Haagse partijen willen neuqverbod allochtonen
De verontwaardiging is weer eens in de aanbieding
Sorry voor bovenstaande clickbaitkop, maar je zou het haast denken als je de vErOnTwAaRdIgDe rEaCtIeS oP sOcIaLe MeDiA leest op het PVV-voorstel in de gemeenteraad van 070 om "het tegengaan van bevolkingsgroei doelstelling van beleid te maken". Een beetje een grootheidswaanzinnige motie misschien, maar daar is de ophef niet over. Die gaat namelijk om de overweging van PVV-raadslid Sebastian Kruis. Die zegt ten eerste dat de woningnood vooral wordt veroorzaakt door bevolkingsgroei. Daar valt nogal wat op af te dingen, want als die groei te voorzien was, had je dan niet gewoon meer woningen moeten bouwen? Maar ook daar is de ophef niet over. Die gaat over de laatste zinsnede: "van voornamelijk (kansarme) allochtonen".
De vraag is natuurlijk: klopt dat wel? Op 1 januari 1996 waren er in de gemeente Den Haag 280.885 autochtonen en 161.618 allochtonen. Op 1 januari van dit jaar waren er 242.441 autochtonen (38.445 minder dan in 1996) en 303.397 allochtonen (141.779 meer dan in 1996). Toch is er in 1995 niemand geweest die in een Haags cafézaaltje aan de aanwezigen heeft gevraagd of ze in deze stad meer of minder autochtonen willen, en er heeft al helemaal niemand beloofd dat hij dat zou regelen. U zult ons trouwens niet horen zeggen dat al die allochtonen allemaal kansarm zijn, dat kunt u gewoon navragen bij uw plaatselijke anti-discriminatiebureau.
Naast de PVV stemden ook Groep De Mos, vvd en de Partij voor de Toekomst voor de motie, die daarmee met 18 van de 42 stemmen in de verste verte geen meerderheid kreeg. Maar iedereen kan vandaag wel weer even lekker boos zijn. En dat is ook wat waard!
Kuzu maakt filmpje van Baudet die filmpje maakt
Het is hier geen filmstudio!
Postmodernisme is: verontwaardigd zijn over de ophef over je eigen antwoord op je eigen vraag in je eigen journaal. Postmodernisme is: klagen over etnisch profileren maar ondertussen Kamerleden van Turkse komaf verklikken bij de zenderbaasjes in Ankara. Postmodernisme is: boos worden als je fascist wordt genoemd maar er fijntjes op wijzen dat Mussolini toch maar mooi 20 jaar aan de macht was. Postmodernisme is: strijden tegen vooroordelen en Kamervoorzitters uitschelden voor kech. Postmodernisme is: Wassila Hachchi. Postmodernisme is: zeggen dat je een hekel hebt aan zetelrovers en plotseling van mening veranderen als een zetelrover zich bij je aansluit. Postmodernisme is: lachend een video maken over het vermeende narcisme van Thiery Baudet terwijl je eigen mediastrategie exact hetzelfde is en je je eigen terugkeer-zonder-ooit-te-zijn-weggegaan in de politiek hebt aangekondigd met een interviewer wiens tong nog steeds niet volledig uit je eigen achterste is gekropen. Postmodernisme is: springlevend.
Buschauffeurmepper 020 maakte ruzie om mondkapje. Pliesie zoekt dader en getuigen
Zoek. Zoek!
Een update van de politie over de mishandeling van een buschauffeur in 020-West van gisteren. "Even na 14.30 uur stapt ter hoogte van de Ruys de Beerenbrouckstraat een man buslijn 21 in die vanuit Amsterdam Nieuw-West richting Centraal Station rijdt. Omdat de chauffeur hem weigert vanwege het niet dragen van een mondkapje ontstaat een woordenwisseling. Dat loopt dusdanig uit de hand dat de buschauffeur meerdere keren door de passagier wordt gebeten, geschopt en geslagen, ook als hij op de grond ligt. De verdachte gaat er na de mishandeling lopend vandoor in de richting van de Aalbersestraat. De buschauffeur wordt met een ambulance overgebracht naar een ziekenhuis voor behandeling van zijn letsel." Getuigen, of mensen die de dader herkennen van de damvereniging, kunnen contact opnemen met de politie. De chauffeur, het ziekenhuis in is getrapt, is 67 jaar. Sterkte.
Bonusinfo via uploader:
"Context van mijn 17-jarige zoon:
Chauffeur sprak man aan op het niet goed dragen van zijn mondkapje.
Dat wilde de man niet en toch vechten omdat zoontje van deze man ging huilen.
Jongeren in bus wilden ingrijpen maar man was te woest.
Vinger chauffeur afgebeten?"
LIVE. Soort van debat over soort van spoedwet
Speciaal voor de bühne
Opzij opzij opzij maak plaats plaats maak plaats maak plaats we hebben ongelofelijke spoed. De Tweede Kamer debatteert vandaag over het gedrocht van een spoedwet dat Hugo de Jonge er de afgelopen maanden doorheen probeerde te jassen, maar het spannendste is vorige week al in de achterkamertjes gebeurd. De oppositie heeft (gesteund door UW MAILBOMBARDEMENT) afgedwongen dat de dictatoriaalste passages uit de nieuwste versie worden geschrapt en nou is zelfs Wim 'de tirannie verdrijven' Voermans overstag: door de veranderingen blijft Nederland een alleenheerschappij van Hugoshenko bespaard. In plaats daarvan krijgen we een debat voor de bühne. Handig om de piswoeste piswoede bij schuimbekkende spoewethatende zelfonderzoekers op internet te bekoelen, wel. Hoe dan ook, u kunt de amendementen lezen via deze links (25, 26, 27, 28, 29 en 30) lezen, maar u mag natuurlijk ook gewoon een Whatsappbericht van dubieze herkomst geloven. We leven immers in een vrij land (nog wel, red.).
GSTV. Voor het kuchen de kerk uit
Bidden tegen besmettingen
Wat hebben de kerkdienst in Staphorst, de bruiloft van minister Grapperhaus en het feestje van Willem II-supporters tijdens de wedstrijd tegen Rangers met elkaar gemeen? Iedereen weet het antwoord op dit raadsel behalve Kees van der Staaij, de coalitiekneuzen die besloten dat minister Grapperhaus nog geloofwaardig is en de burgemeester van Tilburg. Zoals u weet staan deze week de gristenhonden in de fel schijnende spotlichten en wij van de GeenStijl zouden wij van de GeenStijl niet zijn als we die lampjes niet wat harder lieten branden. Want van alles dat niet helpt tegen corona, helpt met zijn zeshonderden zingend bidden tegen corona wel het slechtst. [KAN IEMAND JAAP VAN DISSEL BELLEN OM TOM STAAL UIT TE LEGGEN HOE JE ZO'N MONDKAPJE DRAAGT? RED.]
We appen. Coronamelder vanaf zaterdag actief
Net op tijd voor de kerkdienst
De boomers in de Eerste Kamer zijn ook akkoord. Dat betekent dat komende zaterdag de definitieve voorlopige introductie gaat plaatsvinden van de alhier en alanders veelbesproken Coronamelder app. De app, die niet meldt niet of u corona hebt of niet, geeft u een seintje als uw telefoon in de buurt is geweest van iemand die positief heeft getest op corona en de app ook heeft geïnstalleerd. Daarna kunt u de GGD bellen om geen plek te krijgen voor een test. De GeenStijl Epidemiologie Redactie heeft dan ook ongeveer dezelfde verwachtingen voor dit stukje technologie als Jaap van Dissel voor mondkapjes. Maar hee. De eerste stap naar de overheid die meekijkt in uw broekzak is gezet. Dringend advies over app installeren in 3, 2, 1...
DAGVANGST: Ook zonder coronamelder komt het RIVM op 4541 nieuwe gevallen.
Refo's: 'Corona of niet, wij gaan WEL naar de kerk'
Poldertaliban preekt priemende middelvinger naar samenleving
Video via het Nederlands Dagblad (dat is dan weer niet refo, maar grefo, red.) van populaire dominee Arie Huijser uit Sliedrecht, die voor deze preek kennelijk in een ander gaatje van de Bible Belt wereldvreemde praatjes staat te houden. Hij roept zijn gelovigen op niet solidair (ja dat leest u goed) te zijn met de rest van Nederland en gewoon naar de kerk te komen waar iedereen elkaar kostelijk kan onderkuchen met corona. Deze video even onthouden voor de volgende keer als christenen huilie huilie doen dat er in de seculiere samenleving zo weinig ruimte is om nog te geloven wat je wilt. Want goedemorgen Nederland. Er is hier zelfs ruimte voor dichtgetikte mafklappers van de Gereformeerde Gemeenten zoals dominee Arie Huijser. Leve de vrijheid van godsdienst.
Nieuwe straatnamen Almere nu al bekend
Stijlloze straatnaam service
Nou, Almere. We zijn eruit. "Het verleden van Almeerders is veel breder dan het verleden van Nederland. Dat zie je nog onvoldoende terug in bijvoorbeeld straatnamen". Dat gaan we regelen, hoor. Hier, exclusief inclusief en als eerste, het Stijlloze Almere Stratenplan: Wij stellen u voor aan... Het Kettingrukkererf. De Tasjesdievenpassage. De Steekincidentenlaan. De Liquidatieweg. Het Overvallershof. De Messentrekkersstraat. Het Zakkenrollersplein. De Initialenbuurt. De Nasissteeg. De Maar U Kunt Natuurlijk Ook De Plaatselijke Politie Bellen Allee. Het Oververtegenwoordigingspark. De Pistolensingel. Het Pistolensingel (voor Almeerders, die eerder in Amsterdam woonden). En de Adolescentenstrafrechtbaan. Het kan, in Almere!
Hallelujah. +4603 nieuwe besmettingen
God weer een record
Onze Vader,
Die in de hemelen zijt!
Uw Naam worde geheiligd.
Uw Avondklok kome.
Uw besmetting geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden onze dagelijkse update.
En vergeef ons onze kerkdiensten, gelijk ook wij vergeven hun moskeediensten en theaterbezoeken.
En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van het virus.
Want Uw is het Dringende Advies, en de kracht, en de heerlijkheid, in der persconferentie,
amen.
Nieuwe ophef om oude muziek. Krijgt barokorkest 020 geen subsidie wegens gebrek aan diversiteit?
Anatomie van een ophefje
Zucht. Ouderwetse OPHEF op de sociaalmediaas over het (kennelijk, red.) vermaarde Amsterdam Baroque Orchestra & Choir, dat geen subsidie meer zou krijgen omdat het niet divers genoeg is. Wilden we gisteren lekker laten gaan wegens oud en de schurende hypocrisie van mensen die nog liever rectaal bezoek krijgen van een gebroken glazen flessenhals dan dat ze een halfuurtje moeten stilzitten bij een barokconcert die zich opeens gekwetst voelen door een advies van een commissie waar ze nog nooit van hebben gehoord. Maar ja, nu de anonieme Maandag Morgen Ophef Stagiair van de Telebelg een volstrekt incompleet artikel aan het relletje heeft gewijd, doen wij van de GeenStijl wel weer het vervelende werk en zetten we de feiten op een rijtje. Complete Anatomie van een Ophef (kunnen we hier subsidie voor krijgen? red.) na de breek.
