Corona: CO2-uitstoot daalt en niemand gaat failliet
Eh... Feest!?
Nou mensen. Komt het toch nog allemaal goed. De zon schijnt, de vogeltjes fluiten, binnenkort hoeven we de parkeerboetes niet meer te betalen, onze CO2-uitstoot is met een moederneukende 21 procent gedaald en er zijn in twintig jaar nooit zo weinig bedrijven failliet gegaan als in augustus. Waar miljarden en miljarden staatssteun en een totaal instortende economie al niet goed voor zijn! Wij zijn even aan het dansen op de vulkaan die we door onze roze bril niet zien, hoor. FEEST!
CO2 daling dankzij... aardgas!
\
VVD: mildheid en genade voor corrupte politici
En weigert te zeggen waarom
Alsof Willem Holleeder een pleidooi houdt voor het schrappen van moord uit het wetboek van strafrecht. Alsof Dave Roelvink eist dat de verkeersregels worden afgeschaft. Alsof de minister van Justitie en Veiligheid zich niet aan de coronaregels houdt. Terwijl Europese corruptiewaakhonden zich erover verbazen dat je in Nederland als volksvertegenwoordiger alles kunt flikken (zoals stiekem penthouses cadeau krijgen) zonder dat er een haan naar kraait, wil de vvd, de corruptste partij van Nederland, Kamerleden die de integriteitsregels schenden juist MILDER gaan straffen. Laffe Netflixbackbencher Tobias van Gent van de Volkspartij voor Vriendjespolitiek en Dubieuzedealtjessjoemelaars reageert in de Telegraaf: "VVD’er Van Gent wil nog geen toelichting geven." En in de Volkskrant: "Nee, Tweede Kamerlid Tobias van Gent (VVD) wil niet uitleggen waarom hij vindt dat het schorsen van Kamerleden bij het overtreden van de nieuwe parlementaire Gedragscode een te zware straf is." Nou. Dan kijken we zo (vanaf 10u15) wel naar het debat.
Geen celstraf voor vvd-boef Robin Linschoten
Wel: mildheid, genade en 100 uur taakstraf
Het gerechtshof in Amsterdam heeft bepaald dat ex-staatssecretaris Robin Linschoten van de vvd (dat snappen de mensen zo ook wel, red.) toch niet de cel in hoeft wegens belastingfraude. Hij krijgt in plaats daarvan een taakstraf van 100 uur. Mildheid en genade voor een ex-bewindspersoon dus, die van de lagere rechter nog een celstraf van vijf maanden (waarvan drie voorwaardelijk) kreeg omdat hij de Belastingdienst voor meer dan een ton heeft opgelicht. Eerder gaf Linschoten zijn boekhouder de schuld van de fraude en riep de oud-voorzitter van het Adviescollege Toetsing Administratieve Lasten dat hij 'niet zo van administratie houdt'. Als staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid scherpte Linschoten de regels tegen uitkeringsfraude aan: 'Fraude mag nooit lonen' zei hij toen. De vvd staat in de peilingen nog steeds bovenaan.
LIVE! Facebooken met Mark & Hugo over corona
Stel uw vragen!
Mag je nog wel een bruiloft organiseren met corona? Mag je nog wel knuffelen met je schoonmoeder met corona? Mag je zeggen dat je heel scherp bent geweest met corona? Mag je zeggen dat de regels helemaal niet zijn overtreden omdat je er zelf bij was met corona? Mag je zeggen dat je je later toch wel kon herinneren dat je zelf de fout in bent gegaan met corona? Mag je dan wegkomen met het betalen van een symbolisch bedrag aan het Rode Kruis met corona? Terwijl je dan dus geen boete krijgt met corona? En je ook geen strafblad krijgt met corona? En even moet huilen met corona? Mag je dan vragen om mildheid en genade met corona? Ook mensen die niet in het kabinet zitten met corona? Ja? En trouwens. HOE GAAN JULLIE DIE BLAUWE LIJN OMLAAG KRIJGEN?
UPDATE: Vandaag 1140 besmettingen erbij.
'Corona-app niet verplicht voor maaltijdbezorgers'
Maar wel: vrijwillig verplicht
De coronamelder app is echt echt echt niet verplicht hoor... Cafébazen die bij hun klanten niet om de coronamelder vragen, krijgen ook echt geen extra bezoekjes van handhavers. Supermarkten die hun personeel niet dringend wijzen op de coronamelder, worden echt niet strenger gecontroleerd. Bouwbedrijven die werken met mensen die de coronamelder niet hebben geïnstalleerd, krijgen echt niet opeens een brief waarin ze nog eens wordt gewezen op alle stikstofregels waar ze zich aan moeten houden. Nee. Zo werkt onze overheid niet hoor. Zo doen wij dat niet in het land van mildheid en genade. Ach, en dat het ministerie via bezorgdiensten de aller aller aller kwestbaarste schijnzelfstandigen onder druk probeert te zetten om de """vrijwillige""" app te downloaden, was gewoon een vergissing. Kan gebeuren!
GSTV. Gouden Koets rijdt patatbalie binnen
De bamischijf onder de voertuigen
Prinsjesdag komt eraan, en alles is alweer uitgelekt. Bla bla mediane koopkracht zus bla bla werkloosheid zo bla bla economische groei dit bla bla hardwerkende Nederlander dat, maar sinds corona focussen we veel meer op de zaken die echt belangrijk zijn. Zoals: WAT GEBEURT ER MET DE GOUDEN KOETS?! Wij presenteren u een diepgaande discussie over deze kwestie die onze samenleving splijt, metinclusief commentaar van het bekende Kamerlid T. Baudet, dat na een paar eerdere weigeringen toch weer bereid is onze parlementair verslaggever Tom Staal te woord te staan. Mooi zo. Je zou bijna denken dat er verkiezingen aankomen.
WERK! CDA zoekt medewerker digitalisering
Buitenkansje!
Heb je altijd al willen werken op een unieke werkplek in het hart van de democratie waar geen dag hetzelfde is? (De ene dag heb je op Pieter Omtizgt gestemd, de volgende dag op Hugo de Jonge) Volg je de actualiteit en de actuele politiek op de voet? (Weet je bijvoorbeeld wat er is gebeurd bij de verkiezing van Hugo de Jonge) Heb je een verfijnde politieke antenne en inhoudelijke kennis die je altijd al hebt willen inzetten om politieke kansen te benutten? (Zoals de kans voor Hugo de Jonge om de verkiezingen te winnen) En heb je wezenlijke affiniteit met het gedachtengoed van het CDA om zo aan een land te bouwen dat we door willen geven? (Wat is dit voor nietstzeggende prietpraat) Dan is deze functie waarschijnlijk wat voor jou! (Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!)
Het CDA Fractiebureau is op zoek naar een beleidsmedewerker die zich gaat bezighouden met het onderwerp Digitalisering. (HAHAHAHA) Het Fractiebureau ondersteunt de 19 Leden van de CDA Tweede Kamerfractie en bestaat uit een team van Beleidsmedewerkers, Voorlichters en persoonlijk medewerkers ten behoeve van de individuele Kamerleden en een ondersteunende staf. (Solliciteer dan!)
Hoogleraar politicologie Cas Mudde duwt nabestaande holocaust in nazi-kamp
Soort wortel van de dubbele Godwin in het kwadraat
Politicoloog Cas Mudde, die op twitter de hele dag boos is op populisten die allemaal dingen roepen die kort door de bocht zijn, heeft op datzelfde twitter Leon de Winter vergeleken met de antisemiet Jean-Marie le Pen. Dat deed Mudde nadat De Winter op overduidelijk sarcastische wijze kritiek leverde op de berichtgeving op Radio 1 over de protesten in de VS (bent u er nog, qua vergelijkingsception?). De Winter gebruikte een zogeheten 'Godwin' en is daarom volgens de hooggeleerde logica van Mudde zelf een nazi. Overigens is bijna de hele familie van Leon de Winter in de holocaust afgemaakt.
Zo.
Cultuuroorlog. Nu ook de 'bamischijf' onder vuur
Je mag niet eens meer 'bamischijf' zeggen!
Binnenkort wordt ook de bamischijf afgeschaft. Dat zegt FvD-Statenlid Martin Bos (deze man bestaat echt, red.) op twitter dus dan zal het wel waar zijn. De bamischijf was tot nu toe een welkome toevoeging aan het snackgebeuren: lekker gefrituurd, maar ze geeft je toch een beetje het gevoel dat je goed bezig bent. Kleine bamischijfjes blijven meestal als laatste over bij gemengde bittergarnituren, maar zijn ze daarom minder? Wij dachten altijd van niet. Tot vandaag. RIP bamischijf. Gelukkig hebben we de mexicano nog.
VERRAAD. Gouden Koets mogelijk eventueel misschien wellicht niet meer bij Prinsjesdag
HET IS EEN KINDERFEEST JA
Er komt eindelijk (nou ja, misschien, maar toch) een einde aan Gouden Koets met Prinsjesdag. Ieder jaar rijden mensen die een bepaalde baan alleen maar hebben omdat hun (schoon)ouders die ook hadden rond in een oude koets, en omdat dat niet meer van deze tijd is rijden die mensen in de toekomst (nou ja, misschien, maar toch) rond in een andere koets. Hopelijk worden kinderen in de periode rond de derde dinsdag van september nu niet meer uitgemaakt voor 'vieze vuile koetspaneel'. Zo kan Prinsjesdag een inclusief feest worden waar Nederlanders van alle kleuren saamhorig kunnen schelden op de nieuwe kutmaatregelen van ons kutkabinet. Was het maar vast 15 september!
UPDATE: Raarrr. De Gouden Koets komt nu te staan in het museum dat de Gouden Eeuw heeft afgeschaft.
