achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@economie

NOS boos: te weinig ramadanslingers in winkels

\

De NOS is boos want winkeliers snappen nog steeds niet dat Ramadan een fantastische kans is om veel geld te verdienen aan mensen die eerst de hele dag niet eten en dan 's nachts heel veel. "Desondanks spelen veel grote ketens in Nederland nog niet in op de islamitische feestdagen." Stoute ondernemers! "Je hebt bijvoorbeeld een Jamin in Huizen die snoepzakjes verkoopt met 'fijn Suikerfeest' maar dat is nog heel kleinschalig." JA JAMIN IN HUIZEN. Waarom verkopen jullie überhaupt nog haram snoepjes die van varkensharen zijn gemaakt, wat doen die kassières zonder hoofddoek daar en waarom zijn we eigenlijk overdag open tijdens de Ramadan? Denken jullie soms dat die Jan van de Beek al die omvolkingsverhalen uit zijn duim zuigt? Verdomme, moet Marcel Gelauff dan alles zelf uitleggen? Hop ondernemers, heel gauw jullie etalages versieren met Ramadanspullen anders zwaait er wat! Dit is Nederland. Hier vieren wij het Paasfeest Lentefeest Ramadanfeest!

Nederland naar de tering. VVD hartstikke blij

Gefeliciteerd Gewone Normale Nederlander! Uw aller VVD dropte vanavond na kantoortijd dit polonaise hosannah juich-filmpje over Dit Land dat Ons Land is. En wat denkt u? Het is hier fantastisch! Ja, echt waar! Het gaat uitstekend met Nederland! Steeds meer mensen hebben werk (tot hun 75ste). Bijna geen dikke mensen en/of downies meer. Overal bouwkranen, vaklui zijn niet aan te slepen en bijna niemand is meer crimineel, op die Top600 na. Oké, u wordt as we speak omgevolkt door massa-immigratie, er liggen her en der wat -miljoenen kostende- betonblokken tegen suikerspiegelchauffeurs, u kunt ieder moment een verwarde man met een mes tegenkomen die het op uw witte kuffarkeel voorzien heeft, danwel een corrupte VVD66-er die het op uw portemonne en/of nieren heeft gemunt, en verder mag u binnenkort een lening van 35.000 euro afsluiten omdat Nederland van het gas afmoet. Het gaat slecht, maar verder gaat het goed. Prettige dag verder, ook namens onze Nationale Gehaktbal Mark "1000 euro" Rutte.

Rood alles rood beurzen stuk schuld van Trump

Min min alles min.

Rood rood alles in het rood. Zware verliezen op Wall Street en vooral de spelshow in Azië is ongelooflijk weird. Iedereen gaat eraan en wat er ook gebeurt: het is allemaal de schuld van Donald Trump. Niks dalende olieprijs en stijgende rentes. Want al leek het wat rustiger te worden na de Trump Dump, het is wel gewoon zijn schuld. Ook in Europa gaan we lager, maar er is in ieder geval wel actie. Lekker aandelen kopen. O ja, voor u belangrijk: Bitcoin en Ethereum zijn min 8 procent nee wacht plus twaalf procent nee wacht min 4 procent nee wacht plus 22 procent nee wacht min 1,2 procent. Veel financieel succes allemaal, vooral als u Aziaat bent. En voor meer nerdennieuws over geld gaat u natuurlijk naar de baasjes van Das Kapital.
UPDATE: AEX houdt de schade beperkt: -0,44%. Netherlands second.

Feynman en/of Feiten – Race naar de Europese bodem

thumb

De droom van de Europese Unie blijkt al tien jaar niet overal te werken. Economische groei blijft scherp achter, zelfs in kenniseconomieën en welvaartsstaten zoals Noorwegen, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Maar ook de zuidelijke delen van Spanje en Italië en complete landen zoals Portugal en Griekenland profiteren niet van de vrije markt. Het Oostblok groeit op basis van subsidies. Alleen West-Duitsland, Denemarken en Zwitserland varen op eigen kracht.

Eurostat - Groei BBP per regio 2007 - 2015

Eurostat - Groei BBP per regio 2007 - 2015

Vandaar dat het bericht dat Griekse banken 45,9% non-performing loans hebben geen verrassing is. Dat is geen bancair foutje, maar een symptoom van falende bezuinigingspolitiek. Griekenland heeft nu al negen jaar een sterk krimpende economie. Onze grafiek des doods uit 2012 bleek te rooskleurig. De krimp was in 2011 niet 7%, maar zelfs 9,2%. Ook in 2012 en 2013 bleef de door de Troika voorspelde groei uit.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.