achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Nederland is AF. Tanja Jess gaat vloggen

Ah, Tanja Jess (naakt). O.a. bekend van de lijfspreuk "soms wil ik graag een sletje zijn", onbaatzuchtig 'iets' willen doen voor vluchtelingen, en een voorliefde voor gaskamers en brandstapels. Ineens wist ze het: ze wordt vlogger. En welk een bewust thema kiest ze voor haar openingsvlog: de digitale detox. Wie het om voor ons onbegrijpelijke redenen niet op kan brengen de vlog uit te kijken, het komt op het volgende neer. Jess ontneemt haar kroost alles met een beeldscherm, en dwingt hen tot analoog familieleed als sjoelen en BN'er-erger-je-niet. Dit alles terwijl mamma Tanja zich dwangmatig vastklampt aan haar digitale vlogcameraatje in een wanhopige poging haar voltooide leven als 'iemand van tv' met digitale likes voort te zetten in het hiernamaals van Nederlandse actrices die piekten in de jaren 90: hun eigen Facebookpagina. Wij zijn ff Ludo bellen. #TeamSanders.

Duitsers herbouwen Berlijnse muur tegen migranten

Yes. De Moffen bouwen weer eens een muur dwars door een stad heen, dus daar moeten we natuurlijk Russische beelden van hebben. Voor Europa's Mutti is Schengen heilig en eindigen nationale grenzen per definitie in dubieuze kleedkamerdouches. Dus als je land dan ineens onverhoopt toch overlopen wordt door meer dan een miljoen bronstige Alleenstaandiërs, ja, dan maar even wat grenzen op héél lokaal niveau aanbrengen. "A town in Germany is erecting an enormous wall to separate its residents from refugees housed at a local migrant camp. The controversial 4-meter (13.1ft) barrier will stand higher than the Berlin Wall. Located in the Munich suburb of Neuperlach Sud, the stone wall is aimed at dividing the town’s families from around 160 unaccompanied child refugees who are set to move into a nearby shelter currently under construction," aldus Die Welt. Ah, zogeheten kindvluchtelingen, die hebben we eerder gezien. Afgaande op de foto's gaan we er maar even vanuit dat het vooral om het innerlijke kind draait. Leeftijd is immers ook maar een sociaal construct ontworpen om authentieke mensen te doen conformeren aan synthetische normen. In ieder geval, Merkel will build that wall, and Syria will pay for it.

Trump gaat winnen

Even geen cijfertjes. Ook al tonen die inmiddels ook gewoon aan dat het best wel eens zou kunnen gaan gebeuren: Trump wordt number 45. Nu gaat het even om iets dat peilers en commentatoren tot nu toe nooit hebben weten te vatten. Namelijk, wat er op het internet in de lucht hangt. Ten eerste: de top-comments op de Facebookpagina's van mainstream-outlets. Klik bijvoorbeeld eens door op het bovenstaande CNN-filmpje. Dergelijke comments staan dus onder bijna elk soortgelijk item bovenaan. Bij ABC News, CBS News, NBC News en goddoeme zelfs op Al-Jazeera zijn alle top-comments dan wel anti-Clinton of pro-Trump. En kijk bijvoorbeeld eens in de commentsectie van toen oppervlogger Casey Neistat zijn steun voor Hillary uitsprak: "Why do polite, logical responses to this video keep getting deleted?" - bovenaan. Je zou bijna gaan denken dat mensen het zat raken dat acteurs en overige celebs hun corporate progressiveness aan hen opdringen (lol-vid).

En dan nog een indicator: het verschil in de kwaliteit en kwantiteit van fan-made promo-video's. Vergelijk het zelf maar even. Zoekterm op Youtube: "trump for president fan made" vs "hillary for president fan made". Het zijn verschillende universa. En dat is geen verrassing. Want nog even volledig los van haar gedocumenteerde leugenachtigheid, de miljoenen dollars die haar Clinton Foundation ontving van Qatar en de Saoedi's die met de andere hand IS financierden, de miljoenen die zij verdiende met speeches voor financiële instellingen en de schaamteloze manier waarop de media zich haast Clinton te beschermen. De vrouw is een volbloed beroepspolitica die al minstens 10 jaar op dit ambt aast. En hoe hard je het ook probeert, het lukt gewoon niet enige warmte bij die vrouw te ervaren. Haar sympathie is kunstmatig, en haar woede-uitbarstingen spreken boekdelen. Zelf Pharrell Williams die vertelt over alle toezeggingen die Hillary hem heeft gedaan, doet haar niet ontdooien. Die vrouw heeft Black Panther-vrouwtje Beyonce en SJW-profeet Jay-Z nodig voor een volle zaal, en zelfs daar is de farce voelbaar. Haar enige verdienste is dat het een vrouw is. En dan is er Trump. Een man die al decennia zegt dat hij dit ambt niet wil. Hillary-supporters houden niet van Hillary, ze stemmen hoogstens op Hillary. Trump-supporters zijn idolaat van de man. Trump is de ober die de kurk van de fles trok, en die geest gaat niet meer terug. En in zo'n energieveld gaat het internet zich roeren, en ontstaan er haast organisch video's als de onderstaanden. Miljoenen views, en daar komt geen Trump-medewerker aan te pas. De beweging ademt een revolutionaire energie waar Hillary gewoon niet bij in de buurt komt. Waar is de fan-made Seven Nation Army dubstepremix voor Hillary? Zij moet het rooien met een videoclip door een Amerikaanse Claudia de Breij die demonstratief laat zien hoe afzichtelijk d'r lichaam is. En dat is een miljoenenproductie gefinancierd door het deugkartel uit Hollywood, niet gratis fan made, en dat zie je dus terug in de comments. Ook werd die video op de Facebookpagina van de producent Funny Or Die geplaatst. Die pagina heeft meer dan 14 miljoen (!) volgers; de video kreeg maar 1,3K likes, en wederom, check die comments. Welke smaak het establisment ook verkoopt, demense willen het niet meer hebben. Ohja, en vergeet niet dat Trump de gehele dank-meme-zijde van het internet aan zijn kant heeft - ook dat verraadt een diepere tractie dan peilingen kunnen vatten. Het Nederland van de NOS, DWDD, Nieuwsuur, vrouwelijke cabaretiers en reptielenkoning Dolf wordt op 9 november wakker met een kater.

Jeroen Pauw (PvdA) duidt avond lang populisme met Wouter Bos (PvdA)

Goedemorgen, en leuk dat u weer kijkt naar van het PvdA-intranet gelekte beelden van de zogeheten PvdA-collegetour, bedoeld om nieuwe- en aspirant leden in te wijden in het gedachtegoed van de Nederlandse sociaal-democratie. Thema: "De eeuwige terugkeer van het fascisme en hoe alleen de PvdA de wereld van zichzelf kan redden". Bovenstaand Bos' verheven duiding, waar wij vooralsnog geen chocola van weten te maken. Volgens Bos heeft 'de flirt van de gevestigde orde met het populisme, de stroming gelegitimeerd.' Dat is dus onzin. Het zijn namelijk niets dan de feitelijke grieven van de populistische achterban, en de populist die dit benoemt, die de stroming legitimeren. Daar heeft de elite niets mee te maken. Hij sluit het fragmentje af met dat de deugende 'politicus de verantwoordelijkheid heeft het volk af en toe tegen te spreken, en niet alleen moet laten horen wat het wil'. Hier zit het venijn. Door als sociaal-democraat te doen alsof het een uitzondering is dat politici iets anders zeggen dan het volk wil horen, bagatelliseer je dat het populisme voortkomt uit het feit dat er juist een gapende kloof is tussen regent en volk, en dat regenten juist zelden zeggen wat het volk wil horen. En als ze het al zeggen, is het vaak voor de bühne, en wordt er in Brussel iets anders verteld. En het feit dat de term 'populisme' nog altijd een denigrerende connotatie heeft, suggereert dat een volkse boerenwijsheid wel authentiek en folkloristisch is, maar de werkelijkheid nooit weet te vatten. Daar moeten we vanaf, want soms is het antwoord inderdaad gewoon heel simpel. Hele aflevering hier terug te zien.

Politie maakt felrealistisch profileerfilmpje

Even voorstellen: wijkagent @Dwight, tevens spoken word-artiest en bezorgd edoch empathisch mensenmens. Temidden van al die boze Typhoons, ramkraakambtenaren en het DENKoïde smaldeel, is een beetje positiviteit natuurlijk meer dan welkom. En dat een blanke witte agent al dat felle realisme er nooit tussendoor had durven gooien, doet er vandaag ook even niet toe. Vandaag zijn we allemaal Dwight.

Veteranen keihard uitgelachen door Den Haag

Ben u sportief, houdt u van een uitdaging en wordt u graag in teamverband KEIHARD IN UW MUIL UITGELACHEN DOOR REGENTEN? Overweeg dan eens een baan bij Defensie. Natuurlijk is het al jaren de beroepsgroep waarvan een bereidheid verwacht wordt de hoogste prijs te betalen, en er zo min mogelijk voor terug te krijgen. En gisteren bleek ook dat de oudgedienden onder hen gewoon ongezien de ziekte kunnen krijgen. "Zo’n 17.000 oud-defensiemedewerkers gaan er vanaf hun 65e flink in inkomen op achteruit. Dat komt omdat ze wettelijk verplicht vijf jaar eerder moeten stoppen met werken en met het verhogen van de AOW-leeftijd onvoldoende worden gecompenseerd voor de jaren tussen wachtgeld en pensioen." In de echte wereld komt dat bijvoorbeeld op het volgende neer: "Leo Don (63) diende vanaf zijn vijftiende bij de marine, moest stoppen in 2007 en ziet over een paar jaar zijn inkomen kelderen van 2000 naar 1100 euro in de maand." De honderden veteranen die a la Oliver Twist om een beetje meer kwamen vragen, keerden onverricht terzake naar huis. Welgeteld niets kwam er uit de avond voort. "Minister Hennis (Defensie) probeert met de vakbonden tot een nieuwe regeling te komen. De bonden willen dat het AOW-gat volledig wordt gedicht, maar zoiets zou Defensie dik 2 miljard euro kosten. Dat geld is er niet. Dat Financiën bijspringt, lijkt evenmin waarschijnlijk, zo blijkt tijdens het debat."

Integratie is AF, want hier is de shoarmaflap

metjeshoarmaflappen.jpgMedelanders, allochtonen en overige exoten. We gaan niet iedereen apart een handje geven dus blijf lekker zitten, maar gefeliciteerd! We hebben gewonnen, met z'n allen, saampjes in harmonie. Want de Vomar, een beetje het Ministerie van Integratie onder de supermarktketens, heeft het bi-culturele vraagstuk tot culinair epitoom gesmeed, en nu zijn we eruit met z'n allen. Wij hebben in ieder geval weer zin in de toekomst. #TeamShoarmaflappeninjebroekje!

USA roundup: Trump maakt serieuze kans te winnen

Zal het dan toch? Is de geest van Farage de Atlantische overgestoken? Komt het POPULISME TOT WASDOM IN WASHINGTON?! De tijdsgeest begint zich in ieder geval aardig expliciet te laten gelden, zo zes dagen voor de verkiezingen. Ten eerste; de peilingen. Waar lizard queen Illary voorheen nog 10 Wieners voor lag, komt het rode lijntje nu heel dicht bij het blauwe lijntje. En toen was daar ineens de FBI, dat om vooralsnog onbekende redenen besloot Bill Clinton even vol by the pussy te grabben. Een officiële FBI-archief-twitterkanaal dat bijna een jaar stil lag, begon ineens vol gas te Billy Leaken. En dat komt de echtgenote van de potentiële eerste First Dude natuurlijk niet heel gelegen. Begin maar vast met preppen voor een blonde Commander in Chief, check deze vier stats maar eens. En als Hillary denkt dat ze na haar "Deplorable"-speech waarbij ze nog slechts de helft van Trumps-supporters als duivelsgebroed wegzette, moest tijdens een psycho-speech van gisteren iedereen die Trump steunt dead. Zo win je geen zieltje Hill.

'Bedreigingen Zaans raadslid Juliette Rot nemen toe'

In Nederland werkt het als volgt: daders zijn grotere slachtoffers dan hun slachtoffers zelf, want de omstandigheden die een dader tot zijn vergrijp dwongen, zijn ernstiger dan het slachtoffer zelf ooit heeft meegemaakt. Zie daar: de zalving van Ismaïl Ilgun. Maar vandaag komt door de inspanning van journalistieke burgerwacht Wierd Duk, raadslid Juliëtte Rot eindelijk uitgebreid aan het woord. En wel onder de recht je mik-kop: "Ik ga door, tot ik erbij neerval". Komen die powerkwoots. "Alles lijkt weer normaal, maar Rot voelt zich in de steek gelaten. ,,Ik kreeg nauwelijks steun van het college en in de raad. De VARA-website Joop.nl publiceerde in september al een afbraakstuk vol leugens over mij. Door Ismail nu op het schild te hijsen en mij als 'extreem-rechts' af te schilderen denken sommige mensen dat de problemen zijn opgelost. Maar dat is niet waar: in Poelenburg speelt criminaliteit nog altijd een ondermijnende rol." "Rot lijdt aan chronische reuma en had het enige tijd zwaar. ,,Die ziekte speelde op door alle stress. De mediastorm ging liggen, maar het aantal bedreigingen nam toe. Op sociale media, vanuit het hele land, en ook op straat. 'Kankerhoer', 'slaaf van wit Nederland', dat soort dingen krijg je dan te horen. Niet alleen van allochtone jongeren, ook van blanken. Ze komen er speciaal voor naar Zaandam. Ilgün is hun held. 'Soldaten van Ismail' noemen ze zich. Ze citeren hem: 'Keen keld, maar wel honger'." Zie daar, uw land dat uw land niet meer is, anno 2016. PvdA-voorleesmoeder die het ook allemaal niet meer wist / burgemeester Geke Faber stapt volgende week op, en gooit ter gelegenheid een block party t.w.v. 50.000 euro en krijgt een geschilderd portret van 6000 euro mee. Ondertussen woedt de veenbrand gestaag verder en worden volkshelden als Juliëtte voor de bus getyft en mogen zij het zelf rooien met de "strijders van Erdogan". Voor wie het vergeten was, die strijders zien er zo uit.

Video. Bange Badr poept in broek voor Rico

Als geen ander zou topatleet Badr zijn status op een constructieve manier in kunnen zetten teneinde AL DIE KUDTNEEFJES VAN HEM eens op het rechte pad te trekken. Had gekund. But he had a thing. Het is een druk man, en moet op plekken zijn en mensen zien. Ja, dan schiet een fotogenieke stare down die onderdeel was van je contract, er natuurlijk wel eens bij in. Kan gebeuren, wellicht was hij bang te laat te komen voor een sollicitatiegesprek voor een stageplaats. Desalniettemin *hype intensifies* voor deze titanenstrijd langs sektarische breuklijnen op 10 december.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.