Islam Democraten piswoest om rommel op straat
Maar wat is het?
Het is voor veel Nederlanders een groeiende ergernis: troep op straat. Het ziet er niet uit natuurlijk en bovendien is het ook nog eens hartstikke slecht voor het milieu. Kijk bijvoorbeeld hier in Den Haag. Allemaal bladzijdes uit een boek gescheurd. Wie doet nou zoiets? Fractievoorzitter Tahsin Çetinkaya van de Islam Democraten pikt het niet meer. "Deze trieste gebeurtenis is een kant-en-klare provocatie richting de bewoners van deze buurt." Hij heeft natuurlijk groot gelijk en eist een spoeddebat. Ruim gewoon je rommel op!
'Toch wel dringend advies voor dragen mondkapjes op middelbare scholen'
Kennelijk niet zo dringend dat het gisteren al moest worden geadviseerd
Het is dringen geblazen bij het hele corona advies gebeuren. Adviseerde Mark Rutte tijdens de persconferentie eerste termijn van het debat gisteren iedereen in publieke binnenruimtes, behalve op scholen, een mondkapje te dragen, vandaag wordt dat advies weer aangepast. Op middelbare scholen wordt nu alsnog dringend geadviseerd wel een mondkapje te dragen. Uiteraard is er wel weer een uitzondering op de uitzondering op de uitzondering: in de klaslokalen hoef je geen mondkapje op. Om het extra duidelijk te maken wordt het advies nu eerst aan de NOS gelekt (als het bewust is komt er geen onderzoek, red.) en daarna aan andere media en verschijnt het uiteindelijk ergens op een webpagina waar niemand naar kijkt. Gelukkig hebben we GeenStijl nog. Kijken hoe erg het kalf verdronken is hierrr. De put dempen door nog maar wat mondkapjes te bestellen daarrr. Helder!
17% Nederland zegt NEE tegen coronaregels
LAKS!
Maar liefst zeventien procent van de Nederlanders gaat zich niet helemaal of helemaal niet aan de nieuwe coronaregels houden. Dat zegt die zeventien procent tegen het Opiniepanel van EenVandaag. Een groot deel van de rest van Nederland gaat zich ook niet helemaal aan de nieuwe coronaregels houden (zie: Grapperhaus) maar zegt dat dan weer niet tegen het Opiniepanel van Eenvandaag. Vooral stemmers op het Forum voor Democratie zeggen nu al dat ze zich niet aan de regels houden. Logisch voor aanhangers van de partij die niet luistert naar kwakzalvers of toevallige passanten zonder enige medische kennis, maar wel naar Tisjeboyjay, Lange Frans en Wybren van Haga. Volgens het FvD-lijfblad NRC Handelsblad komt het allemaal omdat wij Nederlanders zo lekker eigenwijs zijn. Maandag +2921 Dinsdag +3025, gisteren +3302 en vandaag waarschijnlijk weer een record. Heerlijk toch die Renaissance!
Kuzu (in Turkse media): 'Ik wil toch de Kamer in'
Wüt züllün wü nü krügün?
Düchtün wü nüt vün Tunahan Kuzu üf tü züün, nüdüt hüü ün müürt plütsülüng üünkündügdü üfschchüüd vün dü pülütüük tü nümün, wüürnü üün blüüdügü strüüd ün züün pürtü DENK lüsbürsttü, kümt hüü ülsnüg türüg. Ja sorry, wij snappen ook niet helemaal wat hier staat, maar dat komt omdat Tunahan Kuzu volgens NRC eerst in Turkse media heeft aangekondigd dat hij alsnog mee wil doen aan de Tweede Kamerverkiezingen. Mocht iemand nog ergens twijfelen namens welk land Tunahun Kuzu in onze Tweede Kamer zit, dan weten we het nu zeker. Recep Tayyip Erdogan, alvast gefeliciteerd.
UPDATE: De Turkse media hadden gelijk! Kuzu wil in de Kamer blijven.
Kuzu üntkünt
Rutte: Vanaf NU 'dringend advies' mondkapjes te dragen in de openbare ruimte
Handig dit
Terwijl er maandag een uitgebreide persconferentie was over de nieuwe coronamaatregelen, kondigt Mark Rutte vandaag misschien wel de meest ingrijpende verandering aan: vanaf NU (daarnet, dus, red.) geldt in heel Nederland het 'dringende' advies in publieke binnenruimtes een mondkapje te dragen. Om het allemaal nog maar een beetje minder helder te maken, geldt dit advies dan weer niet op scholen. Nou ja. Wij snappen het allemaal niet meer, maar uw mondkapjes kunt u daarrrr bestellen. Vrijdag om 18:00 uur komt er een meer 'uitgewerkt' advies en antwoord op alle technische vragen, zoals HUH HOE DAN RUTTE MONDKAPJES WERKTEN TOCH NIET?
UPDATE: Voor de duidelijkheid: het advies geldt niet als je zit (behalve in het OV, dan weer wel) of buiten.
VIDEO. Pakistaans dorp vader dader viert feest na mislukte aanslag Charlie Hebdo met 2 gewonden
Gezellig allemaal hoor
Ons Pakistaans is zo roestig dat we niet eens weten dat de naam van de taal eigenlijk Urdu is, maar als we de Hindustan Times en (checken bij Chris Klomp, red.) diverse Franse media moeten geloven is bovenstaande video een interview met de vader van de man die afgelopen vrijdag twee mensen neerstak in Parijs. De dader is geen 18 jaar, maar 25. Hij noemt zich geen Ali Hassan, maar Zaheer Hassan Mehmood. En hij pleegde geen aanslag op Charlie Hebdo zelf, maar stak in de buurt van het kantoor waar de redactie al jaren niet meer zit twee medewerkers van een Frans persbureau neer. Maar toch is zijn vader, net als de rest van het Pakistaanse dorp waar hij vandaan komt, apetrots op hem. "The father, whose name is not revealed, said his son has “done a great job” and he is “very happy” about the attack. (...) “My son has the heart of a lion,” he told his interviewer." Gezellig, zo'n land. En gezellig, zo'n geloof.
LIVE. Debatterend Contactmoment in de Kamer
Als het toch allemaal om ons gedrag gaat, wat heeft zo'n debat dan voor zin?
Je kunt honderd keer een persconferentie houden waarin je honderd keer zegt dat het allemaal om 'ons gedrag' gaat, maar uiteindelijk is corona ook een kwestie van beleid. En het beleid is aan het falen. Het testen loopt vast, het bron- en contactonderzoek loopt vast, het kabinet zwabbert over mondkapjes, liegt over bescherming van kwetsbaren en ondertussen blijkt het wetenschappelijke advies van het OMT (zoals al het wetenschappelijk advies onder Rutte) politiek gestuurd te worden. Tijd voor een vaccin tegen het spinvirus. Of, nou ja, in ieder geval tijd voor wéér een debat. Live op CONTACTMOMENT24.
UPDATE: vvd ook voor dringend landelijk advies mondkapjes.
UPDATE: Schorsing tot 15:00 uur.
UPDATE: +3302
UPDATE: Rutte zegt toe dat het kabinet vrijdag met een uitgewerkt landelijk advies komt voor mondkapjes, dat gaat NIET gelden voor scholen, adviseert iedereen NU al in openbare ruimte een mondkapje te dragen
Tuig berooft en mishandelt Gordon
Er blijft die man echt niets bespaard
FOTO (ANP) - Nog onduidelijk of de daders vvd'ers zijn, red.
Nog meer ellende voor Gordon. Bij de zanger, die eigenlijk Cornelis Heuckeroth heet, werd afgelopen week corona vastgesteld, maar nu blijkt hij dit weekend ook nog eens beroofd en mishandeld te zijn. "Ik dacht dat ik zou worden vermoord. Het leek een nachtmerrie. Ik ben geslagen, geschopt, vernederd en ze dreigden me dood te steken. Ik was ervan overtuigd dat ik zou worden vermoord. Ik probeerde rustig tegen de daders te praten, maar ze bleven maar tegen me schreeuwen", zegt Gordon tegen De Telegraaf. Het tuig nam uiteindelijk zijn "pinpas, creditcards en dure sieraden waaronder een Rolex-horloge" mee. Erg stom allemaal. Blank, zwart of bruin, in Nederland sla je geen zangers/presentators/entertainers in puin!
Burgerinitiatief: Nederland uit de EU, in de EFTA
Hee een persbericht met een embargo. Knip plak derhalve. En, well played, studenten. Jullie staan op GeenStijl!
PERSBERICHT - EMBARGO tot 1 oktober 2020
Rotterdam, 30 september 2020
Twee studenten van 17 en 21 jaar starten het Burgerinitiatief-EFTA
Dit is de start van de campagne voor een Nederlands lidmaatschap van de Europese Vrijhandelsassociatie (EFTA)
Steeds meer Nederlanders raken ontevreden over de huidige samenwerking in het verband met de Europese Unie. Leon Baten (17) (en FvD-lid alsmede ex-medewerker van de Nexit denktank, GS) en Inge-Marie de Boer (21) vinden het daarom nodig om de discussie rondom het EU-lidmaatschap van Nederland een nieuw leven in te blazen. Op 1 oktober lanceren zij het Burgerinitiatief-EFTA, dit burgerinitiatief komt van twee jonge studenten die zich willen inzetten voor de plaats van hun generatie in Europa. Het doel: een Nederlands lidmaatschap van de Europese Vrijhandelsassociatie op de politieke agenda zetten. Via de website: www.burgerinitiatief-efta.nl kunnen Nederlandse burgers het initiatief ondertekenen en zich laten informeren.
"Met dit burgerinitiatief willen wij pressie gaan uitoefenen op de Nederlandse politiek. Het is tijd om de Nederlandse burgers te laten zien dat er alternatieve manieren van Europese samenwerking zijn. Het is tijd voor de jongere generatie om een halt toe te roepen aan de alsmaar verdergaande EU-integratie", zegt Inge-Marie de Boer, mede-initiatiefnemer van het Burgerinitiatief-EFTA. "We starten dit als reactie op de ontwikkelingen in de EU die ons grote zorgen baren: Nederland verliest de afgelopen jaren steeds meer soevereiniteit. Het recent aangekondigde NextGenerationEU heeft ervoor gezorgd dat onze generatie tot minimaal 2058 garant staat voor gemeenschappelijke schulden. Tenslotte werkt de Europese Commissie aan een nieuw Marrakeshpact waarbij zij de mogelijkheid voor lidstaten om te weigeren wil uitsluiten, dit is niet in het belang van Nederland."
Europese Vrijhandelsassociatie
"We willen van het beeld af dat er zonder de Europese Unie geen handel meer mogelijk is in Nederland. Door een lidstaat te worden van de Europese Vrijhandelsassociatie (EFTA) behouden we toegang tot de Europese Economische Ruimte (EER) waardoor onze handelspositie gelijk zal blijven. Nederland zal aan minder wetten uit Brussel hoeven te voldoen en kan weer op veel vlakken nationaal beleid gaan maken en voeren. Het is belangrijk om onze positie en zekerheid als handelsland te behouden, door toe te treden tot de EFTA behoudt Nederland de voordelen van de Europese Unie terwijl het veel nadelen van zich afstoot. Zo ontwikkelen we een ideale positionering voor Nederland binnen de kaders van een supranationaal samenwerkingsverband", aldus de 17-jarige Leon Baten, mede-initiatiefnemer van het Burgerinitiatief-EFTA. Beiden initiatiefnemers beamen het belang van een jeugdige betrokkenheid bij de Nederlandse en Europese besluitvorming.
Campagne
De campagne start op 1 oktober, vanaf deze dag is de website www.burgerinitiatief-efta.nl online en hebben mensen de mogelijkheid om het burgerinitiatief te ondertekenen en financieel te ondersteunen. Tegelijkertijd met de lancering wordt er gestart met het schrijven van een onderzoeksrapport over zowel de voor- als de nadelen van het EFTA-lidmaatschap voor Nederland. Om ervoor te zorgen dat elk relevant beleidsterrein besproken wordt, is een groep hoogleraren en bedrijfseconomen bereid om het rapport kritisch te bekijken. Op 25 november 2020 presenteert Burgerinitiatief-EFTA haar onderzoeksresultaten in Nieuwspoort te Den Haag.
GSTV. Tweede Kamer negeert massaal mondkapjes missive burgemeester Den Haag
Burgemeester Den Haag: Mondkapje op svp.
Politici: De groeten.
Ons gedrag, dat is wat het verschil gaat maken. Zoals u allemaal weet hebben de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag (!) en Eindhoven gisteren iedereen (even checken of politici ook onder 'iedereen' vallen, red.) gevraagd om in publieke binnenruimtes een mondkapje te dragen. Publieker dan het huis van onze democratie ga je het niet krijgen, en de Tweede Kamer, het woord zegt het al, is binnen. Dus. Wat denkt u. Hoeveel mondkapjes in Den Haag. Precies.
