achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Nieuwe foto's oud-liberaal Hennis-Plasschaert

Ach, Jeanine.

Doet tegenwoordig iets met de islam van de moslims redden in Irak en dan ook nog eens namens de Verenigde Naties die alleen op papier bestaan. En ja, when in Baghdad. Misschien zit het ergens ook gewoon best lekker hè. Minder variabelen, minder vragen. Zin in kapsalon nu.

Alex Jones verklaart Joe Rogan de OORLOG

Top 5 Anime Betrayals. Lekker YouTube kijken!

Ja, vergeef het ons dat we de bovenstaande 37 minuten met gemak uitzitten hoor. Jones is sowieso onze guilty pleasure en YouTube, Twitter en Facebook zijn gewoon een stuk minder leuk zonder hem erop. En even hè, hoe bestaat het dat een totale KKK-nazi als dr. Dave Duke en zo'n beetje elke islam-fascist hun accounts wel mogen behouden? En hoe gestoord ie ook is, zolang hij niet oproept tot geweld, valt zijn discourse dan niet gewoon onder Mill's rechtvaardiging van VvmU, namelijk dat hoe fringe ook, het heel soms wellicht een fractie van de waarheid bevat, en daarmee bijdraagt aan uiteindelijke waarheidsvinding?

Maar goed, nu is het OORLOG. Want Joe Rogan = DMT = CIA , Joe Rogan = Media Matters = Soros en Joe Rogan = Cash App = Jack Dorsey van Twitter. Zoals wel vaker zit er in de verte inderdaad iets in, maar is het ten eerste allemaal geen geheim, en ten tweede zijn de conclusies natuurlijk totaal debiel, zoals Joe Rogan onderstaand uitlegt. Joe ging inderdaad veel te soft op op Jack Dorsey, maar hij heeft aangekondigd dat er een tweede podcast komt om het goed te maken. 

Na de breek een video uit de serie Andere Tijden, de bijna vier uur durende Joe Rogan Podcast met Alex Jones en Eddie Bravo, wat eigenlijk geldt als de beste vier uur uit ons leven. En wie daarna nog meer lust voor complot heeft, kan terecht bij De Azijnbode, waar ze vandaag de theorie YouTube kijken = NAZI aan het testen zijn.

RTL 4 plaatste oudere nepleerlingen op middelbare school voor docu, iedereen boos

Ja, vreemd verhaal, toch wel.

Christelijk Lyceum Veenendaal te Veenendaal deed mee aan een TV-programma dat in documentairevorm het echte leven op een middelbare school vast zou leggen. Opzet: vijf 'nieuwe instromers' zouden door een cameraploeg gevolgd worden. Wat echter verzwegen werd voor zowel docenten als medeleerlingen is dat deze instromers niet onder hun eigen naam leefden, en ook helemaal geen echte instromers waren. Dat kwam uit toen bleek dat de instromers onder nepprofielen op social media zaten.

"Docenten en leerlingen gingen op onderzoek uit. De vijf nieuwe leerlingen waren in werkelijkheid ouder dan de andere scholieren, soms wel 20 jaar oud, en volgden in sommige gevallen een hbo-opleiding of hadden een theaterachtergrond." U zal het niet geloven, maar het is een concept dat over is komen waaien uit de VS, genaamd 'Undercover High'. En ja, ze hebben ons dan misschien van de Canadezen bevrijd, maar we hoeven ook weer niet alles na te doen toch.

Docenten, ouders, leerlingen en ministers boos, dus hoog tijd dat rector Willem Vos even op de damage control gaat natuurlijk. "In het NOS Radio 1 Journaal benadruk rector Willem de Vos dat er niet met geheime camera's is gewerkt." Ah, okay, nee dan is het goed, zand erover en mooi verhaal voor de kleinkinderen.
UPDATE: Leerlingen WOEDEND in staking gegaan, door school naar huis gestuurd.

NPO Ombudsman: 'Talkshow-tafels nog steeds teveel witte mannen, dat is een probleem'

Plakkaat van Verlatinghe - Het Eeuwige Edict - NPO Ombudsman-rapport 'Aan tafel! Over het al dan niet problematisch gebrek aan diversiteit onder talkshowgasten'.

Wie zei daar dat wij van na de grote verhalen zijn? De oorlog is dan misschien voorbij, het verzet nog niet. Vanochtend ontwaakte Nederland zoals elke ochtend om slaafs het Patriarchaat te bekoren, maar er hing iets in de lucht. Tijdens een gelijkheidshongerwinter die al 79 jaar onafgebroken aanhoudt, gisteravond nog eens extra tartend gevierd met een DWDD Witteman Special, was daar ineens een vluchtige zweem die de suggestie van lente in zich droeg. Het NPO Ombudsman-rapport 'Aan tafel! Over het al dan niet problematisch gebrek aan diversiteit onder talkshowgasten' (PDF).

Het leest dan misschien als een zesdejaars hbo-scriptie die bovendien in de ik-vorm geschreven is, maar daar gáát het niet om. Eerste zin: "Zet de tv aan. Kies een willekeurige talkshow. Hoe groot is nu de kans dat Peter R. de Vries op het scherm verschijnt?" Ja, best groot. En de titel van het rapport draagt dan misschien een open vraag in zich, de laatste zin van de eerste alinea bekent kleur en draait er niet omheen: hier is sprake van een open rebellie. "De blanke man floreert aan de Nederlandse talkshowtafel, wat tot gevolg heeft dat vrouwen en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond systematisch ondervertegenwoordigd zijn. En dat is een probleem." We hadden als lezer op iets meer suspense gehoopt, maar het gaat uiteindelijk om de boodschap.

De conclusie geldt dan ook nú al als de Tunesische fruitverkoper die zichzelf voor uw zonden in brand stak, verandering is op komst. "Toch blijft het zo dat talkshows onbewust bijdragen aan de sociale ongelijkheid. De programma’s tonen personen uit de actualiteit. Deze mensen zijn vaak afkomstig uit machtsposities en deze machtsposities worden grotendeels ingevuld door witte mannen. Door deze realiteit telkens weer te tonen, construeren de shows tegelijkertijd ook een eigen werkelijkheid, waarin het nóg vanzelfsprekender is dat een hoge positie nu eenmaal bekleed wordt door een witte man."

350 NL wetenschappers doen het ondenkbare: spreken steun uit voor klimaatspijbelaars

Dit zul je dus nooit ergens anders horen of lezen, maar bij GeenStijl zijn we van mening dat de jeugd de toekomst is.

Inderdaad, we zeggen het. Dan maar wij afgemaakt. En wat hebben we ze er maar mee opgezadeld hè, het klimaat. Maar mooi niet dat ze het pikken. Want dit zijn KINDEREN, en nog onbezoedeld door de consumptiemaatschappij, gaan zij wél gewoon de barricades op. Ongeacht de consequenties, de hoon, de afkeurende blikken, het dreigende cordon sanitaire op de arbeidsmarkt en de eeuwige vlek op het CV. Het is van een authenticiteit waar volwassenen, gevormd als zij zijn, alleen nog van kunnen dromen.

En weet u, nu we toch bezig zijn, gaan we maar gewoon de **volledige mijl. Iemand moet het zeggen: Wetenschap is belangrijk. Ja, dat las u goed. Dan maar wij in een metalen kooi levend in de fik gezet. En nu doet een groep van 350 wetenschappers het ondenkbare. Met gevaar voor leven en ledematen, baan en hypotheek en onder dreiging van uitsluiting en eenzaamheid doen zij wat systeemslaven niet eens voor mogelijk houden: zij steunen de KINDEREN. 

"In Europa gaan jongeren massaal de straat op om meer klimaatambitie te eisen van de overheid. Na België, Duitsland, Zweden en Frankrijk gaan ook in Nederland scholieren de straat op om te staken voor een ambitieuzer klimaatbeleid. Op basis van de feiten die de klimaatwetenschap verschaft, hebben de actievoerders groot gelijk. Daarom steunen wij als wetenschappers deze actie."

Algebra, de Magna Carta, Klimaatambitie. Woorden die in de eeuwigheid zullen weerklinken.

Rapport: 'Amnesty International schendt mensenrechten eigen werknemers doorlopend'

Blijft fascinerend hè.

Hoe dun het vernis van professionele wereldverbeteraars toch elke keer weer blijkt. Al snappen we ook wel hoe woest aantrekkelijk blanke Oxfam-mannen van 60+ en Artsen Zonder Morele Grenzen zijn voor minderjarige meisjes in Haïti, en het is nou niet alsof ze er babies vermoord hebben of zo toch? Maar goed, wat heeft Amnesty te bieden. Als reactie op twee zelfmoorden van Amnesty-werknemers startte het BEDRIJF een intern onderzoek naar de sfeer op de werkvloer (PDF):

"Given Amnesty’s status and mission—to protect and promote human rights—the number of accounts the Assessment Team received of “bullying,” “racism,” and “sexism” is disconcerting. There were numerous egregious reports of abuse of power, discrimination, and other unfair treatment and processes of staff. (...) There were multiple reports of managers belittling staff in meetings, deliberately excluding certain staff from reporting, or making demeaning, menacing comments like, “You’re shit!” or, "You should quit! If you stay in this position, your life will be a misery.” Others discussed this issue more generally, reporting that bullying and public humiliation were routinely used by management at all levels."

Nja, we schrapen wel weer wat verbazing van de bodem van ons vat over deze misstanden, en wensen Amnesty het allerbesten met het "herbronnen", "terug naar de kernwaarden" en weer "de neuzen dezelfde kant op krijgen".

Dag 3. Van Klaveren bij DWDD nog steeds moslim

Bijzondere beelden gister op NPO Eindtijd TV. Wel eerst twee reclames kijken, ook al verdient Van Nieuwkerk al 48.000 euro per maand (!) aan uw belastinggeld.

Je zou het bijna voor lief nemen en het niet eens meer zien. Maar het kader waarin het gesprek plaatsvond was dat Van Klaveren eindelijk het licht had gezien door te erkennen dat de islam gewoon een soort Arabisch boeddhisme is, en hoe hij voortaan zou moeten leven met de meermaals door Matthijs gepushte schaamte voor zijn VERLEDEN. En dan dat uit de academie overgewaaide theatrale exotisme waarmee de vermeende oneindig goedaardige complexiteit achter "de bronnen van de bronnen" verkend wordt, het blijft een tranendal.

Maar goed, Van Klaveren is een gereformeerde protestant, en de uitspraak "Liever Turks dan Paaps" kwam rond 1570 ook niet uit de lucht vallen. En laten we er nou ook gewoon niet omheen draaien, voor mannen is de islam een bijzonder aantrekkelijk geloof. Heel Soumission is daar omheen geschreven en het is in Westerse conservatieve kringen echt niet ongebruikelijk dat de islamitische krijgersdoctrine en het primaat van de mannelijkheid bezongen wordt. Mike Cernovich laatst nog bijvoorbeeld. 'White Sharia' is een ding, onderstaande ex-moslima Sarah Haider heeft gewoon een punt, en de strenggelovige Harvard-alumnus Daniel Haqiqatjou ook.

Westerlingen hebben een "god shaped hole in their hearts", bij sommigen gevuld door het klimaat en de blanke erfzonde, bij anderen door (etno-)nationalisme en weer anderen door de islam.

Wereld reageert op Trumps State of the Union

Een verbinder, een bruggenbouwer, de man van de uitgestoken hand.

Columnisten van links tot rechts maar vooral Joost Niemoller ontwaarden gisteravond een groots staatsman. En inderdaad, zelfs de Democratische vrouwen die zich uit protest in het wit gehuld hadden uit solidariteit met andere vrouwen of zo, konden hun oestrogeen uiteindelijk niet meer bedwingen na Trumps "Don't sit down yet, you're gonna like this", en barstten al twerkend op tafel in juichen uit toen Trump zei: "After exactly one century after giving women the right to vote, we also have more women serving in Congress than at any time before." Verder werd er door de aanwezige vertegenwoordigers voor het eerst af en toe ook gewoon USA, USA, USA door de zaal gescandeerd, dus wie zegt hier dat Amerikanen geen cultuurvolk zijn? Allemaal media de speech natuurlijk weer fact checken, want zij leven nog altijd in de veronderstelling dat het uitmaakt of wat de Amerikaanse president zegt exact klopt. SAAI! Verder ontmoet hij zijn Koreaanse penvriend Kim-Jong Un voor een tweede keer op 27 februari in Vietnam en de muur schijnt er nog steeds te komen. Reacties van belangwekkende figuren en volledige speech, na de breek!

UWV-topman scoort volledige bingokaart managertaal tijdens grilsessie Poolse fraudeurs

Weet u nog, dat moment tijdens uw studie?

Dat u erachter kwam dat het aantal woorden en volzinnen om te verbloemen dat u werkelijk geen fuck had gedaan aan de groepsopdracht eindig was? Nou, dat had Fred Paling dus gisteravond tijdens een BBQ-sessie door Nieuwsuur en dat zag er als bovenstaand uit. We hebben het eventjes voor u de gewone Nederlander ondertiteld, want mals was het allemaal niet. Onderstaand een bingokaart, winnaar krijgt een jaar lang gratis WW, te verzilveren bij uw betere UWV-kantoor. Doet het filmpje u trouwens sterk aan iets denken, weet u niet precies waaraan, maar heeft u wel ineens een onbedwingbare zin huisartikelen te kopen? Antwoord op het mysterie, na de breek.

Weer filmpje opgedoken: gevangenen feesten met drugs en smartphones in PI Heerhugowaard

Gelukkig maar, want dat was toch alweer zeker een week geleden.

Denkt u ook wel eens: we missen Ivo Opstelten. Een man die écht orde op zaken kan stellen. Wij ook niet, maar man man man wat gaan we hier toch een populistische draai aan geven. Want het is alweer raak in PI Heerhugowaard. Op het filmpje dat in handen is van de Telegraaf is te zien hoe gevangenen die hun zonden moeten overdenken het NAAR HUN ZIN HEBBEN! In 't gevang lijkt dat neer te komen op doen alsof je handen machinepistolen zijn en vervolgens heel vaak "Brrraaa" roepen. Nja, je moet wat, en we zullen ook vandaag maar weer wat verbazing van de bodem van het vat schrappen over het feit dat gevangenen gewoon smartphones met internetverbinding alsook drugs hebben. En dan nu de belangrijkste vraag, namens de JEUGD: mag je nog vragen 'is dit mijn land nog wel?' als je het eigenlijk nooit anders hebt gekend?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.