achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

VIDEO. Man bedreigt motoragent met tegel

"Baksteen op je hoofd vriend je moet me niet gaan duwen."

Ja, dreigen met doodslag, dat rechtvaardigt wel een getrokken wapen lijkt ons zo. Concrete aanleiding kennen we vooralsnog niet, maar de bovenbuurvrouw is het er in ieder geval mee eens. Nadat de tegel weer netjes op z'n plaatst ligt verdwijnt ook het vuurwapen weer in het holster, en wordt de beste man ge-pepper sprayed. Vervolgens een gefrustreerde en wellicht wat buitenproportionele round house kick naar het lichaam, waarna het allemaal goed en wel afloopt met wat hulp van een koene omstander. Over de hele linie kudo's!

Giel Beelen onthult naakt en dronken dat hij rijbewijs alsnog kwijt is

Een bewogen weekje, Giel heeft het.

Matig verzorgde vlogger op leeftijd gaat al 50 dagen met Enzo Knol naar de sportschool, en onthult vandaag "eindelijk" het resultaat. Het blijft een soort Dolf Jansen in een muscle suit dus we kunnen inderdaad niet wachten. "De Onthulling" van Giels tempel stond al een tijdje gepland, maar wordt nu toch wel even rechts ingehaald door de onthulling dat Giel z'n rijbewijs in mag leveren omdat hij in vijf jaar twee keer veroordeeld is voor rijden onder invloed. Beelen ging eerder tegen de uitspraak in hoger beroep, en daarna zelfs nog naar de hoge raad, want het kwam hem "om praktische redenen" allemaal niet uit. Mocht allemaal niet baten, alsnog zes maanden inleveren, en moet hij opnieuw zijn praktijk- en theorie-examen doen. Zal ons allemaal een zorg wezen, zolang we je lichaam vandaag maar te zien krijgen.

IND keert compenseerde migranten in 2018 met €1,5 miljoen voor te lange wachttijden

Hey kijk, de IND-boot tijdens de Canal Pride deze zomer!

Bent u eigenlijk al boos geweest op deze mooie zomerdag? Nee? Zonde man, regelen we voor je! EN DAAROM SCHAKELEN WE NU OVER NAAR HOOFDLETTERS WANT DE MOSLIMS DOEN HET WEER HOOR! Afgelopen november bleek dat de IND voor meer dan een miljoen euro aan "ingebrekestellingen" had uitgedeeld aan migranten waarvan de aanvraag langer dan zes maanden bleef liggen. Het uitgekeerde bedrag kan oplopen tot maximaal 1442 euro de neus. En terecht, doen al die moeite hier helemaal heen te komen om voor onze pensioenen te werken en dan hier een beetje als nummertje behandeld worden nou dacht het mooi niet. En vandaag viel de hele rekening voor heel 2018 op de mat.

"Inmiddels is duidelijk dat het totale – van belastinggeld betaalde – boetebedrag naar 1.453.783 euro is gestegen. Ook komend jaar verwacht de IND nog ’een verhoogd aantal’ dwangsommen te moeten uitkeren. (...) Termijnen in asielprocedures overschrijden mag volgens de wet niet. Asielzoekers moeten binnen zes maanden weten of ze recht hebben op een verblijfsvergunning."

Heel goed, we zijn immers een nation of laws of helemaal niets. "Volgens de IND probeerden asielzoekers, statushouders en hun advocaten vorig jaar 7100 keer geld uit hun eigen procedure te slepen. Daarbij hadden ze 1690 keer succes." Ongetwijfeld gaat een groot deel daarvan naar Marokkaanse asielhoppers zoals in de bovenstaande video, die van te voren al weten dat ze geen kans maken, toch het systeem komen verstoppen, en om die reden vervolgens na een door de Nederlandse overheid betaald verblijf een paar lokale maandsalarissen binnenharken. Art of the deal.

Beelden. Koerden bereiden zich voor op verovering laatste IS-bolwerk in Syrië

Ach, wat begon het vol goede moed hè, dat kalifaat. Grote muil dat ze hadden.

En tegen ieders verwachtingen in lukte het een kalief en een stel ingevlogen psychopaten in Toyota's toch niet het eeuwenoude raadsel rondom optimaal staatsbestuur op te lossen. Wel gelachen, niet geneukt. Maar goed, zoals Hitler zei: je kunt niet altijd winnen en aan al het mooie komt een eind. En zo sluit het net zich komende week om Bāghūz, een pittoresk Eufraat-dorpje aan de Syrisch-Iraakse grens. Het laatste Syrische bolwerk van zo'n 700 bij 700 meter waar IS zich samen met honderden gegijzelden heeft ingegraven. De eer is zoals tijdens eigenlijk de gehele push back aan de Koerden, onze favoriete """moslims""", met wat hulp van Trumps praetoriaanse garde natuurlijk, moet wel leuk blijven. Behouden vaart boys, opdat jullie binnenkort met een eigen staat beloond worden.

"Wie 'ieuw' roept, moet bij zichzelf te rade gaan"

Vrouwen, sowieso de beste uitvinding sinds mannen.

En het duurde misschien even, maar dan eindelijk klimmen ze op de barricades tegen het laatste restje patriarchaat. Dat stukje ijsbergsla dat onopgemerkt zo net achter je kies al een week ligt te ontbinden, omdat het door de laatste feministische golf over het hoofd gezien werd. Bahareh Goodarzi en Maaike Muntinga publiceren vandaag een opiniestuk in naoorlogse verzetskrant Het Parool.

"Maar denken we niet stiekem allemaal dat menstruatie onsmakelijk is? We vinden bloedende vulva's goor, onaantrekkelijk, onvrouwelijk." Meid spreek voor jezelf. We vinden het al spannend om de caissière te begroeten en als er dan een keer een meisje is dat ons bestaan lijkt te erkennen nemen we zelfs een strafblad en 5 kinderen van 6 mannen op de koop toe, dus menstruatiebloed is echt het allerlaatste waar je ons over zult horen.

"We dagen iedereen uit maandverband en tampons niet meer te verstoppen, hardop te praten over hun menstruatie en mensen die daar met 'ieeeeeeeew' op reageren te bevragen. We zijn klaar met ons te schamen, te verontschuldigen en te verstoppen. Tijd om het menstruatietaboe voor altijd te doorbreken." Vertel het ze! En we wensen je het allerbeste met de campagne.

Trump tweet verbindende videofuck

Net als je denkt dat het leven onmogelijk nog mooier kan zijn op deze zomeravond.

Slingert Trump eigenhandig een trolvid de ether in. En om belediging bij verwonding te voegen pinned-ie em nog ook. De ABSOLUTE MAD LAD. Trump is gewoon een reaguurder in het Witte Huis @ me niet kliko. R.E.M ook vast weer boos straks maar die hebben we toch nooit gemogen. Oh en er was iets met een muur of zo vandaag toch? Nou, die komt er, en Iran betaalt. Zin in carnaval in Italië nu.

UPDATE: Whahahaa. Twitter verwijdert filmpje. Hier mirror

Bloedmooie free diver sprint over oceaanbodem

Sofía Gómez, een soort zeemeermin maar dan inclusief benen.

En we hebben zelfs een lokaal haakje want geschoten door ene Daan Verhoeven, en hoe. Maar goed, Sofía dus. Komt uit Colombia, inderdaad, net als Shakira, en da's te zien. Springt hier even doodleuk 18 meter naar beneden, en rent vervolgens met steen en al weer naar boven. Ze is de eigenaar van free dive school Blue Element in Dominca en natuurlijk doet ze het ook met haaien. Dat zie je na de breek, net als overig belangwekkend beeldmateriaal trouwens.

YouTube kondigt nieuwe censuurmaatregelen aan

Hier was toch zo'n boek over of zo?

In de meest knuffelbare taal eigenlijk best wel enge dingen zeggen. Laat dat maar aan Google over. We hadden het even gemist, maar eind januari verscheen er een officieel YouTube-blogje onder de naam "Continuing our work to improve recommendations on YouTube". Kerncitaatjes hierboven en onder. "To that end, we’ll begin reducing recommendations of borderline content and content that could misinform users in harmful ways—such as videos promoting a phony miracle cure for a serious illness, claiming the earth is flat, or making blatantly false claims about historic events like 9/11." Okay, is flat earthing schadelijk? Zijn onwaarheden überhaupt schadelijk genoeg om actief te begraven, zolang ze niet oproepen tot geweld? En nog belangrijker, hoe ongelofelijk rekbaar is het begrip "borderline content and content that could misinform users"

Het valt in ieder geval volledig samen met de door Google, Facebook, Twitter, Mozilla, advertentiewereld en EU ondertekende 'Code of Practice' die "voor de EU-verkiezingen van mei 2019" van kracht zou gaan, en dicteert dat "signatories of the Code of Practice should agree to deprive “impostor” websites and websites hosting disinformation of advertising revenues. The signatories should also agree to (…) the development of indicators of trustworthiness of content sources, dilute the visibility of disinformation by improving the findability of trustworthy content and provide users information on prioritisation of content by algorithms." Algoritmes, de voetsoldaten van de stiekeme censuur.

"Tieners" van 13 en 14 jaar overvallen supermarkt met hamers

Die tieners ook, tegenwoordig.

Vroeger. Vroeger hè, gingen we nog knikkeren, naar de leesclub, het hockeyveld of als het echt uit de hand liep de skatebaan. Maar toen kwamen de computerspellen en ging alles kapot. En zie hier: Generation Kill. Een Westerse generatie volledig gedesensitiseerd voor geweld en gespeend van elke empathie. En ja, je oogst wat je zaait! "De twee jongens van 13 en 14 jaar oud gingen zeer brutaal te werk. Een van hen slaat vlak nadat hij binnenkomt met een hamer de kassa kapot. Vervolgens wordt de winkelmedewerkster bedreigd met de hamer." Officier van Justitie Gabriëlle Hoppenbrouwers laat dan ook geen adjectief ongebruikt in haar veroordeling van het incident: "Dit is heel zorgelijk. Het zijn pubers. Hun hersenen zijn nog niet volledig volgroeid. Daardoor doen ze hele domme dingen. Maar dit gaat wel heel ver."

'Wethouder Vlaardingen: Bejaarden als eerste in OV zonder chauffeur'

Hartverscheurend regionieuws uit Vlaardingen waar GroenLinks drie zetels heeft.

"WETHOUDER VLAARDINGEN: BEJAARDEN ALS EERSTE IN OV ZONDER CHAUFFEUR", kopt het gezaghebbende Schiedamnieuws.nl. Het Argos Mobiel-voertuigje, "een soort tuk-tuk, maar dan voor blanke mensen", ligt onder vuur omdat in deze maatschappij alles alleen maar om geld draait en mensen slechts een nummertje zijn. In antwoord op raadsvragen blijkt dat in 2019 duidelijk wordt "In hoeverre Argos Mobiel ingezet kan worden voor een pilot met autonoom elektrisch vervoer". Kortom, de huidige dienst met chauffeurs enz. is te duur, laten we hen uit het plaatje gummen om het geheel tot de voertuigkosten te reduceren. En dat doet pijn, vooral nadat je een dame op leeftijd in het bovenstaande filmpje hoort zeggen: "Als je in de Argos Mobiel stapt heb je meteen het gevoel van: 'hey, dit is gezellig'. Een leuk praatje, ze helpen je met instappen, ze doen je gordel vast. Ik kan alleen maar zeggen: ze verdienen een heel hoog cijfer." En de laatste die terug wilde naar de menselijke maat is vermoord door de Oranjes!

Update. Het houdt niet op: hijskraantje stort in op woningdak, eigenaar "vreselijk geschrokken".

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.