Weer goed slecht nieuws. Minder meer sterfte
Piek voorbij
Gematigd optimistisch, wij zijn het. Ook in de sterftecijfers lijkt de tweede piek van de tweede coronagolf voorbij. In week 3 overleden 3800 mensen en dat waren er 450 meer dan het CBS verwacht. De oversterfte blijft, maar er gaan nu al twee weken op rij minder meer mensen dood dan eerder. Goed slecht nieuws dus, wat nog altijd beter is dan slecht slecht nieuws. Maar het is wel weer slechter nieuws dan goed nieuws, wat het pas zou zijn als de oversterfte nog sneller zou dalen of zelfs helemaal zou zijn verdwenen. Maar ja. Goed nieuws in 2021. Kom daar nog maar eens om.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Artsen: 'Er was Code Zwart', nu Gommers aan de beurt
Is dat een corona of ben je blij me te zien
LIVE. Enquetecommissie corona gooit BAL GEHAKT Hubert Bruls in de pan
Word je spontaan vegetariër van
Feynman en/of Feiten – Terugkijken zonder zicht
Er is geen tijd meer voor politiek geneuzel.
Het kan wél: vertrouwen in politiek en Tweede Kamer op laagste punt sinds begin meting CBS
Vertrouwen is goed, wantrouwen is beter
'AYATOLLAH KHAMENEI DOOD DOOR AANVAL ISRAËL'
Gestopt met bevolking onderdrukken
