Tweet not found
The embedded tweet could not be found…
Tendentieus
ongefundeerd &
nodeloos kwetsend
Zaandam - Grootgrutter Albert Heijn heeft de online profielen van het klantenbestand aangepast na een storm van kritiek — zo erg dat zelfs het NOS Journaal ermee opende. Woedende reacties waren er vooral om de alleenstaande zwarte moeder die de paarse broekennaam "City Budget" had meegekregen. Alleenstaande bijstandsmoeders in de Bijlmer die door hun kerel zijn verlaten en derhalve tot Euroshopper-kip zijn veroordeeld, reageerden nog instemmend ("is oewel zo") op het klantprofiel. Maar de dappere regenboogredactie van het NOS Journaal had daar geen boodschap aan. Op uitgebreidere klantprofielen - die in handen zijn van GeenStijl - is te zien dat de grootgrutter nog veel meer profielen en beschrijvingen hanteert. Zo is daar de Chinees (Premium Wholesale Infant Milk Powder), de Poolse handwerksman (Budget 0,5 Beer Cans), de Roemeense vrouw met hoofddoek (Budget PickPocketing) en een Turk met een snor met een winkelwagentje vol zonnebloemolie en 50 pakken meel. Maar die gaat u natuurlijk nooit te zien krijgen. Albert Heijn heeft de online profielen (zie figuur 1) per onmiddellijk aangepast. Ieder1 blij!
The embedded tweet could not be found…
Het Schitterende Einde van Amsterdam City Marketing
De makkelijkste quiz van de dag
Nederland aan de bedelstaf.
Ze komen hun toelage zelf ophalen
S U P E R N O V A I N T H E E A S T
Zelensky denkt in uren, Ollongren in jaren
Vroeger hadden we ingenieurs bij Rijkswaterstaat. Nu proces-managers...
Wist u natuurlijk al wel