Spookachtige Beelden. WW2 vliegdekschip USS Hornet gevonden
Ja, worden we toch altijd een beetje emotioneel van.
*Zet Celine Dion aan*. Ligt ze dan, zo'n vijf kilometer diep op de bodem van de Pacifische oceaan. Werd op 26 oktober 1942 ernstig verwond door Japanse Aichi Type D3A “Val” duikbommenwerpers tijdens de Battle of Santa Cruz Islands. Het schip werd op sleeptouw genomen door heavy cruiser USS Northampton, maar de klootzakken namen d'r alsnog te grazen. Eenmaal dood in het water gaf William “Bull” Halsey het bevel de Hornet zelf tot zinken te brengen na de evacuatie van de bemanning. Met 400 5-inch shells en negen torpedo's vuurde het slagschip af, maar uiteindelijk waren het alsnog twee Japanse slagschepen die d'r naar Davey Jones stuurde. Na de breek de mooiste foto's en een docu'tje. Moeite waard hoor. En wat een ongekend gave marinevliegtuigen waren die Grumman F4F Wildcats toch hè, godverdomme man. Allemaal met dank aan de total champs van RV Petrel.
Mag ook niks meer. Man gooide alleen maar baby uit flat en moet nu al het land uit
Regeltjes, rubberen tegels en betutteling? Wij zeggen NEEderland!
Vroeger hè, vroeger mocht je verdomme nog eens de handen uit de mouwen steken, je kop boven het maaiveld uitsteken, op eigen kompas daadkrachtig de wereld in. Vroeger mocht dat nog. Nú?! Nou, wat denk je? Subiet 't land uit! "De Marokkaanse man die op 5 januari in Ridderkerk zijn eigen 1-jarige baby uit een flat gooide, moet na zijn straf meteen Nederland uit. Het was naar verluidt al enige tijd een getroebleerd samenzijn. "De 33-jarige vrouw van de Marokkaanse man werd al tijdenlang stelselmatig mishandeld. Toen zij duidelijk maakte niet meer verder te willen met haar man, sloegen bij hem de stoppen door. De man richtte zijn woede niet alleen op de vrouw, maar ook op hun zoontje. De vrouw vocht voor het leven van haar zoontje, maar kon niet voorkomen dat de man het kind met kracht van de eerste verdieping van hun flat gooide." Met het kindje lijkt het gelukkig weer goed te gaan, en heeft "nog lichte evenwichtsstoornissen maar zal helemaal herstellen." Het beste, kiddo.
Honderden miljoenen naar EU-brandweer
Ja, genoeg POPULISTISCHE BRANDJES TE BLUSSEN DEZE ZOMER OF NIET!
Wat wil. Onder voorzitterschap van Elisabetta Gardini wiens brandje we ook wel eens zouden willen blussen, is het budget voor het zogeheten EU Civil Protection Mechanism vastgesteld op 205 miljoen euro en een beetje. "By pooling together the civil protection capacities and capabilities, it allows for a stronger and more coherent collective response. To date, all 28 EU Member States participate, as well as Iceland, Norway, Serbia, the Former Yugoslav Republic of Macedonia, Montenegro and Turkey." Hoeveel hiervan nu precies naar het spuitwater van Juncker gaat is niet helemaal duidelijk, maar de dames achter het schakelbord krijgen het sowieso druk. *Hoi ja met Tinie uit Spijkenisse m'n kat Binkie zit vast in de boom en is m'n alles. Geen zorgen mevrouw we sturen engine 69 uit onmiddellijk uw kant op, hij is er over 37 uur.* Gehele notulen die zelfs de notulist niet gelezen heeft, alhier.
WAT?! Toch geen Bassie en Adriaan-pretpark
Alles is ons al ontnomen en nu ook nog onze jeugd.
Helden als Michiel de Ruyter en J.P. Coen liggen dan misschien gevoelig, soit, is even niet anders. Maar in welk een heroïsch vacuüm worden gewone Nederlanders dan geacht te leven als zelfs Bassie en Adriaan geen pilgrimage-plaats krijgen? "Er kan voorlopig een streep door het Bassie en Adriaan-pretpark in Vlaardingen. De lokale politieke partij ONS Vlaardingen had plannen voor een dergelijk themapark, maar de gemeente en het Rosmalense bouwbedrijf Heijmans hebben bekendgemaakt dat er drie- tot vierhonderd woningen worden gebouwd." Ja, nou, VOOR DE MOSLIMS ZEKER! Is dit ONS Vlaardingen nog wel? Dan rest ons nog maar een optie, deze beweging moet ondergronds, en haar kerken zijn onze harten. Want denk maar niet dat wij vergeten wie ons Mexicaans heeft geleerd, hoe we weten waar Europa ligt en waarom we snappen hoe robots werken.
Terroristische ex Ans Boersma voor rechter
De Syriër Abdelaziz Hasood.
Verdacht van o.a. een relatie met Ans Boersma, het bezoeken van festivals en oorlogsmisdaden onder de vlag van Al-Nusra, staat vandaag voor de rechter. Volgens de AIVD is 'Aziz' een "zwaar geval" wat nogal wat zegt als zelfs die therapeutische gemeenschap je goede intenties in twijfel trekt. Het betreft een pro-forma zitting, dus het is vooral even om te checken of Aziz nog altijd zo'n mooie bos haar heeft zodat de rechtbanktekenaar zich voor kan bereiden, en zodat u niet vergeet dat de overheid er altijd bovenop zit.
Update: Ans Boersma wist dat Aziz contacten had met "hoge figuren" omdat hij was vergeten zijn Ipad af te sluiten, waardoor zij het zag. Ook heeft hij "gezworen niet meer te slachten, geen vrouw, geen man en niemand." Ah, niet meer? Ook lijkt er sprake van betrokkenheid bij "een aanslag met 200 doden, waardoor Abdulaziz hogerop zou zijn gekomen." Oh, en hij zou aangesteld zijn als "Emir van Raqqa".
Maxima geeft Hennis het koninklijke voorbeeld
Jordanië gidsland.
Prima lui, dat Hasjemitische Koninkrijk. Een soort high-class beige Amerikaanse motorbende onder een constitutionele monarchie met een parlement voor de vorm. Belast met het onder de duim houden van de Moslim Broederschap en aanverwante belhamels en al sinds jaar en dag een van de beste training grounds voor bevriende SF-eenheden (mega vader-en-zoon-filmpjes na de breek). Het land richt zich al een tijdje op microkredieten voor Fatimodaal, en laat onze Max nu net goed zijn met vrouwen en geld. Eventjes ingevlogen voor een tweedaags werkbezoekje, en zoals onze eigen Ivanka laat zien, zo kan het dus ook. Beetje lachen met kledij en het daarbij houden. Looking at you HENNIS.
Ook al te wit! Homo-emancipatie
Zin in de Pride.
*Drillsergeant-stemmetje* Homo's, attentie en in 't gelid! Nee Gilbert niet op z'n lid en verdomme haal die lul uit je mond terwijl je me aankijkt ik zie em heus wel! Orders van hogerop mannen, Task Force Brokeback is vanaf heden niet langer het speerpunt in de strijd voor homo-emancipatie. Jullie worden per vandaag gefuseerd met de Amerikaans-Franse Task Force Foucault. Aan mij de taak om jullie aan elkaar voor te stellen. *Heel bataljon in camo spandex kijkt blazend en oogrollend naar hun nagels en expres niet naar de deur waar nu al veel te hard Where The Hood At van DMX doorheen klinkt*.
Eerst: de negoren van Black Lives Matters! *Konvooi van Hydraulic Cadillac Lowriders ramt al bouncend dwars door deur en omringende muur heen terwijl "D to the M to the X, last time I hear y'all n*ggas was having sex, with the same sex. I show no love, to homo thugs. How you gonna explain fucking a man? Even if we squashed the beef, I ain't touchin ya hand. I don't fuck with n*ggas that think they broads. Only know how to be ONE WAY, that's the dog" over 18 sub-woofers tegelijk knalt.*
En dan: de Transgenders! *Aanvoerster Australisch vrouwenrugby-team deadlift de voorste Cadillac ondersteboven want daar komt die mensonterende muziek vandaan, en breekt Deshaun's arm op twee plaatsen als hij verhaal komt halen*.
En als laatste: de gehandicapten! *De intercom is gehackt en begint Wagner te spelen. Op een rolstoel met rupsbanden en twee M40 automatische granaatwerpers boven haar schouders rijdt Cailin Kuit langzaam over het slagveld de geflipte Cadillac op waardoor de nog inzittenden een verdrukkingsdood sterven, en zegt: "Ik heb mijn baan als psychiater opgezegd om met jullie voor een betere wereld te strijden hè, laten we er verdomme wat van maken!*
Nou, dat was het. Niemand vergeten, nee, volgens mij niet. Toch? Wat een dag hè. *Nasheed My Ummah **klinkt in de verte en komt gestaag dichterbij.*
Ach, intersectionaliteit. Je moet het maar durven.
Wassila Hachchi duikt op in filmpje met twee mannen in suggestief belichte kamer
Ach, Wassila (DOSSIER).
Hielp Hillary Clinton bijna winnen en publiceerde bij terugkomst een boek (Listen, Think, Speak) dat toch zeker 28 keer zo lang was als de beste parlementaire afscheidsbrief sinds 1940. Vier tienen op je atheneum-rapport, cum laude bedrijfskunde afstuderen, een officiersopleiding bij de marine afronden, en dan alsnog je carrière als volksvertegenwoordiger afsluiten met een uit de hand gelopen bierviltje. Siel, je bent een maffe vogel, maar we zijn gek op maf en gek op vogels. En op een of andere manier duik je toch elke keer weer op, al is het maar voor 7500 euro per uur. Dus natuurlijk gaan we er even voor zitten als je de twee mannenmannen van Scherpschutters vertelt over het belang van de juiste platitudes beheersen dialoog.
Video. Italië eert God Emperor of Mankind Trump
Yes.
Begon tijdens de verkiezingen als de onderstaande Warhammer 40K Emperor of Mankind meme. Inmiddels gewoon meters hoog manifest op Carnevale di Viareggio 2019 in de echte wereld, al is het natuurlijk nog de vraag of Italië daar wel onder valt. Voorzien van prachtcommentaar over een Grande Condottieri uit video games, en NATUURLIJK wanelt er ook een Trump Space Marine rond. De EU heeft hedenochtend de Stuurgroep Toegestane Hoogte Italiaanse Carnavalspoppen opgericht en dient later vandaag een resolutie bij de VN-Veiligheidsraad in.
Peter van Duyvenvoorde: Klimaatspijbelaars en de eeuw van het kind
Peter van Duyvenvoorde, aanstaande schrijver des vaderlands. Sowieso de enige die wij kennen die nog eens een boek heeft gelezen, dus daar liften we met liefde even op mee.
Klimaatspijbelaars en de eeuw van het kind
Kinderen hebben de toekomst, ooit een idealistische zin, lijkt het merendeel nu te denken dat kinderen werkelijk de toekomst hebben, en het recht op die toekomst, puur omdat zij kind zijn. Greta Thunberg in het Europees parlement, de scholieren in Vlaanderen die spijbelden en dan nu de scholieren in Nederland. En iedereen is er maar wat blij mee.
En waarom zou je dat niet zijn? Ze tonen engagement! Wat engagement precies is, wordt tegenwoordig niet over gesproken omdat iedere vorm van politiek activisme omarmd wordt in deze tijd van politisering en moralisering. Vooral de activisten zelf, natuurlijk, zijn maar wat trots op zichzelf. Dat het een stuk makkelijker is om boos te demonstreren op een veld in Den Haag of deel te zijn van een Facebook-groep die tegen van alles is, dan om op de kleine vierkante meter van het bestaan een zinnige, duurzame wereld te bouwen met de buren, lijkt hen niet te deren. Evenmin dat dat activisme een stuk vluchtiger is.
Kinderen demonstreren, en de volwassene beziet het met een liefkozende blik. Dat het kind het klimaat aanpakt om te spijbelen, omdat het spannend is en leuk om te rebelleren, lijkt niet in hem op te komen. Nogal wiedes, omdat het makkelijk is om liefdevol te kijken naar een rebel die strijdt voor dezelfde doelen als jezelf. (Zelfs de rebellerende puber is door de mangel gehaald; toen ik jong was bestond rebelleren nog uit speed snuiven op de WC, shaggies draaien en meisjes met Lonsdale truien een veeg geven op het strand ’s nachts – en dat ging nogal tegen de gereformeerde mores in, dat was pas rebellie!)
Enfin, waarom is het zo moeilijk te verdragen voor de volwassene dat het kind misschien helemaal niet het summum van moraliteit is, maar gewoon een speelse rebel?
