Ai. Weer 776 nieuwe coronabesmettingen erbij
Coronavirus kent geen mildheid & genade
Mensen. Dit gaat niet goed. Dat blauwe lijntje moet omlaag, maar dat blauwe lijntje gaat omhoog. Vandaag 776 nieuwe coronabesmettingen erbij en dat zijn er echt te veel. En nu niet meteen het coronadashboard de schuld geven, want het blauwe lijntje van dataheld Marino liegt niet. Stop dus onmiddellijk met het knuffelen van uw schoonmoeder en laat u niet meeslepen door de gebeurtenissen. Want voor u het weet, ligt er een dodelijk virus in de bosjes.
Afstandsbediening Ziggo luistert niet meer naar commando 'poep in je anus'. "Was een foutje"
Mildheid en genade voor de afstandsbediening!
Slecht nieuws voor iedereen die graag "poep in je anus" tegen zijn Ziggo afstandsbediening zei om een programma op te slaan in de kijklijst. En goed nieuws voor iedereen die benieuwd was naar nieuwe ontwikkelingen in GeenStijls opmerkelijke journalistieke onderzoek naar de op het commando "poep in je anus" luisterende Ziggo afstandsbediening. Naar aanleiding van onze oproep bevestigden verschillende Ziggo abonnees dat de afstandbediening inderdaad naar het commando "poep in je anus" luisterde door het huidige programma op te slaan in de kijklijst. En ook de door de GeenStijl Diepgravend Onderzoek Redactie in het kader van wederhoor benaderde officiële corporate communicatie voorlichtingsmeneer van Ziggo bevestigt dat de Ziggo afstandsbediening op "poep in je anus" reageerde. Hij verklaart bovendien dat Ziggo de programmatuur inmiddels heeft aangepast, zodat het commando "poep in je anus" niet meer werkt. Op de vraag hoe het kan dat de Ziggo afstandsbediening dat eerst wel deed, had de voorlichter een uitgebreide technisch antwoord dat voor leken wellicht lastig te volgen is, maar dat wij van de GeenStijl Diepgravend Onderzoek Redactie in het kader van de transparantie hier woordelijk weergeven:
"Het was een foutje."
Helder! Is dat ook weer opgelost.
EN DIRECT. Tour finisht bergop
Ronde doet de Mont Aigoual
Vandaag gaat de Tour dus naar de Mont Aigoual en nu lopen al uw bijdehante neefjes, die normaal gesproken als een stelletje aso's jongens die mildheid en genade verdienen door de Amsterdamse ommelanden scheuren om Strava-PR'etjes neer te zetten en ouden van dagen die dit land hebben opgebouwd verrot te schelden, op de sociale media en/of kOeRsBlOgS de hele tijd uit een of ander boek te citeren. Aanstellerige wielrenners. De leegheid van die levens schokt ons. Maar goed. Weer een grotendeels vlakke etappe met finish bergop, net als eergisteren, maar wel een stukje langer klimmen en met wat steilere stukken vlak voor het einde van de Col de la Lusette. Wij hebben als winnaar 'een of andere Franse idioot', dus dan zal een of andere Belgische idioot wel winnen. Yates rijdt in de leiderstrui, omdat Julien Alaphilippe zijn gele trui achter de groene tafel verloor. Traditiefans zappen naar NPO en/of de Belg, maar echte manne kijke Urosport. Ze zijn al begonnen met klimmen. Hup wielrennen!
UPDATE: Zijn we er toch ingetuind. Geen idioot, meer een lutser.
CDA wil hoerenlopen strafbaar stellen
'Niet meer van deze tijd'
Als het aan het CDA ligt wordt iedereen die zich in de emotie van een bordeelbezoek laat meeslepen tot het maken van een wipje met een daartoe betaalde sekswerkprofessional strafbaar. De partij wil geen enkele mildheid en genade voor mannen die liever met iemand anders dan hun schoonmoeder knuffelen. Volgens Kamerlid Anne Kuik is prostitutie niet meer van deze tijd. "De meeste prostituees zouden eigenlijk geen seks willen met de man die voor hen staat. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. De instemming wordt dus afgekocht, de vrouw is een product. Dat kán niet meer in deze moderne tijd." Tja. De meeste bakkers zouden eigenlijk ook geen broodjes uit willen delen aan de mensen. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. Weet u trouwens wat echt niet meer van deze tijd stom is? Politieke partijen die hun eigen minister net hebben zien afgaan als een gieter en dan de volgende zedenprekerige proefballonnetjes in de courant lanceren. Mensenhandel en uitbuiting zijn al strafbaar. Ga dat eens met mildheid en genade tegemoet HANDHAVEN.
"Niet meer van deze tijd"
Vanaf nu overal in Nederland: Mildheid & Genade
Mark Rutte: "Als ik een beroep doe op Nederlandse waarden als Mildheid & Genade..."
Mildheid & Genade is... Onschuldige ouders volslagen onterecht bestempelen tot fraudeur, tienduizenden euro's van ze stelen, ze tot de poorten van de Raad van State vervolgen, liegen in de rechtbank, de oplossing dwarsbomen en als het dan allemaal boven tafel komt liegen, liegen, liegen tot je niet meer kunt. Mildheid & Genade is... Het meest bedreigde Kamerlid van Nederland jarenlang vervolgen omdat hij iets verkeerds heeft gezegd. Mildheid & Genade is... 1600 euro boete voor een taartje op anderhalve meter. Mildheid & Genade is... 10.000 euro boete voor een dorpscafé. Mildheid & Genade is... Boetes voor meisjes van 15 die op afstand zitten te picknicken. Mildheid & Genade is... Speciale radarauto's inzetten om in de bosjes te liggen als mensen op de snelweg te hard rijden omdat ze hun schoonmoeder willen knuffelen. Mildheid & Genade is... De minister die de coronaregels moet handhaven die de coronaregels overtreedt en vervolgens wegkomt met slappe praatjes over Mildheid & Genade.
LIVE. Het Grote Is Grapperhaus Houdbaar Debat
Wordt 2 septembro Ferds laatste werkdag?
Houdbaar, kent u die uitdrukking? Soms heb je iets, en dat lijkt in het begin best wel houdbaar. Maar een tijdje later komen er allerlei gekke plekjes te voorschijn, en dan is het opeens een stuk minder houdbaar. Je moet er dus altijd scherp op letten of dingen nog houdbaar zijn. Daarom adviseert GeenStijls Groep Gezonde Geloofwaardigheid Gedragsexperts iedereen die let op zijn politieke gezondheid om ten minste anderhalve meter afstand te bewaren van het geval Grapperhaus. Alle fractievoorzitters komen feesten op zijn bruiloft. Cadeautip: een envelopje met een ontslagbrief erin.
UPDATE: Asscher begint. Geen statement van Grapperhaus dus.
UPDATE: Asscher vraagt zich hardop of kabinet na de bruiloftsfoto's nog wel gezag heeft en houdt het kort. Nu Marijnissen.
UPDATE: Marijnissen wil weten of Grapperhaus zelf ook een aso is. Ondertussen gaat Marijnissen (net als Asscher) ook in op de problemen met het testen. Maar laten we eerlijk zijn. Wij kijken vanwege Grapperhaus.
UPDATE: Nu Femke Merel van Kooten-Arissen, namens Femke Merel van Kooten-Arissen. Vindt dat Grapperhaus zo'n beetje alles ondermijnt. Dat is alvast 1 zeteltje voor de motie van wantrouwen. Hierna Azarkan.
UPDATE: Ook Azarkan heeft vragen over de geloofwaardigheid van Grapperhaus en over het falende testbeleid. Hij verwijst nog even fijntjes naar een eerdere weigering Grapperhaus om coulance te tonen voor corona-overtreders. Nu Pieter Heerma van Grapperhaus' CDA. Tot nu toe waren er geen interrupties tijdens het debat. Vraag is hoe dat nu gaat.
UPDATE: Ingewikkeld verhaal van Heerma over de spanningen door corona, waarvan de bruiloft in het 'epicentrum' zou staan. Beweert dat Grapperhaus direct excuses heeft aangeboden. Dat is niet helemaal waar.
UPDATE: Hoppa. Eerste interruptie van Dierenpoes Esther Ouwehand. Ze wijst Heerma terecht op bovenstaand leugentje.
UPDATE: Nu Geertje Wilders bij de interruptiemicrofoon. "Het is deze minister geweest die mensen aso's heeft genoemd, die kinderfeestjes met 15 agenten heeft weten te verstoren. Het gaat om de hypocrisie." Wil dat alle coronaboetes worden kwijtgescholden.
UPDATE: Wilders: "Grapperhaus = bonnenkoning".
UPDATE: Femke Merel vraagt aandacht voor 61 jongeren in Bloemendaal die wél een aantekening in hun justitieel dossier hebben. Nu een warrige inbreng over door rood rijden van Corrie van Brenk (50Plus, niet Henk Krol).
UPDATE: Ook Jesse Klaver wil van Heerma weten wat er met drie-en-twintig-dui-zend boetes gebeurt, nu een minister wegkomt met een donatie aan het Rode Kruis. Heerma vindt dat daar over gediscussieerd moet worden. Lijkt ons een goed idee om dat tijdens, we noemen maar wat, een Kamerdebat te doen.
UPDATE: Ook Azarkan doet nog even zijn plasje tegen Heerma, die maar blijft herhalen dat er overal in het land waarschuwingen worden uitgedeeld in plaats van boetes.
UPDATE: En Marijnissen gaat ook nog even tegen tekeer tegen Heerma over de anderhalve maten waarmee wordt gemeten.
UPDATE: Asscher ook nog bij de interruptiemicrofoon. Heeft een citaatje van Grapperhaus die 'geen concessies' wilde doen over anderhalve meter paraat.
UPDATE: Viruswappie Wybren van Haga is er ook. Vraagt of de bruiloft geen bewijs is voor het feit dat corona eigenlijk al voorbij is. Dit zit (dankzij de vvd) ook gewoon in onze Kamer. Gefeliciteerd Nederland.
UPDATE: Nou ja. Heerma is klaar. Was een beetje proefdraaien voor de oppositie, die zich voorlopig meer lijkt te richten op het kwijtschelden van de boetes dan op de houdbaarheid van de minister. Maar dat kan ook een beginstrategie zijn. Nu Esther Ouwehand namens de dieren (houden zich ook niet aan de anderhalve meter, trouwens). Zij begint met een felicitatie voor de minister.
UPDATE: Ook PvdD wil kwijtschelden van boetes voor lichte overtredingen coronaregels.
UPDATE: Nu Kees van der Staaij met beste quote van het debat tot nu toe: "Liefdevolle omgangsvormen zijn ineens ongewenste intimiteiten geworden."
UPDATE: Nu Van Brenk namens 50Plus, heeft een tip voor mensen in Venlo: "Mensen in Venlo, kijk vooral uit!"
UPDATE: Nu Wilders, herhaalt dat hij van anderhalve meter af wil.
UPDATE: Wilders tegen De Jonge en Rutte over wegrengate: "Ga zelf eens een maandje meehelpen in de zorg voor nog geen 2000 euro in de maand, dan piep je wel anders".
UPDATE: Segers krijgt een stuk minder vragen dan Heerma. Alleen Ouwehand over een 'preventienota gezonde leefomgeving'. Nu de spreekbeurt van Van Haga. U ziet de recensie morgen wel bij Café Weltschmerz.
UPDATE: Hele inbreng Wilders daarrr. Nu Jesse Klaver.
UPDATE: Zo. Ook Klaver dreigt met steun voor motie van wantrouwen. Wil dat het beleid voor boetes anders wordt. "Anders zie ik niet hoe deze minister verder kan".
UPDATE: Rob Jetten mag nu. Straks nog Krol, Dijkhoff en Baudet. Het wachten is op de eerste termijn de minister Grapperhaus.
UPDATE: Wilders vroeg op de man af of Dijkhoff vond dat Grapperhaus houdbaar is. Het antwoord: "Ja".
UPDATE: Ook Baudet suggereert dat de bruiloft betekent dat Grapperhaus gelooft dat corona niet gevaarlijk is. Gaat met 'kameraad' Van Haga een motie indienen. Nu schorsing tot 20:20 uur.
UPDATE TUSSENDOOR: Stijging besmettingen RIVM 'kwam door storing'.
GRAPPERHAUS: "Ik vind dat ik verantwoording moet afleggen. Dat zal ik doen."
GRAPPERHAUS: "Het spijt me dat ik in de fout ben gegaan. Als minister moet ik het goede voorbeeld geven."
GRAPPERHAUS: "Ik heb mezelf verkeerd ingeschat. Ik liet me meeslepen in de gebeurtenissen." Minister snikt nu.
GRAPPERHAUS: "We zeiden tegen elkaar 'Hadden we het maar met zijn tweeën gedaan'."
GRAPPERHAUS: Vindt zichzelf nog steeds geloofwaardig.
GRAPPERHAUS: Komt nu als verklaring voor eerdere leugens over 'scherp geweest' dat hij zich pas later realiseerde dat hij de regels heeft overtreden.
GRAPPERHAUS: De coronaboetes die worden gegeven zijn na waarschuwing, en bij bewuste overtreders.
DAAR KOMEN DE: Interrupties. Thierry mag beginnen.
BAUDET: Vraagt over de schoonmoeder van Grapperhaus.
WILDERS: "Hoe begrijpelijk zijn verhaal ook is, ik kan toch niet anders dan zeggen dat de minister zijn gezag kwijt is."
MARIJNISSEN: Wil weten waarom Grapperhaus in eerste instantie gelogen heeft over het handhaven van de regels op zijn bruiloft. Grapperhaus herhaalt dat hij het zich bij zijn eerste antwoorden niet goed herinnerde.
FEMKE MEREL: Slaat Grapperhaus met zijn eigen teksten om de oren. Noemt vele zaken waar mensen niet gewaarschuwd waren.
KLAVER: "Hoe hou je het vertrouwen van mensen die zich niet meer aan de regels willen houden?"
AZARKAN: Wil de justitiële aantekening (lees: strafblad) voor corona-overtreders weghebben. Grapperhaus blijft weigeren.
VAN DER STAAIJ: Wil weten wat er op de andere foto's van Ferry de Kok staat.
OUWEHAND: Gaat nogmaals in op de boetes.
ASSCHER: "Erkent de minister dat er een deuk is toegebracht aan de geloofwaardigheid van het kabinet?"
JETTEN: Is benieuwd wanneer Grapperhaus erachter kwam dat de hele tijd streng anderhalve meter handhaven toch best wel lastig is.
VAN HAGA: Komt weer met zijn statistieken.
KROL: Wil ook de boetes verscheuren.
DIJKHOFF: Vat het allemaal een beetje samen. Op zijn gympen. En wil de boetes op de lange termijn uit het strafblad.
SEGERS: Heeft een 'minister' en een 'mens' gezien. Goh.
ARIB: Maakt er een eind an qua eerste termijn. Dit was het qua Grapperhaus, die het debat gedeukt en wel overleefd lijkt te hebben. Zo nog de andere ministers, dan nog een tweede termijn met waarschijnlijk een motie van wantrouwen die het niet gaat halen. U mag aan het bier/fris/wijn/binnenlands gedestilleerd. De drank is afgekocht.
UPDATE: Zeiden we toch. Motie van wantrouwen alleen gesteund door PVV, FvD, Krol, Femke Merel & Van Haga. Motie van afkeuring door complete oppositie minus SGP. Allebei verworpen. Welterusten.
Belangrijke vraag t.b.v. diepgravend journalistiek onderzoek voor eigenaars Ziggo Mediabox Next
Kunt u alstublieft "Poep in je anus" zeggen tegen uw afstandsbediening
Reaguurders, buitenlui en ander internetvolk. Wij van de GeenStijl Diepgravend Onderzoek Redactie ('Roert waar het stinkt') hebben uw hulp nodig bij een belangrijk onderzoek. Er lijkt namelijk iets vreemds aan de hand te zijn met de Ziggo Mediabox van Ziggo. Wij ontvingen van een kuchende man met een Ziggo-afstandsbediening het volgende bericht:
"Ik heb sinds enige tijd een Ziggo Next abonnement voor internet en TV. Daar zit een mediabox incl. afstandsbediening bij. Met die afstandsbediening kan je met gesproken commando’s je TV bedienen vanaf de bank. Die commando’s zijn voorgeprogrammeerd door Ziggo. Lekker makkelijk en een stuk goedkoper dan een vrouw. Het heeft helaas ook zo z'n beperkingen, bier heeft het nog nooit gehaald.
Echter als je het commando “poep in je anus” geeft, voegt de mediabox het programma dat je kijkt toe aan de kijklijst. Zodat je deze later kunt terugkijken. En dat is best gek want het rijmt niet eens op “voeg toe” of “voeg toe aan kijklijst”. Het is ook niet door het apparaat aangeleerd, het is er hard ingeprogrammeerd door Ziggo zelf.
Op de gemakkelijke vraag waarom je dit überhaupt tegen je afstandsbediening zegt kan ik snel antwoord geven: het is het enige ding in huis dat naar mij luistert. En tja, dan probeer je wel eens wat."
Wij van de GeenStijl Diepgravend Onderzoek Redactie zijn niet voor één gat te vangen, en eisten videobewijs (zie boven). En bovendien hebben wij van de GeenStijl Diepgravend Onderzoek Redactie onze tentakels wijd verspreid in de Ziggo abonnee community. Zo is het ons gelukt het experiment te herhalen, met wederom bevredigend resultaat (zie onder).
Maar ja.
Één bron is geen bron natuurlijk, en twee bronnen zijn een halve bron, vandaar dat wij dringend op zoek zijn naar meer bewijs. Dus of u even "poep in je anus" tegen de afstandbediening van uw Ziggo Mediabox wilt zeggen, en de resultaten van dit experiment in de comments hieronder wilt delen. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Wij graven verder.
LIVE. Tweede Kamer test Corona App
Goedemorgen en welkom bij het voorprogramma
Wat is de Coronamelder toch een handig idee. Je hebt een app, en als je dan geen anderhalve meter afstand hebt gehouden met iemand die is besmet, krijg je een tijdje later een melding. Een soort digitale Ferry de Kok, zeg maar. (Hierrr trouwens een foto van Ferry de Kok die scherp is op de anderhalve meter.) Jammer alleen, dat de app nog niet helemaal werkt. Zo waren er in Hilversum mensen die opeens een melding kregen dat Twente in Drenthe ligt, en Drenthe in Twente! Hartstikke fout natuurlijk, en zo gaat er nog wel meer mis, wat niet zo gek is aangezien alle IT die onze overheid aanraakt in een omgekeerde PIN-automaat verandert: je drukt op een paar knopjes en opeens is je geld verdwenen. De officiële start van de app is uitgesteld, zodat de Tweede Kamer er nog even lekker een potje over kan debatteren. Dit debat staat overigens in de schaduw van Het Grote Grapperhaus Geloofwaardigheid Debat, dat begint volgens de planning om 15:45 uur vanmiddag. Appsnootjesbier!
HOE DAN. Geen Grapperbruiloft in Vragenuur
LIVE. Wel aangemeld, geen vragen over meten met anderhalve maten
Statement minister-president Mark Rutte
Dank en nogmaals goedenavond. Ik val maar met de deur in huis. Het gaat niet goed met de ontwikkelingen rond het coronavirus in ons land. Sinds de laatste persconferentie nu bijna twee weken geleden zijn de aantallen besmettingen, maar ook ziekenhuisopnamen verder toegenomen. Het reproductiegetal dat zegt hoeveel mensen elke besmette persoon aansteekt, zit nu al weken boven de 1. En dat betekent dat het virus zich gestaag verspreidt. En het is geen hogere wiskunde: als we niet oppassen, zijn we binnen afzienbare tijd terug bij af. Terug bij een overbelaste zorg. Terug bij een land op slot. Terug, daar waar we niet willen zijn. En zoals het Centraal Planbureau deze week constateerde: het economische scenario bij een tweede golf willen we ook niet meemaken. Want dan verliezen nog meer mensen hun baan.
Zoals aangekondigd presenteert Amsterdam later vanavond gerichte maatregelen om de risico’s op drukke plekken in de stad terug te dringen. U weet: die regionale aanpak is heel belangrijk in deze fase. Doel is immers om steeds zo gericht mogelijk in te grijpen. Regionaal waar dat kan en landelijk waar dat moet. Het nieuwe advies van het Outbreak Management Team dat we gisteren kregen, geeft ons aanleiding ook landelijk extra stappen te zetten. Of eigenlijk: stappen terug. Hugo de Jonge zal dat advies zo verder toelichten. Ik zal u kort de landelijke aanscherpingen uitserveren waartoe we vandaag helaas moesten besluiten.
Ik zeg helaas, want hoe goed het overgrote deel van de mensen zich aan de basisregels probeert te houden, en hoe ongelooflijk hard de horeca, de theaters, musea, sportscholen en andere instellingen hun best doen om aan alle voorwaarden te voldoen, er zijn ook plekken waar het mis gaat. En wat dat nieuwe advies ons leert, is dat het vooral misgaat in de privésfeer, achter de voordeur en in zaaltjes. Bij familiebijeenkomsten, op verjaardagsfeestjes, buurtborrels en in vriendengroepen. Kortom overal waar mensen elkaar goed kennen en elkaar blijkbaar voldoende vertrouwen om al handenschuddend, knuffelend, en op minder dan anderhalve meter van elkaar in een ruimte rond te lopen. Daar zien we op dit moment de meeste besmettingen. Wat onder elkaar misschien veilig voelt, is dus feitelijk schijnveiligheid.
De belangrijkste aanscherping is daarom dat we iedereen het zéér, zéér dringende advies geven thuis voorlopig geen feestjes, borrels en andere bijeenkomsten voor grote groepen te organiseren. Ga dan liever naar een horecazaal, waar meer ruimte is, waar je een vaste zitplaats hebt en waar dus die anderhalve meter ook beter te handhaven is. Als je thuis toch mensen ontvangt, dan geldt: beperk het tot maximaal 6 gasten, kinderen tot en met 12 jaar niet meegerekend, vraag of iedereen klachtenvrij is, en natuurlijk op anderhalve meter. En let op: 6 is dus het maximum. Daarvoor moet je op anderhalve meter al een flinke woonkamer hebben. En ik begrijp: een verjaardag of etentje wordt er zo niet leuker op. Maar het moet echt even. Dit is geen tijd om lieverkoekjes te bakken.
In het verlengde hiervan: als je dan je verjaardag, jubileum of bruiloft in een gehuurde zaal viert, dan kan dat op anderhalve meter, met registratie en een checkgesprek. En wat ook blijft gelden: de gasten moeten wel een vaste zitplaats zitplaats hebben en geen fysiek contact. Dus niet van plek wisselen tussen de gangen. Geen polonaises. En feliciteren op afstand. En ik zeg weer: dat is niet leuk maar het moet gewoon. Dit is dus een verplichting die we nogmaals onderstrepen en we vragen zaalverhuurders en horecaondernemers daar scherp op te letten, voor zover ze dat niet al doen. Ook in de handhaving zal daar extra aandacht voor komen.
Mijn volgende punt is een kwestie van logisch nadenken en gezond verstand. Van alle maatregelen die we vanaf het begin hebben genomen, is het advies zoveel mogelijk thuis te werken een van de meest effectieve. Daar zat geen einddatum aan vast, maar links en rechts circuleert wel 1 september als datum voor een mogelijke versoepeling. Laat ik daar duidelijk over zijn: de cijfers geven daar geen aanleiding toe, dus het advies blijft: werk zoveel mogelijk thuis, ook na 1 september.
Als laatste onderstreep ik nog een punt. Op basis van advisering van het Outbreak Management Team gaan de scholen weer open. En op die scholen is en wordt met man en macht gewerkt aan een veilige omgeving. Dat is een compliment voor het hele onderwijs, maar het is ook een verantwoordelijkheid van ons allemaal om te zorgen dat de scholen veilig blijven. Dat betekent: kinderen blijven thuis als ze klachten hebben. En kinderen blijven ook thuis als iemand in het gezin positief test op corona. Geen uitzonderingen.
Mijn boodschap vanavond komt hierop neer: we hebben tussen maart en juni laten zien dat we het virus er onder kunnen krijgen. Met elkaar. En nu moeten we laten zien dat we het virus onder controle kunnen houden. Met elkaar. Dat is de enige manier.
Naschrift GeenStijl: Maar in Den Haag hebben ze het liever over jongeren in de bijstand (komt door corona, red.), gewonde journalisten (komt door Loekasjenko, red.), de meerwaarde van Lelystad Airport (komt door de vvd, red.) en te weinig stageplaatsen (komt door rellen, oh nee, andersom, nou ja, laat maar, red.). **
UPDATE:** 3597 nieuwe besmettingen deze week.
UPDATE: Wel zsm Het Grote Grapperhaus Geloofwaardigheid Debat
UPDATE: WTF. Geen Grapperhaus in Vragenuur 'omdat hij al excuses al gemaakt'. Kom nou.
LIVE. Amsterdam stort in
WOESJ. Kade foetsie
Nou niet allemaal schuld van Femke Halsema zeggen maar wij hebben toch een sterk vermoeden dat dit de schuld van Femke Halsema is. De kades en bruggen van onze hoofdstad worden al jaren verschrikkelijk slecht onderhouden en nu is er op het Binnengasthuisterrein (om de hoek bij NRC H.) een stuk straat in het water gezakt. HET IS ZOVER. HET WATER KOMT.
UPDATE: Wethouder Dijksma: "We hebben de beelden ook ontvangen en gaan nu kijken wat de vervolgstappen zijn"
