achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Jan des Bouvrie gestopt met designen

Laat een wit gat achter

Jan des Bouvrie is op 78-jarige leeftijd overleden. Des Bouvrie werd beroemd van de hele tijd op feestjes zijn als Gert-Jan Dröge langskwam, alle interieuren van 3x-modaal Nederland wit verven en driftig schuinsmarcheren. Des Bouvrie legde in de jaren '90 op televisie aan gewone mensen uit hoe ze hun huis moesten inrichten, en ontwierp ondertussen de interieurs van mensen die in het Gooi wonen, maar ook een villa in St. Tropez hebben. Des Bouvrie woonde zelf ook in het Gooi en had een villa in St. Tropez. Hij laat zijn tweede vrouw Monique en vier kinderen na.

VIDEO. Rant Johan Derksen over Akwasi-rel

"Ik ben alles al geweest, behalve pedofiel"

Het was gisteren een bewogen voetbalavondje. Sydney van Hooijdonk scoorde een hattrick, FC Utrecht-SC Heerenveen (die wedstrijd is elke week, red.) eindigde in 1-1 en Johan Derksen (die nooit meer zou aanschuiven bij Voetbal Inside) hield bij Voetbal Inside nog even een vlammend betoog aangaande de nationale rel over een grapje. Arie Boomsma, de laffe zenderbazen van Talpa, de hypocriete honden van Mojo, alle adverteerdersbellers waaronder Arie Boomsma, de Veronica Gids, enkele grote firma's en nog wat types krijgen onder uit de zak van de nationale kantineklant. Zo. En nu lekker voetballen.

FOTO'S. Mondkapjes Ministerraad Modeshow

Dringend advies van de modepolitie

Drie dagen is een lange tijd in de politiek. Afgelopen dinsdag werd Tom Staal nog net niet door Kees Verhoeven gelyncht toen hij zich afvroeg waarom niemand in de Tweede Kamer een mondkapje droeg. Vandaag zijn we twee dringende adviezen verder en tovert onze ministersploeg opeens een bonte verzameling feestelijke facemasks tevoorschijn. Maar wie draagt het het beste?

UPDATE - Dringend advies werkt als een tierelier

Gekregen van de secretaris-generaal!

Gekregen van de secretaris-generaal!

Camouflage FTW

Gekregen van de secretaris-generaal!

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Blok. Saai.

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Dit mondkapje beschermt niet tegen aardbevingen

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Te laat Arie!

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Net te laat voor de Boerinnenkalender 2021

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Zo moet het dus NIET

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Eh... Ananassen?

Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?

Ach laat ook maar

Ach laat ook maar

Zonde van zijn mooie koppie

Ach laat ook maar

Gaat goed Ferd, keurig aan de regels gehouden

Ach laat ook maar

Heel normaal dit verder

Ach laat ook maar

OOK OVER JE NEUS FERD!

Ach laat ook maar

Directeur KRO-NCRV vindt identiteit omroep erg belangrijk. Was hiervoor directeur van TROS

'Je moet wel ergens voor staan'

Ze zeggen wel eens dat de NPO drie keer de Volkskrant is, maar dat is helemaal niet waar. De NPO is drie keer de Volkskrant, maar dan zónder de dingen die de Volkskrant nog enigszins verteerbaar maken en mét veel meer curling met BN'ers. Daarom is het ook zo grappig dat mensen een omroep 'Groen' en een omroep 'Zwart' willen oprichten om meer aandacht te geven aan thema's waar de NPO al de hele dag aandacht aan geeft. U vraagt zich misschien wel af: hoe komt dat toch, al die Hilversumse eenheidsworst? Nou. Dat komt door types als Frans Klein, Shula Rijxman en Peter Kuipers. 

Peter Kuipers was tussen 2007 en 2014 algemeen directeur van de 'rechtse' omroep TROS. Hij werd eind 2018 als interim-directeur door de KRO-NRCV aangenomen, diende zes maanden lang rekeningen in voor in totaal meer dan anderhalve ton en werd vervolgens als directeur opgevolgd door Peter Kuipers. Zijn totale salaris in 2019 kwam daarmee uit op 211.592 euro en dat is volgens de KRO-NCRV allemaal exact precies binnen de Wet Normering Topinkomens (pdf). Voor dat salaris geeft Peter Kuipers interviews aan het Algemeen Dagblad waarin hij uitlegt waarom de KRO-NCRV toch zo'n geweldige omroep is. "Kijk naar M. Het laatste seizoen heeft heel onderscheidend geprobeerd de discussie over racisme te voeren. Meer kijken vanuit begrip en respect in plaats van alleen in tegenstellingen denken." Wij weten niet of Kuipers daarmee het messcherpe gesprek met Akwasi bedoelt over diens door het Openbaar Ministerie als strafbaar beoordeelde uitspraken, maar goed.

Het interview wordt nog veel onthullender zodra Kuipers het heeft over 'ergens voor staan'. "Als directeur van de toenmalige Tros heb ik ooit het Songfestival overgenomen. Toen koos ik voor Nederlandse muziek en stuurde ik Sieneke en Vader Abraham. Ik dacht al meteen: ik krijg de hele grachtengordel over me heen. Maar niemand die nog twijfelde van welke omroep het evenement was. Je moet ergens voor staan, vind ik. Als je dat niet doet, wat ben je dan?" Dan ben je dus iemand die eerst directeur was van de TROS, die nu zijn zakken vult bij een omroep zonder bestaansrecht en die het belangrijk vindt dat je 'ergens voor staat', al wordt nergens in het interview echt duidelijk waar dat precies voor is. En dan ben je dus precies het type omroepbestuurder dat de NPO de NPO maakt.

"Stadszender" @AT5 negeert leugens Halsema

Absurd

Zei daar iemand 'Pyongyang aan de Amstel'? Terwijl de vaderlandse media van AD tot NRC en van NOS tot Hart van Nederland het belangwekkende nieuws omtrent de liegende burgemeester van Amsterdam melden, is het artikel daarover dat gisteravond op de site van stadszender AT5 verscheen plotseling verwijderd. De Amsterdamse gemeenteraad is in rep en roer, maar bezoekers van de website van de (door de gemeente gesubsidieerde) zender mogen kennelijk van niets weten. Kijk die homepage dan:
UPDATE 9u16: Zo. Ambtenaar wakker geworden.
UPDATE: Het OM laat aan stadskrant Het Parool weten dat het nu opeens toch wel betrokken was bij de besluitvorming. Nogal logisch, want in de notitie had het OM al aangegeven naar buiten toe te zullen liegen over de betrokkenheid.

AT5, om 8:12 uur

AT5, om 8:12 uur

Halsema en OM logen over besluit Damdemo BLM

OM was NIET betrokken bij besluit tot niet handhaven

Onthullend Wobnieuws in de T., die nu eenmaal de T. is. Het blijkt dat Femke Halsema en het Amsterdamse Openbare Ministerie in nasleep van de veelbesproken Black Lives Matter demonstratie op de Dam glashard hebben gelogen over het besluit om de coronaregels niet te handhaven. *"Officier van justitie Willem Nijkerk mailde op 5 juni, vijf dagen na de veelbesproken Dam-demonstratie, de volgende passage naar de rechterhand van burgemeester Halsema, veiligheidsambtenaar Pierre van Rossum: „Wnd. HOvJ merkt bij opening van de driehoek op dat hij uiteraard als driehoek wil en zal optrekken naar buiten toe, ten aanzien van feitenrelaas en gezamenlijke bevindingen. Voor het OM is van belang dat wij op 1 juni niet bij het besluit om niet op te treden tegen de drukte en de schending van de 1,5 meter regel zijn betrokken, waar in de externe communicatie wel wordt gesteld dat het een driehoeksbesluit is.”" *

Hier staat gewoon zwart op wit: wij, het Openbaar Ministerie, bekend van Vrouwe Justitia, rechtvaardigheid, zorgvuldigheid, democratische beginselen en allerlei andere dure woorden, gaan de boel samen met burgemeester Halsema glashard voorliegen. En dat hebben ze gedaan. Amsterdam heeft sinds 15 augustus net een nieuwe hoofdofficier. En als de raad een beetje haar best doet, vanaf 3 oktober een nieuwe burgemeester.

Ja dat is wel genieten ja

Ja dat is wel genieten ja

Ook dat nog

Ook dat nog

Haarlemmermeer = veilig. Vijf messen ingeleverd

Er is ook goed nieuws!

Niet één. Niet twee. Niet drie. Niet vier. Maar vijf. Er zijn maar liefst vijf messen ingeleverd tijdens de anti-messencampgane in gemeente Haarlemmermeer. Vijf! Cinco! Five! Cinq! Fünf! Cinque! Πέντε! "Burgemeester Marianne Schuurmans en Johan Dubbeldam van politie Haarlemmermeer laten weten blij te zijn met de vijf messen die zijn ingeleverd." Nou dat lijkt ons nog een beetje te bescheiden burgemeester Marianne Schuurmans en Johan Dubbeldam van politie Haarlemmermeer. Wij stellen voor dat vanaf 2021 er in gemeente Haarlemmermeer jaarlijks op 1 oktober (of op 5 oktober) de Grote Vijf Messen Feesten worden gehouden. Vijf messen! Jippie.

Falende faalhazen Jeugdriagg hebben EXACT hetzelfde lek als falende faalhazen Jeugdzorg

Oh man

U leest dit tweetje. En u denkt man man man wat zijn het toch een faalhazen bij het KENTER Jeugdzorg dinges. Al die types die over gevoelige informatie beschikken en geen idee hebben hoe ze die een beetje normaal kunnen beveiligen. Waar gaat het heen met dit land, allemaal van onze belastingcenten, PvdA-bestuurders rijden zeker in dikke Maserati's, etc. etc. Maar dan, dan leest u dit tweetje:

Vorig jaar is dus bij een vergelijkbare organisatie exact hetzelfde gebeurd. Gewoon exact. Hetzelfde. En er is toen bij Kenter, Jeugdriagg, of wij weten wij veel hoe die clubs allemaal heten *niemand* geweest die dacht 'hee, wij hebben vier jaar geleden ook onze naam veranderd, hoe zou dit bij ons zitten?'. Niemand. Dan ben je niet gewoon dom. Dan ben je kwaadaardig dom.

Islam Democraten piswoest om rommel op straat

Maar wat is het?

Het is voor veel Nederlanders een groeiende ergernis: troep op straat. Het ziet er niet uit natuurlijk en bovendien is het ook nog eens hartstikke slecht voor het milieu. Kijk bijvoorbeeld hier in Den Haag. Allemaal bladzijdes uit een boek gescheurd. Wie doet nou zoiets? Fractievoorzitter Tahsin Çetinkaya van de Islam Democraten pikt het niet meer. "Deze trieste gebeurtenis is een kant-en-klare provocatie richting de bewoners van deze buurt." Hij heeft natuurlijk groot gelijk en eist een spoeddebat. Ruim gewoon je rommel op!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.