Akwasi, die vorige week een prijs won van NPO, start Omroep Zwart voor nieuw geluid bij NPO
Hee, een nieuwe hashtag voor BN'ers
In een tijd waarin we leren hoe geweldig hashtags van BN'ers toch wel niet zijn, delen allemaal BN'ers een oproep van een nieuwe omroep "waar iedereen wordt gehoord, waar iedereen wordt gezien": Omroep Zwart. Wij snappen niet helemaal waarom allerlei bekende mensen die al de hele dag door iedereen worden gehoord en door iedereen worden gezien een nieuwe omroep nodig hebben, maar wij snappen wel meer niet. Bijvoorbeeld waarom woordkunstenaar Akwasi, die vorige week nog een prijs kreeg van de NPO, in het bestuur zit van een omroep die gaat zorgen voor een nieuwe geluid bij de NPO. Nou ja. Een totaal ander geluid, dus. Een maand geleden al te lezen op GS in een topic over Omroep Groen, en binnenkort dus ook te zien op de NPO. Helder!
BN'er Bingo!
Viruswappie Famke Louise met belastinggeld betaald voor 'influencen' coronacampagne
Niet voor onderstaande video
Gefeliciteerd allemaal. Famke Louise, algeheel warhoofd en een van de influencendste influencers die meedoet aan de volstrekt idiote campagne #ikdoenietmeermee is eerder dit jaar nog met uw belastingcenten betaald om jongeren erop te wijzen dat ze zich aan de coronaregels moeten houden. Dat heeft ze geregeld via haar managementbureau SPEC (vandaag opeens slechter bereikbaar dan de coronatestlijn), dat eigendom is van flikkerzegger Ali B. "Famke Louise is populair omdat ze te gekke muziek maakt, een geweldige persoonlijkheid heeft én strijdt voor gelijkwaardigheid tussen mensen en culturen. Een belangrijke boodschap!" En daar geeft de overheid uw geld aan uit. Hoe krijgen we dit samen weer onder controle?
INSTANT UPDATE: #ikdoenietmeermee is gecoördineerd door gekkieshoofdman Willem Engel. GOH.
INSTANT INSTANT UPDATE: Vandaag 2251 nieuwe gevallen.
UPDATE: Managementbureau SPEC heeft de artiestenpagina van Famke Louise VERWIJDERD
UPDATE: SPEC ook uit Insta-bio Famke Louise weggehaald
UPDATE: Leendert Roelandschap (aka Bizzey, die met dat gek geblondeerde haar) deed eerst een greep in de NOW-kas voor ie zich tegen de maatregelen keerde.
UPDATE: Managementbureau SPEC geeft geen antwoord op hele normale vragen van GeenStijl en claimt dat het Famke Louise "sinds vorige week" niet meer vertegenwoordigt. Dat is wel een beetje gek, want vanmiddag stond ze nog op de site. Bovendien heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid bevestigd dat Famke Louise wel degelijk via SPEC is ingehuurd, net als rapper rapper Boef trouwens.
UPDATE: Het nieuwe management van Famke Louise geeft wel non-antwoorden aan RTL Nieuws. Vanavond zit Famke Louise bij Jinek, nadat ze vandaag al een Powned-microfoon uit de handen van Dennis Schouten sloeg.
UPDATE: SPEC kreeg 65.000 euro voor de campagne.
Geen Famke Louise meer
U heeft in juli MINDER DAN VORIG JAAR MAAR MINDER MINDER DAN IN APRIL EN MEI gekocht
Goed slecht nieuws over de economie
Het gaat slecht, maar verder goed met de economie. U heeft in juli zes procent minder uitgegeven dan in juli 2019, maar dat is minder minder dan in totale rampmaand april, flinke rampmaand mei en wat-je-in-normale-jaren-een-rampmaand-zou-noemen-maar-gegeven-de-omstandigheden-best-wel-een-okeeje-maand juni. Het consumentenvertrouwen is met -28 ongeveer even kut als in de afgelopen maanden maar minder kut dan in maart 2013. Gelukkig kun je met heel weinig geld hebben de ijsberen van een wisse dood redden. Veel plezier met dingen kopen!
Wappies delen #ikdoenietmeermee
#freethepeople van deze gekken
Terwijl het aantal patiënten met corona op de IC weer groeit en steeds meer mensen positief testen op corona, zijn op internet video's opgedoken met de hashtag #ikdoenietmeermee. Daarop zijn bekende artiesten te zien, die zeggen dat ze zich niet meer aan de coronamaatregelen gaan houden, omdat zij "vragen" hebben bij het beleid van de overheid. Dat is een beetje hetzelfde als met 150 door een woonerf crossen, omdat je vragen hebt bij de snelheidslimiet op de A2.Dus Famke Louise, Thomas Berge, die eigenlijk Chiel Ottink heet, Tim Douwsma, DJ Paul Elstak en alle andere achterlijke schapen. Krijg allemaal de tyfus corona met je gevaarlijke gehits.
Ambassadeur Pete Hoekstra sloopt Clingendael
Pete Hoekstra stelt alleen maar vragen
Vraag: Heeft ambassadeur Pete Hoekstra van de Verenigde Staten, die overigens nogal een idioot is die kennelijk in strijd met het internatioaal recht campagne-avondjes voor FvD organiseert, niet best wel een punt als hij klaagt over een sturende vraag in het klakkeloos door het AD overgenomen 'onderzoek' over de houding van Nederlanders ten opzichte van Frankrijk, Duitsland en de VS dat is uitgevoerd door de directrice (PvdA) van Instituut Clingendael waar ze sowieso allergisch zijn voor mensen met de verkeerde mening?
Rutte vs. Feyenoordfans: "Gewoon je bek houden"
Premier van alle Nederlanders wijst sommige Nederlanders terecht
Premier Mark Rutte, bekend van het wegmoffelen van wetenschappelijke inzichten omtrent nut & noodzaak van mondkapjes, heeft een boodschap voor Feyenoord-supporters, die supporters van Feyenoord zijn. Ze moeten namelijk hun bek houden. Ja hoor eens Mark Rutte. Het is hier geen bioscoop!
UPDATE: 2227 nieuwe besmettingen. De Kuip bedankt!
UPDATE: Storing op coronatest.nl. Schuld van hooligans!
Update Rutte: "Ik had mijn bek moeten houden"
"De GGD is in gesprek. Probeer het later nog eens"
Helaas!
Het percentage positieve testen blijft maar stijgen en zit nu ruim boven de 5%, maar de GGD is in gesprek. Afgelopen week is in 96% van alle gemeentes in Nederland een nieuwe coronabesmetting vastgesteld, maar de GGD is in gesprek. Afgelopen zondag kwamen er 1846 nieuwe besmettingen bij, dat is meer dan het dubbele van alle nieuwe besmettingen in de eerste twee weken van juli, maar de GGD is in gesprek. Zaterdag waren dat er 1906, maar de GGD is in gesprek. U wilt kijken naar een interview met de succesvolle ondernemer Won Yip, maar de GGD is in gesprek. In Amsterdam mag je 's nachts niet eens meer naar het park, maar de GGD is in gesprek. Volgens het kabinet is het coronavirus met een comeback bezig, maar de GGD is in gesprek. Maar de GGD is in gesprek, de GGD is in gesprek, de GGD is... in gesprek.
Huizen vet duur
Poe hee!
Wat ook veel geld kost, is een huis. Je hebt soms andere dingen die duur zijn, zoals bijvoorbeeld een auto of een sieraad of een jas van een bepaald merk, maar vaak is een huis dan toch duurder. Dat blijkt uit cijfers van het CBS, dat heeft berekend dat huizen in augustus 8 procent duurder waren dan een jaar eerder. Bovendien moet je als je een huis koopt ook nog een taxateur, een notaris, de overdrachtsbelasting, een bouwkundige keurmeester, een garantstelling, een hypotheekadviseur, een hypotheekadviseuradviseur, iemand die advies geeft over welke adviezen je nodig hebt, een belastingmannetje en iemand, van wie je geen idee hebt wat ie doet maar die toch ook een rekening stuurt, betalen. Kun je nagaan! Succes met het kopen van een huis allemaal.
Kijk. Duur he!
Oxfam: 'Armoede is goed voor het klimaat'
Belangrijk onderzoek, dat de aarde kan redden
Het is eigenlijk heel simpel. Uit belangwekkend onderzoek* van Oxfam Novib blijkt dat de rijkste 1% van de wereldbevolking verantwoordelijk is voor meer CO2-uitstoot dan de armste helft. Oftewel: als we allemaal net zoveel CO2 uitstoten als de armste helft van de wereldbevolking, dan is het klimaatprobleem opgelost! Zou dat niet geweldig zijn zeg. Dan hebben we allemaal honger, enge ziektes en geen gas, geen water en geen licht, maar dan is de aarde mooi wel gered. Dus als iedereen gewoon al zijn geld ergens in een put gooit, dan zijn al die gekke demonstraties enzo nergens meer voor nodig. Wij zeggen: DOEN!
*Nou ja, onderzoek, eigenlijk hebben ze gewoon aangenomen dat mensen met een hoger inkomen meer CO2 uitstoten en over de inkomensverschillen een CO2-sausje gegoten
Baudet: 'Doventolken oprotten naar eigen land'
Kapitein van Renaissancevloot slecht laatste taboe
Je mag het misschien niet hardop gebaren uitspreken, maar het loopt zo langzamerhand de spuigaten uit met de doventolken in dit land. De hele zomer lang zijn we geterroriseerd door doventolken, die zich leken te vervelen. Zonder enig respect voor autoriteiten maakten ze op straat hamstergebaren dat het een lieve lust was, terwijl de ouders in geen velden of wegen te bekennen waren. Kijk, het is echt niet zo dat wij iets tegen alle doventolken hebben, steker nog, wij hebben een buurman die is doventolk en dat is een ontzettend aardige vent en daar hebben we nooit problemen mee gehad, maar er is gewoon een grote groep die het verpest voor de rest. Goed dat daar nu eindelijk eens iemand iets van zegt.
