achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Terug van weggeweest: oversterfte in Nederland

Economische meevaller uitvaartbranche

Iedereen gaat weer dood. Niet vanwege de corona, niet vanwege de griep, niet vanwege 5G (nog checken, red.), maar vanwege dat het zo heet was de afgelopen weken. Het CBS schat dat er tussen 10 en 16 augustus ongeveer 3100 mensen de pijp uitgingen, 400 meer dan een week eerder. Oversterfte dus, terug van weggeweest. Het is nu alleen nog wachten op een Willem Engel van de hitte, die ons gaat uitleggen dat thermometertesten feitelijk niks zeggen over de Ware Temperatuur, dat die hele hittegolf is bedacht door Big Pharma Opblaasbare Zwembadjesindustrie en dat we het vanzelf kouder krijgen als we maar genoeg liefde en geduld hebben. En trouwens: wacht maar, over drie maanden hoor je niemand meer over die hitte!

Hallo Nederland. STOP EENS MET GELD SPAREN

Ga iets anders sparen, flippo's of treintjes of zo

Geachte Nederlander met een spaarrekening. Hier volgt een belangrijke vermaning. U heeft het afgelopen half jaar maar liefst 20 miljard extra gespaard, zodat u nu met zijn allen op een berg van 387 miljard gespaarde eurootjes zit. 387 miljard! Daar kun je een hoop coronabonds voor kopen. En nou niet meteen trots zijn op uw voorbeeldige gedrag, want door niets te kopen in april en bijna niets te kopen in mei heeft u de economie naar de vaantjes geholpen. Een recordkrimp van 8,5% en 300.000 banen foetsie. Ons plan: we houden hier vandaag nog mee op en gaan lekker geld uitgeven. Als het dan allemaal alsnog fout gaat, hebben we tenminste een beetje lol en/of een hoop mooie spulletjes.  Red het land. Koop dingen. Een nieuwe t-shirt of zo. Alleen samen kunnen we corona de recessie verslaan!

Openbaar Ministerie: Vuurwapen en horloge gevonden in onderzoek moord op Bas van Wijk

Zo

Op aanwijzingen van de verdachte die vorige week bekende op Bas van Wijk te hebben geschoten, heeft de politie een vuurwapen en een horloge gevonden. Goed nieuws dus, dat er, net als alles, op wijst dat Bas onschuldig was. Uit het persbericht: "Er zullen schietproeven worden gehouden om vast te stellen of het wapen het gebruikte vuurwapen is. De verdachte die de politie de aanwijzingen heeft gegeven, is degene die vorige week een bekennende verklaring heeft afgelegd. De politie doet uitgebreid onderzoek naar de aanleiding van de dood van Bas van Wijk en roept getuigen op foto's en camerabeelden te delen. Maandag 24 augustus staan de vier verdachten voor de raadkamer van de Amsterdamse rechtbank. De beperkingen zijn inmiddels opgeheven." Tijd voor gerechtigheid.
UPDATE: “De man die wordt verdacht van het doodschieten van Bas van Wijk (24) is volgens goed ingevoerde bronnen van De Telegraaf een bekende van de politie. Weliswaar niet voor zware vergrijpen: het zou gaan om kleinere, maar wel hardnekkige criminaliteit. De man is een Nederlander van Marokkaanse origine die woont in Amsterdam, aldus de bronnen.”

LIVE. Haags rollenspel over toeslagenaffaire

Maak u maar klaar om van uw stoel te rollen van verontwaardiging

Goedenmiddag en welkom weer zo'n fijn Haags rollenspel over de toeslagenaffaire.

In de rol van bewindspersoon die opnieuw excuses moet maken omdat de afhandeling van de toeslagaffaire vertraagd is, nadat onlangs 9000 dossiers waren vernietigd: Alexandra van Huffelen.  

In de rol van journalisten die onthullen dat bij die excuses opnieuw cruciale informatie onvermeld is gebleven, namelijk dat honderden schrijnende gevallen nu niet worden geholpen: Jan Kleinnijenhuis en Pieter Klein. 

In de rol van Kamerleden die daar in de Kamer verontwaardigde vragen over blijven stellen: Pieter Omtzigt en Renske Leijten.

In de rol van verantwoordelijke ex-minister die nu heel stilletjes toekijkt: Lodewijk Asscher.

In de rol van tranen met tuiten huilende premier die er alles aan doet om de oplossing te vertragen: Mark Rutte.  

Alle rollenspelers hierboven worden (in de meeste gevallen door: u) betaald. De mensen hieronder niet.

En in de rol van slachtoffer (buiten, in kou): duizenden gedupeerde ouders.

Gezellig. Weer 15.000 werklozen erbij

Het gaat hier fantasties!

Er is ook slecht nieuws. Na de recordstijging van de werkloosheid van vorige maand, zijn er in juli opnieuw 15.000 werklozen bijgekomen. Dat zijn 15.000 paar extra handjes voor het uitgraven van De Grote Randstad Gracht, maar dat is voor een volgend kabinet. De grote vraag die de GeenStijl Onderbuik Redactie zich nu stelt is natuurlijk: waar komt die stijging vandaan? Is dat omdat die 15.000 mensen zich de afgelopen weken ontzettend hebben lopen te vervelen? Ligt het aan eb en vloed? Zijn het 15.000 ontslagen medewerkers van partnerbedrijven van de bekende website bol.com die allemaal artikelen met Zwarte Piet erop verkochten? 15.000 wegbezuinigde wijkagenten? Allemaal professionele polonaiselopers die na dinsdag zonder werk zijn komen te zitten? Onder de goede inzenders verloten we een omscholingscursus tot IC-verpleegkundige. Succes allemaal!

Aanslag op woning pro-FvD-raadslid Forza Castricum: 'Lichtflits gevolgd door harde knal'

Losgeslagen tuig!

Goedemorgen iedereen behalve degene die vannacht iets door en/of voor de ruit van gemeenteraadslid Ralph Castricum (heet echt zo, red.) van de partij Forza Castricum (heet echt zo, red.) heeft gegooid. *"In de nacht van woensdag de 19e augustus rond 01.50U was er bij het Kortenearplantsoen in Castricum een harde knal te horen. Diverse omwonenden zagen een licht flits gevolgd door een luide knal." * Alles wijst erop dat hier een aanslag is gepleegd op een onschuldig raadslid. Castricum meldde zich in 2019 nog voor de provinciale lijst van de PVV, maar inmiddels is hij FvD-lid. Gelukkig is hij fysiek ongedeerd. De politie doet onderzoek. 
Update: 11:30 uur Persco Burgemeester Castricum (geen familie)
Update: Castricum ondergedoken, aldus BM van Castricum

RIVM UPDATE: Deze week +4013 besmettingen

Aantal nieuwe besmettingen STABILISEERT

U mag kiezen:

Optie 1:
Terwijl het kabinet opzichtig loopt te falen met GGD-leugens, halve proefballonnen, overhaaste apps en een Too Little Too Late Terpstra Taskforce staan we nog steeds aan de vooravond van een tweede golf. Natuurlijk, het aantal nieuwe besmettingen stabiliseert, maar dat is logisch omdat het virus nu bekender is dan in maart. Ondertussen blijft het percentage positieve testen stijgen en hebben we PER DAG meer nieuwe besmettingen dan we begin juli PER WEEK hadden. En reken maar dat het aantal IC-patiënten en doden nog veel harder gaat groeien als de jongeren die nu zijn besmet in contact komen met hun ouders, ooms, tantes en grootouders. PANIEK.

Optie 2:
Terwijl het kabinet opzichtig loopt te falen met GGD-leugens, halve proefballonnen, overhaaste apps en een Too Little Too Late Terpstra Taskforce is het aantal patiënten op de IC nog steeds bij lange na niet in de buurt van de kritische grens en daalt (daalt!) het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen van boven de 650 naar onder de 500. We weten bovendien een stuk meer van het virus dan we in maart wisten en de testcapaciteit is flink verhoogd, waardoor eventuele brandhaarden veel sneller worden opgemerkt. Ook deze wekelijkse cijfers laten een (kleine) daling zien. NIKS AAN DE HAND. 

Optie3:~~
En Diederik Gommers heeft zelf toegegeven dat die PCR test helemaal niks waard is Bill Gates 5G Soros Soros Lange Frans huu huu staastgreep DDR kijk deze video van 50 minuten kling klang kloerie word wakker mensen sheeple.
NEE DIT IS GEEN OPTIE

Vanavond om 19u weer een persco!

Onderzoek: Meeste PvdA-stemmers bijna dood

Leg die roos maar op de kist

Mensen die in 2017 op de PvdA hebben gestemd gaan eerder dood, lopen een groter risico om ernstig ziek te worden door corona en ze hebben ook nog eens op de PvdA gestemd. Dat blijkt uit belangrijk politicologisch onderzoek dat is opgedoken op het internet en uitwijst dat alleen 50PLUS-kiezers nog ouder zijn dan stemmers op de Partij van de Avondrood. Zelfs het CDA, toch een beetje de Ben Cramer onder de politieke partijen, had gemiddeld jongere kiezers dan LoLo en zijn steungroep. Maar wie hebben de demografische wind in de zeilen, vraagt u zich nu af? Dat zijn de politieke partijen van het Gezond Verstand natuurlijk: DENK en FvD. Oh toekomst, we kunnen niet wachten.

2040: Het eerste kabinet-Baudet/Azarkan

2040: Het eerste kabinet-Baudet/Azarkan

Terugloensen met Guido Weijers in het Stamcafé

Mag u dat zeggen?

Ze zeggen wel eens dat je niks meer mag zeggen, maar dat mag je dan bijvoorbeeld wel weer zeggen en je mag nog veel meer zeggen ook. Je mag bijvoorbeeld zeggen dat relschoppers in Utrecht en Den Haag losgeslagen tuig zijn, of dat Winsum het mooiste dorp van Nederland is. Je mag zelfs zeggen dat Facebook en LinkedIn losgeslagen censuurtuig zijn, of dat je in hondendrollen op de brug moet rollen, of dat je een hele grote wilt worden op kookgebied, of dat Lange Frans een in het snot van zijn eigen gelijk gevallen rotzooirijmer is. Ja ja. Ze zeggen zoveel. En het mooie is: alles wat u verder nog wilt zeggen mag u zeggen in het Stijlloze Stamcafé. Mits u zich aan de gebruiksvoorwaarden houdt natuurlijk.

LinkedIn zegt "wij zeggen niks" over ban De Hond

Mag ik van u in de categorie statements de kaart "nietszeggend"

*"We werken er elke dag aan om ervoor te zorgen dat onze leden een veilige, betrouwbare en professionele ervaring hebben op LinkedIn. *

*Een van onze kernwaarden is om onze leden op de eerste plaats te zetten inclusief hun vrijheid van meningsuiting en het faciliteren van professionele discussies. *

*Ter ondersteuning daarvan handhaven we LinkedIn's Professional Community Policies. *

*Dit beleid beschermt iedereen op LinkedIn en van elk lid wordt verwacht dat hij of zij zich eraan houdt. *

*Ons beleid is voor iedereen gelijkelijk van toepassing en overtreding kan ertoe leiden dat we actie ondernemen, met inbegrip van de beperking van inhoud of een account. *

Hoewel we de details van het account van een individueel lid niet bespreken, werken we wel samen met het lid om hen te helpen dit beleid te begrijpen, zodat iedereen op LinkedIn een professionele ervaring heeft en houdt."

"""werken we wel samen"""

Joe. Zeg dan gewoon echt niks, Director Marketing Solutions Benelux Marcel Molenaar. Want dit soort om de hete brij heendraaiende newspeak waarbij een techgigant zich op vage richtlijnen beroept zonder zich te concreet te verantwoorden over beïnvloeding van het maatschappelijk debat, dat is pas slecht voor onze professionele ervaring.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.