Specialist in paniek: 'Massale diefstal mondkapjes'
BLIJF VOORAL RUSTIG
Hallo iedereen (met name MENSEN, red.). Er zijn inmiddels zoveel coronalijers in Nederland dat onze telefoon niet eens meer bij iedere nieuw ontdekte patiënt begint te kuchen van de pushberichten, maar dat is geen reden tot PANIEK. En dat de mondkapjes allemaal uitverkocht raken is al helemaal geen reden om ze dan maar bij ziekenhuizen te gaan jatten. Kijk nou wat er met keurige professors zoals Heiman Wertheim (tweet ook in blinde paniek verwijderd) gebeurt. Dubbel paniek nu. Dus: STOP. MET. MONDKAPJES. JATTEN. EN. BLIJF. RUSTIG.
UPDATE: Het Beatrixziekenhuis gaat deels weer open (geen monkdapjes jatten aub).
Maak ze zelf!
VIDEO. Hiddemeister reageert op gerucht overstap
Goud
Meer info DAARRR.
Ook coronapatiënt op IC Maasstad Ziekenhuis
Op zich wel overzichtelijk als alle besmettingen via ziekenhuizen lopen
De coronapoep is de ventilator aan het raken in de ziekenhuizen van Nederland. Na de vrouw uit Nieuwendijk die een week lang zonder extra beschermingsmaatregel op de Intensive Care in het Beatrixziekenhuis in Gorinchem lag, hebben ze ook op de IC van het Maasstad het Virus Dat In 2020 Viraal Ging te logeren gehad. Bij een patiënt die een week in het Maastad lag en afgelopen zaterdag naar het Erasmus MC is verplaatst,, is een eerste positieve coronatest afgenomen. Terwijl het Beatrixziekenhuis in een soort totale lockdown is, kiest het Maasstad alleen voor een opnamestop van de Intensive Care. Wij wachten nog even op een vrolijke uitlegvideo van het RIVM over dit verschil in aanpak. Verder raadt de GeenStijl Corona Paniek Redactie iedereen die Nikes draagt aan DEZE ONMIDDELLIJK UIT TE DOEN aangezien Nike het Europese hoofdkantoor in Hilversum na een besmetting bij een medewerker heeft gesloten. Later uiteraard meer.
UPDATE: Rutte wil meer Europese samenwerking. Nou, dat komt goed want ER ZIJN SPECIALE HESJES IN DE BLAUWGELE CORONA KLEUREN.
UPDATE: Europese Commissie verhoogt risico corona van 'matig' naar 'hoog'. GOH.
UPDATE: Virus nu ook in Limburg! Vrouw uit Helmond besmet.
UPDATE: Nu ACHTTIEN BESMETTINGEN in Nederland bevestigd door het RIVM.
UPDATE: Ook in Houten en Oss besmettingen.
UPDATE: +2 in Utrecht.
UPDATE: MORGEN CRISISOVERLEG GEEN PANIEK GEEN PANIEK GEEN PANIEK
UPDATE: Inmiddels vijf mensen in de coronapolonaise in Loon op Zand.
UPDATE: De vrouw van de patiënt uit Dalen (in Drenthe) is ook besmet. Zijn collega's bij Bannink Golfkarton ('uw partner als het om verpakkingen uit golfkarton gaat') lijken veilig.
Bob Fosko (64) gestopt met raggen
Raggende man werd 64
Bob Fosko, die eigenlijk Geert Timmers heette, is op 64-jarige leeftijd overleden. De zanger van de Raggende Manne (bekendste hit: Poep In Je Hoofd), SP-activist en all round eindbaas was al geruime tijd ziek en nou dus niet meer. Over zijn laatste levensfase schreef hij zelf een stel verdomd vrolijke columns. Fosko scoorde zijn grootste hits overigens niet als Raggende Man, maar als gabberparodist Hakkûhbar (Daar is Gabbertje, Supergabber en Gabbersaurus). Dankzij een interview in Nieuwe Revu en hulp van Het Roze Leger reed Bob eind vorig jaar nog één keer in de auto van zijn vader. Gelukkig hebben we de foto's nog. RIP. Vanavond gamba's uit de oven.
Belastingdienst had geheime zwarte lijst burgers
Wat is dit voor land joh?
Wij zeiden het al eerder: de Belastingdienst heeft schijt aan uw privacy. Maar dan ook echt. Er bestaat al sinds 2001 (2001! Toen leefde Raplh Inbar nog!) een geheime zwarte lijst van burgers waarvan de Belastingdienst vermoedde dat ze fraudeerden. "Mensen op deze zwarte lijst hoorden daar niets over en konden zich ook niet verweren. Een doodzonde, zeggen experts." En daar hebben die experts natuurlijk gelijk in. Als u op uw zolderkamertje een lijst bijhoudt van alle mensen waar u een hekel aan hebt, dan is dat een beetje vreemd. Maar als een machtige overheidsorganisatie die mensen helemaal kapot kan maken dat doet, dan is dat een grove aantasting van de rechtsstaat. Uiteraard (het is immers de Belastingdienst) stonden er ook allerlei onjuiste gegevens op de zwarte lijst en uiteraard (het is immers de Belastingdienst) lag er al maanden een vernietigend rapport in een la en uiteraard (het is immers de Belastingdienst) werd de lijst pas afgelopen donderdag, na vragen van Trouw en RTL Nieuws, stopgezet. Nu wil het toeval dat ook GeenStijl al jaren een zwarte lijst van verantwoordelijke topambtenaren en bewindspersonen voor dit debacle bijhoudt. Ook deze lijst zetten wij pas stop als er vragen komen van Trouw en RTL Nieuws, maar tot die tijd kunt u open en bloot zien wie u de schuld moet geven van deze schande. Na de breek!
Liveblog Schrikkeldag
In dit liveblog houden we u op de hoogte van de laatste ontwikkeling omtrent 29 februari 2020
Goedemorgen. Het is vandaag 29 februari, de eerste en meteen de ook de laatste schrikkeldag van schrikkeljaar 2020. Een schrikkeldag is een unieke gebeurtenis die volgens berekeningen van het Mesdag Fonds slechts één keer in de vier jaar voorkomt. Het is op dit moment 9 uur. Dat betekent dat we er in Nederland al drie achtste van de schrikkeldag op hebben zitten, maar dat kan in andere tijdzones natuurlijk weer verschillend uitpakken. Later meer.
UPDATE 10u41: Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als andere dagen, hè?
Niks mooiers as de VrijMiBo
Mijn as wordt begraven op het kerkhof te Greonterp.
De mensen die komen kijken, krijgen met onbekrompen maat te drinken,
de kinderen ook, dat staat geschreven.
Er komt een houten kruis, waarom te lezen valt:
GOD IS LIEFDE, verder niks.
Dan komt de harmonie, en speelt een lied,
langzaam en vroom, met veel koper.
Als er wel wolken maar geen wind is wordt de hemel
een sluier van stilte,
en daalt iets neer dat veel lijkt op geluk.
Prettig weekend. En be nice.
TWEEDE CORONAPATIËNT NEDERLAND IN DIEMEN
Daar gaan we
En daar is de tweede besmetting. Een vrouw uit Diemen zit thuis in isolatie omdat ook bij haar het coronavirus is vastgesteld. Ze heeft ook onlangs Lombardije bezocht (STOP DAAR TOCH EENS MEE) en volgens het RIVM is er geen verband tussen haar en de man uit Loon op Zand die in Tilburg ligt. Later meer.
UPDATE: Er is enige verwarring over de woonplaats van de vrouw. Volgens het RIVM is ze een inwoner van Amsterdam, maar zit ze in thuisisolatie in Diemen. Het kan natuurlijk dat ze bij iemand anders thuis is, maar het kan ook dat ze bij het RIVM Diemen voor het gemak bij Amsterdam rekenen. Anyway. *"De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad door middel van contactonderzoek."
*UPDATE: Carnaval in Diemen is gelukkig een vrij sneue bedoening.
UPDATE: De patiënt uit Loon op Zand was volgens bekenden 'al een paar dagen niet lekker'.
UPDATE: Volgens de burgemeester van Tilburg was de patiënt uit Loon op Zand nog niet besmettelijk toen hij carnaval vierde.
UPDATE: Patiënt uit Diemen is medewerker van het UMC Amsterdam.
UPDATE: De tweede patiënt is normaal inwoonster van Amsterdam, maar woont nu tijdelijk in Diemen, waar ze in thuisisolatie zit. Volgens de GGD heeft ze milde klachten. Ze doet bij het UMC Amsterdam 'geen patiëntgebonden werkzaamheden'.
UPDATE: Kinderdagverblijf van zoontje Amsterdamse patiënt in Zuid-Oost gaat voorlopig dicht. Zoontje was donderdag 'een beetje ziek'.
LIVE DAG 1. Coronavirus in Nederland
GEEN PANIEK GEEN PANIEK GEEN PANIEK PREPTIPS DAARRR MONDKAPJES HIERRR
Goedemorgen Nederland Coronaland. Hier verder met de berichtgeving over de eerste coronabesmetting in Loon op Zand. ER IS GEEN ENKELE REDEN TOT PANIEK. We weten nog steeds niet precies met hoeveel mensen onze 56-jarige patient zero contact heeft gehad, volgens het Brabants Dagblad vierde hij in ieder geval in Loon op Zand zelf carnaval en waren zijn volwassen kinderen ook in Tilburg. MAAR GEEN PANIEK MENSEN. GA VOORAL NIET MET ZIJN ALLEN NAAR DE SUPERMARKT NU OM NOODRANTSOENEN PEPSI COLA IN TE SLAAN. Ondertussen coronaat de rest van de wereld vrolijk door. In Nieuw-Zeeland, Nigeria, Litouwen en Wit-Rusland zijn ook voor het eerst besmettingen geconstateerd, maar die hadden geen Bruno Bruins om briefjes voor te lezen op de Staatsomroep. Later meer besmettingen, tot die tijd: HANDJES WASSEN!
UPDATE: Verrassende wending. Een familielid laat weten dat de patiënt er weer snel bovenop wil komen.
UPDATE: NIET BELLEN MET UW HUISARTS AUB. Heeft u een telefoon? Bel dan niet met uw huisarts!
UPDATE: GELATEN SFEER IN LOON OP ZAND.
UPDATE: Terwijl u vooral niet in paniek moet raken, is onze minister van Volksgezondheid druk met tekeningetjes voor sporters.
SHITHOLE 020 ZET LEGER IN TEGEN GEBOEFTE
Qua patet orbis
Het spel is uit voor de aardappelschilmesbendes en ander gespuis in Lieve Stad van Hoop en Liefde en Tolerantie en Diversiteit en Geluk en Utopie Amsterdam. Korpschef Frank Paauw (komt uit het inmiddels misdaadvrije 010, red.) wil DEFENSIE inzetten om politietaken uitvoeren. De agenten zijn namelijk veel te druk met camera's de andere kant op draaien op het Centraal Station en/of GroenLinks-wethouders. "Het stadhuis en de politietop kijken met Defensie of de krijgsmacht meer taken zou kunnen uitvoeren in Amsterdam. Bijvoorbeeld het arresteren van zeer gevaarlijke criminelen." Nou Frank van der Linde ouwe burgemeesterbedreiger kijk maar uit jongen! De Jantjes van Femke komen eraan!
