achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Politie voorkomt aanslag op afgelaste Gay Pride

Sorry maar dit telt niet

FOTO (ANP) - Beelden van overvolle straten tijdens Gay Pride 2020

Nou geweldig nieuws uit Nederland-het-kan-ook-hier-gebeuren-land. De politie heeft met de arrestatie van Tahsin E. een aanslag op de Gay Pride voorkomen. "Justitie heeft een 31-jarige man uit Amsterdam aangehouden die deze zomer bezig zou zijn geweest met het voorbereiden van een aanslag op de Gay Pride. Hij zocht chemicaliën voor explosieven, kondigde aan dat hij Joden, politiemensen en afvallige moslims wilde doodschieten en zocht onderdelen voor het in elkaar zetten van een Kalasjnikov, blijkt uit de tenlastelegging van het Openbaar Ministerie." Klein detail dat het bericht in de T. dan weer niet gehaald heeft: die hele Gay Pride ging afgelopen zomer helemaal niet door. Nu vragen wij ons af: is corona nou zo slim, of Tahsin E. nou zo dom?
INSTANT UPDATE: Advocaat in het P.: Tahsin 'geesteszieke Amsterdammer'

Tweetje nog steeds online

Een scheikundige!

Unieke kans voor mensen die geïnteresseerd zijn in 5000 (of minder) metalen flessendoppen

De een zijn mislukte recordpoging, is de ander zijn toekomst

Ontzettend vervelend bericht voor A. Schurink uit Woudenberg. Hij of zij was net lekker bezig met het verzamelen van 90.000 metalen flessendoppen om de langste slang ter wereld van te maken, toen dat hele gedoe met corona begon. Niet alleen vielen hierdoor A. Schurink uit Woudenberg zijn of haar dromen over een slang van 90.000 metalen flessendoppen in duigen, A. Schurink uit Woudenberg zit ook nog eens opgescheept met de 5000 metalen flessendoppen die hij of zij al verzameld had. Maar zoals u weet: als Onze Lieve Heer ergens een deur met een slang van 90.000 metalen flessendoppen sluit, zet hij ergens anders een raampje met 5000 metalen flessendoppen open. Want dit is natuurlijk een buitenkansje voor iedereen die toevallig net 5000 (of minder) metalen flessendoppen nodig heeft. U kunt ze af komen halen bij A. Schurink uit Woudenberg. Alle 5000. Maar minder mag ook.

Leefbaar Rotterdam goes Tweede Kamer: Eerdmans naar FvD, Hoogwerf naar Code Oranje

Rechtsbuitens populair in politiek transferseizoen

Soms denk je wel eens dat alle politieke initiatieven rechts van de vvd tot mislukken en/of het indienen van heel veel al dan niet gemeende moties van wantrouwen zijn gedoemd, maar dan ben je waarschijnlijk vergeten dat Leefbaar Rotterdam bestaat. De echte erfgenamen van professor Pin zitten sinds 2002 af en aan in het Rotterdamse college en werden de afgelopen twee verkiezingen de grootste partij. Niet gek dus dat twee landelijke partijen op rechts (ja we kunnen wel doen alsof Code Oranje een middenpartij is, maar geloof je het zelf Richard De Mos) de afgelopen dagen twee kopstukken uit 010 op hun lijst presenteren. Joost Eerdmans (zat al namens LPF in de Kamer, probeerde het in 2006 met EénNL) gaat bij Baudet op #4 proberen de complotdenkers van zijn lijf te houden, en Tanya Hoogwerf sluit zich op #3 aan bij Groepie De Mos. U weet alles altijd beter, dus zegt u het maar: gaan ze allebei in de Tweede Kamer komen en zo ja, hoe?

Daar zijn we weer. De oversterfte is terug

Paar honderd doden erbij

Eerst het slechte nieuws: er is weer oversterfte. Want in tegenstelling tot bijvoorbeeld ongelukken in het om het huis, kan het aantal doden door besmettelijke ziekten plotseling enorm hard stijgen als gevolg van, we noemen maar wat, meer besmettingen met die besmettelijke ziekten. Naar schatting zijn er in week 43 3452 mensen overleden, een paar honderd meer dan normaal. En nu het goede nieuws: de oversterfte zit nog niet op het niveau van de eerste coronagolf. Laten we hopen dat de afvlakking die je in de besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting ziet, ook doorzet bij de doden. En dan voor iedereen die het niet wil snappen: natuurlijk komt deze stijging voornamelijk door corona. Ja, ook bij griepgolven heb je oversterfte, maar de eerste coronagolf was al veel hoger dan bijvoorbeeld de enorme griepgolf van 2018 terwijl we het hele land in een intelligente lockdown gooiden, kun je nagaan wat er gebeurd zou zijn als we het virus gewoon de vrije loop hadden gelaten. Gelukkig is er voor iedereen die het wel wil snappen, maar gewoon een paar kritische vragen heeft dit draadje van Marino.

Onderzoek RIVM: U eet verkeerd

Moet dat nu?

Kom op, RIVM. Nu even niet. We hebben al: corona. En: alles wat door corona komt. Daar kan vandaag echt even geen onderzoek bij over dat we niet volgens de Schijf van Vijf eten. De schijf van vijf zeg. De coronavariant van de schijf van vijf is drop, chips, bier, bitterballen & friet. Sorry dat we het zeggen maar het is nu eenmaal zo. En we snappen best dat daarmee ons immuunsysteem naar de gallemiezen gaat en dat we daardoor allemaal nog veel zwaarder aan de corona zitten dan we al zaten en dat we daardoor met zijn allen nog dieper in de ellendige ellende raken. Maar ja, RIVM. We hebben nu gewoon zin om te vreten zonder gezeik aan onze kop. We halen wel ergens een Vitamine D-pilletje ofzo.

Nee hè. Rutte gaat door als vvd-lijsttrekker

Zat er dik in

Nou. Bij RTL Nieuws zijn ze eruit. Mark Rutte, de premier die u 1000 euro beloofde, die geen cent meer naar de Grieken zou sturen, die de Onderste Steen boven zou krijgen, die de uitslag van het referendum zou respecteren, die de bonnetjes van Fred Teeven echt niet kon vinden, die zeker wist dat Halbe erbij was, die tot in zijn vezels overtuigd was van het afschaffen van de dividendbelasting, die tot tranen toe geroerd was door de verschrikkelijke toeslagenaffaire, die het virus maximaal zou controleren, die Mark Rutte, wil nog vier jaar door als vvd-leider en premier. Wat leven we toch in een gaaf land.

LIVE. 21-jarige Allahoe akbar roeper onthoofdt vrouw, vermoordt twee anderen in kerk te Nice

Even alles op een rijtje

Bonjour en een hele fijne dag voor iedereen behalve voor de Allahoe akbar roeper die in Nice drie mensen doodstak, die Allahoe akbar roeper die in Avignon met een mes zwaaide (en nu dood is) en de figuur die in Saoedi-Arabië het Franse consulaat aanviel. Het is is ons het dagje wel. In een paar uur tijd hebben er op drie plaatsen mensen, die moslim lijken te zijn, de Franse republiek aangevallen. De aanval in Nice, waarbij vermoedelijk twee kerkgangers en de koster van de plaatselijke Notre Dame zijn vermoord, is de gruwelijkste van de drie. In ieder geval één vrouw werd door een 21-~23-~jarige man die de hele tijd Allahoe akbar riep onthoofd. We vierden vannacht overigens, samen met Tunahan Kuzu, de geboorte van de profeet Mohammed. Dus of u het in de comments een beetje respectvol wilt houden allemaal. Alvast bedankt.
UPDATE: Tunahan Kuzu ook wakker
UPDATE: Franse regering roept de noodtoestand volgens het 'Plan Vigiprate' uit.
UPDATE: Volgens Europe1 is de dader in Nice rond de 25 jaar, spreekt hij Frans en heet hij 'Brahim'. Nadat hij werd opgepakt zou hij voortdurend "Allahoe akbar" hebben herhaald. De vrouw die onthoofd is, zou ongeveer 70 jaar oud zijn. De overleden man, wiens keel is doorgesneden zou ongeveer 45 zijn en het derde slachtoffer, dat later aan haar verwondingen is overleden, zou ongeveer 30 jaar oud zijn geworden. 
UPDATE: De oud-premier van Maleisië (die gek is) wil ook even wat zeggen: *"Muslims have a right to be angry and to kill millions of French people for the massacres of the past."
*UPDATE: Nice-Matin meldt nu dat de dader 21 jaar oud zou zijn en de Tunesische nationaliteit heeft. Hij zou niet bekend zijn bij de politie. 
UPDATE: Dader heet volgens Nice Matin Brahim A. Beelden van de arrestatie daarrrr.
UPDATE: Macron zet 4000 extra soldaten op Franse bodem in om de bevolking te beschermen.
UPDATE: Het parket van Avignon laat weten dat de 33-jarige man die gedood werd door de politie, psychiatrische problemen had. Het parket gaat er niet vanuit dat zijn daad een islamistische achtergrond had. 
UPDATE: Ondertussen is in Lyon een 26-jarige Afghaan in traditioneel kostuum met een mes van 30cm, die op het punt leek te staan een aanslag te plegen, gearresteerd. 
UPDATE: Aanvaller in Avignon zou nu toch geen Allahoe akbar hebben geroepen, maar juist extreemrechtse sympathieën hebben.

Bonjour/Allahoe akbar. Vrouw onthoofd, nog 2 doden bij terreuraanslag in kerk in Nice

Respectloos

Weer een bericht van bij de niet zo vrolijke Fransen. In Nice heeft iemand in de buurt van de Notre Dame kerk (niet die ene, red.) om zich heen lopen steken en daarbij ten minste één dode en meerdere gewonden veroorzaakt. De dader zou gearresteerd zijn, er zijn schoten gehoord. Het gebied rondom de kerk is afgesloten door de autoriteiten. De burgemeester zegt dat 'alles wijst' op een terroristische aanslag. We houden u op de hoogte. 
UPDATE: BFMTV meldt twee doden: 1 man en 1 vrouw.
UPDATE: De aanval vond volgens Nice-Matin en de burgemeester plaats in de kerk zelf. Lekker dan. 
UPDATE: Ook AFP meldt twee doden. 
UPDATE: De politie meldt dat de vrouw is onthoofd en een man is overleden doordat hij in zijn nek is gestoken. 
UPDATE: Nice-Matin meldt derde dode. 
UPDATE:  Goh. Burgemeester meldt dat de dader de hele tijd "Allahoe Akbar" riep.
UPDATE: Burgemeester Nice verklaart de oorlog aan het islamofascisme: "Dertien dagen na Samuel Paty, kan ons land zich niet langer tevreden stellen met vredeswetten om het islamofascisme te vernietigen."
UPDATE: Nice-Matin meldt dat er op dit moment twee doden zijn (dus niet drie). Het derde slachtoffer zou zwaargewond zijn.
UPDATE: Derde slachtoffer toch overleden, meldt Nice-Matin nu. Een van de doden zou de koster van de kerk zijn.  
UPDATE: Volgens Nice-Matin is de dader, nadat hij gewond raakte door politiekogels, door hulpdiensten gereanimeerd.
ONDERTUSSEN: In Avignon is een man door de politie doodgeschoten omdat hij ze al Allahoe Akbar roepend aanviel. 
OOK ONDERTUSSEN: Politie in Saoedia-Arabië arresteert man die Frans consulaat aanviel 'met een scherp object'.  
OOK DAT NOG: Disneyland Parijs dicht (vanwege Corona Akbar).
UPDATE: Politie meldt dat de slachtoffers twee vrouwen en één man zijn.
UPDATE: De beelden die we eerder hier plaatsten zijn niet van de arrestatie van de dader. 
UPDATE: Dader is volgens Nice-Matin een 23 jarige man.

UPDATE: Topic op slot. Daarrr verder.

Rotterdam gaf woordkunstenaar Insayno €2100

Hartverwarmend

Mooi nieuws uit de culturele sector, die dezer dagen in zulk zwaar weer zit. Rapper Insayno, de beste stadsdichter die Haarlem nooit gehad heeft, kreeg van de gemeente Rotterdam namelijk een steuntje in de rug van 2100 euro. Insayno, die eigenlijk Darryl Osenga heet, ontving dit bedrag in ruil voor zijn bijdrage aan een campagne tegen corona. Die campagne werd fluks afgebroken toen allerlei mensen, die niets van woordkunst begrijpen, tumult maakten op sociale media omdat Insayno in het verleden wel eens wat controversiële dingetjes heeft beweerd. En nou zijn er in Rotterdam al meer dan 14.000 mensen die corona hebben gehad (waarschijnlijk omdat ze de afgebroken campagne van Insayno tegen corona hebben gemist), waaronder burgemeester Aboutaleb. Hebben jullie nou je zin?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.