YouTube: 'Jorissen Lange Frans niet om Lubach'
Interview met Wybren van Haga nu voorgoed onvindbaar
Beetje raar, YouTube. Eerst iedereen naar complotvideo's van Lange Frans lokken, en dan net nu het beetje leuk wordt het hele kanaal verwijderen! Dat is natuurlijk gebeurd vanwege de uitzending van Arjen met Lubach van afgelopen Zondag, vandaar dat een woordvoerder van Google zegt dat het niet is gebeurd vanwege de uitzending van Arjen met Lubach van afgelopen Zondag. Hier lassen we even een pauze in. De woordvoerder van het bedrijf waar al die ex-Kamerleden en ex-NOS'ers (ja sorry wij kennen maar 2 Nederlandse Google-medewerkers) in dienst zijn, WEET NIET PRECIES WAT ER GEBEURD IS. Hoe dan, Big Tech. Het is niet alsof de Marsmannetjes dat account hebben verwijderd. Nou ja, het is natuurlijk nog veel sneuer dat we nu de geweldige rapmuziek uit het oeuvre van Lange Frans zoals 'Mee Naar Diemen Zuid' en/of 'Het Land Van...' niet meer kunnen beluisteren op het account van Lange Frans. Was er maar een site op het internet waar je allemaal muziekvideo's kon vinden.
Oef. +8764 besmettings en +60 overleden
Even kijken hoe en wat, maar dit voelt niet goed
Na een paar relatief rustige dagen op het coronabesmettingsfront krijgen we vandaag weer een zuigende update uit de open data kelder van het RIVM. 8764 besmettingen erbij, dat is een paar honderd meer dan gisteren, en bovendien 60 extra doden. Dat zijn geen fijne cijfers, MAARRR: het zijn open data cijfers die zonder redactie door het RIVM zijn uitgespuugd, dus het zou kunnen dat er net als op 26 september sprake is van een administratieve inhaalslag. We houden u op de hoogte.
Damdemo: 'Iedereen (oa Femke Halsema) faalde'
Nou DAAR kijken we van op!
Er kantelt iets. We citeren maar even de Stoperabode, want zelfs die kan er na het VERNIETIGENDE ONDERZOEK van de commissie-Boin niet omheen: Femke Halsema en de andere twee hoekjes van de Amsterdamse handhavingstriangel hebben keihard gefaald bij de Black Lives Matter demonstratie op de Dam.
*"Drie onafhankelijke onderzoekers kraken de manier waarop burgemeester Femke Halsema, politiebaas Frank Paauw en toenmalig hoofdofficier van justitie Jeroen Steenbrink de demonstratie tegen politiegeweld hebben begeleid. Juist omdat er in Amsterdam zoveel ervaring is met demonstraties, zo’n 1500 per jaar, werd te makkelijk gedacht over dit protest, concluderen hoogleraar Arjen Boin, voormalig officier van justitie Kitty Nooy en oud-burgemeester Peter van der Velden. Bovendien werden de door corona aangescherpte richtlijnen, die betrokkenheid van de GGD voorschrijven of de termijn waarop een demonstratie aangemeld moet worden, voor deze demonstratie terzijde geschoven. Ook had niemand van tevoren bedacht wat er moest gebeuren als de demonstranten zich niet aan de afstandsregels zouden houden. “Met de wijsheid van achteraf kunnen we stellen dat een vorm van collectieve passiviteit overheerste op die mooie tweede pinksterdag.”" *
Au au au au au au. En dan ook nog een potje liegen over de communicatie. In een normaal bestuurde gemeente zou een burgemeester nu echt een probleem hebben. Femke mag Willy wel even een bedankje sturen voor het inpikken van het nieuwsmomentje. Screenshots na de breek.
MEMO. Belastingdienst wist in 2017 al precies hoe fout Belastingdienst was in toeslagenaffaire
Lekker schrappen weer
Briefje van staatssecretaris Van Huffelen aan de Kamer, naar aanleiding van een toezegging die ze deed aan Pieter Omtzigt in het zoveelste debat over de kinderopvangtoeslagaffaire. Stas Van Huffelen zou een "explosief memo" (aldus sensatietabloid Trouw) uit 2017 aan de Kamer sturen en dat heeft ze nu gedaan. Veel tekst in het memo is zwartwitgemaakt, maar Van Huffelen vat de inhoud in de begeleidende brief treffend samen en het is, zeg maar, explosief. De Belastingdienst wist namelijk in 2017 al donders goed hoe fout de Belastingdienst bezig was in de kinderopvangtoeslagaffaire. Maart 2017. Toen was Eric Wiebes nog staatssecretaris van Financiën. Het is maar goed dat die nu geen minister is in het huidige kabinet ofzo. Enfin. Kom er maar in, Van Huffelen (vetgedrukt commentaar van ons)
"Wel wil ik hierbij toelichten dat het hier gaat om een zeer kritische reflectie op het handelen van de Belastingdienst/Toeslagen (B/T), waarbij ik deze informatie in dit geval met u wil delen. De adviezen van de betreffende ambtenaar vormen namelijk een zeer treffende analyse van de problematiek in de CAF-11 zaak, zoals die later ook door de ADR en de Adviescommissie uitvoering toeslagen (AUT) is beschreven. Zo wordt geadviseerd om de klacht inzake CAF-11 gegrond te verklaren en een vorm van compensatie aan te bieden.(HAD. DAT. DAN. GEDAAN.) Ook wordt met klem geadviseerd om de processen van B/T te heroverwegen en coördinatie aan te brengen op het proces waarvoor het MT Toeslagen verantwoordelijk is, (HAD. DAT. DAN. GEDAAN.) zo stelt dit memo. De ambtenaar vraagt hierbij hoe het mogelijk geweest is om onderzoek in te stellen zonder werkinstructies en behandelkaders en de toeslag van 300 burgers op deze wijze stop te zetten (onjuiste rechtsgrond, geen acht slaan op rechtsbescherming, inbreuk op de vereiste zorgvuldigheid, inbreuk op het motiveringsvereiste en de bewijslastverdeling). (INDERDAAD! HOE IS HET MOGELIJK???) Daarnaast vraagt de ambtenaar hoe het mogelijk is geweest dat bezwaren 2 jaar zijn blijven liggen, het MT tot de conclusie is gekomen dat hoger beroep wenselijk was ondanks het afbreukrisico en dat het MT akkoord heeft kunnen gegeven op het niveau van de beantwoording. (INDERDAAD! HOE IS HET MOGELIJK???) * Het memo is indertijd besproken met een aantal MT-leden van Toeslagen.* (EN WAT HEBBEN DIE GEZEGD???) Het memo laat opnieuw zien dat kritische signalen van medewerkers over de werkwijze in de CAF-11 zaak helaas pas veel te laat de aandacht hebben gekregen die zij verdienden. (HOE IS HET MOGELIJK!!!)"
Verder schrijft Van Huffelen ook nog dat zij de concept-Kamerbrief van Menno Snel, die in juni 2019 de ouders wilde helpen maar dat niet mocht van Mark Rutte, geheim houdt. Straks gaan mensen nog denken dat Mark Rutte een politieke charlatan is die een potje gaat lopen janken als hij de slachtoffers van zijn eigen beleid tegenkomt.
NJET
+8182. Meer dan maandag, minder dan zondag
JA WAT IS HET NOU, CORONA???
Erg vervelend weer, de niet lekker in een schreeuwende kop te vatten coronacijfers van vandaag. Meer nieuwe besmettingen gemeld dan gisteren, maar juist minder (okee, twee minder) dan afgelopen zondag. Dus je kunt zeggen EEN NA HOOGSTE SCORE OOIT (ja maar in de eerste golf testten we veel minder). Maar je kunt ook zeggen STIJGING BLAUWE LIJNTJE VLAKT AF (ja maar de IC- en verpleegbeddencijfers lopen altijd achter en de ziekenhuizen schalen al reguliere zorg af). Dus. Tja. Moeten de scholen nou open (Volkskrant)? Of moeten de scholen nou dicht (Red Team)? Zegt u het maar!
Dom plaatje over huizenprijs is dom
Belangrijke mededeling
Hallo allemaal. Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende: er is een plaatje op het internet dat niet klopt. Kijk maar. Het staat hierboven. Wij gaan hieronder uitleggen waarom het plaatje niet klopt. Dan hebben we dat maar vast gehad.
Het is namelijk ontzettend misleidend om in een plaatje waarin twee (niet voor inflatie gecorrigeerde) prijzen staan op dezelfde schaal ook de stijging van het (in absolute zin lagere) modale jaarinkomen te zetten. Je wekt dan namelijk de suggestie dat je de gestegen huizenprijs corrigeert voor het eveneens gestegen loon, terwijl je dat helemaal niet doet.
Om de fout te laten illustreren doen we een experiment: stel dat het modale inkomen in de periode tussen 1990 en 2020 met precies dezelfde verhouding gestegen zou zijn als de huizenprijs. Het modale inkomen zou dan op €86.397 (damn, red.) per jaar uitkomen. Als je de opmaak van de grafiek hetzelfde houdt, krijg je ongeveer dit:
Kan IEMAND Henk Otten misschien vertellen wat Henk Otten de afgelopen vier jaar heeft gedaan?
Even een verzoek
Hallucinerend interview met Henk Otten hedenmiddag op de radio. Het blijkt namelijk dat Henk Otten staat voor openheid en transparantie en een ontzettende hekel heeft aan gekonkel en op de man spelen. Daarom is Henk Otten, die na een hoop gekonkel en op de man spelen Forum voor Democratie verliet om een nieuwe partij op te richten die binnen de kortste keren vanwege gekonkel en op de man spelen door Femke Merel van Kooten werd verlaten, in dit interview lekker aan het konkelen en op de man aan het spelen tegen Henk Krol. Die houdt volgens Henk Otten ontzettend van gekonkel en op de man spelen, in tegenstelling tot Henk Otten.
Henk Otten maakte open en transparant ruzie over de boekhouding met Thierry Baudet, deed open transparant alsof de Partij voor de Toekomst fuseerde met de Groep Otten terwijl eigenlijk de Groep Otten intact bleef en alleen de naam en enkele leden overnam van de PvdT en geeft nu open en transparant Henk Krol een trap na, omdat hij niet houdt van gekonkel en op de man spelen. Henk Otten houdt er veel meer van om op de radio op te scheppen dat hij iedere dag met Wopke Hoekstra en Hans Vijlbrief belt omdat hij twee zetels in de Eerste Kamer heeft.
Hallo Henk Otten. Hier aarde. Het is al erg genoeg dat je dankzij het archaïsche kiesstelsel van onze Senaat de minister en staatssecretaris van hun werk houdt. Maar als je twee keer een politieke samenwerking aangaat, die twee keer eindigt in gekonkel en op de man spelen, dan is het misschien een goed idee om in de spiegel te kijken en te bedenken dat je moet stoppen met de politiek. Er wordt al genoeg gekonkeld en op de man gespeeld.
Luie inbrekers blijven lekker thuis met de corona
Opdoen mondkapje over bivakmuts erg lastig
Ja hallo inbrekers van Nederland. Als Mark Rutte zegt dat iedereen vanaf nu zo veel mogelijk moet thuiswerken. Dan geldt dat niet voor jullie hè. De bouwvakkers gaan ook gewoon naar de bouwplaats. Die zeggen ook niet tegen het vrouwtje 'nou, wat gezellig hier op de bank, zo zie ik de kinderen ook nog eens'. En de leraren, die blijven ook niet thuis. En de verkeersregelaars ook niet. En de vakkenvullers ook niet. En de Koning ook niet (oh nee toch wel). Dus hop. Aan het werk met je luie reet.
Franse politie doet inval bij 'tientallen' islamisten, dader betaalde scholieren voor aanwijzen docent
Maar eerst kijken we naar: politie schiet Abdouallakh Anzorov dood
Een hoop gedoe weer in Frankrijk, het land waar je prima kunt leven zolang je maar niet op een hele voorzichtige manier, met waarschuwingen voor moslimleerlingen en al, een afgewogen discussie over plaatjes van de profeet Mohammed wilt voeren. De politie is namelijk binnengevallen bij 'tientallen' figuren uit de islamistische beweging naar aanleiding van de brute moord op docent Samuel Paty. Ook trekken de Fransen de stickers van de busjes van een aantal "vijanden van de Republiek". Je zou haast gaan denken dat dat afgehakte hoofd niet uit de lucht kwam vallen. Ondertussen bericht Le Monde dat dader Abdouallakh Anzorov leerlingen van Paty's school heeft betaald om de docent te identificeren want voor wat hoort wat. Overigens, mocht u beelden van scooterjeugd uit Lyon voorbij zien komen. Die zijn niet de politiedemonstratie tegen de moord aan het verstoren, maar brengen een eerbetoon aan een gevangene die zelfmoord heeft gepleegd. Hup Frankrijk!
Youp van 't Hek jat grap
Hahahahahaha
1
3
2
Wat ze op Twitter noemen. Een drieluik. Het is maar goed, dat Tim Overdiek professioneel cabaretier is, en Youp van 't Hek therapeutisch coach. Wij zijn even opzoeken wat er in de NRC-code over plagiaat staat.
