Het Grote Prinsjesdag 2020 Stijlloos Spoorboekje
Dan weet u alles alvast
Morgen is het Prinsjesdag. In verband met de coronamaatregelen is alles dan anders dan anders, maar toch ook weer niet. Om ervoor te zorgen dat u niet in de problemen komt met uw schema, publiceren wij vandaag alvast het officiële GeenStijl Prinsjesdag Stroomschema Spoorboekje Programma. Zo is alles meteen duidelijk. Alleen samen krijgen we Prinsjesdag onder controle. Sterkte.
5u00: Lijst met alle jurkjes ploft in mailbox Astrid Kersseboom
6u23: Er staat toch iemand langs de kant van de weg in Oranje kledij, terwijl de rijtoer is afgelast
7u23: Een verslaggever interviewt iemand die toch langs de kant van weg staat in Oranje kledij, terwijl de rijtoer is afgelast
7u33: Johan Vlemmix, terwijl de rijtoer is afgelast
7u46: Iemand op internet is boos dat de Koning niet in de Gouden Koets rijdt (terwijl de rijtoer is afgelast)
8u36: Iemand op internet is boos dat iemand anders op internet boos is dat de Koning niet in de Gouden Koets rijdt, terwijl de rijtoer is afgelast
9u30: Er verschijnen verschillende analyses in de media over dat de rijtoer is afgelast
10u21: Iemand op internet vindt dat er toch wel veel analyses verschijnen in de media over dat de rijtoer is afgelast
12u45: Geen rijtoer, die is namelijk afgelast
Dodelijke cijfers: Hugo de Jonge is achilleshiel CDA
Deze prophecy gaan we even fulfillen
Het is maar te hopen dat wetenschappers tussen nu en 17 maart een vaccin tegen Hugo de Jonge vinden, anders kon het wel eens slecht aflopen met het CDA. Dat blijkt uit de jaarlijkse EenVandaag Den Haag poppetjespeiling over poppetjes in Den Haag. De staatsomroep zet daar keurig de hoerakop 'Degelijke' minster Wopke Hoekstra en 'echte leider' premier Mark Rutte zijn het populairst boven, alsmede 'Meer vertrouwen in kabinet dan de afgelopen jaren, vooral dankzij aanpak coronacrisis', maar het echte nieuws zit in de sheet (pdf) over het vertrouwen van (potentiële kiezers) in de lijsttrekkers. Dat is bij alle lijsttrekkers torenhoog: Forumkiezers fappen op Baudet, D'66'ers komen op Kaag, PvdA'ers love LoLo en PVV'ers gaan voor Geertje. Maar zeiden wij 'alle'? We bedoelen 'bijna alle', want er is één achterban die moedig weerstand blijft bieden aan de menselijke neiging fan te zijn van de eigen politiek leider: 20% van de CDA-kiezers heeft weinig tot geen vertrouwen in Hugo de Schoenen en bij potentiële kiezers is dat zelfs 32%. Pas maar op De Jonge, het blauwe lijntje van de effectieve R van CDA-kiezers kan nog sneller dalen.
Docent: 'University College 020 plant anti-wetenschappelijke diversiteitsscan alle vakken'
Universitair docent heeft zin in het nieuwe jaar!
Beste GS redactie,
Ik maak mij ernstig zorgen over de ontwikkeling bij onze faculteit (Amsterdam University College) (een 'liberal arts' faculteit van de VU en UvA, red.). Ik werk daar [verwijderd] en heb het ontzettend naar mijn zin. Ik geef [verwijderd]. Nu is er de hele zomer gewerkt aan een Diversity plan en zal dit academisch jaar geïmplementeerd worden. Ik heb het eea uitgezocht en schrok me kapot. Het hele plan is dus gebaseerd op Intersectionality. Ik heb net Cynical Theories *gelezen en wist dat het erg was maar na het lezen blijkt het erger dan erg te zijn en pure destructie van vertrouwensrelaties. Deze training gaat een splijtzwam worden op veel faculteiten. *
*De training en scan (per vak) is hier op gebaseerd: *http://learningindiversity.com/introduction-diversity-scan/
*Ik vind het schandalig dat een op een wetenschappelijk instituut een training gegeven gaat worden gebaseerd op anti-science. Cynical Theories laat duidelijk zien hoe anti-scientific en nonsensical het hele gebeuren is. En ook hoe cynisch het hele verhaal is. *
Enfin, wellicht kunt u hier iets mee doen.
Groetend,
[Naam bekend bij de redactie]
*PS anekdote: tijdens de hele corona periode toen iedereen thuis zat, dit voorjaar, hebben docenten geen enkele direct email van de Dean ontvangen over hoe het gaat, hoe we ons redden, etc. De eerste mail van de Dean was de aankondiging dat ons instituut Systemic Racist was. Nou, en bedankt dus…. *
Na de breek: bovenstaande mails + bijlage plus meer berichten van de decaan aan de staf
VrijMibo with the Stars

if the Lovestar grows most big
a voice comes out of some dreaming tree
(and how i'll stand more still than still)
and what he'll sing and sing to me
and while this dream is climbing sky
(until his voice is more than bird)
and when no am was ever as i
then that Star goes under the earth
Prettig weekend. En be nice.
Van Haga uit vvd gezet 'omdat ik ondernemer ben'
Marc Dutroux: 'Ik ben gearresteerd omdat ik zo'n handige klusser ben.' Dylan Groenewegen: 'Ik ben gediskwalificeerd in de Ronde van Polen omdat ik zo hard kan fietsen.' Halbe Zijlsta: 'Ik moest weg als minister van Buitenlandse Zaken omdat ik erbij was in de datsja van Poetin.' Harvey Weinstein: 'Ik ben alleen maar veroordeeld omdat ik zo goed ben met de vrouwtjes.' Wat is alles toch ook oneerlijk!
Terugkijken. Prima verhaal Sywert over Moria
Kijk nou, een mening
Op de NPO is een mening opgedoken. Dat heeft tot ophef geleid op het internet. Er mogen namelijk best meningen verschijnen op de NPO, maar niet de verkeerde meningen. Als een mening de verkeerde mening is, dan is die mening niet voldoende onderbouwd en is de hebber van die mening geen expert. Dit laatste is overigens geen enkel probleem als iemands mening de goede mening is. Gek eigenlijk. Wat vindt u daar nou van?
VIDEO. Politie pakt uit Afrika Museum gestolen Afrikaans beeldje af van Afrikaanse activist
"Staan blijven!"
Perfromance kunst, wie houdt er niet van? Wij wel in ieder geval. Vandaar dat wij op de redactie dan ook al de hele ochtend lopen te smullen van deze video waarin een man, die uit Afrika lijkt te komen, een beeldje, dat uit Afrika komt, steelt uit het Afrika Museum, dat in Berg en Dal staat. Urgente kunst die de betekenis van eigendom, erfgoed, representatie, kolonialisme, kekke baretjes en/of de ideale lengte van YouTube video's ter discussie stelt. Helaas snappen ze bij de Nationale Politie helemaal niets van kunst en is de artiest, Mwazulu Diyabanza Siwa Lemba, gearresteerd. De politie laat weten dat er vijf mensen zijn aangehouden voor 'diefstal uit een bedrijf'. Het is maar goed dat 'diefstal uit een bedrijf' 350 jaar geleden niet strafbaar was, zolang je maar een eerlijke prijs in courante valuta zoals spiegeltjes en kraaltjes betaalde. Voor de fans: er is om 10 uur een protest begonnen bij de Nederlandse ambassade (wij vermoeden in Parijs).
Complete video
S5. Zwarte Piet definitief afgekeurd door Defensie
Kindervriend moet zich inschrijven bij het Vreemdelingenlegioen
Onze krijgsmacht schaft Zwarte Piet af. Dat schrijven SG Gea van Craaikamp en CDS Rob Bauer op het intranet van het ministerie van Defensie (complete mail na de breek). Nadat Defensie al eerder met succes de tradities 'goed materieel krijgen' en 'oefenen met echte kogels' afschafte, moet nu dus ook de knecht van Sinterklaas eraan geloven. Tenminste, Pieten zijn nog wel welkom, maar alleen "Pieten, die diversiteit uitstralen". Wij dachten altijd dat diversiteit uitstralen nou juist het probleem was van Zwarte Piet, maar dat zullen we wel weer verkeerd begrepen hebben. Succes met het boycotten van onze vrede en veiligheid allemaal!
FOTO'S. FIOD neemt Mercedes (en Instagram) Barbie-ex Michael van der Plas in beslag
Je mag ook niks meer
Je mag bijvoorbeeld niet eens meer nepkleding op internet verkopen. Dat ondervindt Michael van der Plas, realityster, internet"""fenomeen""" en vooral toch ook heel erg de ex van Barbie. Een woordvoerder van de FIOD bevestigt aan Shownieuws dat het Insta-account van Van der Plas echt in beslag is genomen (jezus wat ziet dat er fake uit, FIOD) en op Facebook plaatst nota bene Michaella Kox (u gaat in de comments zeggen dat u nog nooit van haar hebt gehoord, bedankt alvast voor deze originele bijdrage) foto's van Michaels Mercedes en een paar scooters die door busjes van de FIOD en Douane worden meegenomen. Weer een schrijnend voorbeeld van de overheid die hardwerkende ondernemers dwarszit. Pica's na de breek.
GGD geeft het op. Teststraten corona zijn VOL
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!
Het Nederlandse coronatestbeleid werkt niet. Terwijl de bevolking zich bij klachten braaf laat testen, is onze overheid overrompeld door het grote aantal aangevraagde coronachecks. Terwijl ranzige voorlichters de schuld proberen te geven aan zogeheten 'prettesters' (die bestaan niet), blijkt de GGD volledig overdonderd door het groeiende aantal testen dat iedereen (echt, iedereen) al maanden aan zagen komen: "Er is nergens structureel plek". HOE. DAN. Nu moeten mensen met vitale beroepen met klachten dus thuiszitten, terwijl ze wachten op de uitslag van een test DIE ZE NIET KUNNEN AANVRAGEN. Zo kunnen we corona natuurlijk nooit verslaan.
