VAN DER POEL WINT RONDE VAN VLAANDEREN
Vlaanderen is... Rood Wit Blauw
Wij onderbreken de grauwe realiteit (+8184) voor wat onvervalst zondagmiddaggeluk op de fiets. Want na een fenomenale kampioenskrijg tegen Aertsrivaal Wout van Aert heeft Mathieu van der Poel (voor het eerst, zeggen we alvast) de overwinning gepakt in de Ronde van Vlaanderen. De Ronde van Vlaanderen is, zoals u weet, de mooiste wielerkoers van Vlaanderen en ook de mooiste koers van de rest van de wereld en Mathieu van der Poel is de mooiste winnaar. Eerst werden Van der Poel (3 regenboogtruien in de cyclocross) en Van Aert (ook 3 regenboogtruien in de cyclocross) nog vergezeld door de regenboogtrui van Alaphilippe, maar die knalde (hard, au) tegen een paaltje op twee wielen. Daarna was het man tegen man. Man tegen man op de Oude Kwaremont. Man tegen man op de Paterberg. Man tegen man in de ze-nuw-slo-pen-de sprint met fotofinish. En Van der Poel won. HOERA. Nu snel zappen naar Kelderman in de Giro op Urosport.
UPDATE: Kelderman tweede op Piancavallo, mist roze op dertien seconden.
Henk Krol alweer weg bij nieuwe partij Henk Krol
Nou jaaaa
Henk Krol stapt is alweer op bij de Partij voor de Toekomst. Eerst ging Henk Krol, die ooit woordvoerder was van de vvd, al een keer weg bij 50PLUS, toen kwam hij weer terug bij 50PLUS, toen ging hij weer weg bij 50PLUS, toen ging hij naar de Partij voor de Toekomst en nou is hij weer weg bij de Partij voor de Toekomst. Wij vonden Henk Krol al een vieze vuile leugenaar toen hij de pensioenen van alle jongeren kwam roven en de samenwerking met Otten onderstreepte alleen maar wat een schaamtelozen opportunisten beide mannen zijn. In het persbericht bij zijn afscheid heeft Krol (zie hieronder) nog een of andere vage beschuldiging van een bedreiging gestopt want zo rollen dat soort lui. Te vrezen valt dat hij alsnog met een ander vehikel mee gaat doen aan de komende Tweede Kamerverkiezingen. Op naar de nul zetels.
Vorst terug in het land
-0,7 graden in Twente
We hebben er lang op moeten wachten, maar vannacht is het dan toch eindelijk gebeurd. De temperatuur in Nederland Lockdownland is onder de nul graden gedoken. In Twente werd het maar liefst -0,7 op de schaal van Celsius maar dat heeft niemand gemerkt omdat alle kroegen toch al dicht waren. Gelukkig hadden de makkers van buienradar.nl hun weerstationnetjes gewoon aanstaan en kunnen wij, samen met de rest van het niet op vakantie zijnde Nederlandse volk, heel hard tegen onze Koning roepen: "KOUD HÈ, MAJESTEIT!"
Koning breekt vakantie Griekenland af
Het waren twee fantastische uren
Wat. Een. Idioten. Er is dus eerst iemand geweest die dacht: goed idee Majesteit, lekker op vakantie terwijl het klootjesvolk in lockdown gaat. Toen is er iemand geweest die dacht: en dan gaan we op de persconferentie net doen alsof Hugo de Jonge van niets weet. En toen is er iemand geweest die dacht: oh nee. Dit kan helemaal niet. De Koning, wiens enige functie een symoblische functie is, minder dan twee fucking dagen na het begin van de lockdown lekker met het regeringsvliegtuig naar Griekenland laten vliegen. Dat is zelf een symbool. Een middelvinger. En nou is Willem-Alexander nog korter in Griekenland geweest dan die types van We Gaan Ze Halen en moet Maxima de stickers van de PH-GOV trekken. "We zullen onze vakantie afbreken. We zien de reacties van mensen op berichten in de media. En die zijn heftig, die raken ons. We willen er geen enkele twijfel over laten bestaan: om het COVID19-virus eronder te krijgen is het noodzakelijk dat de richtlijnen worden nagevolgd. De discussie naar aanleiding van onze vakantie draagt daar niet aan bij." Zeg dat wel. Maar krijgen ze nu een voucher?
Haha. Hans is JALOERS
VrijMiB⭕ met Visie

Les chars d'argent et de cuivre -
Les proues d'acier et d'argent -
Battent l'écume, -
Soulèvent les souches des ronces.
Les courants de la lande,
Et les ornières immenses du reflux,
Filent circulairement vers l'est,
Vers les piliers de la forêt, -
Vers les fûts de la jetée,
Dont l'angle est heurté par des tourbillons de lumière.
Prettig weekend. En be nice.
Koning Willy fijn op verkansie naar Griekenland
Code Oranje
Vanavond om 20:00 uur even met zijn allen klappen voor onze helden in het Koningshuis Willem-Alexander en de fam, die nu vermoedelijk in het regeringsvliegtuig op weg naar Griekenland zitten. De arme Koning en Koningin mogen namelijk de hele vakantie lang niet op de foto gaan met enthousiaste restauranthouders en ze kunnen niet eens met hun speedbootje van 2 miljoen even naar een nabijgelegen eilandje varen, want die zijn door Buitenlandse Zaken allemaal oranje verklaard. En de Koning heet zelf van Oranje van zijn achternaam! Hahaha wat toevallig. Wel gek om als Koninklijke Familie op vakantie te gaan in de week dat je volk in gedeeltelijke lockdown gaat, maar misschien hadden ze nog een voucher liggen of zoiets. Lakei Hugo de Jonge is in ieder geval nog niet over de Koninklijke vakantieplannen geïnformeerd.
UPDATE: Geland!
UPDATE: Waarschuwing Buitenlandse Zaken: "Landen met een geel reisadvies kunnen plotseling oranje worden."
UPDATE: PERSALARM ANP: Koning Willem-Alexander voor vakantie in Griekenland (bron: ingewijden)
UPDATE: D66 en SP over de pis.
UPDATE: Letterlijke tekst Mark Rutte afgelopen dinsdag: "Tot slot een dringende oproep. Het is aan ons, het is aan ons allemaal. Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt. Wees die realistische Nederlander die opstaat en zijn verantwoordelijkheid neemt als het erop aankomt. En dat is nu. Dank u wel."
De Jonge heeft geen idee waar de Koning is
Terugkijken. Slachtoffers Belastingdienst NOG STEEDS kapotgemaakt door Belastingdienst
Hier alvast de samenvatting
Nou daar kijken we van op zeg. Staatssecretaris Alexandra van Huffelen, die negen maanden geleden aantrad om de puinzooi bij de toeslagenaffaire op te ruimen, heeft in negen maanden vrijwel niets bereikt. Nou ja. Vrijwel niets is ook niet waar. Ze heeft al wel een hoop geld uitgegeven aan dure consultants die haar vertellen wat iedereen die niet bij De Correspedant werkt ook al weet: de Belastingdienst deugt niet. Dat leidde gisteravond voor de zoveelenzoveeltigste keer tot verontwaardiging bij de Kamer, voor de zoveelenzoveeltigste keer tot halfzachte toezeggingen van de bewindspersoon én tot onderstaande verzuchting van Pieter Omtzigt (geknipt door iemand die al wél een tijdje compensatie ontvangt, waarvoor dank). Hele debat: daarrr.
Henk Westbroek trekt stickers van twitteraccount
Tientallen bedreigingen wegens Sinterklaaslied
Schokkend nieuws in het Ridderkerks Dagblad. "Zanger Henk Westbroek heeft de afgelopen dagen via sociale media tientallen bedreigingen ontvangen omdat hij een sinterklaasliedje heeft geschreven waarin Zwarte Piet niet voorkomt. Dat vertelde hij in een interview op NPO Radio 5.
"Je kan het nooit meer goed doen", zei de zanger. "Ben ik eerst jarenlang uitgemaakt voor racist om een veertig jaar oud liedje waarin Zwarte Piet wel wordt genoemd. Nu heb ik tientallen mensen moeten ontvolgen omdat ze me bedreigen. Eerst beginnen ze met landverrader roepen, en daarna dreigen ze een bom op je te gooien.""
Maar nou vragen wij ons één ding af, Henk: WAAROM VOLGDE JE DIE TIENTALLEN MENSEN IN GODSNAAM? We horen het wel als je binnenkort weer gezellig aanschuift bij het panel van Ongehoord Nederland. En het is sowieso allemaal de Schuld van Jort Kelder.
Nieuw logo NOS-wagens van onze belastingcenten
Lekker minimalistisch wel
Dertien ontwerpers, drie reclamebureaus, zeven inspiratiesessies, acht brainstorms, drieëntwintig managementteamvergaderingen, zes rapporten, veertien pitches, achtendertig Zoommeetings, elf focusgroepen, drie diversiteitschecks, Daan Roosegaarde, negen schetsen, drie technische concepten, twee minimum viable products, vier scrums, twaalf sprints, dertien tegendenkbijeenkomsten en één NCTV-rapport. Maar dan heb je ook wat.
WERKLOOSHEID GE... eh... daald in september
Gedeeltelijk goed nieuws
Ha Nederland. Het gaat met een hoop dingen best wel ruk, maar met sommige dingen toch een beetje minder ruk. Zo is in september de werkloosheid gedaald. Gedaald! Lekker toch. Helaas zal de werkloosheid in november (bijvoorbeeld bij café Ludens in Den Haag) wel weer stijgen maar in Deze Tijden is onze kinderhand snel gevuld. Daarom hier Vier Vrolijke Tussenkopjes van het CBS. Dat hebben we wel verdiend met zijn allen.
