achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Kun je coronavirus krijgen door Chinees pakketje?

Belangrijke vraag houdt Nederland bezig

Iedereen heeft het wel de hele tijd over het coronavirus enzo, maar wij vragen ons vooral af of je nou eigenlijk ook besmet kunt raken als je een pakketje uit China bestelt. We vroegen het aan het RIVM, aan NU.nl, aan het Jeugdjournaal, aan EditieNL, aan de NOS en voor de zekerheid ook maar even aan het Radio1 Journaal. Bij het Algemeen Dagblad, de Telegraaf en Hart van Nederland zijn de onderzoeksredacties op dit moment nog aan het uitzoeken of je besmet kunt raken met het coronavirus als je een pakketje uit China bestelt. Maar we houden u niet langer in spanning. Het antwoord ziet u na de breek.
UPDATE: NU MET SPECIALE VIDEO!

En wéér bemoeit Dick Schoof zich met een rapport

We mogen het van Mark Rutte niet over individuele ambtenaren hebben maar kom op hee

Alles aan de onthulling van het AD over de Inspectie van J&V is gekmakend voorspelbaar. Dat de ambtelijke top van het door en door rotte ministerie van Veiligheid en Justitie zich net zo driftig met inspectierapporten bemoeide als met WODC-onderzoeken. Dat bewijs daarvan werd weggehouden bij de Tweede Kamer. Dat die Tweede Kamer daar woest over is. En natuurlijk dat ergens de naam van Dick Schoof opduikt. Schoof was van 1 maart 2013 tot 18 november 2018 Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid en bemoeide zich toen driftig met het rapport dat het WODC over zijn functioneren na MH17 schreef. Hij adviseerde minister Ard van der Steur geen excuses aan de voor de bus gegooide professor George Maat te maken, en ook in deze affaire speelde de NCTV zijn karakteristieke rol: *"Op 7 mei 2018 brengt de Auditdienst Rijk een vertrouwelijk rapport uit van het onderzoek naar de brandweerzorg. De conclusie luidt dat er inderdaad sprake is geweest van inmenging, in dit geval door de NCTV, maar dat die inmenging wel heeft geleid tot een beter rapport." *

Maar wacht eens even, minister Grapperhaus, die bemoeienis van Schoof met een rapport over hemzelf was toch "eenmalig"?

En wacht nog eens heel even, minister Grapperhaus, wie wordt er op 1 maart 2020 de nieuwe secretaris-generaal op het ministerie van Justitie en Veiligheid?

Poetin: Sjoerd Dinges (D66) mag Rusland niet in

Blijf met je rotpoten van onze rot-Sjoerdsma af!

Stom bericht uit stom land Rusland over stom Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma van stomme partij D66: "Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma van D66 is niet welkom in Rusland als een delegatie van Kamerleden daar eind volgende maand op bezoek gaat. Sjoerdsma heeft van minister Blok van Buitenlandse Zaken gehoord dat hij op een zwarte lijst staat en daarom het land niet in mag." Vladimir Poetin weigert dus een van de weinige Kamerleden die kritische vragen stellen over MH17 (zie hier, maar ook hier nog recent) de toegang tot zijn land. Nou Vladimir Poetin. Dan weten wij het goed gemaakt. Wat ons betreft blijft die hele delegatie Kamerleden gewoon thuis. Weet u trouwens wie wél gewoon Rusland (maar niet het VK) in mocht?
UPDATE DINSDAG: Terecht. Tweede Kamer zegt bezoek aan Rusland af.

FOTO - Maar wat is dit?

Speciaal voor oplettende burgers in Rotterdam

A) Een handgranaat natuurlijk
B) Bel de wouten!
C) Zet de hele straat af!
D) Schakel de helikopter in!
E) Wacht eens even
F) Een fietsbel
G) Anders, namelijk...

Dit is de allerslechtste Belgenmop ooit

Sjefke en Polleke kunnen met pensioen

Er gaan een paar IS-strijders met hun kinderen van België naar Syrië. Zegt de ene IS-strijder tegen de andere: 'Ik wil eigenlijk wel weer terug naar België.' Zegt die andere: 'Ja ik ook. Zullen we gaan?' Zegt die ene weer: 'Dat is best wel lastig, want we zitten gevangen.' Zegt die andere: 'Nou en. We gaan zelf onze handen niet uit de mouwen steken.' Zegt die ene: 'Wacht! Ik bel mijn advocaat.' Zegt de rechter: 'Hier, deze tien families krijgen allemaal 5.000 Belgische belasting euro's per dag.'

*Helemaal niemand: 'Hahahaha.'

ChristenUnie start Totalen Krieg tegen drugs

Partij zoekt nog een paar vage BN'ers om manifest te ondertekenen

Oorlogstaal zoals oorlogstaal bedoeld is, we krijgen het van Stieneke de Graaf van de ChristenUnie die als reactie op het manifest van Drugs66 aan Trouw laat weten dat ze heel erg ontzettend super tegen drugs is. "Tegen de mensen die stellen dat de ‘war on drugs’ een heilloze weg is, zeg ik: die war on drugs is nooit echt gevoerd." Daar is geen woord Chinees bij. **Maar gelukkig is er nu de ChristenUnie Einsatzgruppe die de wapenen opneemt. Als het aan Obersturmbannführer Van der Graaf ligt wordt het maatschappelijke lichaam gezuiverd van alle synthetische invloeden en krijgen we een drugsvrije samenleving. Van der Graaf denkt meteen groot. "Een trendbreuk is mogelijk”, denkt Van der Graaf. “Twintig jaar geleden dachten we ook niet dat we een rookvrij schoolplein zouden krijgen." Nou dat zou wat zijn inderdaad Stien. Maar gaat dit niet een beetje snel? Noem ons cynisch, maar wij denken gewoon dat ze in Maasbracht, Stadskanaal, Yerseke en Zutphen nog niet klaar zijn voor heroïnevrije schoolpleinen. En het wordt natuurlijk ook erg lastig om artikel 23 in de Grondwet, de Vrijheid van Drugsdienst, zomaar af te schaffen. Maar de ChristenUnie is er klaar voor: "Van der Graaf spreekt de komende tijd met verslavingsdeskundigen, gebruikers, politie en bestuurders van bijvoorbeeld Zwolle en Enschede." Bestuurders van bijvoorbeeld Zwolle en Enschede! Iedereen weet dat politici aan de lopende band proefballonnetjes oplaten in de media, maar als een politica gesprekken heeft met bestuurders van bijvoorbeeld Zwolle en Enschede, dan is het serieus. Aan alle drugsgebruikers van Nederland: WEES WAAKZAAM! De ChristenUnie komt eraan.

Kobe Bryant overleden bij helikopterongeluk

Volgens TMZ

De Amerikaanse oud-basketballer Kobe Bryant is overleden in een helikopterongeluk. Volgens TMZ zat Bryant met ten minste drie andere personen in een privé-helikopter die is neergestort in Calabasas. De oorzaak van de crash is nog onduidelijk. Bryant was een van de beste basketballers ooit. Hij speelde van 1996 tot en met 2016 voor de de LA Lakers en won vijf keer het kampioenschap van de NBA. In 2008 werd Bryant uitgeroepen tot MVP van de hele NBA. Allebei zijn rugnummers (8 en 24) worden bij de Lakers niet meer gedragen. Bryant haalde ook twee keer goud op de Olympische Spelen en won een Oscar voor 'Beste Korte Film' voor Dear Basketball. Bryant is 41 jaar geworden.
UPDATE: Volgens ABC zaten Bryants dochters ook in de helikopter.
UPDATE: ABC trekt bericht over dochters in.
UPDATE: TMZ meldt nu dat zijn 13-jarige dochter GiGi ook in de helikopter zat en is overleden.

Kobe Bryant voor de N72EX na zijn laatste NBA-wedstrijd in 2016

Kobe Bryant voor de N72EX na zijn laatste NBA-wedstrijd in 2016

Alle PvdA'ers gestopt met blowen

Suffe sneuneuzenpartij

Eindelijk! In een Buitengewoon Belangwekkende Blowers Blogpost doet Maurice de Bulldog uit de doeken hoeveel softdrugs aanhangers van politieke partijen eigenlijk gebruiken. Wij van GeenStijl zijn de echte experts en analyseren de achterban van onze politieke partijen. 

PvdA - gebruikte nooit: 69%, gebruikte ooit: 28%, gebruikt nu: 3%
De PvdA is eigenlijk precies hetzelfde als haar kiezers: vroeger deden ze nog wel eens wat leuks, maar nu niet meer. 

vvd - **gebruikte nooit: 79%, gebruikte ooit: 15%, gebruikt nu: 6%
**Als ze al hebben geblowd, dan hebben ze daar geen actieve herinnering aan.

**D66 - gebruikte nooit: 63%, gebruikte ooit: 19%, gebruikt nu: 18%
**Grootste percentage blowers van Nederland. Toch een kutpartij.

GroenLinks - gebruikte nooit: 68%, gebruikte ooit: 17%, gebruikt nu: 15%
Jorrit Nuijens.

**PvdD - gebruikte nooit: 67%, gebruikte ooit: 22%, gebruikt nu: 11%
**Alleen vegetarische jonko's.

**SP - gebruikte nooit: 65%, gebruikte ooit: 19%, gebruikt nu: 16%
**Tweede plaats na D66. Allemaal dankzij langharig werkschuw tuig dat zijn uitkering opmaakt bij de coffeeshop.

FvD - gebruikte nooit: 74%, gebruikte ooit: 20%, gebruikt nu: 6%
"Telt het ook als de THC homeopatisch verdund is?"

Eurocraat en GVB-graaister nieuwe stassen MinFin

D66 gaat het helemaal anders doen

Nou, ze zijn eruit bij D66. Er zijn twee 'vrijwilligers' gevonden voor de duobaan als staatssecretaris van Financiën na het aftreden van Menno Snel. Hans Vijlbrief wordt stas belastinginning en Alexandra van Huffelen gaat de toeslagenafdeling runnen, dus Kees Verhoeven blijft gewoon verantwoordelijk voor de stagiaires in de Tweede Kamer. Vijlbrief kennen wij nog van toen hij topambtenaar op het MinFin was en meedeed aan deze mailwisseling met minister Jeroen Dijsselbloem waaruit de leugens over de Brusselse naheffing bleken. Vijlbrief dook weer op toen Dijsselbloem werd gewipt als voorzitter van de Eurogroep. D66 had volgens de regels van het Coalitie Pluche Plak Kwartet Spel nog een joker tegoed had en schoof Vijlbrief naar voor als Eurogroep-bobo waardoor Nederland in de Brusselse Mens Erger Je Niet Bingo één kanskaart te kort kwam en Dijsselbloem moest wieberen. Echt iemand die korte metten gaat maken met allerlei politieke spelletjes in de ambtelijke top dus. Staatssecretaris nummer twee Alexandra van Huffelen heeft in ieder geval genoeg ervaring opgedaan bij totaal falende organisaties. Ze was vanaf 2014 directeur van het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB en ontving in die hoedanigheid een salaris boven de Balkenendenorm van 213.000 euro per jaar. Het GVB weigerde dat jarenlang omlaag te brengen en pas in juni 2018 ging Van Huffelen (die volgens Rutger Groot Hamassink geen moreel besef heeft) achteruit naar een schamele 187.000 euro per jaar. U leest het al: qua financiële stroppen is dit iemand die zich uitstekend kan inleven in de slachtoffers van de toeslagenaffaire. Veel succes allebei!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.