FYI: Vlogger Ismail Ilgun is vanaf heden filosoof
Een onhebbelijke debiel zijn, in Nederland is het een baan. Terwijl z'n zus gewoon een opleiding Rechten afrondde, lukte Ilgun het zelfs met speciale begeleiding niet zich door een MBO'tje heen te bluffen. Zo'n neus en dan nog niet in de boeken zitten, weinig benijdbaar. Maar goed. Dit is Nederland, en omdat Nederland eigenlijk één grote uit de hand gelopen Montessorischool is, wordt dergelijk proletariaat hier heilig verklaard als de arbeiders van weleer. Want dit zijn de authentieke mensen die het drijfhout van onze synthetische consumptiemaatschappij vormen, en alles wat zij zeggen moet dus per definitie op een t-shirt. En dan gaat het natuurlijk snel. Eerst krijg je een baan van het Bijlmer-label TopNotch, vervolgens mag je met je paardenkop in de Volkskrant om iedereen te vertellen hoe onderdrukt je in dit kudtland bent, en een dag later ben je filosoof, want slachtoffers zijn altijd wijs. Nou, wij gaan nu ook even vrouwelijke raadsleden bedreigen. Dan zit er tenminste eindelijk wat schot in de zaak.LOL, dat gaat rap. Hoodvlogger Ismail Ilgun komt naar de Rode Hoed voor 'n filosofisch gesprek over de journalistiek https://t.co/x0jiQDchoP pic.twitter.com/DZTCTGMQRE
— Sywert van Lienden (@Sywert) 1 november 2016
INSTITUTIONEEL RACISTISCHE UPDATE:
Huh, nu is Ismail Ilgun van de site verdwenen. Hoe zit dat @DeRodeHoed? Afgezegd? #dtv https://t.co/yl4uY1CShB
— Sywert van Lienden (@Sywert) 1 november 2016
Video. Politie Parijs veegt straten schoon
Lokale update: De Jungle te Calais is weer schoon, aldus een helikopter boven de Jungle. Als je goed kijkt zie je alleen Arnold Karskens nog staan.Des réfugiés attaquent un camion venu détruire leur camp. Les CRS chargent. #Jaures #Stalingrad pic.twitter.com/Is7tj76dtf
— Clément Lanot (@ClementLanot) 31 oktober 2016
Images aériennes de la "jungle" de Calais après le démantèlement. #AFP pic.twitter.com/Cim4jREC5G
— Agence France-Presse (@afpfr) 1 november 2016
Video mass shooting Washington vrijgegeven

Feministen: 'Laat moslima's zelf kiezen hoe ze onderdrukt worden'
Er waren eens drie vrouwen. Dat klinkt natuurlijk sowieso al als een recept voor rampspoed, maar deze zijn ook nog eens hoogleraar in "morele diversiteit en waarom vrouwen zielig zijn". Een fascinerende leerstoel, morele diversiteit, maar goed. Het zijn dan misschien vrouwen, maar deze drie doen per ongeluk iets nuttigs. Want de laatste keer dat een stuk zo expliciet de absolute kern van cultuurrelativisme aantoonde, heugen wij ons namelijk niet meer. Eerst de context: "Feministes lijken steeds vaker lijnrecht tegenover elkaar te staan bij de interpretatie van misstanden in de islam en sekseongelijkheid in niet-westerse culturen." Oké, oké, het schorpioentje bij de naam noemen, kudo's. En nu even fast forward naar het textbook relativisme dat aan de kern ligt van Europa's 'integratie met behoud van eigen cultuur'-doctrine, en daarmee de bi-culturele misère die je op elke straathoek ziet, zelfs als je je best doet het niet te zien. "Maar wat als zij [islamitische vrouwen, red] onze opvattingen over vrijheid en onderdrukking niet delen? Zelfbeschikking betekent voor ons dat de ander de vrijheid heeft andere opvattingen te hebben. En dat deze andere opvattingen niet perse het onversneden resultaat zijn van indoctrinatie en onderdrukking." Ten allereerste, hebben ze natuurlijk volkomen gelijk. Want inderdaad: ja, hullie hebben vaak nou eenmaal andere opvattingen dan hier in het Westen gangbaar is, ongeacht of dit voortkomt uit indoctrinatie. De simpele erkenning van die evidentie maakt u nog geen cultuurrelativist.
Het toepassen van normatief relativisme, doet dit vervolgens wel, en komt erop neer dat het ene wereldbeeld niet wenselijker is dan het andere. Er is geen goed of slecht, er is alleen anders. En die vervolgstap maakt het olijke trio.
"Zelfbeschikking kan vanuit verschillende aanvliegroutes tot stand komen en allerlei verschijningsvormen hebben. (...) Wat vrouwen zelf als hun belang zien, wordt genegeerd ten gunste van een door de Zweedse overheid geformuleerd universeel belang van vrouwen. Dat is niet ons idee van feministische solidariteit. Wij vinden het problematisch, ook als een keuze niet in volle vrijheid tot stand is gekomen, om de voorkeuren van de betrokken vrouwen te negeren."
En zie hier kristalhelder geïllustreerd: de tweespalt tussen Verlichting en Romantiek. Fijnproevers kunnen voor verder consult over deze kwestie terecht bij verheven arbeider en aanstaand dichter des vaderlands @PeterDuyf. De rest kan hier naar lekkere wijven kijken.Totale jatlul wil herkend worden door internet
"Edith van Gereike Roermond, een vintage winkel in Roermond, is op dit moment even niet mobiel te bereiken. En dat heeft allemaal te maken met een brutale klant die dacht eventjes zijn slag te kunnen slaan. En dan hebben we het over de telefoon van Edith. De bestolen vrouw hoop dat de dief nog wat geld voor kan vangen en geniet van alle leuke fotos op de telefoon. Een ding heeft de dief in ieder geval wel voor elkaar, want hij was misschien even vergeten dat deze winkel uitgerust was met een bewakingscamera. En daarom kan hij nu ook zien wat voor sneue loser hij is. Hij staat er namelijk heel mooi uit en zal waarschijnlijk snel herkend worden. Succes dief!"

Video. Guy Verhofstadt feliciteert D66 en nu voelt iedereen zich hartstikke vies
LIVE! Geert Wilders staat terecht om foute mening
Ja ja, vandaag is de dag. Meningsdelinquent De Molenaar staat wegens Minder voor het hekje. Zij het niet letterlijk, want Geert heeft het natuurlijk veel te druk met Marked for Death zijn terwijl hij het Avondland probeert te redden van al dat geteisem van voorbij de dijken, om het Ministerie van Waarheid met zijn aanwezigheid te eren. Maar de rest van het land heeft er in ieder geval zin an. In 2010 werd Geert vrijgesproken toen hij waarschuwde voor de "de tsunami van islamisering," maar vandaag "liggen de kaarten in het proces-Wilders heel anders" verheugt De Volkskrant zich. En inderdaad, volgens mensen die ervoor doorgeleerd hebben is een veroordeling ditmaal waarschijnlijker dan zes jaar geleden. Cijfers tonen natuurlijk onomstotelijk aan dat een willekeurige vermindering van Nederlandse Marokkanen in theorie daadwerkelijk en aantoonbaar minder criminaliteit en extremisme tot gevolg zou hebben, maar daar hebben we het vandaag niet over, want Wilders is de duivel en moet en zal kapot. Volg het proces hier vanaf 09:30 live bij RTL, en check hier de live-tweets van @Rik Reporter.
Wilders zal 'politieke proces' tegen hem niet meer bijwonen. #minder
— Ernst Lissauer (@ErnstLissauer) 28 oktober 2016
VIDEO: https://t.co/sjreV0iQkf pic.twitter.com/hZMQy26IiL
D66: 'Wilders stopt homo's terug in kast'
Wie heeft het niet meegemaakt. Zit je net gezellig te kletsen met die vriend van vroeger of die date via Tinder/Grindr/Minder, en zegt of doet die persoon (m/v/anders) ineens iets waardoor je gewoon zeker weet dat het beter is dat jullie elkaar niet meer zien. Ze bestelt een pizza Hawaii. Keek vroeger geen Disneyfilms. Fietst met een fietshelm. Houdt meer van katten dan honden. Steunt de liquidatie van Harambe. Is gek op vrouwelijke cabaret. The likes. Nou, zo'n moment had Nederland gister ook tijdens een electorale speeddate met D66-voorleesmoeder Sophie in t Veld. Want tijdens een volkomen gratuite spreekbeurt die terloops concludeerde dat "een krachtige, slagvaardige EU noodzakelijk om onze manier van leven, welvaart, vrijheid en veiligheid te waarborgen," gierde ze even vol schaliegas uit bocht. "Populisten beloven dat ze de veranderingen kunnen terugdraaien. (...) homos weer in de kast". Wat zeg je nou Sfietje? Is het de PVV die homo's terug de kast in duwt? Heel vreemd, aangezien meer dan eens is gebleken dat de PVV juist de grootste partij is onder homosensuelen. Nog vreemder, dat D66 vervolgens openlijk woedend is dat zoveel mannenmannen PVV stemmen. Er is natuurlijk maar één smaldeel van de bevolking dat homo's daadwerkelijk systematisch terroriseert, en zijn de lui met dezelfde religie als het land dat hun Nederlandse onderdanen sommeerde D66 te stemmen - Turkije. Sophie in t Veld is de grootste populist van heel Deug66.Video. Joden opgesloten/belaagd op campus Londen
Reaguurders zijn gevoelsmensen, dus we zijn eigenlijk vooral benieuwd naar wat jullie hier nou bij voelen. Wij krijgen het zelf moeilijk onder woorden, maar doen toch maar even een poging. Ten eerste maar gewoon de vaststelling dat dit geen mensenrechtenactivisten zijn, maar antisemieten pur sang: "Criticizing Israel is not anti-Semitic, and saying so is vile. But singling out Israel for opprobrium and international sanction out of all proportion to any other party in the Middle East is anti-Semitic, and not saying so is dishonest." Geinig ook, hoe de dame die in het begin schreeuwt dat er in de 21e eeuw geen reden is voor een joodse staat, zichzelf hiermee direct weerlegt. Zij belichaamt de 21e eeuwse noodzaak van een joodse staat. SJW-achtige meisjes met een blik die zowel verheuging als bloeddorst verraadt schreeuwen "Murderer, murderer!" door de ramen. Activisten die door de ramen naar binnen springen. Joodse studenten die zichzelf door een haathaag van "Shame on you!" schreeuwende medestudenten richting veiligheid proberen te bewegen. Je hoeft niet bepaald hooggevoelig te zijn om aan te voelen dat er in deze bewust gecultiveerde lynchstemming, maar héél weinig hoeft te gebeuren voordat er iemand binnen de belagende partij besluit all out te gaan. En al helemaal wanneer de Eeuwige Jood het weer eens over zichzelf heeft afgeroepen. Naast alle andere evidente associaties, dringt zich de volgende passage van Bolkestein uit 'De Intellectuele Verleiding' op. "De filosofie van de rede maakte in romantische kringen plaats voor de filosofie van 'de ontembare wil'. Deze zou vervolgens een grote bijdrage leveren aan het scheppen van een intellectueel klimaat waarin irrationalisme en de verheerlijking van het élan vital de weg zouden plaveien voor het fascisme." Want dit is exact wat we hier in een moderne variant aanschouwen. Deze mensen zijn niet geïnteresseerd in waarheidsvinding en redevoering. Zij hebben hun ziel overgegeven aan een gedachtegoed dat hen toestaat hun meest basale instincten te botvieren, zonder tussenkomst van de rede. We kunnen er nog een hele verhandeling aan wijden, maar een dergelijk filosofie die zich verankert op universiteiten, leidt tot bloed in de straten. Toulouse, Brussel, Parijs, Kopenhagen en andere dodelijke aanslagen op joden komen voort uit exact hetzelfde sentiment. Het antisemitisme tijdens dit soort protesten verschilt dan ook slechts in gradatie, niet in soort, van dodelijk geweld. En net zoals Fortuyns kogel van links kwam, komen de volgende joodse lijken op rekening van iedereen die bijdraagt aan het cultiveren van dit sentiment. De gehele video livestream Hen Mazzig, onderstaand. Ondertussen in Den Haag zorgt een gepland nieuw joods herdenkingsmonument voor protest: "De tegenstanders zouden het monument te expliciet Joods en niet in lijn met het Joods kindermonument op hetzelfde plein vinden. Ook zijn ze bang voor overlast en vragen ze zich af waarom 'alle Joodse monumenten op één plaats moeten worden gezet'. De bezwaarmakers vinden dat 'op weinig subtiele wijze het Joodse verleden aan de mensen wordt opgedrongen'." De laatste keer dat te expliciet joods zijn voor overlast zorgde werd er ook 6 miljoen keer iets op weinig subtiele wijze opgedrongen.
Roundup. Economie VK doorstaat eerste Brexit-test
Er verschenen al een tijdje gunstige berichten, maar nu kopt zelfs het referendum-hatende Politico.eu het. "Round 1 to Brexiteers as UK economy passes early test." Dus even opgesomd, hoe hadden the little people, the decent people, de wind dan precies in de zeilen? ING joriste onlangs zo'n 60 traders van Brussel naar Londen. Dat is veelzeggend, omdat ING-topman Ralph Hamers er voor het referendum nog voor waarschuwde dat ING "met de flow mee zou gaan" als zou blijken dat Brexit Londen ongeschikt zou maken voor handel. Van die flow is dus blijkbaar geen sprake, integendeel. Tegen alle ideologisch ingegeven verwachtingen in, groeide ook het Britse Bruto Nationaal Product harder dan mogelijk zou moeten zijn terwijl het land opgaat in het hellevuur van de zelfbeschikking. "In het derde kwartaal van 2016 was het BNP 2,3% hoger dan in hetzelfde kwartaal, een jaar eerder."
Nog een wetenswaardigheidje: "De kwartaalgroei werd vooral ingegeven door een florerende dienstensector, die de afgelopen drie maanden met 0,8% groeide. Diensten - waar bankieren tot horeca onder vallen - is de dominante sector van de Britse economie, en beslaat zo'n 80% van het totale BNP. Als deze sterk presteert, doet de economie in zijn geheel dat ook." Tijdens de campagne waarschuwde Remainer George Osborn dat er door Brexit zo'n 500.000 banen verloren zouden gaan. Maar met een werkloosheid van 4,9% was dit de afgelopen juni, juli en augustus het laagste in 11 jaar. En toen was daar ook nog ineens de Japanse invasie. Nissan kondigde aan dat het twee nieuwe modellen in het Britse Sunderland gaat bouwen, wat zo'n 7000 banen oplevert. Premier May grijpt de deal aan als wapenfeit: "Dit is een motie van vertrouwen die aantoont dat Engeland open staat voor zaken." Alles lijkt dus voor de wind te gaan, behalve de Pound Sterling. Die munt is sinds het referendum zo'n 15,5% in waarde gedaald. Natuurlijk, artikel 50 is nog niet in werking, maar May heeft al met al een sterk dek kaarten tijdens de pokeravondjes met Juncker.
Bonusmateriaal: Compensatie voor het cijfergeneuzel. Nigel Farage hield in Straatsburg een vlamspeech deze week (ook over GeenPeil!) en krijgt vervolgens bij een kennelijk gebrek aan argumenten van de EU een draai om de oren wegens... een Godwin! Lol.
