achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

BREEK. Ook robots kunnen corona krijgen

D66-bot test positief op nieuw virus

Wij hebben al sinds zijn aantreden milde klachten over Rob Jetten, maar nou heeft ie ze zelf ook. De fractievoorzitter van D66 is besmet met the little C en daarom gaat hij in quarantaine. Jetten kan wel gewoon doorwerken, dus gelukkig komt zijn cruciale rol bij het oplaten van niet helemaal relevante proefballonnetjes over de Nederlandse corona-aanpak nu niet in gevaar. Wel vette pech voor Arie Slob, die geen aansprak meer kan maken op de titel 'Eerste semi-prominente politicus met corona'. Beterschap Rob!

Net niet Arie

We hadden Rob nog zo gewaarschuwd!

Snackers van Nederland. Belangrijke vraag

En u MOET er drie kiezen

Het goede antwoord is trouwens 5, 6 en 8 maar dat bent u vast niet met ons eens, want de vorige keer dat we uw snackprobleem bespraken gaf u ook al de verkeerde antwoorden. Sowieso is frituren hartstikke gezond, want als je al dood bent gegaan door een hartaanval, kun je ook geen corona meer krijgen. (via)

VIDEO. Dief onherkenbaar door mondkapje. Diefstal mislukt. Dief doet mondkapje af.

95 euro boete!!!1!1!!

Geachte redactie van Geenstijl,

*Aantal weken geleden zijn we opnieuw opengegaan met onze winkel en hadden we meteen de eerste week prijs m.b.t. een poging tot diefstal bij ons in de winkel. *

Gelukkig niks meegenomen, maar ze waren o zo vlug met hun handelingen en hadden zo een mooi apparaat van Bowers en Wilkins los gepeuterd t.w.v. €699,-
Zoals je op het filmpje kunt zien, zijn ze duidelijk in beeld maar helaas afgedekt met het mooie mondkapje en hoofdbedekking.
Totdat die beste man toch aan het einde van het filmpje zijn mondkapje afdoet! Wat een knurft…..

*Ik wil ze graag de extra aandacht schenken die ze verdienen, zodat andere retailers van Nederland hun ogen goed openhouden en weer een gewaarschuwd mens zijn in de tijden van mondkapjes. *

Alvast bedankt voor uw tijd en aandacht aan dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,

[Naam bij redactie bekend]

Expert Hooymans Velddriel

DENK-vriendje Erdogan: 'Boycot Frankrijk!'

Azarkan komt op voor 'vrijheid van meningsuiting' Turkse dictator

Voor iedereen die na de moord op Samuel Paty nog steeds het stokpaardje berijdt dat het hier in Nederland allemaal best wel goed gaat: hier is DENK. Terwijl de Islamitische aap uit Ankara de Franse president Macron uitmaakt voor psychiatrisch patiënt en zojuist oproept tot een boycot van Franse producten en daarmee maar weer eens onderstreept dat het probleem met de islam zich niet beperkt tot een klein groepje radicalen, kiest beoogd lijsttrekker Farid Azarkan partij in dit internationale conflict. Met een absurd beroep op de vrijheid van meningsuiting van Erdogan (die, melden wij hier ten overvloede, in de verste verte niet beperkt wordt door een diplomatieke reactie op een ondiplomatieke schoffering) laat Azarkan hier even zien aan welke kant zijn partij staat in de strijd tussen redelijkheid en onthoofdingen, in de strijd tussen beschaving en barbarij en in de strijd tussen vrije democratische samenlevingen en achterlijke kutgelovigen met slagersmessen: aan de kant van de vijand.* *

Nieuwe 3-eenheid CDA: Gezeik, venijn en deining

Vergeet 'Geloof, hoop en liefde'

Al het slechte komt in drieën. Zo was er afgelopen week eerst een relletje in het CDA over buitenlandse beïnvloeding (WAAR JE KAJSA OLLONGREN NIET OVER HOORT, RED.) diplomaten die wat EU-kritiek uit het verkiezingsprogramma gumden, daarna dook er bij RTL Nieuws een oude brief van twee registeraccountants over de """eerlijke""" en """transparante""" lijsttrekkersverkiezing op, en nu toept de T. over met een smiespelstuk uit de onderbuik van de in verval geraakte christen-democratie. Het blijkt namelijk dat Hugoshenko zich als een echte Hugosheko gedraagt: terwijl zijn gezag door al het gedoe afbrokkelt, probeert hij vast te houden door de kieslijst te vullen met ja-knikkende schoenenpoetsers: "Volgens de bronnen vinden veel zittende Kamerleden dat ze hoger hadden gemoeten op de CDA-lijst. „Wie is er loyaal aan Hugo geweest, is het criterium”, duidt een betrokkene de situatie." En dan is er ook nog kritiek op de inhoud het uiterlijk van De Jonge: "Een CDA-Kamerlid herkent dat. „Er is twijfel of Hugo het partijleiderschap wel aankan. Hij ziet er slecht uit. Bij Asscher vraag je je nooit af of hij het wel aankan, of bij Rutte. Bij Hugo wel.”" Kortom: gezeik, venijn en deining. Heerlijk.

Fidan Ekiz SLOOPT kijkcijferkasplantjes NOS

Kijkcijfers mogen ook niet meer aanschuiven bij sterk opiniërend programma

Reteslimme zet van Fidan Ekiz. Ruzie trappen met Marcel Gelauff. NOS'ers feitenvrij laten roepen dat ze heus wel bij De Vooravond mogen aanschuiven maar nu niet meer willen. Marcel Gelauff dwingen tot een erkenning van de feiten (NOS'ers mogen helemaal niet aanschuiven bij De Vooravond) en een volstrekt ongeloofwaardige smoes ('het is niet omdat Ekiz de foute mening heeft, maar omdat de NOS altijd de kat uit de boom kijkt en de De Vooravond te sterk opiniërend is'). En vlak voordat je het stokje weer overgeeft aan M (hahahaha) zijn de kijkcijferskasplantjes van de SKO (en de factcheckers van NU.nl) zo in de war dat ze halsoverkop een nieuwe top 25 moeten verzinnen. Well played. 
UPDATE: Orde hersteld bij kijk-"onderzoek", NOS Journaal 2,15 mio kijkers, Fidans Vooravond 1,01 mio

LOL. Password Trump op Twitter was maga2020!

Make Hollandse Hackers Great Again

Okee okee okee. Dubbele punten voor Nederhacker Victor Gevers (niet te verwarren met die kale gek die de hele dag vanachter zijn webcam onzin verspreidt met ongeveer dezelfde naam) die opnieuw is ingebroken in het bekendste Twitteraccount van Twitter. Blijkbaar was het allemaal niet heel ingewikkeld omdat The Donald het razend slimme wachtwoord 'maga2020!' gebruikte. Lekker geruststellend allemaal dit. En nu maar hopen dat Twitter alle nieuwsberichten hierover niet gaat censureren (oh nee wacht het gaat niet over Biden).

Marcel Gelauff trekt stickers van 'De Vooravond'

NOS-hoofdredacteur pist tegen wagen van talkshow

Moddergevecht op het Mediapark! Fidan Ekiz, bekend van haar mening niet onder stoelen of banken steken en ook bekend van vanwege die mening bedreigd worden door allerhande tuig, klapt even uit de NPO-school. Blijkbaar schuiven NOS-coryfeeën zoals Kees van Dam, Peer Ulijn, Martijn Bink, Chris Ostendorf en al die andere journalistieke Champions League spelers van de Koninklijke nooit aan bij NPO-show De Vooravond omdat dat niet mag van huilstruik Marcel Gelauff. Dat is dezelfde Marcel Gelauff die het zo belangrijk vindt dat zijn mensen hun werk kunnen doen, behalve dus als dat werk bestaat uit het promoten van het journalistieke werk van de NOS in een veelbekeken talkshow. En dat allemaal vanwege 'hem onwelgevallige meningen'. Triest. Nu weten al die kijkers van De Vooravond nog steeds niet wat het favoriete volleybalfragment is van Simone Weimans, welke liedjes Gerri Eickhoff moeiteloos mee kan airdrummen en of Kysia Hekster meer een billen- of een piemelvrouw is. Is er al iemand de hashtag #JeSuisDeVooravond begonnen?
UPDATE: Volgens Lex Runderkamp klopt de bewering van Fidan Ekiz niet.
UPDATE: Pijnlijk voor Lex Runderkamp. Gelauff bevestigt aan AD dat NOS'ers niet mogen aanschuiven, maar volgens hem is dat omdat het programma sowieso 'te opiniërend is'. Raar. DWDD (links, red.) was kennelijk niet 'te opiniërend'. *",,Moet je als NOS in een sterk opiniërend programma zitten?”, aldus Gelauff. ,,Op dit moment zeg ik ‘nee’. Misschien wordt dat in de toekomst nog anders.” De hoofdredacteur noemt nog enkele andere redenen op. ,,Wij wijzen heel frequent dergelijke verzoeken af. Met onze volume willen we ook zeer selectief omgaan in welk programma we willen en kunnen zitten. Maar dat heeft beslist niets te maken met dat de meningen daar mij onwelgevallig zijn. Ik vind het wel ver gaan om dat zo in een tweet de wereld in te slingeren.”" 
*UPDATE: HIER EEN LINKJE NAAR EEN FRAGMENT VAN 3 NOS-CORRESPONDENTEN BIJ HET NIET OPINIËRENDE 'M'.
UPDATE: Hier Marcel Gelauff zelf in een sterk opiniërend programma.

Tout ça, pour ça

Lange Frans zegt soort van sorry voor soort van dreigen om Mark Rutte dood te schieten

Lange Frans richt zich tot de samenleving

"Met spijt in het hart richt ik mij tot U.

Mijn suggestie om Mark Rutte neer te schieten heeft bij heel veel Nederlanders hevige reacties opgeroepen. Het doet pijn Uw vertrouwen in mij beschaamd te hebben.

Ook al heeft de video meer dan drie maanden lang op YouTube gestaan en is hij nu na een uitzending van Zondag Met Lubach plotseling verwijderd, het was heel onverstandig om geen rekening te houden met de inwerking van dergelijke dreigementen op onze samenleving.

Mijn eigen besluit nu te reageren is genomen vanuit het besef dat ik dat niet hadden moeten zeggen. Maar ik ben hier niet om excuses te maken.

Vanaf het begin van de coronacrisis heb ik mijn best gedaan om – binnen de grenzen van het censuurbeleid van YouTube – ruimte te vinden en zoveel mogelijk totaal debiele onzin te verspreiden aan iedereen die in onzekere tijden steun zoekt.

Het is voor iedereen een moeilijke tijd. Een tijd van gemis, beperkingen en zorgen. Van angst, boosheid en onzekerheid ook. Ik heb de aangrijpende verhalen gehoord in vele ontmoetingen met mensen die misschien nog wel gekker zijn dan ik, zoals Janet Ossebaard en Wybren van Haga, in persoon, en digitaal. Met U en met al die mensen die direct of indirect geraakt zijn door de molen, voel ik mij verbonden.

Ik blijf me samen met U inzetten om onzin over het coronavirus verspreid te krijgen. Zodat iedereen in ons land daarna nog een beetje gekker kan worden dan hij nog is. 

Dat is nu het allerbelangrijkste en daar ga ik mee door, naar mijn beste kunnen.

Ik ben betrokken. Maar niet onfeilbaar."

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.