Yes, he can! Bosma wil Kamervoorzitter worden
Daagt Kamervoorzitster Arib uit
Khadija Arib dacht zonder weerstand haar tijd als voorzitster van de Tweede Kamer te verlengen, maar nu is er toch een uitdager. Uit de gelederen van de PVV pakt de onverschrokken Martin Bosma de handschoen op en stelt zich kandidaat voor de functie. In 2019 nog uitgeroepen tot beste Kamerlid door een toonaangevend roze medium en allround aardige topgozer. Had in 2012 al tijdelijk de voorzittershamer in handen als invaller, zit al jaren in het bestuur van de Tweede Kamer, fungeerde de afgelopen jaren als ondervoorzitter en weet dus precies hoe het systeem werkt. Helaas is de verkiezing vooral een politiek spelletje. Als grootste oppositiepartij met weinig belangrijke functies in handen zou de PVV de voorzittershamer verdienen, maar de vraag is of een Kamermeerderheid al over het cordon sanitaire heen durft te kijken. Daarnaast is het meerendeel van de Kamerleden erg te spreken over Aribs voorzitterskwaliteiten en dat maakt het voor Bosma moeilijk om ze te laten kiezen voor verandering. Een lastige strijd die niet erg lang duurt, want de uitslag horen we woensdag al. Go Bosma!
TK LIVE - Beëdiging De Olifant in De Kamer
We maken een kringetje, van jongens en van meisjes
Gisteren 69 keer DAAR IS HET GAT VAN DE DEUR, DOEI, vandaag 69 keer jij bent welkom in mijn land vergaderzaal. Het worden vier FANTASTISCHE JAREN met virulent institutioneel randstadisme, want van de 150 graaiers komen er 105 uit de Randstad. Dames en heren, maak u op voor (minstens) 4 jaar pigmentgejank, gendergejank, transitiegejank en hittepetitjes op drie hoog achter in 020 die gaan vertellen hoe een boer in de regio zijn berm moet maaien. Beëdiging gaat in tranches van drie wegens de kerona (protocol) en de kamerleden steken 2 vingers in de lucht, of misschien wel 1. Enfin, we hebben er zin an.
Pieter Omtzigt: I'll be back!
Keert morgen terug in de slangenkuil
Heel veel mensen en hun verkenners spraken de afgelopen tijd over Pieter Omtzigt, maar morgen komt de man zelf eindelijk aan het woord. Op Twitter kondigt de Nationale Omtzigtman aan dat hij gewoon aanwezig is bij de installatie van de nieuwe Tweede Kamer en zijn zetel in ontvangst zal nemen. "Functie Kamerlid dus", sneert hij naar de aantekeningmakers. "Vergeet niet, ik zit er niet voor mijn eigen kiezers of voor het CDA. (subtiel opstapdreigementje Pieter, red.) Artikel 50 van de Grondwet is kraakhelder. De Staten-Generaal vertegenwoordigen het gehele Nederlandse volk." Hij schuift waarschijnlijk nog niet aan bij het debat over de gelekte aantekeningen van de verkenners, maar zijn aanwezigheid in Den Haag zal ongetwijfeld de druk nog verder opvoeren. Welkom terug Pieter, dat je ze maar mag laten zweten!
UPDATE: Grapperhaus zal hij morgen niet tegenkomen, want die duikt in quarantaine.
HAHA NEE JIJ NET NIET-lijst
Deze strijders pissen buiten de geprognosticeerde pot
NB Zónder verschuivingen door coalitievorming en ministerschuiven (die vvd-miep gaat het dus wel redden), zónder rekening te houden met voorkeurstemmen (zo zal Kauthar wel in het parlement worden gemoslimbroederschapt), zónder rekening te houden met doei doei (joehoe Klaver) en zónder rekening te houden met restzetels (Volt/JA21/D66).
vvd #36 - Kelly Regterschot
U kent ze wel, die vvd'ers. Ze zijn er wel maar ze zijn er toch ook weer niet. Het licht is aan maar er is niemand thuis. De gordijnen zijn open maar de bewoner ligt al op bed. De pleerol ligt klaar maar er zit niemand op de pot. De trap is gebouwd maar iedereen blijft beneden. Het stuur zit er wel maar de weg gaat alsmaar rechtdoor. Er zit ranja in het glas maar het water is op. En verzin zo nog maar 80 suffe metaforen voor die backbenchers die een beetje met de baas meestemmen en verder niks.
D66 #24 - Ongelooflijke Romke de Jong
Heet deze meneer 'Ongelooflijke Romke de Jong'? Nee natuurlijk niet, maar wat is deze meneer een ongelooflijke Romke. Komt uit Friesland en is dus helemaal heit en mem en andere dingen die Friezen zijn. Romcom de Jong is ijscoboer maar hij is ook helemaal klimaatneutraal en gendermultidivers enzo, zoals alle D66'ers met een zogenaamde penis.
PVV #18 - Marjolein Mijn Tweet Klopt Faber
U kent Marjolein Mijn Tweet Klopt Faber natuurlijk maar van één ding en dat is een tweet die niet klopte: een of andere Noord-Afrikaan zou verantwoordelijk zijn voor een steekpartij, maar dat klopte niet, maar volgens Marjolein Faber klopte de tweet wel (maar dat was dus niet zo). Een helder licht is Marjolein Mijn Tweet Klopt Faber verder niet, u gaat haar niet missen maar dat zal Marjolein Mijn Tweet Klopt Faber verder worst zijn, want die zit toch al in de Eerste Kamer.
CDA #16 - Joba van den Berg-Jansen
Beetje flauw om de Bijbel te beoordelen op het kaftje maar Joba van den Berg ziet er wel echt uit als de assistent-secretaris van de Rummikub-club, iedere tweede woensdag van de maand in het buurthuis, deelname € 2 en de eerste koffie is gratis. Joba van den Berg is een miljoen jaar oud en namens het CDA is ze woordvoerder op allemaal heel erg belangrijke terreinen, zoa... zzz
Het Grote GeenStijl UITZWAAI Topic!
GeenStijl feliciteert Henk Krol met de verkiezingsuitslag
De echter verliezers van deze verkiezingen ziet u niet op televisie. Dat zijn de strijders die na een loodzware campagne zonder MSM-uitnodigingen hun toekomstplannen (alweer) in rook zien opgaan. Die ondanks hun beste, maar soms niet hele goede, bedoelingen niet die stap over de kiesdrempel weten te zetten en niet mee mogen spelen met de Haagse poppetjes. Wij salueren de dappere democratische dromers. Leuk geprobeerd, maar jullie zijn te licht bevonden. Dikke doei!
Doei Lijst Henk Krol!
Tijd voor Henkie's pensioen. Zijn laatste potentiële stemmers zochten waarschijnlijk tevergeefs zijn naam op de lijst van 50Plus of zijn verdwaald onderweg naar het stembureau. We gaan de ruzies en chaos missen die ontstonden in werkelijk iedere partij waarmee hij in aanraking kwam. Krol zit er niet mee en gaat een bed and breakfast beginnen. Gezellig!
Fixed it: neutrale verkiezingsposters
Zoals bij de sigaretten weet u wel
Dat gezever over die sigarettenpakjes, dat ze neutraal moeten zijn omdat het 'schadelijk' is. Nu hebben we de politiek een beetje gevolgd - toeslagenaffaire, racistische appjes, zogenaamd 1000 euro krijgen, ongrondwettelijke avondklok, etcetera - en dat lijkt ons ook vrij schadelijk. Al die fleurige aankondigingen om op partijen te stemmen, alleen maar omdat mensen gevoelig zijn voor felle kleuren. Alsof het LEUK is om beloftes te krijgen die later toch niet nagekomen worden. Nee. En daarom introduceren wij 'plain packaging' voor de verkiezingsborden. Om te ontmoedigen om in de mooie praatjes van politici te trappen. Alstublieft!
Hele Tweede Kamer deze zomer eindelijk opgerot
ZO!
Eindelijk. Na een hele hoop intern gezeik (hierrr topic uit 2015) wordt er deze zomer eindelijk gehoor gegeven aan de oproepen van Claudia op Facebook, Henk in de reaguursels, Vincent een keer op een feestje, Paul toen hij boos naar het Journaal zat te kijken, Rudy na veertien bakkies in de kroeg, Lianne op het hockeyveld, Yousouf in de Telegram, Gilène op Insta, Marleen op het schoolplein, Jorien in de rookpauze, Lucas en Bjorn op het Leidseplein en René toen hij in de trein Nu.nl zat te doomscrollen. DE HELE TWEEDE KAMER ROT OP. Naar een omgebouwd kantoor naast Den Haag Centraal.
FOTOSERIE! Kijk ze eens plezier hebben
HA HA HA HA HA
Hahhahahaha ja heel leuk
Fan-tas-tisch hahaha op de FIETS JE MEENT HET
Hahahahaha lachen man die avondklok
Ja hahaha u kunt ons toch niet meer wegsturen hahaha
Hahahaha ja die toeslagen dat was ook wat amirite????
LIVE. Het Grote Britse Mutatiedebat
Order, order!
And now for something completely hetzelfde als al die andere coronadebatten. His Majesty's Opposition mag weer even fulmineren tegen wat Hugo de Jonge nu weer fout heeft gedaan, waarna Hugo de Jonge vrolijk verder kan met wat hij straks weer fout gaat doen. Ondertussen zijn mensen die voor een avondklok zijn Heel Erg Boos dat we nog geen avondklok hebben, en zijn mensen die tegen een avondklok zijn Heel Erg Boos dat er überhaupt over een avondklok gesproken wordt. Spoorboekje na de breek. The Right Honourable Gentleman From Breda bijt namens de coalitie het spits af, maar meteen daarna is The Right Honourable Gentleman From Venlo aan de beurt. Huiswerk hierrr. Samenvatting daarrr.
UPDATE: +6148 PANIEK
