achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Goedemorgen. Code rood in Tilburg

Supersprèd ievènt jè

Landgenoten. Dit is een waarschuwing. Wat u ook doet morgen. Ga niet naar Tilburg (bekend van de eerste coronagolf). Daar wonen deze mensen, die duidelijk hun bek niet kunnen houden. Gistermiddag +2544 besmettingen alsmede +16 doden. En gisteravond dus dit. Wij zijn benieuwd naar de appjes van burgemeester Weterings met "minister" Grapperhaus. En oh ja. Willem II-Rangers eindigde in 0-4.

LOL

LOL

Camera's staan zeker nog in presetmodus

Camera's staan zeker nog in presetmodus

NPO: 'Menstrueren is niet vrouwelijk'

Gooi het maar in onze pet

Hen Brandpuntplus is diens verschenen een artikel aan menstrueren en of die vrouwelijk hebben. Het redactie op GeenStijl voelde het lastig in te lezen daarom er allerlei woorden op een non-gendered wijze verhaspeld bekennen. Via NPO quote schrijven in diens hen gezegd. Gelukkig dat in deze westerse maatschappij ook eens aandacht tegen dit conclusie getrokken bekomen: "Het klopt simpelweg niet dat we menstruatie als iets typisch vrouwelijks zien. Als mensen mij zien, zullen ze niet verwachten dat ik niet menstrueer. Als mensen Ryan met diens baard zien, dan zullen ze er niet vanuit gaan dat die wel bloedt. Ik realiseer me nu dat ik een beperkt idee had over menstruatie." Helder!

Flauw. Asielzoekers mogen niet op Grindr

Tijdelijk asiel geweigerd

Op het wifinetwerk van asielzoekerscentra worden "bepaalde websites die niet standaard zijn" geblokkeerd. Dat betekent dat bepaalde mensen die niet standaard zijn, die zijn gevlucht uit bepaalde landen die niet standaard zijn, omdat bepaalde mensenrechten daar niet standaard zijn, niet af kunnen spreken met bepaalde mensen die niet standaard zijn, om bepaalde dingen die niet standaard zijn te doen. Dit terwijl bepaalde mensen die niet standaard zijn, naar Nederland zijn gekomen omdat ze dachten dat bepaalde dingen die niet standaard zijn, hier juist wel standaard zijn en standaard mogen. Maar het enige wat in een asielzoekerscentrum standaard is, is het opzichtige gefaal van het COA.

Kabinet schrapt strafblad Grapperhaus

Coronaboete toch niet in justitieel dossier

Ferdindand Grapperhaus #doetweermee. Het kabinet, waar de bekende coronacrimineel Grapperaus overigens nog steeds deel van uitmaakt, schrapt namelijk alle coronaboetes uit justitiële dossiers. "Ingewijden melden dat het kabinet morgen zal besluiten dat alle coronaboetes, ook die al zijn uitgedeeld, worden uitgesloten van de regel dat boetes van meer dan 100 euro tot een justitiële aantekening leiden." Grapperhaus kreeg een boete omdat hij zijn schoonmoeder knuffelde. Daarna moest hij huilen in de Tweede Kamer, die er prompt op aandrong alle coronaboetes uit alle strafbladen te halen. Dat gaat het kabinet nu doen. In de afgelopen 24 uur zijn 16 mensen met corona overleden.

Van Nieuwenhuizen loog over datsja Halbe Zijlstra

#Halbewaserbij

De geschiedenis herhaalt zich. Eerst als tragedie, dan als farce, en dan nog een keer als corruptie bij de vvd. Het blijkt namelijk dat minister Cora van Nieuwenhuizen, van de vvd, heeft gelogen over de rol van ex-minister Halbe Zijlstra, van de vvd, over zijn rol bij de stort van vervuilend granuliet in natuurplas Over de Maas. Zembla ontdekte dat oud-minister Zijlstra (die door bouwbedrijf Volkert Wessels werd aangenomen vanwege zijn enorme ervaring in de bouwwereld en echt niet vanwege zijn politieke contacten) "vanaf de zomer van 2019 tot aan de eerste stortingen van het granuliet, eind oktober 2019, zich intensief met het dossier heeft bemoeid. Hij voerde gesprekken op het ministerie, mailde, appte en telefoneerde met topambtenaren en oefende druk op hun uit."  Dit, terwijl Van Nieuwenhuizen in mei nog tegen de Kamer zei dat Zijlstra alleen maar een beetje 'aandacht' voor het dossier heeft gevraagd, "niet meer en niet minder". Ze waren zeker allebei vergeten eerst even met de Integriteitshelpdesk van de vvd te bellen! Of met hoogleraar Integriteit Rob van Eijbergen, die zegt: "In dit dossier wordt op alle niveaus niet de waarheid gesproken. Dat vind ik schokkend. Dit schendt alle integriteitsregels die je kunt bedenken. Dat zou in Wit-Rusland kunnen gebeuren, maar dit verwacht je niet in Nederland." Nou hoogleraar Integriteit Rob van Eijbergen, wij hebben nieuws voor je. Dit verwacht je wel in Nederland, en zeker in het Nederland van Mark Rutte (vvd) en zijn corrupte partij (de vvd).

OFFICIEEL: Frank de Boer nieuwe bondscoach

Zijn we er toch ingetuind

Tsja. Hnnng. Hmmpf. De Oranjekoorts gaat hier op GSHQ nog niet helemaal viraal bij de aankondiging dat Frank de Boer de nieuwe bondscoach wordt. De Boer mislukte drie keer grandioos in het buitenland en gaf daarvoor leiding aan een Ajax dat de bal zo vaak breed speelde dat het meer op een reclameactie voor vies eten in de kantine van Wilfred Genee leek. De Boer begint per direct en heeft getekend tot en met het WK van 2022, dus als we ons daar niet voor plaatsen en/of op het EK worden uitgeschakeld in de kneuzenpoule met Oostenrijk en Oekraïne, vangt ie een mooie afkoopsom. [Hier nog een grapje over Farmers Defence Force, red.] Nou ja. Hup Holland hup enzo.

Barney. Is. Back

2020 nu al beste jaar ooit

Wat worden we toch verwend dit jaar. Het sprookjeshuwelijk van Sylvie Meis. Allemaal goede businesstips van Won Yip. Weer een nieuwe alpaca geboren in het Plaswijckpark. Een verhoging van de algemene heffingskorting. En het mooiste nieuws van allemaal: Raymond van Barneveld gaat weer darten. De darter des darters, de postbodeprins met de precisiepijlen, de koning van de kroegsporten, de grootste Nederlander ooit: u noemt het, Raymond van Barneveld is het. En hij komt dus terug. Barney is back. Een historische dag, en dat is het. Allemaal dankzij één topicje van onze Mosterd. Bedankt, voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Let's. Play. Darts.

Famke Louise overtreedt met #ikdoenietmeermee het door haar ondertekende influencercontract

Hee kijk nou

Twee keer goed nieuws in #ikdoenietmeermeegate, die inmiddels in de fase 'halfzachte-druiven-op-social-media-zien-de-dader-als-slachtoffer' is beland. Ten eerste: het reclamembureau Roorda, dat een rekening van 65.000 euro indiende bij het ministerie van VWS, heeft maar liefst 20.000 euro van de prijs afgedaan! Dat is toch weer 20.000 euro die besteed kan worden aan de structurele verbetering van salarissen in de zorg. De originele prijsopgave was €86.708,60 (oddly specific, red.) in plaats van €66.574,- (nog steeds oddly specific). Bovendien ging er ook nog eens vijf doezoe van de prijs af omdat Ali B. toch geen filmpje wilde maken. Die was waarschijnlijk druk met campagne voeren voor Hugo de Jonge

Maar goed: nu het echt goede nieuws. Famke Louise heeft haar contractvoorwaarden geschonden! Dat blijkt uit het Wob-verzoek van Shownieuws, waarover Shownieuws loopt te liegen. Famke Louise heeft namelijk verklaard dat zij niemand zou aanzetten tot het overtreden van de coronaregels (zie beneden), terwijl uit de tekst van haar instagrampost duidelijk blijkt dat zij iedereen aanzet tot het overtreden van de coronaregels (zie boven). Daar helpt geen Diederikje Gommers meer aan. Het ministerie van VWS laat aan GeenStijl weten dat het gaat kijken of het aan Famke Louise betaalde geld kan worden teruggevorderd, maar dat dat juridisch erg lastig is. Het nieuwe management van Famke Louise heeft nog niet op vragen van GeenStijl gereageerd. Die zijn zeker druk met een nieuwe microfoon voor Dennis Schouten kopen. Enniewee, Hugo de Jonge, doe es heel gauw terughalen die centen!
UPDATE: Het zit wat genuanceerder met de datum van 4 september: toen werd de beslissing genomen (en wist Shownieuws daar naar alle waarschijnlijkheid al van, ze zijn sowieso van de stand van zaken op de hoogte gehouden). De stukken werden echter pas 2 weken later openbaar gemaakt in verband met de mogelijkheid van belanghebbenden om naar de rechter te stappen
UPDATE VAN DE UPDATE: Het ministerie van VWS meldt aan GeenStijl dat het besluit op 4 september aan Shownieuws is verstuurd. De bijlage is gisteren pas verstuurd, om belanghebbenden de tijd geven naar de rechter te stappen. 
UPDATE: Famke Louise maakt haar excuses in *kuch* hele oprechte Instagram-post. Geen woord over het geld dat ze met #alleensamen heeft verdiend. Haar management heeft nog steeds niet op vragen van GeenStijl gereageerd.

Groetjes!

Groetjes!

FOTO'S. Ridouan Taghi in elkaar gemept in Dubai

Ridouan Taghi, tegen EenVandaag: "Au au au, huilie huilie"

Niemand,

maar dan ook niemand,

echt helemaal niemand,

echt nog niet misschien dat iemand nu zegt,

dat er iemand is die bij deze foto's denkt,

echt in geen miljoen jaar,

dus helemaal niemand: "Oh, wat zielig."

GSTV. Het Grote Gewoon Je Bek Houden Debat

Je moet gewoon je bek houden!

De RIVM-cijfers gaan door het dak maar je moet gewoon je bek houden. Het gaat mis met de testen maar je moet gewoon je bek houden. Er klopt geen donder van het PR-balletje-balletje over de schaarse beschermingsmiddelen maar je moet gewoon je bek houden. Famke Louise heeft begin dit jaar belastinggeld gekregen om over corona te influencen maar je moet gewoon je bek houden. Ongeveer helemaal niemand vindt veroordeelde coronacrimineel Ferd Grapperhaus nog geloofwaardig maar je moet gewoon je bek houden. Zorgmedewerkers bezwijken onder de druk en worden afgescheept met een fooitje maar je moet gewoon je bek houden. Het coronadashboard werkt nog steeds voor geen meter maar je moet gewoon je bek houden. De verantwoordelijkheid voor regionale maatregelen is volstrekt onduidelijk en mist ieder democratisch mandaat maar je moet gewoon je bek houden. Kijk NU live op JEMOETJEBEKHOUDEN24.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.