NRC: 'Kleur turven kerstreclames was goede zaak'
NRC Huidskleurblad wrijft in witte vlek.
NRC Huidskleurblad steekt zichzelf een veer in de reedt over het feit dat NRC Huidskleurblad geturfd heeft hoeveel negers er (niet) in kerstreclames zaten dit seizoen. Want in het feit dat mensen het spuugzat zijn en helemaal Sylvia Witteman (Volkskrant) gaan op de raciale kleurtelling, ziet NRC uiteraard het bewijs van hun eigen gelijk: "Wat zegt al deze boosheid over het Nederland van vandaag? Veel, vrees ik. Het beeld dat we van onszelf hebben als progressief voorbeeldland klopt niet. Wie daarop wijst, haalt zich woede op de hals." Et voilàndermeersch: Het is weer de Schuld van GeenStijl (en Wierd Duk en Herman Vuijsje). Oh man. Los van dat de meeste migranten überhaupt geen Nedertelevee kijken (dat doen alleen blanke kaaskoppen van middelbare leeftijd & ouder), is NRC de belangrijkste vraag vergeten in hun rassenonderzoek: waarom zouden adverteerders hun kerstcommercials moeten richten op mensen die überhaupt geen kerst vieren? Sowieso is het enorme segregatie op laag water van de Mediahuistitel, want buiten kerst tikken van Eneco tot Plus de reclames alle kleuren & genders op de staalkaart aan om de absurde identiteitspolitieke meetmethoden te doorstaan, waaraan "diversiteit" en "inclusiviteit" worden afgemeten. Verder alles wat deze ongekleurde comment zegt tegen misschien wel de meest polariserende krant van Nederland:
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
U juicht te weinig voor Sifan Hassan
Het is: weer niet goed
Festivalboomer Peter van der Ploeg (NRC) slaat de plank nogal mis in essay over Pinkpop
Zo veel festivalervaring, zo'n dom stuk
Gaan we weer. NRC Ambtenarenblad knapt vuile werk op voor Belastingdienstboeven
Schoothondstokje overgenomen van Volkskrant