achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

LIVE. De Technische Terras Briefing

Ober, mag ik drie R getallen van u?

Het gaat niet goed. Het gaat niet slecht. Het gaat ertussenin. Maar we willen niet om het leven heen. We willen naar het terras. En als we willen dat we naar het terras gaan, dan gáán we naar het terras. Tenminste, als het aan Ernst Kuipers ligt. Die verzorgt vandaag het eerste deel van de technische briefing in de Tweede Kamer en Jaap van Dissel het tweede. Hier volgen wat dingen die u thuis kunt mompelen bij het koffiezetapparaat omdat er dan misschien wel niemand luistert, maar u toch een beetje intelligent wilt overkomen. Het is goed nieuws dat het aantal positieve tests de afgelopen week gelijk bleef, terwijl het totaal aantal tests met maar liefst 14% is gestegen. En het is aan de ene kant slecht nieuws dat de Britse variant nu eindelijk de overhand krijgt in de kiemsurveillance, maar aan de andere kant is het goed nieuws dat dat nog niet heeft geleid tot een exploderende R. Al baart de lichte stijging van het aantal IC-opnames weer een beetje zorgen. En we zijn benieuwd naar de uitleg van het safe-zone/ not at all safe-zone plaatje. Maar goed. Waar ging het ook al weer over? Over de terrassen natuurlijk. Oh ja. Dat was het. Wij willen naar het terras!
PRESENTATIE: Van Dissel daarrr

Reaguursels

Hebben de van Oefs gemist, het was te mooi om niet te gaan skiën.

van Oeffelen | 10-03-21 | 13:48

hey houdeensop. Die van mij staan te roesten in de schuur.

Joffri | 10-03-21 | 14:25

Men is zo bang voor de mogelijke mutaties van het virus... Hier vaccineert men mensen zodat ze gedeeltelijk 'beschermd' zijn, en wacht wel 6 weken met de injectie die volledige bescherming zou moeten bieden. Virussen kunnen zodoende 6 weken muteren in een omgeving waarin slechts de sterkste overleven en zo tot een vaccin bestendige variant door muteren.. Wee ons als dit gebeurd; dan is er weer geen enkel persoon aansprakelijk voor deze bijna moedwillig gecreëerde variant...

Hendrikaatje | 10-03-21 | 13:02

Het is geen vaccin, het is mrna gentherapie, dat is net iets anders dan een vaccin. Maar daar is al voldoende over gezegd, ik ga me niet laten inspuiten met zo'n ding, al behoor ik tot een risicogroep.

Trekpleister | 10-03-21 | 14:02

Ik denk dat er op dit moment een aantal mensen ietwat te bang zijn om niet op het pluche te kunnen blijven plakken na 17 maart..

starbuck280 | 10-03-21 | 14:43

@Trekpleister | 10-03-21 | 14:02: Nou daar heeft Hugo nul begrip voor hoor, dat je het ff weet.

Krijgtheenenweer | 10-03-21 | 15:30

'Nieuwe studie: Britse virusvariant veel dodelijker' Hoezo zien we dit soort berichten van kilometers ver aankomen. Zodra er wat lichtpuntjes zijn slingeren ze weer een bangmaker de wereld in, voor de schaapjes dan.

zoalsikhetzeg | 10-03-21 | 12:53

Het is ontzettend doorzichtig. Jammer dat veel mensen die niet (willen) zien. Net als bij de rechtszaak van de avondklok, waarbij er, nadat het vonnis van tafel werd geveegd, een artikel door het RIVM werd uitgebracht hoe effectief de avondklok wel niet is

Kevinho | 10-03-21 | 13:08

Geen woord over hoe het staat het met terugbrengen IC capaciteit naar niveau voor Rutte I/ II? Uit de presentatie van Dissel blijkt dan dat het rode vlak met problemen zorg/IC ver uit komt boven het niveau dat een harde lockdown nu nog nodig zou zijn.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 12:46

Alle respect voor de mensen in de zorg, maar de meeste maatregelen hebben hun houdbaarheidsdatum al ruim overschreden. Zelf behoor ik tot de hoge risicogroep maar vind het onacceptabel dat mensen die daar niet toe horen daar hun leven op aan moeten passen en hele gezinnen in de problemen zitten om de

Mr. C | 10-03-21 | 12:35

(Sorry voor de onderbreking)......om de groep kwetsbaren te beschermen. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.

Mr. C | 10-03-21 | 12:38

Remi

Remi A. | 10-03-21 | 12:28

Als ik naar het vaccinatie effect kijk van verpleeghuisbewoners dan waren de besmettingen al flink aan het dalen voor de vaccinaties begonnen... volgens mij raken de ‘kwetsbaren’ gewoon langzaam op!

PepijnvanLanden | 10-03-21 | 12:27

Ik begrijp 1 ding niet. Waarom zit hij daar als afgevaardigde van het OMT maar elke inhoudelijke vraag naar aantallen, procenten, tendens, uitvoeringen, etc, elke keer mag hij dan afwimpelen met redeneringen zoals "die informatie heb ik niet", "dit is een logistieke zaak", "dat moet u maar aan iemand anders vragen" ? Als hij geen antwoorden heeft die de OMT dus wel blijkbaar over beschikt, is het dan niet beter om iemand uit te nodigen die wel antwoord kan geven op vragen?

Trekpleister | 10-03-21 | 12:04

van Delden gaat over de logistieke operatie rondom vaccineren, op zich wel logisch dat ze de taken een beetje verdelen toch?

Diederik_Ezel | 10-03-21 | 12:10

Dat is het punt niet. Het punt is, waarom zet je mensen neer die geen antwoorden op vragen kunnen geven. En waarom in godsnaam lukt het blijkbaar niet om de juiste mensen daar te hebben. We hebben het hier niet over vragen mbt de verjaardag van tante Miep, we hebben het hier over de meest ingrijpende maatschappelijke veranderingen en maatregelen sinds de tweede wereldoorlog. Dat journalisten daar kritische vragen over kunnen stellen is geen gelukje of aardigheidje. Dat zou Goddomme een voorwaarde moeten zijn om überhaupt maar 1 ding te mogen doen. En blijkbaar lukt het ze niet om de juiste mensen daar te krijgen die vragen kunnen beantwoorden. Nou ze mogen dat hele omt, en het complete rivm van mij elke twee in een kamertje zetten om vragen te beantwoorden.

peterdh | 10-03-21 | 12:15

Ze hebben makkelijk lullen, OMT, politici, artsen, RIVM voelen deze crisis totaal niet in hun portemonnee. Ik stel voor dat ze allemaal 20% salaris inleveren uit solidariteit met horeca en andere getroffenen, dan zullen de versoepelingen snel volgen.

Thomtidom | 10-03-21 | 12:02

Ik zou zeggen niet 20%, maar 10%. Cumulatief. Iedere week 10% eraf zolang de lockdown duurt. Komen ze onder het bestaansminimum kunnen ze een TORZO regeling aanvragen bij de staat.

peterdh | 10-03-21 | 12:10

@peterdh | 10-03-21 | 12:10: wel eerst afwijzen op basis van een verkeerde code

027 | 10-03-21 | 16:06

Elke winkelwagen een kenteken en eenrichtingsverkeer instellen. De camera's hangen er al

stipjes | 10-03-21 | 11:47

Opeens heb je het! Je opent een terras en vraagt om een negatieve testuitslag of een vaccinatie bewijs.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 11:44

Want u wil failliet?

chemtrails | 10-03-21 | 11:45

Goed idee. En dan zegt de klant: Heb ik niet. En neem je de bestelling op. Opgelost!

BBRDWR | 10-03-21 | 11:47

De barkeeper neemt even een anal-swab in het fustenhok af. Na deze sneltest kunt u plaatsnemen op het terras! Simpel toch?

edelfigurant | 10-03-21 | 11:51

Ik zie ondergrondse illegale terrassen komen. Cyberpunk mode activated.

Adriel | 10-03-21 | 11:59

@VoltaireJohn | 10-03-21 | 11:59: is wel donker op een ondergronds terras

einz | 10-03-21 | 12:48

Gewoon eigen verantwoordelijkheid. En je oma en die dikke oom of tante even 2 weken niet bezoeken.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 12:48

Dus, de Tweede Kamer laat zich slechts voorlichten door een gelipte eigenwijze wetenschapper en een arts die alleen zijn bedden maar leeg wil houden. Lekker evenwichtig. Kan nou niemand verzinnen dat het verstandig is om wat meer mensen uit te nodigen? Bijvoorbeeld mensen zonder tunnelvisie, en economen met gezond verstand (die bestaan). Ik noem maar wat.

Ton-de-Lange | 10-03-21 | 11:28

Mensen die geld willen verdienen en het niet interesseert dat ziekenhuizen vollopen bedoel je?

Papa Jones | 10-03-21 | 11:44

@Papa Jones | 10-03-21 | 11:44: Hoort bij het leven, het is niet alsof mensen het zo erg interesseren dat anderen het moeilijk hebben. Ze weten het wel, maar het is niet hun probleem.

Adriel | 10-03-21 | 11:50

Heeft een econoom verstand van ziekenhuizen en epidemieën?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 12:07

@Papa Jones | 10-03-21 | 11:44: Ha ha, vollopen...hier bekijk dit maar eens, en dan per gemeente aanklikken...... https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/ziekenhuis-opnames

serieusgenomen | 10-03-21 | 12:12

@Gulliver | 10-03-21 | 12:07: De vraag stellen, is hem beantwoorden....heeft een viroloog verstand van economie ?

serieusgenomen | 10-03-21 | 12:14

-weggejorist-

HillemWollander | 10-03-21 | 12:23

Heeft u een arts of epedimoloog die verstand heeft van economie?

peterdh | 10-03-21 | 13:53

Kan iemand een overzicht maken van de voorspellingen van het RIVM/van Dissel en welke daarvan uit zijn gekomen?

einz | 10-03-21 | 11:22

Daar kun je ook weer heel mooie grafiekjes van maken a la van Dissel.

Roze_bril_drager | 10-03-21 | 11:28

Nee, zoals Opstelten dat ooit zei (ter bescherming van de opperpedofiel Demmink), het was niks, het is niks en het wordt nooit wat....

serieusgenomen | 10-03-21 | 12:17

Ik denk dat het eenvoudiger is om lijstje van voorspellingen te maken die uitgekomen zijn. Een coronavariant van de bekende beursaap die lukraak pijltjes gooit op de AEX-fondsen zou het beter doen.

5611 | 10-03-21 | 12:59

Who fucking cares met je terrassen. Terrasje pakken is voor paupers die graag de hoofdprijs willen betalen voor een drankje maar niet van dansen houden en geen achtertuin hebben. Heeft echt zo R0-toegevoegde waarde. Behalve dan om de natte horeca in leven te houden, dat dan weer wel.

liggend_streepje | 10-03-21 | 11:13

Het is inmiddels een dingetje geworden in bestuurlijk Nederland; het volk moet tevreden worden gehouden.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:15

Dat gezeik over terrasjes is een prachtig voorbeeld van waar het in dit land misgegaan is. Ik kan er niet over uit. Het gaat nergens anders over. Wat een godverdomde generatie tot op het bot verwende wijven is dit toch. Terrasjes. Voor deze generatie ongeveer wat de tweede wereldoorlog voor hun (over)grootouders was.

Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:36

@Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:36: Maar het gaat niet over de terrassen. Het gaat over het feit dat het OMT / RIVM en Regering een pakket aan allerlei maatregelen samenstellen die zo onlogisch zijn dat het volk zich op dit soort dingen focust. Een vol vondelpark terwijl een terras niet openmag is niet logisch. Modellen die niet inzichtelijk zijn, heilig verklaard zijn, terwijl je nu gewoon ziet dat na opening van de basisscholen er WEDEROM helemaal niks gebeurd in de besmettingen/positieve testen. Maar dit is wel wat de regering en OMT en RIVM geroepen hebben. Dus je krijgt terechte vragen over de effecten van de maatregelen. En ja, dan is het volk 'simpel' genoeg om dat met name te uiten in de 'leuke' dingen. En misschein is Horeca Nederland een geode hobbyclub. Ik heb bijvoorbeeld wel vragen bij waarom sportscholen niet open mogen...

BBRDWR | 10-03-21 | 11:47

@Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:36: De wappies en huilstruiken hebben een alcoholverslaving en kijken niet verder dan hun rode neus lang is.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 12:09

@Gulliver | 10-03-21 | 12:09: Het blowen is ook toegenomen door de verveling in de lockdown. Haha rode neus, soort van clini clown ;)

Roze_bril_drager | 10-03-21 | 12:11

-weggejorist en opgerot-

Ad1617 | 10-03-21 | 11:12
Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:09

Als ik het woord "terrasje" hoor, haal ik de veiligheid van mijn Browning. Wat een first world probleem. Wat een generatie van papsmoelen. Als dat nou hét grote probleem is ......

Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:08

Het is een tot de verbeelding sprekend symptoom van grof wanbeleid.

Upendo | 10-03-21 | 11:36

Als ik het woord Browning hoor stop ik een magazijn in mijn HK .308 MR

BoerKoekoek | 10-03-21 | 12:52

Niet versoepelen, maar meer prikken!

Adriel | 10-03-21 | 11:03

Als dit zo doorgaat wordt de volgende golf een golf van guillotines voor deze tirannieke despoten

HarRee | 10-03-21 | 11:03

Ik werd vannacht wakker uit een droom omdat ik meende het gejuich van mensen en gerammel van de guillotines over de kasseien te horen maar het was een politie-helicopter die een half uur lang boven Amsterdam cirkelde op zoek naar boeven.

Koonkluk Huis | 10-03-21 | 11:11

@Koonkluk Huis | 10-03-21 | 11:11: He he, boeven zijn ze ook.

Adriel | 10-03-21 | 11:12

Mafketel laat je nakijken.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 12:11

@Koonkluk Huis | 10-03-21 | 11:11: operatie gestolen fietsbel. Lekker ff vliegen voor de boys.

BoerKoekoek | 10-03-21 | 12:53

Ik kan het echt niet meer, luisteren naar deze meneer. het 103e OMT overleg......

Joffri | 10-03-21 | 10:59

U leeft in een vrij land. Zapp is op NPO3. Tip.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:17

Hey wat leuk, meneer unblock heeft weer tekst.

Joffri | 10-03-21 | 11:18

-weggejorist-

HillemWollander | 10-03-21 | 10:56

Deze dan! “ In lijn met het besluit van het kabinet om de coronamaatregelen iets aan te passen, gaan vanaf dinsdag 16 maart de theorie-examens voor het beroepsvervoer en cursussen ‘Alcohol’ en ‘Verantwoord rijgedrag’ weer door bij het CBR. Ook kunnen beroepschauffeurs vanaf 16 maart weer theoretische nascholing voor code 95 volgen.” Mijn zoon is godver al 2x uitgesteld en mag ook de 18e as geen examen doen. Gore zuipschuiten, alcomobilisten krijgen voorrang. Logisch. Teams tot 26 jaar mogen elkaar onderspugen, maar een theorie-examen krijgt die achterlijke Pechthold niet voor elkaar.

Ruimedenker | 10-03-21 | 10:51

Het is wachten op de Globale Variant.

Purk | 10-03-21 | 10:51

Kunnen wij ook wekelijks cijfers krijgen van omgevallen ondernemingen en aanmeldingen bij het GGZ?

JJMS | 10-03-21 | 10:46

Mishandelingen, echtscheidingen en de R van de onderwijsachterstand.

Joffri | 10-03-21 | 10:48

@Joffri | 10-03-21 | 10:48: Dat wordt vaak als tegenargument gebruikt en wordt zeker in de gaten gehouden. Dit weegt echter niet op tegen de ellende die ons staat te wachten als we alles maar weer open zouden gooien.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:19

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 11:19: steeds meer wetenschappers erkennen dat COVID endemisch is en dus net als griep nooit meer weggaat. Hoe ziet u de toekomst? De rest van ons leven in lockdowns en avondklokken?

einz | 10-03-21 | 11:36

@einz | 10-03-21 | 11:36: daar ben ik het op zich wel mee eens, maar de volgende winter zal meer duidelijk worden. Ben absoluut geen voorstander van lockdowns en avondklokken.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:37

Ha! Doe mij maar P in tientallen!

JJMS | 10-03-21 | 10:44

Penis?

Wijze uit het Oosten | 10-03-21 | 11:07

@Wijze uit het Oosten | 10-03-21 | 11:07: Ja!!

JJMS | 10-03-21 | 11:12

In die riooltekening van van Dissel: waarom zijn de rode bolletjes (Britse variant) 2 keer zo groot als de groene bolletjes? Het zijn er anders bijna evenveel, maar visueel wordt nu ander beeld gesuggereerd. En hoe gaat zo'n meting dan? Als er op 1 meetpunt 100 virusdeeltjes zijn en 1 daarvan is Brits, wordt het bolletje dus rood? Dat geeft alleen aan dat het daar is, maar niet in meerderheid op die plek. Geeft wel scheef beeld dan.

een_mike | 10-03-21 | 10:42

-weggejorist-

Ruud5 | 10-03-21 | 11:14

@Ruud5 | 10-03-21 | 11:14: Naamgenoot. Eerdere modellen corrigeren is alles behalve liegen. Goor weet ik niet; aannelijk is dat hij z'n handen regelmatig wast.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:20

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 11:20: Hoezo eerdere modellen corrigeren? Die modellen uit Bilthoven zijn toch onfeilbaar, van God himself gegeven?

5611 | 10-03-21 | 18:59

Goed om te zien dat incidentie Covid daalt in groepen die gevaccineerd zijn, mooie bevestiging van wat de trials al lieten zien: vaccins zijn zeer effectief.

Diederik_Ezel | 10-03-21 | 10:36

Heb jij je prikje al gehad?

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:40

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:40: werkt in de pharma?

Purk | 10-03-21 | 10:43

@Purk | 10-03-21 | 10:43: D. Ezel neemt pas zijn prikje nadat de CEO van Pfizer er een heeft durven nemen. De helden.

Pimp my Voortuin | 10-03-21 | 10:58

@Pimp my Voortuin | 10-03-21 | 10:58: misschien is hij het wel, hij praat zo raar..

Purk | 10-03-21 | 11:04

positief!

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:07

Zo is dat. Dit biedt perspectief, licht aan het einde van de tunnel.

Papa Jones | 10-03-21 | 11:46

Mooi. Waarom zijn de risicogroepen nog niet grotendeels gevaccineerd? Dan kunnen al die vrijheidsbeperkende maatregelen eraf. De winkels en horeca weer open. De mondkapjes in de container. Waarom zit daar zo weinig focus op?

einz | 10-03-21 | 11:54

@einz | 10-03-21 | 11:54: Journalisten durven die vragen niet te stellen.

Adriel | 10-03-21 | 12:00

@Papa Jones | 10-03-21 | 11:46: Luister goed naar wat Rutte maandag zei: zelfs als de hele bevolking gevaccineerd is, betekent dan nog niet persé het einde van de maatregelen. Ze willen dolgraag die kreupele samenleving houden, koste wat kost.

5611 | 10-03-21 | 13:05

Pfff terrassen open, ik wil gewoon aan de toog zitten.

Boerenlogica | 10-03-21 | 10:24

Deze pas raad ik iedereen aan: https://vrijstellingspas.nl/product/vrijstellingspas-mondkapjesplicht Ik beroep mij op mijn grondrechten. Tis niet eens een grap.

Piet Karbiet | 10-03-21 | 10:24

Och daar hoef je toch geen pasje voor te hebben? Gewoon naar andere winkel gaan. Oh, wacht, die zijn dicht....

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:27

Tuurlijk heb je je grondrechten; maar vind je dat die worden ontnomen? Je kunt nog steeds (zeker in vergelijking met andere landen in de wereld) echt nog steeds wel heel erg veel. En het dragen van een mondkapje, so what. Een tandarts draagt gemm. 40 jaar lang elke werkdag zo'n ding. En die pas? Dat is pure oplichting .. 7,50. Daar heb je 1,5 biertje voor op het terras.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:31

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:31: Grondrechten? Blijf binnen. Iedereen is besmet. Zelfs als je gevaccineerd bent moet je je nog aan de onzinnige regels houden.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:34

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:31: word je niet weleens moe van jezelf?

Bamberger Reiter | 10-03-21 | 10:41

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:34: Voorlopig; dus even volhouden. De meeste kunnen het; u kunt het ook!

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:44

@Bamberger Reiter | 10-03-21 | 10:41: meestal als ik niet kan poepen, voor de rest, nee.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:44

@Bamberger Reiter | 10-03-21 | 10:41: digitale dingen worden niet moe.

Purk | 10-03-21 | 10:44

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:44: niet kunnen poepen is inderdaad erg vervelend. U zou microlax kunnen proberen.

Bamberger Reiter | 10-03-21 | 11:03

Piet, bespaar jezelf dat geld. Hier link (pdf alert), zelf even knippen en plastic hoesje op maat knippen en plakken en klaar. Heb dat ding al tijden, nooit hoeven laten zien. https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vilans.nl/vilans/media/documents/files/uitzonderingskaart-mondkapjes.pdf&ved=2ahUKEwjd5pjpvqXvAhUJHewKHVNpCC8QFjAAegQIARAC&usg=AOvVaw1CGNHW9Aa790evYok_lrF8

VP732 | 10-03-21 | 11:15

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:31: wat een onzinnige vergelijking, een tandarts met een winkelende burger. En daar zegt u wat: u mag NOG erg veel. Kijken of ik straks zonder prik ook nog wat "mag".

Huwelijksgeluk | 10-03-21 | 12:05

Dat de vijand binnen op de loer ligt is nagenoeg duidelijk (blijf dus vooral de groente vernevelen, AH!). Des te erger is het dat mensen zoveel angst wordt aangepraat over buitensituaties. Hoeveel ouderen lopen alleen over straat mét een mondkapje? De waanzin! Niets is heilzamer voor lichaam en geest dan beweging in de buitenlucht. Zelfs al is het alleen maar een armbeweging op een terras. Gooi open die horeca, nu!

MickeyGouda | 10-03-21 | 10:23

Ligt aan welke armbeweging mick.

dirkdoorsnee | 10-03-21 | 10:25

@dirkdoorsnee | 10-03-21 | 10:25: Goudse terrasbezoekers zijn super braaf, Dirk. ;-)

MickeyGouda | 10-03-21 | 10:35

Mickey; de volledige horeca open gooien zou een code zwart in ziekenhuizen betekeken over 5-6 weken. Een blinde darm ontsteking kan dan opeens dodelijk worden simpelweg omdat er geen plaats meer is in het ziekenhuis.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:46

@dirkdoorsnee | 10-03-21 | 10:25: Een heilzame armbeweging.

JJMS | 10-03-21 | 10:47

Mickey, ik had vanmorgen nog even gereageerd op je vraag gisteravond in het Stamcafé. Als ik iets kan betekenen, hoor ik het graag.

Deksmaat | 10-03-21 | 10:58

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:46: Ruudje jij loopt ook met een mondkapje binnen in je eigen huis zeker?

swagmachine | 10-03-21 | 11:01

@swagmachine | 10-03-21 | 11:01: en tijdens het joggen, hij heeft dat gelezen in een artikel waar artsen en experts dat aanraden.

Purk | 10-03-21 | 11:06

-weggejorist-

Vakzin | 10-03-21 | 11:18

@Vakzin | 10-03-21 | 11:18: mijn bronnen zijn wetenschappelijk; als u betere wetenschappelijke informatie heeft hoor ik het graag. Als alle horeca "gewoon" weer open gaat krijgen we op elke hoek van de straat dit soort situaties: https://youtu.be/uVUSFqlLWSI En dus meer besmettingen, geen bullshit.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:24

@Purk | 10-03-21 | 11:06: ik heb dat nooit gezegd; zal het ook niet toegeven

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:25

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:46: Kletskoek, bangmakerij. In uw belevingswereld had het hele Vondelpark van 2 weken geleden amechtig naar adem happend op de IC moeten liggen. Wat is er in werkelijkheid gebeurd: niets, helemaal niets! Buiten is er bij normaal gedrag nauwelijks overdracht, hoe druk het ook is.

5611 | 10-03-21 | 13:08

Terrassen zijn open in Spanje tot 17.00 uur en maar klagen hier, moet langer. Nu gaan ze de regionen weer open gooien, krijg ja al die zieken uit Madrid, terwijl het juist zo goed gaat in Catalunya. Maar ja, familie zien op Heilige Dagen,

gato | 10-03-21 | 10:23

Puigdemont is ook niet meer onschendbaar....

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:30

Ook weer zo bizar. Wel Terras op met wel een avondklok. Zie je het al voor je, met lente temperaturen? Hahahhaahhaa. Houd een sop!, Mark, Jaap, Schoen. Houd een sipsop.

chicago river | 10-03-21 | 10:19

Als meer medelanders nou even (2-3 weken) stoppen met elkaar besmetten kan die avondklok eraf; geen grap.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:47

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:47: dat is een beetje lastig als het onderwijs en de kinderopvang gewoon open is.

einz | 10-03-21 | 11:29

@einz | 10-03-21 | 11:29: eens. Maar die zouden niet voor een ochtend- en avond spits moeten zorgen.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:32

Niet te vroeg juichen, nu de Britse variant meevalt, heeft Jaap nog altijd de Zuid-Afrikaanse variant achter de hand. Die is zo gevaarlijk dat er nog dagelijks meerdere vliegtuigen uit Kaapstad op Schiphol landen.

Franker | 10-03-21 | 10:19

De laatste keer leverde een tegel van mij over de ZA variant een ban van drie weken op... hij moet wel gevaarlijk zijn dus!

Ad Hominem Tu Quoque | 10-03-21 | 10:23

Geloof je nou echt dat dit een soort spelshow is met jokers die ingezet kunnen worden om een bepaald doel te bereiken? Komop man, zo doe je toch ook je werk niet. De verschillende varianten zijn wel degelijk gevaarlijker; maar heel veel meer weten we ook nog niet. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/virologen-slaan-alarm-coronamutanten-kunnen-opnieuw-infecteren~b2340b33/ https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210123_95673318

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:36

Vaccinatiebereidheid was 97% in EMC volgens Kuipers. Toch opvallend dat er weinig complotdenkers en anti-vaxxers onder het zorgpersoneel zijn.

leo59 | 10-03-21 | 10:15

Iemand die geen Corona prik gaat halen is niet per definitie een anti vaxxer. Dat had je zelf ook nog wel kunnen bedenken.

amateurrr | 10-03-21 | 10:19

Het vaccin wordt op natuurlijke wijze weer door het lichaam afgebroken en zo simpel is het. Dat dit onder zorgpersoneel aannemelijker is dan andere (beroeps)groepen lijkt me logisch. Net zo simpel als IT'ers een security patch voor hun systemen ontvangen via open source.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:24

Zonder vaccinatie geen werk.....

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:25

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:25: werk je bij de Efteling dan?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:36

Tjonge. Is dat een eigen onderzoek van een slager die zijn vlees keurt?

JJMS | 10-03-21 | 10:48

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:36: da's een goeie, hoe denken de kabouters over vaccinatie?

nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:54

@nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:54: geen idee, dat moet u aan Willem Engel vragen.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:55

Blijkbaar te laag opgeleid om logisch te kunnen denken.

swagmachine | 10-03-21 | 11:15

Als de zomer begint zijn bijna alle kroegen met een terras kapodtstuk, dat wordt vechten om een plekkie. Of natuurlijk vroeg in de ochtend al je handdoekje neerleggen.

amateurrr | 10-03-21 | 10:15

Een doorstart is snel geregeld.

Schoorsteenveger | 10-03-21 | 10:19

Dat is hier (waar ik woon) nooit anders geweest

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:25

De een zijn dood is de ander zijn brood. Er is nog poen zat in de samenleving, staan binnen no-time investeerders te trappelen om aan de slag te gaan hoor. Buy low, sell high idee. Wel sneu voor de ondernemers die ondertussen de nek omgedraaid zijn door de staat.

liggend_streepje | 10-03-21 | 11:18

@liggend_streepje | 10-03-21 | 11:18: noem er eens een?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:29

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 11:29: Inmiddels hebben al 1.000 horecaondernemers de tent gesloten en gaan dus niet meer open. Reserves zijn op en doorgaan zou regelrecht faillissement betekenen.

5611 | 10-03-21 | 13:12

Terrassen zorgen voor hitte eiland effect. Moet je niet willen.

rgos | 10-03-21 | 10:13

Kan iemand het licht uitdoen. Consumeer niets meer wat over Corona gaat!

Bouwfraudeur | 10-03-21 | 10:06
Glasgow Argus | 10-03-21 | 10:07

Weer een uitstekende analyse van De Hond over de flauwekul grafieken die Van Dissel iedere keer laat zien en waardoor De Jonge en Rutte de boel op slot houden. Zie link voor zijn artikel "Zelfs het RIVM erkende gisteren dat de cijfers zich niet ongunstig ontwikkelen. Een compleet ander beeld dan gegeven werd tijdens de persconferentie. Dat blijkt te komen door de angstporno die Van Dissel steeds in het Catshuis laat zien." https://t.co/zJMB9kJmAD?amp=1

Zwizalletju | 10-03-21 | 10:03

Erger is dat als je naar Gommers, DIssel en Kuipers luistert, dat wordt alleen maar geechoot door Rutte en De Jonge. Daarmee zijn dat een soort woordvoerders van deze heren. Daarmee zitten ze onvoldoende in de materie... Dan kun je toch geen beleid bepalen. Als goddomme minister.

BBRDWR | 10-03-21 | 10:13

Artsen zijn gespecialiseerd in angstporno, vrolijkheidsporno kennen ze nauwelijks tot niet. Hun biotoop en professioneel gedrag is geënt op problemen oplossen en voorzichtig zijn en gezondheidsproblemen oplossen en voorbereiden op ellende en zorgzaam zijn. Dat kun je niet als het goed gaat met een mens. Het vrolijke deel van het leven, het mooie van het leven, de goede kanten van het leven, daar hebben zij geen professionele betekenis in, dus daar zijn zij betekenisloos. Dat is vrij moeilijk te verdragen, lijkt me, als arts. de OMT artsen zitten nu in hun 'finest hour': hun gedragskenmerken, scholing en professie wordt 'to the max' geexploiteerd. Ze hebben het niet door. Hun handelen wordt gekleurd door bovenstaande, niet door zuivere adequate wetenschappelijke onderbouwing. Want dan worden ze niet gemist. Dan komt de kater, de betekenisloosheid van hun existentie, als het goed gaat met mensen.

nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:16

@BBRDWR | 10-03-21 | 10:13: Beter zou men kunnen luisteren naar de artsen in zieken en revalidatie huizen. Ho wacht...... die hebben ook geen verstand van het corona virus.

botbot | 10-03-21 | 10:18

@botbot | 10-03-21 | 10:18: in essentie kloppen beide stellingen. We hebben nog vrij weinig kennis van dit virus in het algemeen. De symptomen die we er aan toeschrijven zijn lastig te vangen. De behandelingen die werken, zijn ook (nog) niet geheel duidelijk of ze werken. De enorme focus op dit pseudo beestje zal veel kennis gaan opleveren (naast veel meer niet-kennis). Laat 't dan wel nog steeds naar de hoogste stand der wetenschappelijke maatstaven gebeuren. Dat zijn ze aan de maatschappij, ons, verplicht, en niet zo rommelig en disproportioneel.

nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:23

We worden dus voorgelogen. Joh. Wisten we nog niet. Ow...wacht.

Montgomery Burns | 10-03-21 | 10:27

@nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:23: Daarom ben ik zo blij dat wij in Nederland toch nog twee doorgewinterde virologen hebben en niet te vergeten de self made virologen die hier in de panelen vertoeven.

botbot | 10-03-21 | 10:28

@botbot | 10-03-21 | 10:28: twee is meer dan genoeg...ben blij dat GS ons therapeutisch roze momentje hier geeft.

nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:30

Verbazingwekkend dat er überhaupt nog naar het RIVM geluisterd wordt. Hun voorspellingen zijn nooit zelfs maar in de buurt van de werkelijkheid gekomen. Hopelijk komt er ooit een parlementaire enquête en wordt het hele RIVM ontmanteld. En wat mij betreft strafrechtelijke vervolging van de hoofdrolspelers.

Bamberger Reiter | 10-03-21 | 10:38

Maurice de Hond "laveert tussen serieuze kritiek, onbewezen claims en viruswaanzin" https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/28/van-serieuze-kritiek-onbewezen-claims-en-viruswaanzin-a4029682

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:40

@BBRDWR | 10-03-21 | 10:13: Rutte vraagt, van dissel draait.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:42

@Bamberger Reiter | 10-03-21 | 10:38: je hebt aardig wat lef om dit te roepen. RIVM doet meer dan alleen voorspellingen. Die voorspellingen zijn gebaseerd op modellen die weer gebaseerd zijn op menselijk gedrag. Degene die zich aan de regels houden dat is makkelijker modelleren dan mensen die met honderden tegelijk in een park gaan staan. Menselijk gedrag is niet te voorspellen; de besmettingen en infecties daarna ook niet. Maar een ding is zeker: het virus is niet het probleem; het gedrag van uw medelanders wel.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:42

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:40: NRC laveert tussen megafoon van het kabinet en ministerie van waarheid.

Roze_bril_drager | 10-03-21 | 10:56

@Roze_bril_drager | 10-03-21 | 10:56: ook niet mijn favo club. Ministerie van waarheid is er niet, wel "viruswaarheid"

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:28

-weggejorist-

Vakzin | 10-03-21 | 11:28

@Vakzin | 10-03-21 | 11:28: ik heb bijna alles gelezen van Maurice. Moet toegeven; het geeft antwoorden op je onderbuik gevoel. Toch is veel nog onduidelijkheid en er zijn nog steeds -helaas- weinig zaken zeker. De rest waar u mij mee confronteert zuigt u uit uw duimpje.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:41

-weggejorist-

Vakzin | 10-03-21 | 11:54

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:42: De voorspellingen van het RIVM hebben tot nog toe altijd aan de negatieve kant van de uitgekomen werkelijkheid gezeten, met als hoogtepunt de 170.000 besmettingen per dag einde februari. M.a.w. er wordt steeds enorme rampspoed voorspeld die niet uitkomt. Als uw visie juist zou zijn dat de voorspellingen van het RIVM niet uitkomen omdat dat stomme volk zich niet aan de regels houdt, zou de werkelijkheid de voorspellingen qua rampspoed juist moeten overtreffen quod non. Uw opmerking raakt dus kant noch wal.

5611 | 10-03-21 | 13:19

Ik begrijp de hysterie rond het wel of niet open gaan van het terras niet zo. Meestal worden terrassen bezet door luidruchtige tokkies die zich vervelen, en gillende kinderen . En als toetje krijg je bij vertrek een rekening gepresenteerd waar je stijl van achterover valt .

leo59 | 10-03-21 | 10:03

Zelf heb ik dat altijd met van die klagende 60-ers. Gaan op een terras zitten (dat kost zomaar geld en meestal iets meer geld). Gaan zitten janken omdat het niet zo smaakt als thuis en vinden bij voorbaat alles altijd te duur. Als je een euro vraagt beginnen ze nog te janken. Als ze al internet kunnen vinden geven ze je dan ook 1* als waardering. Zo lekker anoniem en willen we andere waarschuwen....wauw!

Thorsten | 10-03-21 | 10:06

Kijk ff verder om je heen. Het gaat niet alleen om cafe's . Overal waar nog wat verkocht mag worden mag je niet zitten en moet je aanklooien op bankjes , op het gras of muurtjes etc. Terwijl er een goed ingericht ruim terras naast ligt.

Zwizalletju | 10-03-21 | 10:06

En bovendien wordt het de komende vijf dagen toch kudtweer, dus aan het terras heb dan ook niets.

Geil Kippetje | 10-03-21 | 10:06

Vreemd, de terrassen die ik bezoek zijn een totaal andere die U bezoekt. Hoop dat ik er weer snel van kan genieten.

FrankPappa | 10-03-21 | 10:08

@Thorsten | 10-03-21 | 10:06: " Als ze al internet kunnen vinden" , nou die 60 -ers zaten al op internet toen jij nog in je luier liep.

Zwizalletju | 10-03-21 | 10:08

Ligt eraan naar welk terras je gaat. Het zijn met name de lui die destijds op de barricades stonden om te strijden voor een betere wereld, de zestigers met een goede opleiding in iets menswetenschappelijks, de socioloogjes, agoogjes, psycholoogjes, planoloogjes die snel na hun studie zich verschansten in een of ander luizenbaantje bij een gemeente of overheidsinstelling, een gezinnetje stichtten, een leuk woninkje bij elkaar sprokkelden, nog steeds drie keer per jaar op vakantie gaan die, als het maar een beetje mooi weer is, met hun dikke reet op de terrasstoel neerzijgen en dan aan het alcohol-infuus gaan. Na twee Prosecco's weten ze dan weer hoe deugdzaam ze zijn, hoe scherp ze het allemaal zien, hoe wijs ze zijn, en hoe ze het betreuren dat zo weinig mensen bereid zijn om naar hen te luisteren. Daarin vinden ze elkaar. En na nog eens een paar glazen beramen ze samen de revolutie die nooit heeft plaatsgevonden. En de volgende dag doen ze exact hetzelfde, want hun goede pensioen laat dat gemakkelijk toe, en dan is er ook nog de overwaarde van het huis. "We willen niet om het leven heen" lispelen ze, "we willen naar het terras".

Schoorsteenveger | 10-03-21 | 10:17

Een beetje jaloers??????

Leffe Blonde | 10-03-21 | 10:21

@Schoorsteenveger. Prima samenvatting,zie ook vaak dat nadrukkelijke aanwezige irritante gedrag als ik flinters van hun deuggesprekken opvang op een terras. Nou,hoe groter hun zogenaamde geest,hoe erger het beest.

De Profundus | 10-03-21 | 10:29

@De Profundus | 10-03-21 | 10:29: Je herkent ze aan het gekreukelde overhemd, zonder stropdas, het vaalrode of vaalblauwe sjaaltje om hun nek en het altijd net iets te kleine hoedje. Het ziekenfondsbrilletje heeft in veel gevallen plaatsgemaakt voor een kek brilletje met een heel fel kleurtje. Vaak hebben ze, als ze aan komen lopen, een boek bij zich, in de linkerzak van hun colbert gestoken, maar daar gaan ze alleen maar in lezen als ze zich echt niet op een andere manier kunnen vermaken. Het is één van de boeken waar ze toen ze jong waren niet doorheen kwamen maar desondanks altijd als trofee hun plaatsje op de boekenplank hebben behouden, of een nieuw boek uit de top tien in de boekenbijlage van de krant die ze uit gewoonte altijd trouw zijn gebleven.

Schoorsteenveger | 10-03-21 | 10:42

@FrankPappa | 10-03-21 | 10:08: Vermoed verschil platteland en stad.

kapoerewiet | 10-03-21 | 10:42

@FrankPappa | 10-03-21 | 10:08: Dat komt omdat zuur volk geen terrassen bezoekt, gelukkig maar. De Schultenbrau op de witte Hartman in de vinextuin is immers veel goedkoper.

5611 | 10-03-21 | 13:22

Vandaag twee weken geleden was dat spontane feest in het Vondelpark. Met voornamelijk jongeren. 10.000 mensen. Mede omdat Femke Halsema die dag riep dat de terrassen en Artis wel open konden. Ik was daar en leef nog.

Piet Karbiet | 10-03-21 | 10:03

Maar, dan heb je toch op zijn minst wel verhoging gehad, toch? Of een hoestje, toch? Of .. of... of... ?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:11

@kweethetooknietbeter | 10-03-21 | 10:11: Niks, nada. Zelfs de kater viel mee.

Piet Karbiet | 10-03-21 | 10:20

Same here

Kevinho | 10-03-21 | 10:30

Same here. Nergens last van.

kapoerewiet | 10-03-21 | 10:42

R onder de 0,8 geeft uitdoving, einde ellende R boven de 1,2 geeft een korte periode van ellende, daarna einde ellende. Een R rond de 1 geeft continue crisis

Feynman | 10-03-21 | 10:01

.... totdat 7 miljard mensen het virus heeft gehad, dan houdt die crisis ook op.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:08

Dus we hebben een blijvertje. Wordt lachen als we dit voor alle virussen gaan doen waar wereldwijd redelijk wat mensen dood aan gaan. Of massaal vaccineren de oplossing gaat worden? Ik zou t wel cool vinden (dus voorstander), maar doe 't svp dan stukken zorgvuldiger, zuiverder en fundamenteel wetenschappelijk onderbouwd. Dat mis ik sterk. Maar goed: wel leuk voor GS topics als het lekker rommelig loopt!

nobodiesunmighty | 10-03-21 | 10:27

@kweethetooknietbeter | 10-03-21 | 10:08: iedereen heeft wel een keer de griep gehad. Die zijn we ook niet kwijt toch?

einz | 10-03-21 | 12:12

-weggejorist-

RickTheDick | 10-03-21 | 10:00

Geen onzin...Eenieder al zijn/haar reactie gegeven op de "Tijdelijke wet testbewijzen Covid-19"? De Rijksroverheid vraagt om uw reactie. https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen/reacties

swapper | 10-03-21 | 09:58

Bij deze

Binnenbaan | 10-03-21 | 10:41

Ik heb een uitgebreide reactie geschreven die samengevat op het volgende neerkomt. De toelichtingen bespaar ik jullie. Dit wetsvoorstel dient afgewezen te worden want; 1. het dient als controversieel beschouwd te worden en kan derhalve niet door een demissionair kabinet behandeld worden; 2. er is geen spoedeisend karakter omdat binnen 1 tot 2 maanden door inenting van kwetsbare groepen sterfte en ziekenhuisopnames sterk en scherp zullen dalen; 3. het is geënt op een andere doelstelling dan die waarvoor de beperkende maatregelen bedoeld zijn, namelijk uitroeiing van Covid-19 versus het voorkomen van totale overbelasting van ziekenhuizen; 4. het leidt tot een aantasting van de grondrechten, in het bijzonder de bewegingsvrijheid en tot extra sociale en economische schade.

5611 | 10-03-21 | 13:31

De Nederlander, inclusief GS-publiek, slikt álles. Als Rutte de terrassen pas wil openen in 2025, gaan ze pas in 2025 open en daarmee klaar. Het volk vindt 't allemaal best. Men stempt toch wel weer gewoon op Rutte en z'n kliek. Kansloos.

meenemen! | 10-03-21 | 09:57

Kennelijk vindt de meerderheid het toch niet zo'n drama. De sterkste anti maatregelen partij FVD is toch redelijk duidelijk en aanwezig maar vind naar mijn weten weinig gehoor bij de komende verkiezingen. Uiteindelijk zitten we in zo'n welvaart dat we geen radicale aanpakken blieven van welk probleem dan ook, tevens zijn we over het algemeen beetje angstig voor vernieuwing, verandering. Niet alleen in NL overigens.

ikeethetbeter | 10-03-21 | 10:06

"Waarom stem jij eigenlijk op Mark Rutte?"

Nuchternederland | 10-03-21 | 10:09

@ikeethetbeter | 10-03-21 | 10:06: ja. Die decadentie is het probleem. Omdat men het nu nog wel aardig goed heeft, is men in slaap gevallen en moet alles maar kunnen. Dat wordt een vervelende ontwaking over een paar jaar.

meenemen! | 10-03-21 | 10:21

40% van de ondernemers gaat VVD stemmen. Hoe dan???

Binnenbaan | 10-03-21 | 10:42

Ter As. Is dat het eindstation van Ter Apel? Het zijn rare tijden.

Dubbelepunthoofd | 10-03-21 | 09:57

Stelletje obese bejaarden met onderliggend lijden op de terrassen. Bah. Dan heb je toch geen zin meer in een drankje en of een bittergarnituur? Net als al die bejaarden bij de H&M of in de coffeeshop. Dichtgooien die handel.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:57

Coffeeshop dicht? Laat Gullie het niet horen!

5611 | 10-03-21 | 19:05

Al die nerds terug in hun hokken. Het is wel mooi geweest met die Revenge.

Piet Karbiet | 10-03-21 | 09:55

Nog een paar weken volhouden in deze terracistische toestanden en dan mogen we vast wel weer. Het gaat toch stormen, dus who cares.

Achenwee | 10-03-21 | 09:53

Ik krijg al een jaar te horen "maar een paar weken". Eerst zien dan geloven

einz | 10-03-21 | 09:59

Je wilt de R weten van mensen die in de gevarenzone zitten (70-plus, onderliggend lijden en obese). Die moet nu heel laag zijn dankzij de vaccinaties. Nu krijg je een algemene R waar de populatie steeds jonger is. Maar die is wel vertekenend want die besmettingen eindigen zelden in het ziekenhuis.

JohnLocke | 10-03-21 | 09:52

Nee; zover zijn we nog niet. We gaan nu pas beginnen aan de grootste groep en dat is 75-79 https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfers-vaccinatieprogramma Helaas hapert de levering van vaccins.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:55

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 09:55: Die groep van 75-79, wat doen die op een terras?

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:58

@Schoorsteenveger | 10-03-21 | 10:17: U heeft het ook goed voor elkaar, maar mijn tuin is het terras.

gestoptmetroken | 10-03-21 | 10:25

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:58: U suggereert dat die er niet horen?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:27

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:27: Ja. Blijf binnen.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:30

Hier gaat de tuin open straks als het zonnetje schijnt voor vrienden en familie met BBQ aan en koud pils erbij. Dergelijke simpele dingen in het levens zijn voor mij de gouden randjes.

Remi A. | 10-03-21 | 09:52

Hoor ik daar circa 10 keer 95 euro voorbijkomen? Oberr eh, BOA! Kan ik even afrekenen?

Nuchternederland | 10-03-21 | 09:53

@Nuchternederland | 10-03-21 | 09:53: Zeker! Dat is voor U dan 10x €7,50 kopgeld = €75-,. Dank U wel Anton.

Thorsten | 10-03-21 | 09:58

Een lekker potje schijten na koffie en een peuk is voor mij zo'n gouden randje. Geen Grapperhaus die daar iets van mag vinden.

Binnenbaan | 10-03-21 | 09:59

@Nuchternederland: BBQ op eigen terrein met meerdere mensen mag gewoon. Dat is privé terrein en valt niet onder een wet maar advies.

Zoelense Hobbyboer | 10-03-21 | 10:03

@Thorsten | 10-03-21 | 09:58: Bedankt! Daar kan ik voor mijn vrienden weer een rondje + karige BBQ voor geven in mijn tuin.

Nuchternederland | 10-03-21 | 10:07

@Remi A. Heerlijk vooruitzicht. Ik ben ook al weer uitgenodigd om dergelijke gezelligheid mee te maken bij familie en vrienden. Ben zelf tuinloos, dus fijn dat men aan mij denkt.

FrankPappa | 10-03-21 | 10:13

@FrankPappa | 10-03-21 | 10:13: u klinkt gezellig, u bent welkom.

Purk | 10-03-21 | 11:11

Als er geen Keronah was geweest en met dit weer in het vooruitzicht https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/weer-en-klimaatpluim Hadden de tafels en stoelen nog niet eens buiten gestaan

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:50

Nee, dan waren we lekker naar binnen het cafe in gegaan.

Nuchternederland | 10-03-21 | 09:52

Nou dan scheelt het toch niet dat de hele winter de terrassen gesloten moesten blijven, of niet?

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:53

Ah kijk, de D'66-er onder ons. We verzinnen iets anders om het gesloten te houden.

Thorsten | 10-03-21 | 09:58

@ruudvangeelen. En als de hemel valt, hebben we allemaal een blauw hoedje.

FrankPappa | 10-03-21 | 10:15

Terrassisten.

Glasgow Argus | 10-03-21 | 09:48

Zijn dat die lui met vrachtwagens op kerstmarkten?

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:49

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:49: Die lui die de boel komen opbouwen? Nee, dat zijn terassistenten.

Glasgow Argus | 10-03-21 | 09:52

@Glasgow Argus | 10-03-21 | 09:52: Ah ja! Kon er even niet opkomen, in het hoofd de lokale terrasosteronnetjes.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:00

Als ik naar het terras wil loop ik door mijn achterdeur naar buiten. En dat terras is altijd open. Dat gezeur over die terrassen, ik snap er niks van.

Leptob | 10-03-21 | 09:47

Trouwens.. André.... en Monique..... Hun R-waarde is nu beneden het nulpunt. Vader André, zoon André, zelf André. Creatief. Kan onze regering wat van leren.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:46

Ter as ga je alleen in het crematorium.

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-21 | 09:45

Een verassing tijdens de verrassing. Peacemaker.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:49

En in UK zelf? Tsjechië nu heel slecht, maar sla ik het over of hebben de media het ook er niet meer over in serieuze artikelen hoe het elders is?

Hemmenaar7 | 10-03-21 | 09:44

Rest van Europa gaat het niet zo best: https://twitter.com/innouveau/status/1369020114323050496

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:48

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 09:48: Op die kaartjes is duidelijk te zien dat het virus rekening houdt met grenzen.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 09:56

In het VK worden ze al een paar weken bang gemaakt met de Braziliaanse variant. Daar hebben Pinokkio en Pipo blijkbaar nog nooit van gehoord. De boodschap moet wel simpel blijven. Directe vluchten van Brazilie op Schiphol zijn er nog altijd en wat er uit die vliegtuigen loopt mag zonder test of quarantine door Nederland lopen. Zou me niet eens verbazen als er niet eens op deze variant getest wordt.

Locusta | 10-03-21 | 10:00

@Locusta | 10-03-21 | 10:00: Dat houden we even achter de hand voor na de Britse variant.

Joffri | 10-03-21 | 10:54

@Joffri | 10-03-21 | 10:54: Die bewaart Dissel voor de vierde golf, die na de gevreesde derde golf van de Engelse variant eind februari komt.

5611 | 10-03-21 | 19:09

Is de thaise variant al in Nederland. Daar ben ik pas echt bang voor.

Hadena | 10-03-21 | 09:44

-weggejorist-

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 09:42

"Maar we willen niet om het leven heen. We willen naar het terras." Dus het leven is het terras? En als je om het terras heen loopt, dan loop je om het leven heen? De terraszitters zijn de levenden? Terras doet leven?

Schoorsteenveger | 10-03-21 | 09:41

Het gaat er denk ik om dat je zelf kan bepalen wanneer je naar het terras wilt gaan en dit niet voor je wordt bepaald. Het oude normaal.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 09:48

@IkwilJinekwel | 10-03-21 | 09:48: Het oude normaal komt nooit meer terug. Dat wist Rutte vorig jaar april al te vertellen

Kevinho | 10-03-21 | 10:12

@Kevinho | 10-03-21 | 10:12: De duimschroeven zullen alleen maar verder worden aangedraaid. Je kan binnenkort ook niet meer met de auto terugkomen uit België zonder test.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:32

@IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:32: Leuk voor mensen in de grensstreek die bijvoorbeeld in België werken...

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:40

Ah! Nieuwe leugens eindelijk!

rifraf | 10-03-21 | 09:40

Vertel even wat u ziet als leugen.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:43

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 09:43: alles, beleid is gebaseerd op de pcr testen. En die zijn niet geschikt voor waar ze nu voor gebruikt worden, dat zegt de uitvinder van de pcr test. Je kan het hem zelf horen vertellen als je zoekt op YouTube. Hij is trouwens overleden net voordat de plandemie “uitbrak”.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:35

@IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:35: iets beter dan de pcr test is er (nog) niet. Beleid wordt er niet op gebaseerd; beleid wordt gebaseerd op basis van experts (RED team, RIVM, medici etc. etc.). Besmettingen nav. positieve pcr testen geven een indicatie wat gaat komen. Feit is dat een toename van positieve pcr testen over 2-3 weken leidt tot meer ziekenhuis/ic opnames.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:51

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:51: Er zijn ook zat medici die dat ernstig in twijfel trekken, alleen worden die niet uitgenodigd in op1.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 11:12

@IkwilJinekwel | 10-03-21 | 11:12: ben het ook niet altijd eensch met OP1 maar heb Maurice, Willem en Baudet aan tafel gezien. Zegt genoeg toch?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 11:42

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:51: Kletskoek die aantallen gevonden besmettingen hangen vooral samen met het totaal aantal tests. Puur meetartefact ofwel eerstejaars obderzoeksfout. Voorbeeldje: week 8 zijn ze ook kinderen gaan testen, leverde 2879 positief op ofwel 411 per dag. Bij het vermelden van aantallen besmettingen worden de getallen gewoon met de week ervoor vergeleken ondanks dat 10% van je meting puur komt door anders meten. Een middelbare scholier zou zich nog schamen voor deze wetenschap Bilthoven stijl.

5611 | 10-03-21 | 13:39

Wanneer het terras een eerste levensbehoefte is dan sta je er sneu voor in het leven.

Red shirt | 10-03-21 | 09:40

Nou....jouw plempsels hier komen ook niet echt heppiedepeppie over....Nooit wat positiefs?

Lorejas | 10-03-21 | 09:42

Geen eerste levensbehoefte, wel een onderdeel van ons sociale leven. Genieten, zouden mensen vaker moeten doen..

Wijze uit het Oosten | 10-03-21 | 09:43

Electriciteit en gas zijn dan wel weer een eerste levensbehoeften, maar dat wordt vreemd genoeg steeds onbetaalbaarder voor velen...

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:45

Niet iedereen wordt geil van macrame.

Piet Karbiet | 10-03-21 | 09:58

@Lorejas | 10-03-21 | 09:42: Ik zondag mijn vrouw van het vliegveld opgehaald en we zijn weer samen. Ik werk thuis en zij zit in quarantaine zodat we de hele dag samen zijn. Is dit positief genoeg voor u?

Red shirt | 10-03-21 | 10:11

@Red shirt | 10-03-21 | 10:11: Niet voor uw vrouw lijkt mij.

IkwilJinekwel | 10-03-21 | 10:37

Nee, klinkt nog niet vrolijk.

Lorejas | 10-03-21 | 10:41

Inderdaad. Wat een ruggengraatloze generatie quinoabekken bevolkt dit land. Je hebt een huis, te vreten, een bed, een TV, een mobiel, een kachel en een uitkering mocht je werkloos zijn geworden. Maar waar gaat de laatste weken op alle media over? Terrasjes. Echt, ik krijg zin om een kogel door mijn kop te schieten. Terrasjes. Dat is hét probleem van die ongewervelden.

Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:11

@Bigi Bana Boy | 10-03-21 | 11:11: We hebben het over dat de horeca slechts klanten mag serveren buiten op een terras. Hetgeen nog steeds geen redding is voor de sector. Maar zelfs DAT mag dus niet. We hebben het over zéér kleine verantwoorde versoepelingen waar uren dagen weken over wordt gedebatteerd en waar geen strobreed wordt toegegeven. En het gaat niet om 'gezellig' op een terras zitten maar om de redding van complete bedrijfstakken.

keestelpro | 10-03-21 | 12:33

Gewoon weer op een terras, met vrienden, met opdrinkbier en opeetbitterballen. In het zonnetje met een muziekje. Is dat nou zo moeilijk?

Wijze uit het Oosten | 10-03-21 | 09:39

Nee, en moet zeker mogelijk zijn. Een beetje rekening met elkaar houden zou ook mogelijk moeten zijn, maar helaas (zeker na een drankje of wat, kan er over meepraten) krijg je dit soort tafrelen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5190367/laatste-avond-lockdown-den-haag-plein-video-beelden

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:45

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 09:45: En wat een doden nadien. Hele plein lag een week later vol met coronadoden. Cafe "2x dood" had de lijken opgestapeld voor de bar liggen.

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:52

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:52: probeer het nou eens in een groter perspectief te zien.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:28

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:28: Dat probeert men al een jaar. Gaat goed he, dat perspectief...

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:31

@Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 10:31: groter geheel dan. In maart/april lukt dat ook, het balen -voor iedereen- dat het nu niet lukt. Als dat wel zou lukken is perspectief een garantie. Nu staat het op losse schroeven.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 10:54

@ruudvangeelen | 10-03-21 | 10:54: Met je garantie. Als je goed luistert naar Rutte maandag zegt hij dat zelfs 100% inenting nog niet betekent dat we terug kunnen naar normaal. Er is maar één garantie: als het aan Rutte ligt, blijven we voorgoed in dat nieuwe normaal van hem en jij trapt erin.

5611 | 10-03-21 | 13:44

Haha, die eerste zinnen. Wie kent het nog? Zuster Ursula van Rob de Nijs.

Barend Braakbal | 10-03-21 | 09:37

Dat was een liedje nog vóór Corona toch?

Schoorsteenveger | 10-03-21 | 09:43

@Schoorsteenveger | 10-03-21 | 09:43: Dat moet haast wel. Hij ging tenminste naar Amerika. Kom daar nog maar eens om, heden ten dage.

Kapitein Sjaak Mus | 10-03-21 | 09:44

Dat is toch dezelfde zanger als van dat liedje over Malle Babbe?

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:48

@Schoorsteenveger | 10-03-21 | 09:43: Dat moet wel. Zingen is sinds corona verboden.

5611 | 10-03-21 | 13:45

"Wij willen naar het terras!" dan moet je gewoon gaan. we hebben +-50k aan politie personeel als je zorgt dat je met 500k mensen bent kunnen ze al niets meer beginnen.

shitblog | 10-03-21 | 09:36

Tuurlijk man, en de terraseigenaar merkt verder niks van 25.000 euro boete. Dat zuipen jullie in een half uurtje wel weg toch? Support your local horeca with a megaboete ofzo?

Lorejas | 10-03-21 | 09:40

Nog 52 dagen de R in de maand!

einz | 10-03-21 | 09:35

Gewoon de maanden met een R hernoemen en het probleem is opgelost. Hadden ze eigenlijk jaren geleden al moeten doen, dan had ik al die lepels levertraan niet hoeven nemen.

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:42

Zomer naar voren schuiven en klaar.

Lorejas | 10-03-21 | 09:43

@kweethetooknietbeter | 10-03-21 | 09:42: Kan makkelijk met september en april, iets met klimaatverandering?

5611 | 10-03-21 | 13:45

Ik zit alvast achter de bank angstig te wezen...

Rest In Privacy | 10-03-21 | 09:35

Verontrustend Proost

Is dit nog nieuws? | 10-03-21 | 09:34

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.