Openbaar Ministerie: 'Mijn rechtspraak is stuk'
22.700 strafzaken uitgesteld wegens geen rechter beschikbaar
De Nederlandse rechtspraak is helemaal kapotstuk. Dat zeggen wij, en dat zegt het Openbaar Ministerie vandaag ook. "Tot de 22.700 zaken waarvoor volgens de prognose dit jaar geen rechters beschikbaar zijn, behoren 2200 strafzaken van de meervoudige kamer waarbij het OM minimaal een jaar cel eist, zoals drugs- en geweldszaken." Net nu de dalende misdaadcijfers zijn gestopt met dalen. Grote vraag is dus: WAT NU? Ook PVV-rechters aannemen? Salaris boven de Balkenendenorm voor uniek rechtspraak talent? Iedereen die in beroep gaat tegen verkeersboete zonder zitting automatisch gelijk geven? Rechters werven via advertenties op websites waar ook wel eens een blote bil in beeld komt? Verhuizing rechtbank Vlissingen terugdraaien? Verwarde personen afschaffen? Mr. Frank Visser terugkopen van John de Mol? Of gewoon zoals altijd een commissie instellen zodat we er even niet over na hoeven te denken en over een half jaar lang nog steeds geen meter zijn opgeschoten? Zegt u het maar!
vvd lokt leden met mislukte fotosoep Baudet
Sneu
Joehoe, marketingafdeling van de vvd (alsof die partij nog andere afdelingen heeft). Als je een partij bent van doeners die houden van realistisch beeld, nadenken over de toekomst en de beste trainingen volgen. Zorg er dan ook voor dat je ergens fatsoenlijke foto's inkoopt van bijvoorbeeld Thierry Baudet, leider van de grootste ledenpartij van Nederland Forum voor Democratie. Dan hoef je de sociale mediastagiair niet te laten zoeken naar een of andere gare Flickr-foto, die dan te spiegelen in fotosjop en er een rood achtergrondje op te plakken om die enge meneer van Forum voor Democratie (dat trouwens de grootste ledenpartij van Nederland is) er nog enger uit te laten zien.
LIVE. Zinloze wraakactie in zaak Gökmen Tanis
Wat is dit voor totale lul
Het proces tegen tramschutter Gökmen Tanis is misschien wel het allerlelijkste strafproces ooit. En dankzij juridisch adviseur en beroepsquerulant in kansloze zaken Karim Aachboun, die zelfverzonnen held en net-niet-slachtoffer Mustafa Ercan bijstaat, wordt het nog lelijker. Ercan zat op die bewuste dag ook in de tram en verveelde eerder al iedereen de tandjes omdat hij per se iedere pixel van het privacygevoelig materiaal van de beveiligingscamera's in de tram op HD in zijn thuisbioscoop wilde hebben. Nu wraakt hij de rechtbank omdat ie boos is over een beslissing van drie dagen geleden. Nabestaanden van echte slachtoffers (die dood zijn) zijn woedend. Een proces dat op zichzelf al verschrikkelijk genoeg is, wordt nu verlengd en ingewikkelder gemaakt. De wraking lijkt overigens vrij kansloos, dus hopelijk kunnen we weer snel door. Live Bellemantweets na de breek.
UPDATE: Tökmen Tanis valt in slaap.
GOH: Wrakingsverzoek afgewezen, zaak kan verder.
FAIL! NOS spoort verkeerde sportjurist op
Adviseur tennisbond KNLTB fungeert als objectieve deskundige in item over privacyschending tennisbond KNLTB
Goedemorgen en welkom bij de cursus journalistiek voor beginners. Soms heb je als journalist wel eens iets ingewikkeld bij de hand, zoals een privacyschending door een tennisbond. Dan kun je met een hoogleraar bellen om te vragen hoe dat allemaal precies zit. Als die hoogleraar dan begint de vertellen dat de boete veel te hoog is (met een moeilijk woord: 'disproportioneel'), dan moet je je misschien afvragen of die hoogleraar misschien betrokken is bij die tennisbond. En als dan blijkt dat de hoogleraar de tennisbond heeft begeleid bij het project Bestuurlijke en Organisatorische Vernieuwing, dan is het handig om dat even te vermelden. Wel zo transparant. Zeker als die hoogleraar ook betrokken is bij NOC*NSF, de sportkoepel die ook boos is om de hoge boete. Groetjes!
GSTV. Rob Jetten jaloers op de vrouwtjes
Arme, arme Rob Jetten
Slecht nieuws gisteren voor Rob Jetten. Een kwart van de potentiële D66-stemmers heeft liever Vrouw (bekend van de krant) als lijsttrekker van D66. En dat, terwijl de hele Amsterdamse Bijlmer vol zit met hardwerkende jongeren die allemaal hard aan het werk zijn omdat ze later ook Rob Jetten willen worden. Gelukkig is onze Tom Staal niet te beroerd voor een stukje nazorg. En dan is er ook nog slecht nieuws over vriend van de show Kees Verhoeven. Kees keert na de volgende verkiezing niet terug als Kamerlid. Jammer. Succes met het zoeken van een superstageplaats Kees!
ACHTENDERTIG CORONABESMETTINGEN IN NL
En dat is 38
De Nationale Kuchkaart (na de breek) wordt blauwer en blauwer mensen. Er staan inmiddels coronacontainers in Hoofddorp, de kaakchirurgie in Amsterdam is op slot en de mondkapjes raken nu echt op. Nederland zit aan de 38 erkende coronabesmettingen. Dat zijn er 15 meer dan gisteren, maar veel minder dan het werkelijke aantal. Stop dus met handenschudden, reis niet met het OV (reis sowieso niet met het OV), ga niet meer naar Noord-Italië of naar de Europese Unie en verbreek al uw banden met Groningse corpsballen. En, natuurlijk het allerbelangrijkste, RAAK NIET IN PANIEK.
GroenLinks: 'Grenzen dicht voor rechtse homo's'
Inclusieve partij wil bootje nevenfunctienicht lekprikken
Hoop gedoe rond de jaarlijkse dobberhomoparade in Amsterdam. Voorzitter van het vrolijk festijn, waar iedereen zichzelf mag zijn als je maar niet dingen zegt waar GroenLinks het niet mee eens is, is de rechtse beroepsborrelaar Frits Huffnagel. En Frits heeft een mening over vluchtelingen. Dat MAG NIET van raadslid Tirza de Fockert, die meteen aan het parttimewerkgeversbellen slaat. Want kennelijk moet je als voorzitter van een festival dat gaat over de acceptatie van de Griekse beginselen iedereen die langs de Griekse grenswachten glipt op je eigen zolder uitnodigen. Weten we dat ook weer.
UPDATE: Amnesty ook tegen Vrijheid van Meningsuiting voor Pride-voorzitters.
UPDATE: COC toept over en eist dat Huffnagel van de boot wordt gelazerd.
UPDATE: Zucht.
GSTV #Corona. Politiek wast handen in handgel
De Tweede Kamer was nog nooit zo schoon
Het zal u misschien ontgaan zijn, maar er is de laatste dagen nogal wat te doen om mensen die besmet raken met het zogeheten coronavirus. Niks om van in paniek te raken, maar toch. Vandaag heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken na vier dagen eindelijk het GeenStijl Advies Voor Reizen Naar Noord-Italië ("STOP DAAR EENS MEE") opgevolgd, lanceerde het RIVM de officiële Staats Corona Kuch Kaart en zitten we inmiddels op 23 besmettingen. En nou moet u niet denken dat de hoge heren in Den Haag van onze belastingcenten allemaal niets aan het doen zijn, want sinds deze week staan er dus wel mooi een paar extra handgel dispensers in de Tweede Kamer. Over daadkracht gesproken. Waakhond van de democratie Tom Staal controleert voor u wie allemaal netjes zijn handen wast. Uche uche!
We gaan ALLEMAAL DEAUD door deze asteroïde
Vergeet Corona
We weten niet hoe het met u zit, maar wij zijn die hele coronapaniek al een tijdje goed zat. Weken gedoe, en als je dan om je heen kijkt, liggen er alleen een paar kuchende Brabanders in de thuisisolatie. Dat wordt wel anders als deze asteroïde de planeet aarde raakt. Dan zijn we namelijk met zijn allen hartstikkene DEAUD. Dat hep gestaan in de gezaghebbende Britse kwaliteitskrant de Daily Express, dus wij denken dat het waar is. We citeren: "Astronomers estimate such objects have a one in 50,000 chance of hitting Earth every 100 years." Dat is Engels voor: DE COMPLETE BESCHAVING WORDT HOOGSTWAARSCHIJNLIJK VERNIETIGD. Er zijn ook allemaal plaatjes bij dus het zal wel kloppen allemaal. Nou ja. Het was gezellig. Tot in een volgend leven!
D66-kiezer: 'Liever Vrouw dan Rob Jetten'
Robot Jetten eerste slachtoffer vrouwenquotum
Vreemde kop boven een artikel over een scholenbezoek van onderwijspartij D66 in de courant vanochtend: 'Als je goed je best doet, kun je óók een Rob Jetten worden'. Want waarom zou ook maar iemand met zijn volle verstand zijn best doen om later net zo te worden als Rob Jetten? Dan moet je namelijk in de Tweede Kamer eerst het vuile werk voor Alexander Pechtold opknappen door de democratische kroonjuwelen van D66 te slopen, sta je als beloning maandenlang voor joker omdat je nou eenmaal over de spontaneïteit van een pak vla beschikt en als het puntje bij paaltje komt, is je achterban boos omdat je een piemel hebt. "Vooral voor D66 kan een vrouw als lijsttrekker betekenis hebben: 24 procent van de mensen die op deze partij wil gaan stemmen, zegt naar een andere partij met een vrouwelijke lijsttrekker over te stappen als D66 weer een man bovenaan zet." Oftewel: het zal de D66-kiezer aan haar diplomademocratische quasi-elitaire achterwerk roesten wie de nieuwe partijleider wordt, ALS HET MAAR NIET ROB JETTEN IS. Lekker dan.
