LIVE. Corona Crisis Meeting Kabinet
Nou daar gaan we mensen
Ergens achter een Deur (we zoeken nog livestream) zit het kabinet nu te vergaderen over De Maatregelen Die We Moeten Nemen Om Geen Italië (lol, red.) Te Worden. Maar wat gaan we doen mensen? Hek om Brabant. Elleboog groet in de ban. Frits Huffnagel in preventieve quarantaine. Iedereen thuiswerken. Mensen die toch handen schudden met RIVM-directeuren uit ambt zetten. Tweede Kamer naar huis sturen. Eredivisie stoppen. Neuken verbieden. Tongzoenen verbieden. Hoi zeggen tegen meisje verbieden. Grenzen dicht. Scholen dicht. Kroegen dicht. Sociale onthouding van Joure tot Maastricht. We horen het wel. Later meer. En hopelijk minder. GEEN PANIEK.
UPDATE: 614 besmettingen volgens RIVM.
UPDATE: PERSCONFERENTIE MARK RUTTE HIER LIVE TE VOLGEN (en dit topic preventief op slot).
LIVE. Kamer vs. Koolmees over faalfabriek UWV
De faalfabriek is back in town
Goedemorgen daar zijn we weer met een contemporaine aflevering van ons historisch feuilleton UWV: Kroniek van een faalfabriek. Vandaag praat de Kamer met minister Koolmees en staatssecretaris Van Ark over de uitvoering van de sociale zekerheid en als u in de afgelopen 25 afleveringetjes iets hebt geleerd, dan is het wel dat het met die uitvoering naatje pet gaat. Twaalf jaar geleden was het één grote puinzooi, en in de tussentijd heeft NIEMAND die puinzooi opgeruimd. Vandaar dat onze database doctor René Veldwijk met zijn twitternaald klaarzit om alle opgeblazen UWV-onzin van Koolmees & Van Ark door te prikken. Inlezen kan daarrr, livestream&tweets na de breek.
RIVM: 503 CORONAGEVALLEN IN NEDERLAND
Grootste stijging tot nu toe, vijfde dode
Land nog steeds niet in lock down. Brabanders gediscrimineerd op het werk. Mutti Merkel gaat 70% besmettingen schaffen. Ballenbakken IKEA in de ban. RTL-correspondent Italië gevlucht. Leraren wéér boos. Files in Brabant opgelost (jeuj). 25 Nederlanders in quarantaine in Vietnam (huh). Paardendinges toch zonder publiek. Angela de Jong vooralsnog niet onder de indruk. En volgens de nieuwste RIVM-update zijn er 503 besmettingen in Nederland. Dat zijn er dus 121 meer dan gisteren, maar aangezien het RIVM familieleden van geïnfecteerden al niet meer test is dit slechts HET TOPJE VAN DE IJSBERG. Waar is de tijd gebleven dat een virus alleen gevaarlijk was voor je kompjoeter. Vluchten naar een hutje op de hei mensen. En niet allemaal tegelijk svp.
UPDATE: De vijfde dode was slechts 68 jaar. *"Het gaat om een persoon van 68 met onderliggend lijden." *
UPDATE: RIVM: "Een deel van de toename is te verklaren door het zorgonderzoek dat de afgelopen dagen in Noord-Brabant is uitgevoerd." Oftewel: het aantal zou nog veel hoger zijn, als we meer zouden testen.
Update: Slotje.
GSTV. LoLo 'weet niks meer' van toeslagendrama
Geheugenverlies nog besmettelijker dan corona
In Den Haag is een eerste besmettingsgeval opgedoken van het Rutte Virus. Het lijkt te gaan om een man (45) die actief is voor een in hevig verval geraakte politieke partij. Symptomen van het virus zijn acuut geheugenverlies, zodra zaken in de openbaarheid komen (bijvoorbeeld Belastingdienst maakte nog veel meer ouders kapot. Asscher en Wiebes deden NIETS) die het slachtoffer liever verborgen had gehouden. De GGD is bezig met een contactonderzoek. Mensen die de afgelopen tijd op straat plotseling een roos in hun hand gedrukt kregen en/of opeens 1000 euro kwijt zijn, wordt verzocht hun huisarts telefonisch te benaderen en terughoudend te zijn met sociale contacten. Ook moeten zij extra vaak hun handen wassen (IN ONSCHULD, red.). Met zijn zeventien miljoenen kunnen we dit virus aan.
Hij doet 't. Richard de Mos kandidaat-burrie 070
Demos wil De Mos
De Hofstad is gered. Terwijl het partijkartel achter gesloten deuren op zoek is naar een opvolger van de door een vuurtje weggeblazen Pauline Krikke, stelt De Burgemeester Van Het Volk Richard de Mos zich in het openbaar, zoals het hoort, kandidaat. Niks geen schimmige achterkamertjes, maar met open vizier zoals we van Ries gewend zijn. En ach, dat corruptiegedoe, dat was allemaal KARAKTERMOORD *"om mij en mijn partij 'kalt te stellen'. 5 Maanden geleden ben ik van mijn bed gelicht, en heb sindsdien niets meer gehoord. Volgens mij ben ik onschuldig tot het tegendeel bewezen is." * Volgens ons ook Ries. Kom maar op met dat referendum!
Voor de Hagenezen, vrijdag burriesborrel!
GSTV Corona: Dokter Wilders vs. Dokter Rutte
Zachte heelmeesters of premature paniek?
Of het nou komt doordat corona bijna een anagram voor 'Koran' is, of door zijn natuurlijke afkeer van handenweigeraars, het lijkt wel of Geertje Wilders een nog grotere hekel aan het coronavirus heeft dan aan de islam. Dus Geert wil maatregelen, en rap een beetje. Ondertussen blijft premier Rutte vrolijk handen schudden en is iedere besmettingsupdate een ideale gelegenheid om ervoor te zorgen dat ander slecht nieuws even niet viraal gaat. Onze eigen epidemioloog Tom Staal streek met zijn roze testkit over de Patatbalie (en kreeg bijna een schop van de premier). Kijk dan.
PS Technische briefing met RIVM, GGD & UMCU daarrr terugkijken.
Datalek donorregister: harde schijven met 6,9 miljoen ingevulde donorformulieren foetsie
Privacy kwijt voordat Pia je organen oogst
Geen paniek mensen. De overheid heeft alle tussen 1998 en 2010 ingevulde papieren donorformulieren op twee harde schijven gezet die "hoogstwaarschijnlijk niet zijn beveiligd", en nou zijn die harde schijven kwijt. "Bij het vernietigen van het papieren archief van het Donorregister is gebleken dat twee externe harde schijven met daarop een kopie (back-up) van alle donorformulieren met registraties en wijzigingen in het Donorregister in de periode 1998-2010 zich niet meer in de kluis bevonden waarin zij werden bewaard." Nu kunnen Oleg en zijn hackermaatjes dus vrolijk kijken welke organen van u een tweede leven krijgen als u wordt geveld door het coronavirus een keukentrapje en zich ondertussen helemaal het leplazarus shopppen op Amazon.nl met uw BSN-nummer (kan dit? red.). Vaste lezers van ons feuilleton verbaast deze bureaucratische incompetentie uiteraard helemaal niets. Verder hebben wij alle vertrouwen in de competentie van ons ministerie van Volksgezondheid. Toch?
CORONA: Brabantse gezelligheid afgeschaft
En dan denken we aan Brabant, want daar dooft het licht.
En dan schakelen we nu over naar Brabant, de coronaaste provincie van Nederland. De veiligheidsregio geeft een persconferentie en dat mag ook wel, want in het ziekenhuis in Tilburg waar onze nationale patient zero op de IC heeft gelegen zijn maar liefst 28 medewerkers besmet. En dan zit Klaas Dijkhoff ook nog thuis. Tijd om de hele provincie in lock down te gooien en EEN HEEL GROOT HEK OM BRABANT TE ZETTEN JONGE. Maar volgens bronnen van de NOS worden alleen een paar grote evenementen afgelast. We kijken.
UPDATE: Brabantse gezelligheid moet KAPOT. Burgemeesters roepen op: 'Geen nieuwe sociale contacten, terughoudend met bestaande sociale contacten'.
UPDATE: Oef. Kroegen blijven open.
UPDATE: Evenementen met meer dan 1000 deelnemers moeten afgelast worden. Voetbalwedstrijden, dancefeesten, optochten worden allemaal verboden.
UPDATE: Resultaten steekproef RIVM bekend: 4% van ziekenhuismedewerkers Brabant en Noord-Limburg besmet.
CORONAKAART RIVM: 382 besmettingen, 4e dode
29 gevallen in Tilburg, 27 in Breda
Gehoord van een kuchende man die ons geen hand durfde te geven: het csv-bestand van de RIVM Corona Kaart staat al online. Hoeft u niet meer tot het landelijk media pers overtik moment van 14:00 uur te wachten. Het RIVM telt 380 coronabesmettingen in de gemeenten van Nederland, en aangezien we gisteren ook één geval in een onbekende gemeente hadden, gaan we er gemakshalve maar vanuit dat we nu op 381 besmettingen zitten. Dat zijn er 60 meer dan gisteren. Prepperskaartje met alle details des doods daarrrr. Later meer!
UPDATE: Nog eentje extra. 382 besmettingen nu. Gisteren een is een vierde slachtoffer overleden, "een 78-jarige met een kwetsbare gezondheid".
LOL-UPDATE: Het nieuwe csv-bestand heet klik_corona10032020_2.csv maar heeft exact dezelfde info als klik_corona10032020_1.csv.
UPDATE: RIVM meldt over kaart: "Op deze kaart ontbreken twee gevallen. Eén persoon is woonachtig in het buitenland en van één persoon ontbreken de gegevens."
UPDATE: Weten we ook meteen waar die piek in Tilburg vandaan kwam. 28 medewerkers Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis besmet.
Indonesiërs massaal op straat na excuses WimLex
Sorry enzo!
In de Gordel van Smaragd zijn overal spontane volksfeesten uitgebarsten na de ruiterlijke excuses van onze machtige vorst Willem-Alexander voor de ongezellige tijd die Nederland de Indonesische onafhankelijkheidsstrijders heeft bezorgd. Voor het jarenlange MISHANDELEN EN UITZUIGEN IN UW NAAM hebben we nog geen sorry gezegd, maar dat was ook echt niet expres en de hond had trouwens ons huiswerk opgegeten en we dachten dat we die excuses pas bij het volgende staatsbezoek hoefden te maken. Hoe dan ook, alles is weer prima deluxe in orde nu. Nog meer volstrekt niet in scene gezette foto's na de breek.

