achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Nieuw virus: Westnijlvirus duikt op in Utrecht

Het begint met een grasmus

Daar gaan we. Het RIVM is niet in paniek over het Westnijlvirus dat is opgedoken bij een grasmus in de regio Utrecht. "Wanneer mensen besmet raken, worden zij meestal niet ziek. Zo'n 80 procent krijgt helemaal geen klachten, 20 procent krijgt milde symptomen zoals koorts en griepachtige klachten. In uitzonderlijke gevallen kan een infectie leiden tot ernstige neurologische klachten." Ja ja. Pleepapier daar. Mondkapjes hier. Wij zijn even een grasmusluchtbuksjachtvergunning scoren.

LIVE. Ronde 1 Algemene Politieke Beschietingen

Meteen inschakelen want Geertje Wilders begint

Straks zometeen nu ongeveer in dit theater: de Algehele Politieke Beschouwingen 2020. Allemaal in het teken van corona natuurlijk, want terwijl het kabinet ons de crisis uit probeert te stimuleren, staat de tweede golf voor de deur, zitten de teststraten vol zitten en stopt de GGD met bron- en contactonderzoek. Gelukkig is het buiten lekker weer en probeert Geert Wilders ophef te genereren over een administratief mailtje van een ambtenaar. Dansen op de rand van de politieke vulkaan dus. Spoorboekje hieronder, NPOPolitieklinkje DAARRR en uw belangwekkende commentaar in de comments. Chips, nootjes, en politiek!
UPDATE: We beginnen wat later, want oppositie is piswoest dat er geen onderbouwing is voor 2 miljard lastenverlichting voor het bedrijfsleven.
UPDATE: LUNCHPAUZE. 
MEDEDELING: Comments Closed wegens veul. Weiter reaguren in nieuw topic aub.

Programma

Programma

Heel Holland haalt geld op voor Koninklijk Huis

Nederlander trekt knip voor allochtone bijstandsfamiliie

Ze zeggen wel eens dat Nederlanders gierig zijn en niets over hebben voor een ander, maar dat is natuurlijk grote onzin. Dat blijkt maar weer uit de resultaten van Serious Request Koninklijk Huis 2021, die nu al bekend zijn geworden. Nederland haalt in 2021 maar liefst 45 miljoen euro op voor het Koninklijk Huis. Dat betekent dat er eindelijk een structurele loonstijging van 5 procent inzit voor onze hardwerkende vorst Willem-Alexander, die dit jaar vanwege de coronacrisis de hele zomer moest overwerken niet op vakantie kon naar Griekenland niet eens gezellig naar een restaurantje kon gaan niet eens een rondje kon varen met zijn eigen boot het ook niet makkelijk had. Net als vorig jaar geven de Duitsers (hebben geen hart, waren ook fout in de oorlog, red.) ook in 2021 geen geld uit aan ons Koninklijk Huis. Bah. De actie Serious Request Getroffen Ouders Toeslagaffaire is overigens uitgesteld.

DUBBEL RECORD! Corona- en hittepiek!

Historische Prinsjesdag nog historischer

Wat een dag wat een dag wat een dag mensen. Deze anders-dan-anders-Prinsjedag wordt nóg anders-dan-anderser omdat we vandaag niet één, maar twee records hebben gebroken met zijn allen. Het is namelijk best warm, en wel zo warm dat het vandaag de laatste dag in het jaar met een temperatuur boven de dertig graden ooit (ze verzinnen ook elke keer wat nieuws, red.) is. Maar misschien nog wel knapper is de score van maar liefst 1418 nieuwe coronabesmettingen, waarmee we 10 april voor eeuwig en altijd uit de boeken hebben gecoronaad. Leve de koning! Hoera! Hoera! Hoera!

Halsema: Preventief fouilleren in 020 gaat alsnog uiteindelijk defintief voorlopig toch niet door

Draaien burgemeester leveren genoeg energie om de Hemwegcentrale te kunnen sluiten

De politie in Amsterdam gaat toch wel/niet (doorhalen wat vandaag nou weer van toepassing is, red.) preventief fouilleren. Dat is goed nieuws voor postcodes die bang waren gestigmatiseerd te worden, voor kinderen die vorige week de complete messenvoorraad van de plaatselijke Xenos hebben opgekocht en voor mensen die het grondrecht van lichamelijke integriteit en/of de onschuldpresumptie serieus nemen. Het is dan weer slecht nieuws voor de moeders in Zuid-Oost van wie de kinderen bezig zijn elkaar uit te moorden. Maar ja. Het is nu eenmaal geven en nemen in de politiek. Is Amsterdammer Robert Oey eigenlijk wel eens preventief gefouilleerd?

FOTO'S. Thierry ontmoet Trump en Xi Jinping

Het begint met ambitie

Alstu. Twee foto's (boven & onder) die u vandaag niet in het Staatsjournaal gaat zien. Want terwijl de Haagse kaasstolpkruideniers kibbelen over koopkrachtkruimels is de voorman van de grootste partij van Nederland bezig met zaken die er echt toe doen, zoals Xi Jinping en Donald Trump ontmoeten. Kijk dan hoe lief Xi Jinping naar Baudet lacht, en zie hoe Donald Trump danig geïmponeerd is door de aanwezigheid van The Thierry. De wereld is klaar voor leiderschap met een hoofdletter B. De wereld is klaar voor politiek van het gezonde verstand groots denken! [NOG EVEN CHECKEN BIJ RUDY BOUMA EN PETER BURGER, RED.]

Complete trailert

RTL zoekt dames die Gerard Joling willen genezen

(Van zijn vooroordelen)

Er zijn een hoop problemen in onze maatschappij, dat is natuurlijk erg vervelend. Maar gelukkig is er ook RTL, dat die problemen dan weer oplost. Dat gaat heel simpel. Huishoudens zitten financieel in zwaar weer: RTL maakt 'Een dubbeltje op zijn kant'. Mensen doen iets waar ze later spijt van hebben: RTL maakt 'Het Spijt Me'. Mensen worden gepest: RTL maakt 'Gepest'. Mensen zijn heel dik: RTL maakt 'Obese'. Mensen zijn verslaafd: RTL maakt 'Verslaafd!'. Mensen zijn ziek maar weten niet wat ze hebben: RTL maakt 'Diagnose gezocht'. Kinderen worden ontvoerd: RTL maakt 'Ontvoerd'. Natasha Froger is weinig op tv: RTL maakt 'Lieve Frogers'. Vrouwen hebben een klusser als man: RTL maakt 'Help, mijn man is klusser'. Het is heel erg stil in sommige keukens: RTL maakt 'Herrie in de keuken'. Mensen zitten in een identiteitscrisis: RTL maakt 'Wie ben ik?'. Mensen hebben een relatie waar ze graag vanaf willen, het liefst door vreemd te gaan met een erg lekker iemand: RTL maakt 'Temptation Island'. 

Er komt geen eind aan alle maatschappelijke problemen en er komt ook geen eind aan de oplossingen van RTL. En nu is er dus ook een maatschappelijke probleem met Gerard Joling. Die heeft namelijk allemaal meningen en die meningen zijn verkeerd. Gelukkig gaat RTL daar iets aan doen, samen met een bekende Nederlandse Marokkaan. Nu maar hopen dat die bekende Nederlandse Marokkaan Geer niet de hele tijd flikker noemt! Of juist wel. Kan RTL daar weer een hulpprogramma over maken.

YES. (Soort van) (teken van) LEVEN OP VENUS!!!

Mannen komen van Mars, fosfine van Venus

YES. Het is de wetenschap weer gelukt om een op zichzelf best interessante ontdekking een populair tintje te geven zodat het NIEUWS wordt. Er is fosfine ontdekt op Venus! Nou moeten wij eerlijk zeggen dat we daar nog nooit van gehoord hadden (van fosfine dan, Venus kennen we van de Gilette reclame) maar het schijnt dus dat fosfine voor planeten een beetje hetzelfde is als een lege pizzadoos voor bloggersHQ's: een teken van leven. Dat Venus voor de rest een loeihete stinkende klomp steen van 500 graden is waar zelfs Olav Mol nog niet dood gevonden zou willen worden, doet er vandaag niet toe want we gaan met zijn allen lekker fantaseren over de Marsmannetje Venusvrouwjes op onze buurplaneet. De beste interplanetaire openingszinnen gaarne in de comments!

Brief: CDA helemaal klaar met CDA

Partijtje leef je nog?

Ze hebben het bij het CDA helemaal gehad met het CDA. Dat blijkt uit een brief van het CDA aan het CDA, die in handen is van RTL Nieuws. In de brief schrijft het CDA dat het CDA het CDA met net zoveel respect moet behandelen als het CDA, omdat het CDA de verkiezing tot lijsttrekker van het CDA maar nipt heeft gewonnen van het CDA. Het CDA maakt zicht zorgen dat het CDA het het CDA en het CDA kwalijk lijkt te nemen dat ze het tegen het CDA hebben opgenomen. Ook het CDA maakt zich zorgen over het CDA, en dan met name over de rol die het CDA binnen het CDA heeft gespeeld. Volgens het CDA had het CDA met het CDA en het CDA afgesproken dat er geen lijsttrekkersverkiezing zou komen, en besloot het CDA toen plotseling toch een verkiezing te organiseren. Het ging helemaal mis toen het CDA opeens juist niet aan die verkiezingen meedeed, en het CDA, het CDA en het CDA juist wel. Het CDA erkent in een reactie "dat er het nodige is gebeurd" bij het CDA. Dat is wel zo.

Akwasi-verklikkers stappen naar rechter

Kennen geen mildheid en genade

Tenminste tien van de huilstruiken die aangifte hebben gedaan tegen Akwasi omdat ze bang zijn dat hij ze op hun gezicht komt trappen in november, stappen naar de rechter. Ze zijn het niet eens met de volslagen onafhankelijke beslissing van het altijd onpartijdige Openbaar Ministerie dat oordeelde dat Akwasi in ruil voor een statement op Instagram net zo'n harde straf kreeg als Geertje Wilders. De dappere snijdertjes aangiftedoenertjes hebben de advocaat met de slechtste reputatie van Nederland, Bram Moszkowicz, benaderd om hen bij te staan. Een sneue advocaat die in een sneue zaak tegen een sneue verdachte gaat pleiten tegen een sneue beslissing van een sneu Openbaar Ministerie. We kunnen niet wachten.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.