder) omdat hij geen identiteitsbewijs bij zich had, nadat hij en zijn makkers uit het zwembad waren gezet wegens het maken van verboden bommetjes (de sprongen in het water, red.). Toch kunnen wij ons gezien de beelden en haar woordkeus ("Waarop mijn broer de agent nog wilde slaan, maar tefegeefs") niet geheel aan de indruk onttrekken dat Melanie Jasmine niet het type is dat agenten die in een stressvolle situatie moeten omgaan met agressieve omstanders het voordeel van de twijfel geeft. Een agent heeft in ieder geval aangifte gedaan van mishandeling. Na de breek nog een video van de schermutselingen + het complete relaas van Melanie. Volgende week demo op de Dam voor de agenten/het slachtoffer van politiegeweld. Zwart, groen, geel, agenten laat je heel!

De arrestatie

Telebelg deelt complotvideo over geyle trollenpop

Betrouwbare informatie. Juist nu.

LOL. Er is gedoe in Amerika over een trol (geen commenter, wel roze, red.) met een knopje tussen heur benen en uiteraard duikt er meteen een of ander Facebook-moeke op met de theorie dat dit gebeurt om Onze Dochters (m/v) voor te bereiden op grooming praktijken van child trafficking rings. Standaard complotgezever dat je gelukkig niet tegenkomt in de reguliere media zoals de altijd betrouwbare (JUIST NU!) Telegraaf. Of toch wel. Maar dan wordt tenminste uitgelegd dat het nogal onzinnig is om de pop in verband te brengen met het "'conditioneren' van kinderen en het goedpraten van pedofilie". Of dat gebeurt helemaal niet, en de Telebelgredacteur deelt een complottheorie alsof hij een emmer leeggooit. Nou ja. Oordeel zelf! Video hierboven.

Terugkijken. Het complete Henk Otten Vulde Stemlijsten Femke Merel En Henk Krol In fragment

About last night

Zo. Dat was gezellig gisteravond in de Chips. Nootjes. Bier. Bar. Femke Merel kwam op bezoek en had naast een brisante anekdote over het terughalen van schilderijtjes ook wat te zeggen over Henk Otten (gekozen op FvD-lijst, senator voor Groep Otten) die op de laatste dag voor het reces op de fractiekamer van Femke Merel van Kooten (gekozen op PvdD-lijst, toen nog niet ex-Partij voor de Toekomst) en Henk Krol (gekozen op 50PLUS-lijst, voorlopig nog niet ex-Partij voor de Toekomst) stemmingslijsten zat in te vullen. Om even een misverstand uit de weg te helpen: in ons parlement wordt bij handopsteken (of hoofdelijk) gestemd, dus het is niet zo dat Henk de Tank zelf namens de PvdT in de Tweede Kamer zijn stem heeft uitgebracht.

Maarrrrrr, zo blijkt ook uit de reactie van Otten: daar zat dus wel iemand (die kennelijk met tonnetjes liep te zwaaien) die namens de FvD de Senaat in is gekomen inhoudelijk te bepalen wat er in de Tweede Kamer met de stem van kiezers voor 50PLUS en de Partij voor de Dieren gebeurde. Femke Merel van Kooten en Henk Krol waren daar met hun volle verstand bij en hebben dit laten gebeuren. Zij zijn als volksvertegenwoordigers die zich niet van hun eigen taak kweten verantwoordelijk voor deze lelijk uitstekende splinter in het huis van onze democratie. God wat een ellende hee die margepolitiek.

Reactie Henk Otten

Reactie Henk Otten

Corona: REPUBLIEK AMSTERDAM GEVALLEN

GGD gooit handdoek in de ring

Dames en heren, hier volgt, in navolging van onze minister-president, een stijlloos reisadvies: GA NIET NAAR MOKUM. Ga niet naar Amsterdam-Zuid, ga niet naar Amsterdam-Noord, ga niet naar Amsterdam Oost, ga ook niet naar Amsterdam-West en ga al helemaal niet naar Amsterdam-Centrum. Ga gewoon niet naar Amsterdam, en als u al in Amsterdam bent, ga dan weg. De GGD heeft Amsterdam al opgegeven, dus het is verstandig dat u dat ook doet. Veel plezier in de Rest van Nederland!

Bonusquote

Via de NOS:

"Volgens een woordvoerder van GGD GHOR Nederland kan er met veel moeite mogelijk tot 1000 onderzoeken per dag worden uitgebreid. Dan moeten er mensen van vakantie worden teruggeroepen of in de avonden doorwerken. "Daarna is het echt klaar."

De GGD is inmiddels druk bezig met het aantrekken van nieuwe mensen. De huidige 1800 fte (voltijdsbanen) moeten 2300 fte worden. Het opleiden van de nieuwe onderzoekers kost echter drie tot vier weken.

Minister De Jonge van Volksgezondheid meldt vandaag aan de Tweede Kamer dat de GGD in staat is om snel op te schalen naar 1500 onderzoeken per dag. Die informatie blijkt dus niet niet te kloppen."

NRC snijdt v4gIn4 Sigrid Kaag weg

Moet dat nou?

Lollig relletje over nietszeggende boomercolumn van """veteraan-commentator""" Mark Kranenburg in de Nurk. Wij dachten eigenlijk dat Kranenburgs positie na zijn geblunder rond de Pieter Omtzigt-canard onhoudbaar was geworden, maar kennelijk geniet je als oude witte man met een slecht geschoren tronie en een veel te ver openstaand overhemd op de NRC-redactie een soort minderhedenstatus. Nou ja. Die Mark Kranenburg dus, die had een column ingeleverd met de titel 'Sigrid Kaag en haar strijd om de vagina vote'. Daar waren bekende vagina-haters zoals Rob Jetten niet blij mee, dus nu staat er 'Sigrid Kaag moet het hebben van sekse' boven een column die we vanwege haar volkstrekte misbaarheid nog steeds niet helemaal hebben uitgelezen. Je mag ook helemaal niks meer zeggen!

Subsidiecommissie 020 boos op museum Ons' Lieve Heer op Solder wegens fout taalgebruik

Bericht uit gekkenhuis Amsterdam

We gaan dit even in jip-en-janneketaal uitleggen. Er zijn dus ambtenaren. Die worden met veel belastingcentjes betaald. En die bepalen waar nog meer belastingcentjes naartoe gaan. En die gebruiken allemaal gekke woordjes om allemaal gekke eisen mee te stellen. En als er dan lieve medewerkers van een museum proberen om aan die gekke eisen te voldoen, maar daarbij niet precies de goede gekke woordjes gebruiken, dan worden die ambtenaren boos. En dan schrijven ze in een rapportje

"Succesvol cultureel diversiteitsbeleid begint volgens de commissie bij inclusief denken en het onderkennen van de vooringenomenheden en blinde vlekken binnen de eigen organisatie. De commissie vindt, afgaande op het ondernemingsplan en het Actieplan Diversiteit en Inclusie, dat Museum Ons’ Lieve Heer op Solder hier wat betreft de personeelssamenstelling te weinig oog voor heeft. Het museum geeft aan dat er een aantal medewerkers in dienst is met een ‘niet-westers georiënteerde achtergrond’. Voor de commissie is niet duidelijk wat daaronder moet worden verstaan. Ook westerse mensen kunnen niet-westers georiënteerd zijn. De voorzichtige terminologie die het museum op dit punt van de aanvraag bezigt (ook de term bicultureel valt) wekt bij de commissie de indruk dat het museum niet voluit inzet op het werven van mensen van kleur en/of met een totaal andere dan een Nederlandse achtergrond. Het museum geeft alleen aan te streven naar een team dat de stad weerspiegelt*, het wervingsbeleid bij te stellen en via andere kanalen te gaan werven. De commissie vindt dat de voornemens ten aanzien van de diversiteit van personeel en toezicht overtuigingskracht en concreetheid missen. Zij merkt op dat de raad van toezicht al wel een cultureel diverse samenstelling heeft."* 

En dan zeggen de mensen die al die belastingcentjes betalen: zijn jullie helemaal van de pot gerukt, ambtenaren? En dan gebeurt er verder niets. Einde!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.