FEEST FEEST FEEST. Uw koopkracht is gegroeid
Alles wordt duurder, maar iedereen heeft had ook meer geld
U is weer eens niks gevraagd (nou ja, eigenlijk is u wel wat gevraagd, het CBS heeft namelijk gewoon in de alwetende computers van de Belastingdienst gekeken) maar in 2019 is de doorsnee (een moeilijk woord voor mediane) koopkracht in Nederland met 1,3 procent gegroeid. Het kabinet had trouwens 1,5 procent beloofd, dus wij hebben voor komende zondag alvast het Malieveld geboekt. En voordat u begint te schuimbekken dat er niets van de cijfers kan kloppen omdat u zelf 493 euro meer kwijt was aan gas & licht, de shag ook weer duurder is geworden en/of de friet onbetaalbaar: 37,8% van de mensen ging er in koopkracht op achteruit, en voor 20% van alle Nederlanders was de koopkrachtdaling zelfs groter dan 5,8%. Gelukkig is er nog meer slecht nieuws: de verwachting voor de koopkracht in 2020 is namelijk veranderd van +2,1% naar SHIT. FUCK. CORONA. AAARGH. ALLES GAAT. NAAR DE KLOTE.
Onderzoeker geeft GeenStijl gelijk. Etnische achtergrond speelt GEEN rol bij schooladvies
Goh
"De etnische achtergrond van een leerling in groep 8 heeft over het algemeen geen invloed op het schooladvies." Daar kijk je van op. Nou nou nou. Wie had dat gedacht. Gompie. Nu breekt onze klomp. Potverdikkie. Onverwacht hoor. Echt. Helemaal niet zien aankomen. Verdomd. Brisant. Opvallend. Verrassend, wel. Sjonge, zeg. Hadden we dat maar eerder ergens gelezen, bijvoorbeeld op de bekende website GeenStijl.nl.
CDA en vvd willen Studenten Gestapo
Kennen geen mildheid en genade
Van alle kinderachtige zeikers in de coronacrisis zijn studenten die klagen over de kwaliteit van hun onderwijs wel de allerkinderachtigste zeikers. Echt. Ga zeuren over dat je door corona niet meer met je doorgpilde harses tegen elkaar aan mag rijen zonder dat je door het bevoegd gezag als 'aso' wordt betiteld en/of een boete en strafblad aan je studentikoze bips krijgt, maar laat het zeuren over de kwaliteit van het onderwijs aan droogstoppelige dochters van complotwaanzinnige wetsovertreders. Hoe dan ook. Regeringspartijen CDA (bekend van minister Grapperhaus) en vvd (bekend van Mark 'Mildheid & Genade' Rutte) willen nu MYSTERY GUESTS inhuren om te kijken of de kwaliteit van het onderwijs in tijden van corona wel voldoende is. Man man man. Zeven gulden vijftig per betrapte docent hoor.
Sneu. Radio 1 wil minder minder Fidan Ekiz
Meningen rechts van GroenLinks 'te extreem' voor NPO
Toch raar. Bij Spraakmakers op 1 geven in het Mediaforum dagelijks journalisten hun mening over onderwerpen die in het nieuws zijn. Zo ook vanochtend. Jim Jansen (een zich wetenschapsjournalist noemende marketeer met verstand van wetenschap noch journalistiek), Charlotte Nijs (politiek verslaggever Hart van Nederland die beroemd werd omdat ze tegen een deur liep) en Paul Römer (anti-journalist die juicht bij geweld tegen de pers, baasje van het succesvolle programma Dit Vindt Nederland) spraken zich uit over journalist Fidan Ekiz, die haar mening gaf over een onderwerp dat in het nieuws was. En het zal u verbazen maar Jim Jansen, Charlotte Nijs en Paul Römer vonden het allemaal verschrikkelijk dat Fidan Ekiz zomaar voor haar 'extreme mening' over het proces-Wilders durfde te geven.
En wat is een 'extreme mening' volgens de moraalmeesters van het Mediapark? Dat je het één grote aanfluiting vindt dat de meest bedreigde politicus van Nederland wordt vervolgd door een Openbaar Ministerie dat valt onder diens politieke tegenstanders en voortdurend met het ministerie daarover overlegt? Dat je het één grote aanfluiting vindt dat het ministerie van 'Justitie' en 'Veiligheid' jarenlang cruciale stukken over die overleggen heeft achtergehouden? Dat je het één grote aanfluiting vindt dat de rechter alle aanwijzingen van verdergaande bemoeienis wegwuift omdat het OM zegt dat het echt echt echt echt wel te vertrouwen is? Dat je het één grote aanfluiting vindt dat de leider van de grootste oppositiepartij van Nederland wordt veroordeeld vanwege iets dat hij in het publieke debat heeft gezegd? Dat je je als journalist kritisch opstelt ten opzichte van de macht? Dat je daarbij de woorden 'het is ook een beetje corruptie' in de mond durft te nemen?
Als dat al extreem is, dan willen wij niet weten waar in Hilversum het midden ligt. Ergens bij 'De Gevaarlijkste Wegen' of zo. Gatverdamme.
Prins Constantijn in clubje met Tien Witte Mensen
Hypocrisie, uw naam is Van Oranje
Prins Constantijn op 8 mei: *"Probeer VWS nog zover te krijgen om niet alleen witte mannen - hoe expert ook - als adviseurs te vragen." *
Prins Constantijn op 7 september: *wordt lid van commissie met Marieke Blond, Jeroen Dijsselblank, Robbert Bleekgraaf, Laura van Kolonialistische Geest, Rianne Witschert, Fijke Sijbesblank, Peter Wittink, Robert-Jan Wits en Jacqueline Tannemons Blanker die zo wit zien dat het lijkt alsof ze net met zijn allen door de portier van De School zijn binnengelaten om 20 MILJARD EURO VAN UW BELASTINGCENTEN TE GAAN INVESTEREN RONDSTROOIEN.
Sta gewoon je plek af aan Akwasi, die heeft toch tijd over nu hij niet meer op Twitter zit.
Man bijt agente
Liet zich meeslepen in de gebeurtenissen van die dag
Man doet stom. Valt vrouwen lastig. Vrouwen bellen politie. Politie komt eraan. Man gaat liggen. Politie benadert man. Man doet moeilijk. Politie pakt man. Man blijft tegenwerken. Man bijt agente. Man in bus. Man officieel aangehouden. Moet naar rechter. Dokter checkt arm. Arm in orde. Politie maakt foto. Staat op Facebook. Dus is waar.
Akwasi waarschuwt voor 'pedo's in regering'
Cognitieve discodansie bij de woordkunstenaar
Kijk. Dat vinden wij nou mooi. Het NPO-gezicht Akwasi, bekend van niet echt fan zijn van Zwarte Piet, doorbreekt de tribale scheidslijnen van het publieke debat op de sociale media en reikt zijn tegenstanders de hand. Want als er iets is waar Vrijdenker97565 Nederlands Vlaggetje Israelisch Vlaggetje Amerikaans Vlaggetje Trekker Varken Grieks Gebouwtje zich nóg bozer over kan maken dan over het afschaffen van Zwarte Piet, dan is het wel over al die pedo's in de Nederlandse regering. Mooi, dat groot zwart licht Akwasi daar nu ook eens aandacht voor vraagt. Volgende week op de Dam: Children Lives Matter met toespraken van Akwasi en Henk Bres. Allen even oppassen dat je niet met een hoefijzer in je gezicht wordt getrapt.
UPDATE: Twitteraccount verwijderd.
VIDEO'S. Hooligans slopen binnenstad Groningen
Waar zijn de ouders?
De burgemeester van Groningen heeft zojuist een noodbevel uitgevaardigd omdat het helemaal uit de klauwen is gelopen in het centrum van de stad. Vermoedelijk gaat het om """supporters""" van Arminia Bielefeld en FC Groningen die zich lieten meeslepen in hun emoties en vrij weinig mildheid en genade konden opbrengen voor het Groningen straatmeubilair. Info de bij de makkers van Sikkom: * "“Het ging zo snel. In 15 tot 20 seconden veranderde de straat in een oorlogsgebied. Ik heb zo snel mogelijk de rolluiken dichtgedraaid.” Op beelden die wij van verschillende kanten ontvangen, wordt duidelijk dat een grote groep gasten als een malle op elkaar in hakt. Afgesproken werk, lijkt het."* Inderdaad. Afgesproken door een stel totale randdebielen. Video uit een andere hoek na de breek
Anonieme hoogleraar doodsbang voor GeenStijl
We can the professor at ease setting
We must a forepreservation making because it in a column of Martin Sommer stands, and Martin Sommer is mostly not so sharp with the facts, but we did not want to unhold you this. If we Sommer must believe there is a high teacher who is a warm plea deliverer for the Dutch as academic feed language but is as the dead that GeenStijl itself up throws as ghost relative. Hahaha. We must there so hard around laughing. What can us that now skew-eyeing. The problem with some courses at universities is what there for unsentence becomes said. Not in what language that unsecentence is said in (how well, sometimes goes it indeed a bit far). And anyway. We can also very good in the English writing, so we come there also well when everybody English speaking. Thus high teacher, come but out of the closet!
Mildheid en de VrijMiBo

The quality of mercy is not strain'd;
It droppeth as the gentle rain from heaven
Upon the place beneath. It is twice blest:
It blesseth him that gives and him that takes.
'Tis mightiest in the mightiest; it becomes
The throned monarch better than his crown;
His sceptre shows the force of temporal power,
The attribute to awe and majesty,
Wherein doth sit the dread and fear of kings;
But mercy is above this sceptred sway,
It is enthroned in the hearts of kings,
It is an attribute to God himself;
And earthly power doth then show likest God's
When mercy seasons justice.
Prettig weekend. En be nice.
