achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Dokters 070 willen alcoholverbod Oud&Nieuw

SEH-artsen, sowieso een beetje de mail-in ballots onder de medisch specialisten

Hallo mensen in de zorg. Dat applaus van laatst, kunnen we dat nog ergens terugkrijgen of zo? Want wij willen met terugwerkende kracht niet geklapt hebben voor de Haagse SEH-artsen die pleiten voor een ALCOHOLVERBOD met Oud&Nieuw, alleen maar omdat ze geen zin hebben om te werken. "Vechtpartijen onder invloed van drank, alcoholvergiftiging, comazuipen en dronken valpartijen. ,,Het is het alcoholgebruik en de letsels die hierdoor ontstaan die vooral zorgen voor een toename van de werkdruk tijdens oud en nieuw”, zeggen de artsen en verpleegkundigen van de spoedeisende hulp in het Haaglanden Medisch Centrum, locatie Westeinde in Den Haag. De conclusie in het Haagse ziekenhuis is dan ook dat een alcoholverbod écht zou helpen om de werkdruk in het ziekenhuis te verlichten tijdens de jaarwisseling." Nou artsen en verpleegkundigen van de spoedeisende hulp in het Haaglanden Medisch Centrum, dat zal allemaal best, maar van ons glaasje champagne-achtige drank om één over twaalf en de vijftien blikken bier die we daarvoor en daarna drinken blijf je af! Zijn we nou helemaal gek geworden zeg.

Politie legt voorgedrukte aangiftes tegen teruggefloten homohater Arie Slob klaar

Stop hier toch mee jongens

Wat ook niet echt een 'veilige omgeving' is, is het derde kabinet van Mark Rutte: minister Arie Slob was nog niet koud teruggefloten vanwege zijn gehomohaat, of hij had al een in beslag genomen mes van de politie in zijn rug zitten. Politienetwerk Roze in Blauw (voor mensen, die roze zijn) heeft namelijk de aangiftes vanwege discriminatie tegen de minister (!!!) alweer voorgedrukt: "Na overleg met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, blijkt er sprake te zijn van het strafbare feit discriminatie. Zou u hiervan aangifte willen doen? Dan kan u dit het beste doen door 0900 8844 te bellen en een afspraak in te plannen." Maar natuurlijk. Als iemand iets stoms zegt waar je het niet mee eens bent, ga je niet met hem in debat, maar doe je aangifte en probeer je die mening te verbieden. Lekker tolerant. 
UPDATE: OM ontkent oordeel over strafbaarheid Slob, Roze in Blauw past stiekem tekst aan. Er staat nu: "Na afstemming met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, wordt onderzocht of er sprake is van een strafbare (sic) feit."
UPDATE: OM herinnert zich opeens dat uitspraken in het parlement niet vervolgd kunnen worden. Druiloren.

Corona-aanpak kabinet faalt, aldus kabinet

Wat je zegt ben je zelf

Het kabinetsbeleid inzake corona slaat helemaal nergens op. Dat zeggen leden van het kabinet en die kunnen het weten want die zitten zelf in het kabinet. Eerst gingen de cijfers omhoog en toen deed het kabinet niks, en nu gaan de cijfers omlaag en gooit het kabinet opeens de bibliotheken en de theaters dicht. Dan kan Rutte op honderd persconferenties duizend keer zeggen dat het allemaal aan dat vervelende virus ligt, maar volgens onze diagnose ligt het aan het vervelende voorlichtingsvirus dat heerst in de brandhaard rond het Plein in Den Haag en waarvan de symptomen erger worden naarmate we dichter bij 17 maart 2021 komen. Bijverschijnselen van het virus zijn onverklaarbare lekken naar RTL Nieuws en/of Wouter de W. van de T., maar vooral het gevolg op de lange termijn is gevaarlijk: een dood- en doodziek land. Zelf de anamnese uitvoeren? Na de breek.

Nederland ZUCHT onder PUZZELTEKORT

Korte puzzels zijn niks an!

FOTO (ANP) - Onze Vorstin Hare Koninklijke Majesteit Máxima bezoekt ouderen, die ternauwernood zijn ontsnapt aan het puzzeltekort

Vergeet het begrotingstekort. Vergeet het neerslagtekort. Vergeet het lerarentekort. Vergeet het IC-beddentekort. Vergeet het woningentekort. Vergeet het leuke meisjes in het café, die geen vriend hebben tekort. Vergeet het slaaptekort. Vergeet het Vitamine D-tekort. Vergeet het vrouwelijke CEO-tekort. Vergeet het geld-op-de-rekening-aan-het-einde-van-de-maand-tekort. Vergeet het (aankomende) vaccintekort. Want Nederland, ons land, heeft in deze tijden van corona een tekort dat alle andere tekorten tekortdoet tenietdoet: HET PUZZELTEKORT. De puzzeltekortkenners van RTL Nieuws nemen zelfs termen als 'flink' en 'ongekend' in de mond, dus dan weet u wel hoe laat het is. Tijd om hamsterveel puzzels in te slaan. RED EERST UZELF, BEKOMMER U DAARNA OM ANDEREN! 

Sylvana Simons wil niet reageren op politiehaat jongerenafdeling, deelt wel anti-popo-tweets

Nee toch

2

2

1

2

We wilden heel erg graag geen topic tikken over de insta-post (na de breek) van jongerenorganisatie 'Radicaal' (zucht) van politieke partij BIJ1 (diepe zucht) van Sylvana Simons (hele hele diepe zucht) over de politie, maar nu gaat La Simons zich er zelf tegenaan bemoeien, dus daar gaan we. De jongeren van politieke partij BIJ1, die gek zijn, we zeggen het er maar even bij, voeren een campagne tegen de politie. In Nederland. En Sylvana Simons doet alsof ze daar afstand van neemt, maar vervolgens deelt ze wel de anti-politie-tweetjes van 'haar' jongeren. Nou ja. Dan weet u dat ook weer. U heeft nog iets meer dan vier maanden om niet op de idioten van BIJ1 te stemmen. Succes.

Auto ramt radiostudio Den Helder. DJ geeft 0 fucks

Tijd voor Katrina and the Waves

Held van de dag is, na de meneer/mevrouw/persoon bij Pfizer die dat vaccin heeft bedacht, natuurlijk DJ Gert-Jan Meijer van de lokale omroep LOS uit Den Helder. Er reed vanochtend namelijk een auto zijn studio binnen, en Gert-Jan reageerde, nou ja, nogal LOSjes op dat incident. "Oh oh oh, dat gaat hier niet goed. Er rijdt net een auto bij ons, eh, tegen... Die meneer die rijdt de pui eruit. Dat is even heel minder. We staan hier tegelijk nieuws te doen, maar we gaan eens even kijken wat er gebeurd is, dus ik gooi de muziek erin. Hier is Katrina and the Waves met Walking on Sunshine!"

Sait Cinar reageert: 'Video over geweld tegen Geert Wilders heeft niks met geweld te maken'

Ahaaaa

Hallo iedereen die boos is op Sait van Altijd Geslaagd omdat die een paar kogels door een foto van Geertje Wilders schoot. U zit er weer eens flink naast. De video had helemaal niks met geweld te maken! Dat zegt Sait van Altijd Geslaagd tegen Hart van Nederland en Sait van Altijd Geslaagd kan het weten want die heeft de video zelf gemaakt.* "Ik zoek de provocatie gewoon op”, verdedigt Cinar zijn omstreden actie. Hij koos Wilders als “schietschijf” omdat de PVV-leider volgens hem “de profeet Mohammed probeert te beledigen” en de overheid “dat gewoon toelaat”. Cinar stelt dat er met twee maten wordt gemeten. “Het is niet eerlijk”, vindt hij. “Je praat over de moslims: vrijheid van meningsuiting. Ik doe iets tegen Wilders en het is een doodsbedreiging.” Volgens hem gaat om een zelfde soort provocatie, “maar ik word harder aangepakt”."* Helder! Het is maar goed dat het nieuwe seizoen van M op de NPO alweer is begonnen. Nodig je deze woordkunstenaar vanavond uit, Margriet?
UPDATE: Openbaar Ministerie snapt niets van provocatie, is op zoek naar Sait van Altijd Geslaagd

Vieze Oude Man valt nieuwe Veep lastig

Sorry, Kam

Wij weten niet precies
Wat viezer is
Dat Freek de Jonge een gedichtje schrijft omdat
Een mevrouwtje met een andere kleur dan hij ('The Other' in racistentaal)
Een nieuwe baan heeft, of dat
Hij dat gedicht
Twee uur later vertaalt
In de ijdele hoop
Viral te gaan
In 2020

Iedereen krijgt een slappe van vvd-programma

Ga weg vvd insta

Rechts vindt het te links, links vindt het te rechts, mensen die na kunnen denken vinden het te dom en mensen die niet na kunnen denken hebben het niet gelezen. Echt, het enige dat nog sneuer is dan het nieuwe verkiezingsprogramma van de vvd is de grap waar het hersendoodste voorlichtersteam van Nederland dat programma mee aankondigt. En ze staan nog voor in de peilingen ook. Gaaf land hoor.

Aldus de man die ervandoor gaat

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.